ذخیره‌سازی 25 هزار تن مرغ مازاد

ذخیره‌سازی 25 هزار تن مرغ مازاد

 مدیرکل دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه طی ماه‌های شهریور و مهر 25 هزار تن مرغ مازاد خریداری و ذخیره شده است، گفت: ماهانه 20 هزار تن مرغ بیش از نیاز در کشور تولید می‌شود.

کد خبر: ۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱
 
رضا ترکاشوند در گفت‌وگو با  فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته در کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ و با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام کشور طی شهریور و مهر سال جاری 25 هزار تن مرغ مازاد از تولیدکنندگان کشور خریداری و ذخیره‌سازی شده است.




مدیر کل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی افزود: با توجه به جوجه‌ریزی‌های کافی در مرداد و شهریور پیش‌بینی این بود که از مهر و آبان سال جاری ماهانه 20 هزار تن تولید مرغ مازاد در کشور وجود داشته باشد و این شرایط تداوم نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه این پیش بینی محقق شد، ادامه داد: در حال حاضر تولید با 20 هزار تن افزایش ماهانه به 170 هزار تن رسیده است.

ترکاشوند افزود: اما اعتقاد داریم که ‌ادامه روند افزایشی تولید به شرطی است که برای تولیدکننده توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین با هدف تضمین تداوم تولید و نیز ذخیره‌سازی مرغ برای ایام پرمصرف سال مانند مناسبت‌های محرم، عید و سایر مناسبت‌ها اقدام به ذخیره‌سازی مرغ در کشور شد.

ترکاشوند گفت: همکاری شرکت پشتیبانی امور دام در ذخیره‌سازی و انعطاف در خرید مرغ با اندازه و وزن مختلف و تحویل پول در قالب نهاده خیلی خوب انجام شد و این موضوع باعث دلگرمی تولیدکنندگان شده است.

وی ادامه داد، از سوی دیگر شرکت پشتیبانی امور دام در خرید برای ذخیره‌سازی در مورد وزن مرغ‌ها هم محدودیتی ندارد و حتی مرغ‌ با وزن بیش از 2.4 کیلوگرم هم برای همکاری با تولید کنندگان خریداری می‌شود.

به گفته ترکاشوند در حال حاضر به میزان ارزش ریالی مرغی که خریداری می‌شود دو نهاده ذرت و کنجاله به ترتیب 600 و 900 تومان به تولیدکننده تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: با تحویل این نهاده‌ها به مرغدار ارزش یک کیلوگرم مرغ خریداری شده حدود 5 هزار تومان برای تولیدکننده تمام می‌شود و این قیمت مناسبی است که انگیزه تولید مرغدار را بیشتر می‌کند.

ترکاشوند گفت: اگرچه روند تحویل نهاده ابتدا با مشکلاتی همراه بود اما با برنامه‌ریزی کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ این مشکلات برطرف شده است.

مدیر کل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم  وزارت جهاد کشاورزی افزود: کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ که مسئولیت آن را مدیرکل دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی برعهده دارد مرتب تشکیل جلسه داده و برای رفع موانع تولید برنامه‌ریزی می‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: ذخیره‌سازی 25 هزار تن مرغ مازاد
[ پنج شنبه 27 مهر 1391 ] [ 20:45 ] [ مصطفی ]
[ ]