ایرباس سوم مرجوعی و مالکیت آن متعلق به ایران ایر نیست

ایرباس سوم مرجوعی و مالکیت آن متعلق به ایران ایر نیست

پشت پرده خرید سومین هواپیمای پهن پیکر از ایرباس؛
ایرباس سوم مرجوعی و مالکیت آن متعلق به ایران ایر نیست
روز گذشته در حالی عباس آخوندی از سئوال خبرنگار یکی از رسانه های کشور برآشفته شد و اقدام به پرخاشگری کرد که آنچه سئوال شده برمبنای اطلاعات پایگاه فلايت گلوبال است که تاکید شده، هواپيمایی که در هفته اول فروردین امسال به ایران ایر تحویل داده شده، مربوط به در سال 2014 و مرجوعی است.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، اگرچه طبق مبانی کارشناسی تحویل هواپیما از زمان سفارش تا ساخت به سرعت انجام نمی شود،اما آنچه باعث تعجب رسانه ها و افکار عمومی شده،برآشفته شدن عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از سئوالی است که علی القاعده محل پرسش بسیاری از مردم است.

 

به گزارش بولتن نیوز، اگرچه او امروز در یادداشتی درباره از کوره در رفتنش خطاب به رسانه ها نوشته است:« همواره وظیفه خود دانسته‌ام که حاضر و پاسخگوي پرسش‌های شما باشم و از شنیدن انتقادها و كاستي‌ها استقبال کنم و صد البته جز راست نگويم. مثال بارز آن انجام وظيفه پاسخگويي در برابر مجلس محترم شواري اسلامي و نمايندگان محترم در جريان دو استيضاح از اينجانب بود. اما آنچه سینه من را تنگ می‌کند، و گاهی فریاد مرا به آسمان می‌برد، رویارویی با جریانی است که در برابر ملت ایستاده است.جریانی که  به زعم عباس آخونید تخم ناامیدی می‌افشاند و در عین حالی که خود سهم اصلی را در ایجاد وضع نابسامان کنونی کشور دارد، در لباس یک مدعی تمام عیار ظاهر می‌شود.»



او در حالی رفتار ناشایست خود با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان را توجیه می کند که با تز حقوق شهروندی در سه سال گذشته وقت این وزارتخانه زیربنایی را صرف مباحث حاشیه ای کرده است و از پرداختن به مهترین مسایل این وزارتخانه که ساخت و نوسازی است،غفلت کرده است.



اما آنچه آخوندی را آشفته کرده،واقعیتی است که پایگاه خبری گلوبال فلایت که یک سایت مرجع هوانوردی است بر آن صحه گذاشته است.در غیراینصورت ورود سومین هوپیما با این مشخصات براساس از قرارداد ایرباس با ایران ایر در ایامی که تعطیلات رسمی کشور است، چه معنایی می تواند داشته باشد؟
 


در همین حال کارشناسان معتقند که، از آنجا که بخش اصلی ارزشی سبد خرید از ایرباس متعلق به هواپیماهای پهن پیکر است این موضوع به خصوص که به صورت اقساطی انجام شده ممکن است به دلیل مشکل انتقال پول ناشی از تحریم های به جای مانده از گذشته، دچار مشکل شود. به گفته آنان در صورت بازگشت تحریم ها به صورت موردی یا عمومی، عملا امکان انتقال وجه اقساط به ایرباس از بین می رود و حقوقا قرارداد معلق شده، هواپیمای پهن پیکر در صورت سفر به خارج از ایران در معرض مصادره یا سایر مشکلات حقوقی قرار می گیرد.

اصغرفخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در این رابطه گفته بود:«برای پرداخت اقساط این هواپیماها شرکتی  تا زمان پرداخت آخرین قسط هواپیما به نام یک spc ثبت شده که در خارج از کشور فعال است.این نشان می دهد که  انتقال مالکیت هواپیما رخ نداده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: خبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسنمسن آیتکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ شنبه 19 فروردين 1396 ] [ 10:16 ] [ مصطفی ]
[ ]