معاون امور مسکن: نگران قیمت «مصالح » نیستیم

معاون امور مسکن: نگران قیمت «مصالح » نیستیم

 خبر افزایش قیمت مصالح ساختمانی به خصوص در پروژه های مسکن مهر -که شدت تقاضا برای خرید مصالح در آنها، رشد کاذب قیمت مواد اولیه ساخت وساز در این پروژه ها را دامن زده است- ظاهرا هنوز برای برخی مسوولان بخش مسکن مخابره نشده است.

روز گذشته معاون امور مسکن وزارت راه وشهرسازی در گفت وگو با سایت اطلاع رسانی این وزارتخانه در پاسخ به این سوال که «بحث افزایش قیمت مصالح ساختمانی چه تاثیری روی قیمت تمام شده واحدهای مسکونی مهر در حال احداث دارد؟» اعلام کرد: نگرانی چندانی از بابت افزایش قیمت مصالحی مانند آهن و میلگرد برای واحدهای مسکونی مهر وجود ندارد.
هر چند پرسش خبرنگار این وزارتخانه درباره تاثیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر مسکن مهر، نشان از وقوع این پدیده در بازار ساخت وساز دارد، اما پاسخ معاون امور مسکن این وزارتخانه به این پرسش کمی عجیب به نظر می رسد.
اطمینان این مقام دولتی از عدم نگرانی درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی در شرایطی است که رییس کانون سراسری انبوه سازان که عملا واسطه دولت و انبوه سازان در پروژه های مسکن مهر شده است، یک ماه پیش از افزایش حداقل 50درصدی قیمت مصالح ساختمانی خبر داد و این افزایش را که در برخی مصالح پرمصرف – نظیر آهن- تا دو برابر رسیده است تهدیدآمیز برای پروژه های مسکن مهر عنوان کرده بود. از طرف دیگر یکی از 5 سازنده بزرگ مسکن مهر در پرند نیز در همین صفحه امروز، ماجرای تعطیلی برخی کارگاه های مسکن مهر به خاطر افزایش قیمت مصالح را تایید کرده و در عین حال خواستار کنترل قیمت ها در این بازار شده است.
به گزارش «دنیای اقتصاد» به نظر می رسد مسوولان بخش مسکن در شرایط کنونی که قیمت همه کالاها به خاطر نابسامانی ارزی، درست یا کاذب افزایش پیدا کرده، باید از وزارتخانه مسوول تنظیم قیمت کالا بخواهند به واسطه اهمیت مسکن مهر، لااقل قیمت مصالح را تحت کنترل قرار دهند.
همچنین مسوولان مسکن باید با تعریف جرایم تنبیهی مالی برای سازنده های کار متوقف کن از آنها بخواهند برای جلوگیری از تشدید تاثیر افزایش قیمت مصالح بر هزینه ساخت، زمان تکمیل واحدها را تسریع کنند.
از طرف دیگر، اصرار مسوولان به اهمیت قیمتی صرفا دو محصول آهن و سیمان، باید از بین برود؛ چراکه در حال حاضر پروژه های مسکن مهر از مرحله اسکلت و سفت کاری عبور کرده و این، مصالح نازک کاری و تجهیزات تکمیلی ساختمان است که فشار قیمتی را به سازنده ها وارد کرده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: معاون امور مسکن: نگران قیمت «مصالح » نیستیم
[ پنج شنبه 27 مهر 1391 ] [ 18:52 ] [ مصطفی ]
[ ]