واگذاری با تخفیف شرکت‌های دولتی به‌شرط افزایش اشتغال

واگذاری با تخفیف شرکت‌های دولتی به‌شرط افزایش اشتغال

شورای عالی اصل ۴۴‌ مصوب کرد

 

 
اصل 44

بر اساس آخرین مصوبات شورای عالی اصل ۴۴ قانون اساسی، در واگذاری بنگاهها شروط افزایش سطح اشتغال و سرمایه‌گذاری جدید جایگزین بخشی از ثمن معامله می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا؛ شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی به‌تازگی و درآستانه رونمایی از سامانه سهام عدالت، تصمیماتی را در خصوص نحوه واگذاری شرکتهای دولتی اتخاذ کرده است.

بر این اساس هیئت واگذاری به‌منظور تسریع در عملیات واگذاری بنگاهها و افزایش میزان موفقیت در برگزاری مزایده‌ها بایستی از روشهای سودآوری، احتساب ارزش روز خالص داراییها یا روشهای دیگر در تعیین قیمت پایه به‌نحوی استفاده کند که میزان موفقیت مزایده‌ها و رقابت پذیری آنها افزایش یابد. همچنین برای ارتقای بهره‌وری بنگاهها بعد از واگذاری، شروط "افزایش سطح اشتغال" یا "سرمایه گذاری جدید" در بنگاهها به‌عنوان جایگزین بخشی از ثمن معامله علاوه بر اعمال تخفیف مورد توجه قرار می‌گیرد.

برمبنای این مصوبه، سازمان خصوصی سازی مکلف شده است تا زمان آزاد سازی سهام عدالت سود سهام مربوط به طرح توزیع سهام عدالت را از شرکتهای سرمایه پذیر وصول و متناسب با میزان سهم هر فرد نسبت به پرداخت آن اقدام نماید.

تشکیل کارگروه برای رسیدگی به تخلفات دستگاههای دولتی در اجرای اصل 44

همچنین کارگروهی متشکل از سازمان بورس، مرکز ملی رقابت، یک عضو حقیقی شورا و دبیرخانه شورای عالی اصل 44 برای رسیدگی در تعلل دستگاههای دولتی در اجرای ماده 6 قانون اجرای سیاستهای اصل 44 تشکیل می‌شود.

در ادامه و در بند هـ نیز با توجه به عدم تحقق کافی و مناسب اهداف سیاستهای اصل 44 قانون اساسی وزارت امور اقتصادی و دارایی به‌عنوان متولی پیشبرد این اهداف تعیین شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار اقتصادیاخبار مسکنخبر انلاینقیمت آپارتمانآپارتمان اندیشهمسکن مهرخبر مسکنخبر اقتصادی
[ جمعه 20 اسفند 1395 ] [ 11:30 ] [ مصطفی ]
[ ]