بزرگ ترین سازنده مسکن مهر : رکود کارگاه های مسکن مهر به خاطر «مصالح»

بزرگ ترین سازنده مسکن مهر : رکود کارگاه های مسکن مهر به خاطر «مصالح»

 واگذاری دولتی واحدهای پرند متری 534 هزار تومان

کمبود و گرانی برخی اقلام مصالح ساختمانی باعث تعطیلی برخی کارگاه های مسکن مهر در پایتخت ساخت و سازهای مسکن دولتی – پرند- شد.

در حالی که هنوز بیش از 80 درصد واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پرند در دست ساخت است، تعدادی از انبوه سازان به دلیل ناتوانی در تامین برخی اقلام ساختمانی عملا فعالیت های خود را به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآورده اند. این در حالی است که واحدهای در دست ساخت از سوی برخی انبوه سازان که از ابتدا قراردادهای خود را با مبلغی بیش از نرخ اعلام شده از سوی دولت، بسته بودند هم اکنون واحدهایشان با حدود 200 هزار تومان گران تر از قیمت پایه دولتی ـ300 تا 330 هزار تومان ـ در نوبت واگذاری به متقاضیان مسکن مهر قرار دارد. آن طور که مدیران این شرکت ها عنوان می کنند، در حال حاضر پروژه هایی که قراردادهای خود را با قیمتی بیش از نرخ پایه دولتی بسته اند بیش از سایر انبوه سازان توان ادامه کار در شرایط کمبود مصالح و نوسان اقتصادی موثر بر ساخت وساز دارند.
کیسون از برنامه عقب ماند؟
محمدرضا انصاری، مدیرعامل شرکت ساختمانی کیسون – سازنده 20 هزار واحد مسکونی مهر در پرند- با تاکید بر اینکه مشکلات موجود در زمینه کمبود برخی مصالح و عدم امکان ورود این اقلام در شرایط فعلی، ساخت و ساز مسکن مهر در شهر جدید پرند را با مشکلات زیادی مواجه کرده است؛ به «دنیای اقتصاد» گفت: در حال حاضر برخی شرکت های انبوه ساز در نتیجه این مشکلات، کارگاه های خود را به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآورده و عملا فعالیت های خود را متوقف کرده اند.
وی در خصوص انتقاد برخی مسوولان بخش مسکن از عقب ماندگی پروژه مسکن مهر کیسون در پرند تصریح کرد: کیسون از برنامه ساخت عقب نیست، هر چند مشکلات مربوط به کمبود مصالح و عدم امکان واردات، این شرکت را نیز با مشکل مواجه کرده است؛ اما روند کار در هیچ زمانی کند نشده است. انصاری ادامه داد: در حال حاضر حدود 8 هزار نفر در پروژه مسکن مهر کیسون در حال فعالیت هستند. مدیر عامل شرکت کیسون خاطرنشان کرد: اتفاقا الان در پرند فعال ترین پروژه مسکن مهر مربوط به کیسون است چون ما به رغم وجود مشکلات هنوز کار را ادامه می دهیم و مشغول هستیم.
وی افزود: از برنامه زمانبندی تحویل واحدها هم عقب نیستیم؛ امسال قرار است در دهم دی ماه 5 هزار واحد را تحویل دهیم که براساس برنامه این کار را انجام می دهیم.
چرا مسکن مهر کیسون گران تر است؟
به گزارش «دنیای اقتصاد»، در حالی که از ابتدای طرح مسکن مهر تعیین قیمت مقطوع ساخت یکی از ویژگی های بارز این طرح عنوان می شد، تفاوت در رقم ساخت هر مترمربع واحد مسکونی در قراردادهای دولت با انبوه سازان، هم اکنون باعث شده است این آپارتمان های دولتی ساز در مرحله واگذاری به متقاضیان حتی تا متری بیش از 500 هزار تومان هم قیمت گذاری شود. محمدرضا انصاری در پاسخ به اینکه چه دلیلی وجود دارد تا واحدهای مسکن مهر ساخته شده توسط شرکت کیسون به طور متوسط مترمربعی بیش از 500 هزار تومان برای متقاضی تمام شود، به «دنیای اقتصاد» گفت: کنترل کیفیتی که در پروژه کیسون روی ساخت واحدها صورت می گیرد حتی برای مردم هم مشهود است؛ ما تحکیم واحدها را از مرحله آماده سازی زمین انجام می دهیم و این تحکیم را تا جایی ادامه می دهیم که این ساختمان ها تا زلزله بیش از 9 ریشتر نیز مقاوم هستند.
وی افزود: انجام این امر مهم به مناسبت تعهد ملی ما نسبت به مردم است؛ صرف نظر از اینکه کارفرما چه کسی است؟ نظارت صورت می گیرد یا نه؟ انصاری ادامه داد: حتی بین واحدهای کیسون و پروژه ای که ترکیه در پرند ساخته است این تفاوت احساس می شود؛ مردم واحدهای ما را در حال حاضر با واحدهای شرکت ترکیه ساز، مترمربعی بین 100 تا 150 هزار تومان گران تر بین خودشان مبادله می کنند.
علت نارضایتی مردم از واحدهای کیسون
انصاری در پاسخ به پرسش دیگر «دنیای اقتصاد» درباره نارضایتی های اخیر اغلب متقاضیان از نقشه واحدهای مسکن مهر ساخت شرکت کیسون توضیح داد: در این واحدها، مردم از پنجره بین آشپزخانه و پذیرایی راضی نیستند؛ ما این آشپزخانه را به صورت اپن طراحی کرده بودیم، اما مسوولان وزارت راه و شهرسازی با آشپزخانه اپن موافقت نکردند و ما تصمیم گرفتیم که حداقل با قراردادن یک پنجره، مقداری رفت وآمدهای اضافه بین آشپزخانه و پذیرایی را کم کنیم.

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: بزرگ ترین سازنده مسکن مهر : رکود کارگاه های مسکن مهر به خاطر «مصالح»
[ پنج شنبه 27 مهر 1391 ] [ 18:50 ] [ مصطفی ]
[ ]