متخلفان بانکی زیاد شده‌اند/ رونمایی از صدها متخلف بانکی در سالهای آینده

متخلفان بانکی زیاد شده‌اند/ رونمایی از صدها متخلف بانکی در سالهای آینده

کارشناس اقتصادی مطرح کرد

متخلفان بانکی زیاد شده‌اند/ رونمایی از صدها متخلف بانکی در سالهای آینده

 
عبدالملکی

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در سالهای آینده از صدها متخلف بانکی رونمایی خواهد شد، گفت: متاسفانه حجم متخلفان بانکی در دولت یازدهم افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»،‌ حجت‌‌الله عبدالملکی در همایش اقتصاد مقاومتی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در اقتصاد مقاومتی گفت: اقداماتی نظیر برنامه‌های جاری و برنامه‌های خاص دولت می‌تواند جزو عملکرد مثبت در حوزه اقتصاد مقاومتی تلقی شود. دولت در سال 93، 167 سیاست و 625 برنامه در حوزه اقتصاد مقاومتی را ارائه کرد. در سال 94 نیز 13 برنامه ملی با ورود 230 پروژه ملی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

وی با اشاره به 3 مشکل انحراف برنامه‌ها، کلی بودن پروژه‌ها و عدم اجرای بسیاری از برنامه‌های مناسب گفت: عناوینی چون رونق بخش مسکن، اصلاح نظام پولی بانکی تنها عناوین کلی هستند و نمی‌توان از آنها انتظار تغییر خاصی را داشت.

عبدالملکی ادامه داد: به عنوان مثال تاکید بیشتر روی فروش نفت خام که در برنامه‌های دولت آمده است مورد قبول رهبری نیست. همچنین بزرگنمایی تحریمها، حساب بیش از اندازه روی سرمایه‌گذاری خارجی، نگارش برنامه با پیش‌فرض رفع تحریم، تاکید روی آزادسازی قیمتها، غفلت از شفاف‌سازی مبارزه با فساد و بی‌توجهی به مسئله تهدیدها از مشکلات برنامه‌های دولت است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه تحریف مفهوم اقتصاد مقاومتی ضد اقتصاد مقاومتی است، گفت: افرادی مانند وزیر اقتصاد تعامل گسترده با جهان را راه دستیابی به اقتصاد مقاومتی می‌داند و این موضوع بزرگترین لطمه به اقتصاد مقاومتی است.

استاد دانشگاه امام صادق (ع)، با انتقاد از واردات گسترده توسط دولت گفت: در واگذاری فعالیت پیمانکاری به خارجیها با وجود توان داخلی، تشویق مصرف کالای خارجی از طریق کارت اعتباری کالا و معطل گذاشتن ظرفیتهای تولیدی به امید مذاکرات از جمله اقداماتی است که منجر به تضعیف تولید می‌شود.

رئیس شورای اقتصادی صدا و سیما با بیان اینکه مقامات دولتی حاضر نیستند برای ارائه گزارش اقتصاد مقاومتی در مناظرات حاضر شوند، گفت: بزرگنمایی تحریمها، الگوی جدید قراردادهای خارجی، افزایش وابستگی کشور به فروش نفت خام منجر به افزایش شکنندگی اقتصاد می‌شود.

وی با یادآوری القاء فرهنگ ما نمی‌توانیم که از سوی برخی مقامات دولت ارائه شد، تصریح کرد: تفاخر برخی مسئولان به مصرف کالاهای خارجی، ارائه مجوز واردات برخی کالاهای لوکس از طریق خارج شدن آنها از کالاهای گروه 10 و تسامح در برخورد با مفسدان اقتصادی باعث تخریب فرهنگ اقتصاد مقاومتی می‌شود.

این استاد دانشگاه امام صادق (ع) در پایان با بیان اینکه حجم تخلفات بانکی در دولت یازدهم افزایش پیدا کرده، گفت: در سالهای آینده نیز از صدها متخلف بانکی رونمایی خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 18:2 ] [ مصطفی ]
[ ]