صادرات 1.6 میلیارد دلاری صنایع کوچک(1395/11/11)

صادرات 1.6 میلیارد دلاری صنایع کوچک(1395/11/11)

طی 9 ماهه‌ اخیر صورت گرفت

صادرات 1.6 میلیارد دلاری صنایع کوچک

صنایع کوچک

معاون صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: طی 9 ماهه‌ی اخیر 1.6 میلیارد دلار در صنایع کوچک صادرات ثبت‌ شده و این در حالی است که رشد صنعتی منفی کشور نیز امسال به 4.2 مثبت رسیده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا سلیمانی در آئین افتتاحیه‌ی دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قزوین اظهار کرد: تولید رقابتی در صنایع کوچک نیازمند داشتن مهارت کارگران و تولیدکنندگان است و در این راستا دوره‌های مهارتی تخصصی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ما در 9 ماهه اخیر در صنایع کوچک 1.6 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم و این نشان می‌دهد که صنایع کوچک صنایع افتاده‌ای نیستند.

سلیمانی با اشاره به اینکه سال گذشته رشد صنعتی کشور منفی بوده استف گفت: با برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثر دولت این رقم امسال به  4.2 درصد رسیده است.

معاون صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور اضافه کرد: اشتغال و بیکاری  دو مشکل عمده‌ی کشور هستند که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و خروج از رکود باید تلاش کنیم.

وی یادآور شد: استان قزوین در حوزه‌ی صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت‌های خوبی را دارا است و نیاز است تا جهت اثرگذاری بیشتر از ظرفیت این حوزه‌ها استفاده کرد.

سلیمانی تأکید کرد: بیش از 100 هزار نفر از کارمندان و کارگران شهرک‌های صنعتی کشور در راستای ارتقای سطح دانش تولیدکنندگان زیرپوشش آموزش قرارگرفته‌اند.

معاون صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور ادامه داد: کاهش فروش نفت در برخی کشورها مانند عراق و افغانستان میزان صادرات نیز کاهش پیداکرده که در تلاش هستیم تا بارونق اقتصادی بتوانیم وضعیت خود را بهبود بخشیم.

وی تصریح کرد: ما معتقد هستیم که نباید تولیدات صنایع کوچک و متوسط فقط در داخل عرضه شود بلکه باید تولیدکنندگان از تمام توان خود برای صادر کردن کالاها و رقابت با کالاهای خارجی استفاده کنند.

معاون صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور بابیان اینکه تا پایان بهمن‌ماه تسهیلات بهین ‌یاب پرداخت می‌شود گفت: پس از اتمام پرداخت اقدامات لازم درزمینهٔ ارتقا رقابت‌پذیری صنایع کوچک انجام می‌گیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ دو شنبه 11 بهمن 1395 ] [ 18:41 ] [ مصطفی ]
[ ]