درخواست ترامپ از خودروسازان ژاپنی برای اشتغال آفرینی در آمریکا(1395/11/11)

درخواست ترامپ از خودروسازان ژاپنی برای اشتغال آفرینی در آمریکا(1395/11/11)

درخواست ترامپ از خودروسازان ژاپنی برای اشتغال آفرینی در آمریکا

 
ترامپ

ترامپ در تماسی تلفنی با نخست وزیر ژاپن بر وعده خود مبنی بر ایجاد فرصت های شغلی در آمریکا تاکید کرد و خواستار کمک صنعت خودروسازی ژاپن در این زمینه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دولت ژاپن در تلاش است تا به فشارهای فزاینده تجاری از سوی دولت جدید آمریکا واکنش مناسبی نشان دهد. در همین چهارچوب شینو آبه، قرار است این هفته با رئیس شرکت تویوتا موتور دیدار کند و لابی تجاری کیدانرن، نیز در حال برنامه ریزی ایجاد یک گروه کاری با موضوع سیاست های ترامپ است.
آبه قرار است روز 10 فوریه برای دیدار با ترامپ به واشنگتن برود. انتظار می رود در این دیدار رئیس جمهور جدید آمریکا به دنبال پیشرفت سریع در انعقاد یک پیمان تجاری دوجانبه با ژاپن باشد و موضوع خودروسازان توسط دو طرف مورد بحث قرار گیرد.
به گفته دو منبع مطلع، در آستانه این مذاکرات، نخست وزیر ژاپن قرار است با آکیو تویودا، مدیر ارشد شرکت تویوتا، دیدار و گفت وگو کند. یکی از این منابع گفت، این نشست روز جمعه انجام خواهد شد. یوشیهیده سوگا، وزیر مشاور در امور کابینه ژاپن زمان بندی این دیدار برای روز جمعه را تکذیب کرده، و شرکت تویوتا نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.
روزنامه های ژاپنی به نقل از مقامات این کشور نوشتند، ترامپ روز شنبه در تماسی تلفنی با شینزو آبه بر وعده خود مبنی بر ایجاد فرصت های شغلی در آمریکا تاکید کرده و خواستار کمک صنعت خودروسازی ژاپن در این زمینه شده است.
کوئیچی هاگویدا، سخنگوی دولت ژاپن بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت، رهبران دو کشور در مورد صنعت خودروسازی گفت و گو کرده اند. در بیانیه ای که از سوی کاخ سفید منتشر شده آمده است که دو طرف «متعهد به تعمیق روابط تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه شده اند.»
یک دیپلمات سابق ژاپنی گفت، ژاپن باید برنامه ای تدوین کند تا نشان دهند که توکیو و به ویژه خودروسازان این کشور نسبت به ایجاد فرصت های شغلی در آمریکا مصمم هستند. وی افزود: «من فکر می کنم این تنها راهی است که می تواند موجب موفقیت آمیز بودن نشست دو جانبه ماه آینده شود.»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران آپارتمان اقساطیآپارتمان حومه تهراناخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ دو شنبه 11 بهمن 1395 ] [ 14:54 ] [ مصطفی ]
[ ]