سلب امتیاز از 2 میلیون و 600 هزار سیم کارت مزاحم (1395/11/11)

سلب امتیاز از 2 میلیون و 600 هزار سیم کارت مزاحم (1395/11/11)

سلب امتیاز از 2 میلیون و 600 هزار سیم کارت مزاحم

واعظی از شناسایی 2 ملیون و 600 هزار سیم کارت متخلف ارسال کننده پیامک انبوه خبر داد و گفت: ارسال پیامک انبوه توسط سیم کارت شخصی تخلف است و با اپراتورهایی که این تخلف در شبکه آنها انجام می‌شود، برخورد خواهیم کرد.

به گزارش افکارنیوز،  محمود واعظی در حاشیه افتتاح بیست و دو پروژه موبایلی در همراه اول در جمع خبرنگاران از وجود 2 میلیون و 900 هزار سیم کارت بی‌هویت در کشور خبر داد و گفت: در شهریور ماه 95 ، 10 میلیون سیم‌کارت بی‌هویت در کشور وجود داشت که پس از مصوبه شورای عالی فضای مجازی از مالکان این سیم‌کارت‌ها برای احراز هویت دعوت شد و اکنون تنها 2 میلیون و 900 هزار سیم‌کارت با اطلاعات ناقص در شبکه اپراتورهای موبایل کشور وجود دارد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: این تعداد سیم‌کارت هم اکنون قطع یکطرفه شده و طبق قرار بزودی قطع دوطرفه می‌شود.

وی یادآور شد: بیشترین سیم‌کارت‌ها از نوع اعتباری هستند اما سیم‌کارت دائمی نیز بین آنها وجود دارد.

سلب امتیاز 2 میلیون و 600 هزار سیم کارت شخصی ارسال کننده پیامک انبوه

واعظی همچنین از شناسایی 2 ملیون و 600 هزار سیم کارت متخلف ارسال کننده پیامک انبوه خبر داد و گفت: ارسال پیامک انبوه توسط سیم کارت شخصی تخلف است و با اپراتورهایی که این تخلف در شبکه آنها انجام می‌شود، برخورد خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات افزود: در این باره 2 میلیون و 600 هزار سیم کارت متخلف شناسایی و به آنها اخطار داده شد که بخشی از آنها با مراجعه کردند و برای عدم تکرار این تخلف تعهد دادند که درنهایت 2 میلیون و 600 هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک شخصی سلب امتیاز شدند. 

* 4 هزار کانال تلگرامی احراز هویت شد

واعظی همچنین از ثبت 4 هزار کانال تلگرامی در سامانه ساماندهی وزارت ارشاد خبر داد و گفت: از حدود 10 الی 11 هزار کانال تلگرامی بیش از 5 هزار عضو بیش از 4 هزار کانال رجیستر شده‌اند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: از نظر قوه قضاییه کانال‌هایی که ثبت می‌شوند قانونی محسوب می‌شوند و درباره کانال‌های ثبت نشده وزارت ارتباطات اقدامی نمی‌کند و اقدام برعهده قوه قضاییه است.

وی تاکید کرد: اکنون بحث توئیتر کانال‌ها مطرح نیست.

در صورت راه‌اندازی شبکه های اجتماعی قیمت ترافیک نصف می‌شود

واعظی با اشاره به مشوق‌های قانونی برای حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی گفت: در شورای عالی فضای مجازی مشوق‌هایی برای حمایت از شبکه‌های اجتماعی تصویب شده است.

وی ادامه داد: اکنون یک فایل که در ایران تولید شده و در ایران استفاده می‌شود چون در شبکه اجتماعی خارجی مبادله می‌شود و سرور این شبکه در ایران نیست دو برابر قیمت دارد که اگر شبکه‌های اجتماعی داخلی راه بیفتند و مردم از آن استفاده کنند در آن واحد قیمت نصف می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ دو شنبه 11 بهمن 1395 ] [ 14:42 ] [ مصطفی ]
[ ]