رشد 254 واحدی شاخص بورس با کمک نمادهای خودرویی و پتروشیمی(1395/11/11)

رشد 254 واحدی شاخص بورس با کمک نمادهای خودرویی و پتروشیمی(1395/11/11)

رشد 254 واحدی شاخص بورس با کمک نمادهای خودرویی و پتروشیمی

تهران- ایرنا- شاخص کل بورس امروز (دوشنبه) با رشد 254 پله ای و ثبت رقم 77 هزار و 961 واحد در مرز صعود به کانال 78 هزار واحدی قرار گرفت.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، اعلام خبر بازگشایی نمادهای زیان ده بانکی در هفته جاری، تاثیر منفی بر فضای معاملات بازار سرمایه گذاشته بود اما تاکنون خبری از بازگشت نمادهای بانکی نشده و بر این اساس، فعالان بازار سرمایه اندکی محافظه کاری را کنار گذاشته و معاملات خود در بازار را از سرگرفتند.
سهام شرکت های خودرویی و پتروشیمی (صادرات محور) در معاملات امروز با استقبال فعالان بازار سرمایه قرار گرفتند، به گونه ای که رشد معاملات این نمادها، شاخص کل بورس را مثبت کرد و بالا کشید.
نمادهای خساپا (سایپا)، خودرو (ایران خودرو)، شخارک (پتروشیمی خارک)، پارسان ( نفت و گاز پارسیان)، فملی (ملی صنایع مس)، خپارس (پارس خودرو) و شفن (پتروشیمی فناوران) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.
در معاملات امروز، بیش از 949 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 734 میلیارد ریال در 63 هزار و 547 نوبت دادوستد شد.
همه شاخص های بازار سرمایه نیز امروز مثبت بود به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 88 واحد، شاخص کل (هم وزن) 100 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) 79 واحد، شاخص آزاد شناور 450 واحد، شاخص بازار اول 218 واحد، شاخص بازار دوم 327 واحد وشاخص 30 شرکت برتر 13 واحد رشد کرد.
بیشترین رشد قیمت در معاملات امروز به حق تقدم سرمایه گذاری رنا، حق تقدم توکافولاد، حق تقدم پارس خودرو، حق تقدم صنایع کاغذسازی کاوه و فرآورده های نسوز پارس تعلق داشت.
حق تقدم داروسازی سیناف سیمان آرتا اردبیل، سیمان هرمزگان، بیمه دانا و سرامیک های صنعتی اردکان نیز با بیشترین افت قیمت مواجه شدند.
بالاترین تقاضای خرید در بازار امروز نیز در اختیار سهام سایپا، حمل و نقل توکا، زامیاد و سرمایه گذاری توکافولاد قرار داشت.
شاخص فرابورس نیز امروز رشد پنج واحدی را تجربه کرد و در جایگاه 850 واحدی قرار گرفت.
در معاملات امروز بازار فرابورس، بیش از 166 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش بیش از یک هزار و 145 میلیارد ریال در 22 هزار و 917 نوبت خرید و فروش شد.
اقتصام**2022** 2023** خبرنگار: میثم طاهری ** انتشاردهنده: لطیف نکوئی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ دو شنبه 11 بهمن 1395 ] [ 13:56 ] [ مصطفی ]
[ ]