ترامپ آخرین ترانه‌اش را برای ایران سرود(1395/11/11)

ترامپ آخرین ترانه‌اش را برای ایران سرود(1395/11/11)

معاون توسعه مدیریت منابع وزارت صنعت:

ترامپ آخرین ترانه‌اش را برای ایران سرود/کاهش تعرفه واردات کالاهای اساسی برای تنظیم بازار

 
افتتاح بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، درباره دلایل کاهش تعرفه واردات ۸ کالای اساسی گفت: تعداد کشاورزان در کشور ۳۰۰ هزار نفر است اما ۸۰ میلیون مصرف‌کننده داریم که دولت برای تامین بازار در این خصوص باید تصمیم می‌گرفت.

به گزارش خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا فیاض ظهر امروز در نشست خبری وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسشهای خبرنگاران درباره کاهش تعرفه کالاهای حساس و ضروری اظهار کرد: طبیعی است که وقتی موضوعی برای تصویب در دولت مطرح می‌شود این کار با حضور تمام وزارتخانه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی افزود: در کمیسیونی که برنامه در آن مطرح شد وزارت جهاد کشاورزی نیز در آن عضویت داشت. آنها نیز استدلالهای خود را گفتند اما در نهایت طرح به این صورت به مرحله اجرا در آمد.

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تلاش می‌شود که این تصمیم تنها برای واردات صرف نباشد و به تولید نیز کمک کند اما باید در نظر داشت که در موضوع تنظیم بازار صادرات و واردات یک طرف و تنظیم بازار در یک طرف دیگر است.

فیاض یادآور شد: تنظیم بازار اهمیت ویژه‌ای در این مصوبه دولت داشته و باید بدانیم که ملک‌داری کار آسانی نیست. در بخش کشاورزی 300 هزار نفر کشاورز داریم اما آن طرف 80 میلیون نفر نیز مصرف‌کننده وجود دارد که دولت برای تنظیم بازار باید میان آنها تصمیم‌گیری کند و در مواردی که محصول به موقع به بازار نرسد به شرایط تناسب زمانی تصمیم‌گیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت مکلف است که دو جنبه مصرف‌کننده و تولیدکننده را همزمان در نظر داشته باشد گفت: تلاش شد که در کاهش تعرفه‌های کالاهای اساسی به هر دو بخش توجه شود تا تولیدکننده نیز کمترین آسیب را ببیند یا اصلا آسیب نبیند.

ترامپ آخرین ترانه خود را برای ایران سرود

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی درباره فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر عدم ورود ایرانیان به‌ آمریکا، گفت: دنیا با آمریکا ساخته نمی‌شود و در طول سالهای گذشته نیز محدودیتهایی در تجارت با این کشور داشته‌ایم و این آخرین ترانه‌ای بوده که برای ما منتشر کرده‌اند.

فیاض اضافه کرد: آمریکا برخلاف حرفهای گذشته خود که می‌گفتند تنها با دولت ایران مشکل داریم اما با مردم آن خیلی خوب هستیم این تصمیم نشان داد که این موضوع حرف واهی بیش نیست.

وی ادامه داد: عمده تجارت ما در کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی بوده است و حجم تجارت ما از گذشته با آمریکا در کمترین سطح بوده است و در شرایط فعلی با باز شدن درهای کشورهای اروپایی به آن سمت حرکت کرده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت خودروسازی در کشور گفت: در 5 تا 6 ماه گذشته محصولات خودروسازان داخلی با استقبال مناسبی مواجه شده است و با وجود اینکه خودروهای چینی امکانات و ظاهر خوبی دارند اما مردم درک کرده‌اند که هر خودروی چینی یک کالای چینی است.

استقبال مردم باعث شد که تولیدات خودروسازان دوباره رونق بگیرد

فیاض افزود: در شرایط فعلی افرادی که به دنبال دریافت سواری مطلوب از خودروها هستند به دنبال جنس داخلی می‌آیند و استقبال مردم باعث شده که تولیدات خودروسازان دوباره رونق بگیرد.

وی در ادامه درباره آینده روابط تجاری با آمریکا و احتمال تحریمهای بعدی توسط این کشور علیه بازرگانان ایرانی گفت: هنوز تحریم جدیدی اتفاق نیفتاده است اما ممکن است تحریم جدیدی حاصل شود اما در شرایط فعلی دستور اجرایی ترامپ مربوط به رفت و‌ آمد افراد است و به امور تجارت ارتباط پیدا نکرده است.

واکنش ایران به اقدام آمریکا را فعلا افشا نمی‌کنیم

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در این شرایط اما کسانی که در آمریکا ارتباطات اقتصادی داشته‌اند اکنون برای رفت و‌ آمد مشکل پیدا کرده‌اند.

فیاض درباره اینکه آیا ایران واکنشی به این اقدام آمریکا خواهد داشت یا خیر گفت: باید صبر کنیم و ببینیم که دولت آمریکا بالاخره چه تصمیمی می‌گیرد و ما نیز اگر قرار باشد تصمیمی بگیریم نباید فعلا آن را افشا کنیم.

وی همچنین در خصوص وضعیت ادامه تولید پراید و پژو تا پایان سال گفت: خودرو 405 استاندارد و کشش خود را در بازار دارد و ما معتقدیم مناسب نیست تا زمانی که خودرویی برای جایگزینی در این سبک معرفی نکرده‌ایم آن را از رده خارج کنیم.

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در صورتی که خودرویی مورد علاقه مردم باشد و استانداردهای اولیه را طی کند به نظرم باید تولید آن ادامه پیدا کند.

مردم به خرید پراید علاقه دارند

وی گفت: مردم اکنون برای خرید پراید از ماهها قبل نوبت می‌گیرند که این امر به معنای آن است که به خریداری این خودرو علاقه‌مند هستند.

فیاض یادآور شد: ممکن است در شرایط فعلی برخی از خودروها به قیمت پراید و پژو نزدیک باشند اما به مردم نمی‌توانیم بگوییم که از این خودروها استفاده نکنید و آنها را از رده خارج کنید.

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به خروج 40 هزار خودرو از چرخه ناوگان تاکسیرانی کشور گفت: اغلب افراد برای جایگزینی خودرو به دنبال سمند بودند و برخی نیز پژو خریداری کردند اما دست مصرف‌کنندگان را در این خصوص برای انتخاب باز گذاشتیم.

وی همچنین درباره اینکه چرا خودروهای هیبرید را در ناوگان تاکسیرانی توسعه ندادید گفت: این امر هزینه زیادی برای دولت به همراه داشت و ما هم‌اکنون در تولید محصولات هیبرید از دانش کافی برخوردار نیستیم و عمده تکنولوژی تولید آن در اختیار کشور آمریکاست هر چند که واحدهای آراندی ما در حال بررسی شرایط تولید آن هستند تا در آینده نیز ما بتوانیم آن را تولید کنیم.

فیاض در پاسخ به سوالی درباره مشکلات واحدهای تولیدی و اعلام ورشکستگی برخی از آنها گفت: هر ساله واحدهای صنعتی به جرگه تولید می‌آیند و برخی از آنها تسلیم می‌شوند اما این امر لزوما به معنی ورشکستگی آنها نیست و باید در نظر داشت که این رویه در سایر کشورهای نیز وجود دارد و ممکن است شرکتها پایان ماموریت خود را اعلام کنند.

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان با قدردانی از همکاری سازمانهای ذیربط در جایگزینی تاکسیهای فرسوده و اجرای کلید به کلید نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: 14 ارگان در این امر همکاری کردند و با همدلی توانستیم وقتی که راننده باید 3 ماه برای آن رفت و آمد می‌کرد در کمتر از یک ساعت انجام دهیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ دو شنبه 11 بهمن 1395 ] [ 13:54 ] [ مصطفی ]
[ ]