اخبار اقتصادی

اخبار اقتصادی

در اولین روز پاییز؛شاخص بورس آماده فتح قله 63 هزار واحدی شد/ افزایش 2 درصدی بازدهی بورس تهران

بورس تهران در معاملات اولین روز مهر ماه شاهد افزایش هزار و 197 واحدی شاخص و رشد 2 درصدی بازدهی بود و رکوردشکنی‌های جدیدی را ثبت کرد.

 

کرمانشاهی به ایسنا خبر دادسهم نیم درصدی ایران از تجارت جهانی/ برنامه توسعه صادرات با کمبود بودجه مواجه است

معاون کل سازمان توسعه تجارت با ابراز خوش بینی نسبت به آینده تجارت غیر نفتی کشور گفت: هم اکنون سهم ایران از تجارت جهانی بین 0.5 تا 0.6 درصد بوده که این رقم باید طی یک برنامه زمان بندی شده به یک درصد برسد.

 

رقابت غیرقانونی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پرداخت سود بیشتر/بانک مرکزی نظارت می‌کند؟

در حالی که چندی پیش رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد که نرخ سود بانکی فعلا تغییر نمی‌کند، برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری به طور غیرقانونی برای جذب سپرده‌های مردمی اقدام به پرداخت سودی بیشتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار می کنند.

 

ایسنا گزارش می دهد:تعیین تکلیف فازهای 35ماه تا دوماه آینده + جدول پیشرفت

تا دو ماه آینده وزیر نفت سیاست‌های خود را برای توسعه فازهای معروف به 35ماهه پارس جنوبی اعلام می کند.

 

شیوه‌های مختلف تماس با حجاج خانه خدا چقدر هزینه دارند؟

هر دقیقه مکالمه صادره به سمت شبکه اپراتورهای تلفن همراه کشور عربستان 700 تومان و هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت این کشور 350 تومان هزینه دارد.

 

عملکرد بورس تهران در آخرین ماه تابستان؛بازدهی 62 درصدی نصیب سهامداران بورس شد

بورس اوراق بهادار تهران در آخرین ماه تابستان با کاهش ارزش و حجم معاملات و افزایش شاخص بورس مواجه شد و ماه پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت.

 

رییس سازمان چای به ایسنا خبر دادصادرات چای سنواتی و خالی شدن انبارها پس از 15 سال

رییس سازمان چای از صادرات چای سنواتی خبر داد و گفت: چای سنواتی برای مصرف صنعتی به کشورهای مختلف صادر می‌شود تا تکلیف این محصولات که از دهه 70 تاکنون انبار شده مشخص شود.

 

اثرات لغو تحریم صنعت خودرو بر خودروسازان داخلی

یک کارشناس صنعت خودرو با محتمل دانستن رفع قریب‌الوقوع تحریم صنعت خودرو، اثرات این موضوع بر فعالیت شرکت‌های خودروسازی را بیان کرد.

 

معاون وزیر صنعت و تجارت:230 میلیارد تومان به کشاورزان بدهکاریم/پرداخت بدهی معوق کشاورزان در پاییز

مانده مطالبه‌ شرکت بازرگانی دولتی به کشاورزان 230 میلیارد تومان است که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده پرداخت تمام بدهی کشاورزان تا پایان فصل خرید گندم را داده‌ است.

 

معاون اشتغال وزیر کار به ایسنا خبر دادابطال پروانه 28 کاریابی در کشور/ الزام کاریابی‌ها به ثبت اطلاعات دقیق کارجویان

معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزیر کار از ابطال پروانه کار 28 کاریابی خبر داد و گفت: کاریابی‌هایی که به تعهدات خود در قبال کارجویان عمل نکنند با ابطال پروانه کار مواجه خواهند شد.

 

تحولات بورس از ابتدا تا امروز(3)84 تا 91؛ سالهای پرنوسان در بورس/ افزایش 3 برابری ارزش سهام

بررسی شاخص های بازار سرمایه در طول برنامه چهارم و پنجم تاکنون نوسانی که اغلب با رشد بوده است را نشان می دهد به طوری که شاخص‌ها گاهی رشد 40 درصدی و گاهی کاهش بیش از 30 درصدی را در یک سال تجربه کرده‌اند.

 

یک فعال کارگری تاکید کرد:استهلاک نیروی انسانی با ساعات کار طولانی و غیر مفید

یک فعال کارگری معتقد است: بهره‌وری در محیط کار تنها به شکل افزایش یا کاهش ساعات کار نیست زیرا اگر ساعات کار طولانی با کار مفید همراه نباشد استهلاک نیروی انسانی و سرمایه را به دنبال دارد.

 

از سوم مهر دور جدید پیش‌فروش بلیت قطار آغاز می‌شود

مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار راه آهن از آغاز دور جدید پیش‌فروش بلیت قطار حد فاصل 11 تا 30 مهر خبر داد و گفت: بلیت قطار کلیه مسیرهای داخلی از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه - سوم مهر - پیش‌فروش می‌شود.

 

دبیر انجمن خرما به ایسنا خبر دادکاهش تولید خرما/ تعطیلی کارخانه‌ها و انباشت خرما روی دست نخلداران

دبیر انجمن خرما از کاهش حدود 20 درصدی تولید خرما در سال جاری به دلیل آفت و کم آبی خبر داد و گفت: اغلب کارخانه‌های فرآوری و بسته‌بندی خرما به دلیل کمبود نقدینگی تعطیل شده‌اند و خرما روی دست نخلداران مانده است که باید هر چه سریع‌تر تدبیری برای حل مشکلات این بخش اندیشیده شود.

 

همکاری ایران‌ خودرو و سایپا، جلب رضایت مصرف‌کنندگان

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: همکاری مشترک دو خودروساز بزرگ کشور راهکاری برای افزایش تنوع محصولات تولیدی و جلب رضایت مصرف‌کنندگان است.

 

طی هفته اخیر صورت گرفتانجام 55 پرواز حج تمتع و اعزام بیش از 18 هزار زائر ایرانی

مدیر حج شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: از آغاز پروازهای حج تمتع تا پایان روز گذشته 18 هزار و 590 زائر بیت‌الله‌الحرام توسط 55 پرواز به مدینه اعزام شده‌اند.

 

مسکن ویژه تهران یکساله شد

اول مهر سال گذشته عملیات ساخت پروژه مسکن ویژه در تهران کلید خورد و اولین مرحله ثبت‌نام متقاضیان مسکن ویژه تهران به صورت اینترنتی آغاز شد و طی دو مرحله ثبت‌نام، 2560 واحد مسکن ویژه تهرانسر تکمیل ظرفیت شد.

 

روزی 36 نفر در جاده‌ها می‌میرندنقش لاستیک‌های مستهلک شده‌ قبل از مصرف و گاردریل‌های غیر استاندارد در تصادفات

مدیرعامل اتحادیه سواری کرایه بین‌شهری نقش عوامل موثر در بروز تصادفات جاده‌ای را اعم از کیفیت و بازار لاستیک‌ تا نبود استراحتگاه مناسب برای رانندگان برون‌شهری را توضیح داد.

 

چگونه یک سایت را فیلتر کنیم؟

ممکن است روزانه در اینترنت به سایت‌هایی برخورد کنیم که در حال ارائه مطالبی با محتوای علیه عفت و اخلاق عمومی یا محتوای علیه مقدسات اسلامی، محتوای الحادی و مخالف موازین اسلامی هستند، اما برای این که امکان دسترسی به این سایت‌ها گرفته شود، چه باید کرد؟

 

انتصاب اعضای جدید هیات عامل ایدرو/شافعی ابقا شد

اعضای جدید هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس مجمع این سازمان منصوب شدند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار اقتصادی
[ دو شنبه 1 مهر 1392 ] [ 14:47 ] [ مصطفی ]
[ ]