اخبار اقتصادی (جدید)

اخبار اقتصادی (جدید)

وزیر اقتصاد عنوان کرد:کسری 10 هزار میلیاردی هدفمندی یارانه‌ها/ مسکن مهر مسوول نیمی از نقدینگی کشور است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که اجرای طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها تاکنون حدود 10 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته است، گفت: در دوره قبلی بخشی از این کسری بودجه از طریق استقراض از بانک مرکزی و خزانه صورت گرفته است.

 

رییس کل بانک مرکزی عنوان کرد:8 سال با نرخ ارز منطقی برخورد نشد/ بازگشت استقلال بانک مرکزی

رییس کل بانک مرکزی علت مشکلات اقتصادی در حوزه بانکی را عدم استفاده از تجربیات دیگران و دستاوردهای علمی عنوان کرد و گفت: در دولت جدید نگاه بر آن است که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و تجربیات دیگر کشورها را مبنا قرار دهیم.

 

نخستین کروکودیل‌های ایرانی سه ماه دیگر به دنیا می‌آیند

اولین پرورش‌دهنده کروکودیل در کشور از آغاز تکثیر این خزنده نیمه آبزی خبر داد و گفت: مرحله تخم‌گذاری کروکودیل‌های وارداتی آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود، اولین کروکودیل‌های ایرانی تا سه ماه دیگر متولد شوند.

 

رییس شورای اخلاق حرفه‌ای مهندسان مشاور ایران:قیمت مسکن به زودی تنظیم می‌شود

رییس شورای اخلاق حرفه‌ای مهندسان مشاور ایران معتقد است که بازار مسکن رو به کاهش قیمت بوده و قیمت‌ها به سمت تنظیم بازار پیش می‌روند.

 

پرویزیان به ایسنا اعلام کرد:کنترل تورم و تقویت ارزش پول ملی اولویت بانک مرکزی/ احتمال کاهش نرخ ارز

یک عضو شورای پول و اعتبار اولویت بانک مرکزی را کنترل تورم و تقویت ارزش پول ملی اعلام و اظهار کرد: با توجه به این که امکان بهبود مناسبات بین‌المللی وجود دارد و همچنین پایبندی به سیاست‌های حقیقی اقتصادی و انضباط مالی مدنظر سیاست گذاران است امکان تقویت ارزش پول ملی و بهبود جایگاه آن و همچنین کاهش نرخ ارز در بازار آزاد وجود دارد.

 

در صورت ورود وزارت صنعت به قیمت‌گذاری خودرو؛پژویان: به قوه قضاییه شکایت می‌کنیم

رییس شورای رقابت با بیان این‌که ورود هر سازمان به عرصه‌ قیمت‌گذاری خودرو غیرقانونی است تاکید کرد: در صورتی که وزارت صنعت در این حوزه حکمی صادر کند، به قوه قضاییه شکایت می‌کنیم.

 

امضای تفاهم‌نامه پروژه ذخیره سازی گاز در شمال

تفاهم نامه طرح بررسی پیش امکان سنجی ذخیره‌سازی گاز در ساختار قزل تپه منعقد شد.

 

دبیر انجمن صنایع لبنی به ایسنا خبر داد:انباشت 6000 تن شیرخشک در گمرک/ مشکل عدم ترخیص کره ادامه دارد

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی با اشاره به اینکه مشکل ترخیص نشدن کالاهای اساسی از گمرک همچنان ادامه دارد، گفت: در حال حاضر 12 هزار تن کره و شش هزار تن شیرخشک در گمرک انباشت شده است.

 

شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: اختلال نداریم / وضعیت اینترنت عادی است

طی روزهای گذشته برخی از شرکت‌های ارائه کننده اینترنت به کاربران خود اطلاع داده‌اند که به مدت یک هفته ارائه خدمات آنها با اختلالاتی همراه است و دلیل این اختلالات به آنها مربوط نبوده و به شبکه ارتباطات زیرساخت کشور برمی‌گردد.

 

وزیر نیرو خبر داد:یک چهارم برق تولیدی از دست می‌رود/ برخی مدیران وزارت نیرو جابجا می‌شوند

وزیر نیرو اظهار کرد: برق تولیدی کشور از زمان تولید تا وقتی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد 23 درصد تلفات دارد یعنی نزدیک یک چهارم برق تولیدی به خاطر اتلاف و برداشت‌های غیرمجاز از شبکه تلف می‌شود.

 

تفاوت قیمت میوه در نقاط مختلف شهر+ریز قیمت‌ها

در شهر تهران که از مناطق مختلف تشکیل شده است افراد بنا بر هزینه‌ای که برای زندگی خود صرف می‌کنند در این مناطق زندگی می‌کنند. از این رو قیمت برخی محصولات در مناطق مختلف شهر متفاوت است. میوه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

گزینه‌های احتمالی دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد

با استقرار دولت یازدهم و تعیین وزیران کابینه رییس جمهور در مرحله‌ی بعدی باید مسوولین رده‌های پایین‌تر را مانند معاونان و مدیران اجرایی انتخاب کنند. یکی از واحد‌هایی که مستقیما با دستور رییس جمهور انتخاب می‌شود، معاون اجرایی رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی و آزاد است.

 

پیشنهاد نایب رییس کنفدراسیون صادرات:بخش‌نامه‌های قبلی سریعا لغو شود/کاهش منابع ارزی دولت به اقتصاد شوک وارد کرد

نایب رییس کنفدراسیون صادرات گفت: همانگونه که در برنامه تکلیف شده بود نرخ ارز باید سالیانه متناسب با نرخ تورم داخلی و منهای تورم خارجی افزایش یابد که متاسفانه به دلیل عدم اجرای آن طی حدود شش سال نرخ ارز با تزریق دلارهای نفتی به‌صورت مصنوعی پایین ماند و این‌که این موضوع عملا واحدهای تولیدی داخلی را تعطیل کرده یا آنها را به واردکننده کالا تبدیل کرد.

 

در گفت‌وگوبا ایسنا عنوان شددلیل مخالفت رئیس شورای اصناف با قانون جدید نظام صنفی

براساس تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخصوص قانون نظام صنفی قرار بود به ازای هر 10 هزار واحد صنفی یک نماینده در شورای اصناف کشور حضور داشته باشد که براساس این قانون مجموع تعداد نمایندگان در شورای اصناف به 300 نفر می‌رسد.

 

تعیین تکلیف آخرین فاز پارس جنوبی

بالاخره قرارداد توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی - آخرین فاز توسعه نیافته این میدان گازی مشترک با قطر – امضا شد.

 

ماجرای ورود خودروهای لوکس از ابوموسی چیست؟

در شرایطی ماجرای ورود خودروهای لوکس به‌ویژه پورشه از جزیره ابوموسی خبرساز شده که این واردات با استفاده از مجوز خاص صادر شده از سوی دولت صورت گرفته است.

 

تاثیر فرصت 100 روزه دولت بر مسکن

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان معتقد است که برنامه جامع دولت برای بهبود معیشت مردم مناسب است اما تامین نیاز مسکن مردم و بهبود اوضاع آن نیازمند برنامه‌های جامع‌تر است.

 

ایسنا گزارش می‌دهدهفت طرح فولادی در انتظار تصمیم نعمت‌زاده/فولادسازان بزرگ شریک می‌شوند؟

محمدرضا نعمت‌زاده در حالی کار خود را در وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز کرده که به نظر می‌رسد راه‌اندازی هفت طرح فولادی یکی از مهمترین اولویت‌های وی در حوزه معدن و صنایع معدنی باشد.

 

آمارها تایید می‌کند؛بهداشت و درمان،اولویت آخر صدور پروانه ساختمانی/ اصفهان رکورددار مجوز ساختمان‌های صنعتی

آخرین آمارهای رسمی از صدور کمترین مجوز ساخت‌وسازهای کشور در حوزه بهداشت و درمان و آموزش خبر می‌دهند.

 

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت اعلام کردکاهش 30 درصدی قیمت مسکن با آزادسازی مسکن مهر

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت گفت: آزادسازی معاملات مسکن مهر قیمت مسکن را 20 تا 30 درصد کاهش می‌دهد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: اقتصادی
[ یک شنبه 3 شهريور 1392 ] [ 20:47 ] [ مصطفی ]
[ ]