آمار اشتغالزایی مسکن مهر

آمار اشتغالزایی مسکن مهر

معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: به ازای هر 50 مترمربع احداث مسکن مهر یک نفر در کشور شاغل می‌شود.

 

علی اکبر کریمی اظهار کرد: میزان اشتغالزایی در فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی از اهمیت بیشتری برخوردار است. وی با بیان اینکه میزان اشتغالزایی طرح‌های عمرانی کمتر از بخش‌های کشاورزی و خدمات مورد توجه قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: نوع اشتغال در فعالیت‌های پیمانکاری از سرعت بالایی برخوردار است.

*اشتغال مسکن مهر بالا است

معاون امور عمرانی استاندار زنجان از ایجاد زمینه اشتغال در مسکن مهر خبر داد و افزود: با آغاز فعالیت‌های مسکن مهر در کشور بسیاری از افراد بیکار جامعه دارای شغل شده‌اند. وی میزان اشتغالزایی مسکن مهر را بالا عنوان کرد و افزود: یکی از عوامل کاهش دهنده نرخ بیکاری ایجاد اشتغال از سوی مسکن مهر است.

کریمی با بیان اینکه توجه به حوزه‌های عمرانی و پیمانکاری می‌تواند در افزایش راندمان اشتغال مثمر ثمر باشد، افزود: باید از حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای تسریع در امور پیمانی استفاده کرد. وی اخذ وام و فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی را به پیمانکاران از راه‌حل‌های دریافت مطالبات پیمانکاران از دستگاه‌های اجرایی برشمرد و گفت: در شهرداری نیز زمینه‌های کاری بالایی برای پیمانکاران وجود دارد.

*آماده بودن 50 میلیارد تومان طرح عمرانی در زنجان

معاون امور عمرانی استاندار زنجان از آماده بودن 50 میلیارد تومان فعالیت عمرانی در استان زنجان خبر داد و افزود: در صورت همکاری پیمانکاران این پروژه در اختیار این افراد قرار می‌گیرد. وی بر لزوم حل مشکلات مالی پیمانکاران تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت‌های خارجی نیز برای همکاری پیمانکاران فراهم شود.

کریمی صدور خدمات فنی و مهندسی پیمانکاران را از راهکارهای مناسب برای کمک به پیمانکاران عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این زمینه پیمانکاران آماده صدور خدمات خود هستند.

وی بر ضرورت توجه به فعالیت‌های عمرانی و پیمانکاری در ستاد سرمایه‌گذاری تاکید کرد و یادآور شد: در توزیع تسهیلات بانکی نیز ضروری است فایلی برای پیمانکاران در نظر گرفته شود تا این قشر از تسهیلات لازم استفاده کنند.

*واگذاری تشخیص صلاحیت شرکت‌های پیمانکاری به انجمن آبادگران

معاون امور عمرانی استاندار زنجان از واگذاری فرآیند تشخیص صلاحیت شرکت‌های پیمانکاری به انجمن آبادگران استان زنجان خبر داد و یادآور شد: برون‌سپاری خدمات دولتی از این طریق ممکن می‌شود. وی با بیان اینکه سامانه تشخیص صلاحیت به صورت شفاف آخرین وضعیت شرکت‌های پیمانکاری را ارائه می‌کند، تصریح کرد: هر پرونده مطرح شده در این سامانه درج و بررسی می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه در استان زنجان تنها سه شرکت دارای رتبه یک در زمینه پیمانکاری هستند، افزود: ضروری است شرکت‌های مختلف برای اخذ پروژه‌های مهم استان نسبت به ارتقای رتبه خود اقدام کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ سه شنبه 15 اسفند 1391 ] [ 16:22 ] [ مصطفی ]
[ ]