مسکن مهر قزوین آماده افتتاح است

مسکن مهر قزوین آماده افتتاح است


رئیس سازمان راه و شهرسازی استان قزوین گفت: 15 هزار و 500 واحد مسکن مهر در مناطق مختلف استان تکمیل شده و آماده واگذاری به متقاضیان است.

 

نادر محمدزاده گفت: در استان قزوین 55 هزار واحد مسکونی در شهرهای بیش از 25 هزار نفر و کمتر از آن و بافت فرسوده در دست ساخت است. وی افزود: 25 هزار واحد در بافت فرسوده و حدود 27 هزار واحد در روستاها و 5 هزار واحد در شهرها در دست ساخت است که مجموع واحدها به 102 هزار واحد می رسد.
 محمدزاده تصریح کرد: در استان بیش از 320 هزار واحد مسکونی وجود دارد که 29 درصد مسکن در چند سال اخیر بازسازی و احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر 42 هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت در دست ساخت است که به غیر از بافت فرسوده زمینهای 30 هزار واحد توسط راه و شهرسازی تامین شده است.

40 هزار واحد در مرحله سقف زنی/ 15 هزار واحد آماده واگذاری

این مسئول بیان کرد: طرح مسکن مهر در شهرهای قزوین، آبیک، تاکستان، بوئین زهرا و الوند در حال اجراست که 40 هزار واحد در مرحله سقف زنی و30 هزار واحد در مرحله نازک کاری است که در ردیف سه استان شاخص کشور در این بخش قرار داریم.

محمدزاده بیان کرد: در حال حاضر 15 هزار و500 واحد مسکن مهر در استان آماده واگذاری است که هشت هزار واحد در شهرک مهرگان آماده افتتاح شده است. وی گفت: در سال گذشته تعداد10 هزار واحد افتتاح شد که با واحدهای تکمیل شده در سال جاری، بیش از 25 هزار واحد به متقاضیان واگذار می شود. این مسئول یادآورشد: واحدهایی به مردم واگذار می شود که خدمات زیربنایی آنها مانند آب، برق، گاز، مخابرات آنها تکمیل شده و قابل سکونت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهارداشت: در شهرک مهرگان به منظور تامین نیاز شهروندان ساکن ساخت 18 مدرسه پیش بینی شده که پنج واحد توسط این اداره تکمیل و آماده بهره برداری و پنج واحد دیگر برای سال تحصیلی جدید آماده می شود. وی افزود: شش واحد نیز توسط آموزش و پرورش احداث خواهد شد که دو واحد آن تکمیل شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این مسئول بیان کرد: پنج طرح ورزشی شامل یک باب استخر، سه سالن چند منظوره، یک سالن کشتی، پنج درمانگاه، شش باب مسجد، یک واحد آتش نشانی، یک پاسگاه، یک واحد CNG، یک دستگاه پمپ بنزین، سه بوستان و یک مجموعه 22 هکتاری با دریاچه مصنوعی در پروژه مسکن مهرگان پیش بینی شده و در دست اجراست و 100 واحد تجاری نیز فعال شده است.

نیاز مسکن مردم استان را تامین می کنیم

محمدزاده یادآورشد: در زمان شروع طرح مسکن مهر در سال 85 به ازای هر 109 خانوار تعداد 100 مسکن داشتیم که سالانه 10 هزار ازدواج جدید به متقاضیان اضافه شده که در پنج سال گذشته به 50 هزار واحد نیاز داشتیم که کمبود ما حدود 25 هزار واحد بود که آمارها نشان می دهد این کسری جبران شده و امروز تعداد واحدهای مسکونی از خانوارها بیشتر شده است.

خرید و فروش مسکن مهر غیرقانونی است

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه خرید و فروش مسکن مهر که در حال حاضر باب شده غیر قانونی است و تنها با یک شرط مجاز است و آن هم در صورت تسویه حساب تسهیلات بانکی و جایگزینی فرد واجد شرایط قابا انتقال است در غیر این صورت از نظر قانونی ایراد دارد.
 وی افزود: مسکن مهر به میزان تقاضا در استان وجود دارد و ساخته می شود و متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز تعیین شده و ثبت نام در این طرح شرکت کرده و صاحب خانه شوند.

معارض مسکن مهر در آبیک حل می شود

محمدزاده بیان کرد: در پروژه های مسکن مهر در مناطق مختلف استان مشکل خاصی نداریم و موضوع معارض در آبیک را با همکاری شهرداری و راه و شهرسازی بزودی حل خواهیم کرد. وی تصریح کرد: بیمه و مالیات مسکن مهر نیز مشکل خاصی ندارد و بیمه متری پنج هزار و 20 تومان و در ساخت سه جانبه نیز مالیات شامل نمی شود و فقط در نقل و انتقالات مالیات تعلق می گیرد که در تعاونی ها نیز مبنا سه درصد است.

این مسئول یادآورشد: در حوزه مسکن مهر تلاش شده است تا همه ساخت و سازها توسط مجریان صاحب صلاحیت انجام شود که نظام مهندسی بر مسکن مهر نظارت جدی دارد و برای اولین بار با تست فولاد و آرماتور، تست جوش کیفیت مسکن مهر افزایش یافته است.

70 درصد ساخت و سازها صنعتی است

محمدزاده یادآورشد: 70 درصد از مجموع 30 هزار واحد مسکونی در دست ساخت استان به صورت صنعتی ساخته می شود که تمامی واحدهای سه جانبه نیز به روش صنعتی اجرا می شود و توجه به کیفیت مصالح استاندارد جدی است. وی گفت: در برخی موارد استادکاران مهارت لازم را نداشتند که در نازک کاری دچار مشکل شدیم اما در مجموع کیفیت پروژه ها در حد استاندارد و قابل قبول است.

دو هزار میلیارد تومان گردش مالی مسکن مهر/ 30 هزار اشتغال

محمدزاده تصریح کرد: میزان گردش مالی مسکن مهر در استان بالغ بر دو هزار میلیارد تومان است که یک هزار و300 میلیارد تومان آن تعهدات بانکی است که تاکنون900 میلیارد تومان آن پرداخت شده است. وی افزود: به ازای هر60 مترمربع یک اشتغال مستقیم در بخش مسکن مهر ایجاد شده که در دو واحد سه نفر را به طور مستقیم مشغول کار کرده و به طور میانگین سالانه 22 تا 30 هزار نفر در این بخش اشتغالزایی شده است.

محمدزاده اظهارداشت: 55 هزار واحد مسکونی در شهرها، 25 هزار واحد در بافت فرسوده و 27 هزار واحد در روستاهای استان قزوین ساخته می شود که مجموع ساخت و سازها بالغ بر 102 هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص افتتاح رسمی پروژه های مسکن مهر استان بیان کرد: قرار بود با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی 15 هزار و500 واحد افتتاح شود که به دلیل تراکم کاری مسئولان ارشد کشور این موضوع عملیاتی نشده اما مردم در این واحدها مستقر شده و رسما این تعداد آماده بهره برداری است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ سه شنبه 1 اسفند 1391 ] [ 1:12 ] [ مصطفی ]
[ ]