افتتاح 10 هزار مسکن مهر روستایی فارس

افتتاح 10 هزار مسکن مهر روستایی فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: 10 هزار و 400 واحد روستایی از ابتدای سال جاری به بهره‌‌برداری رسیده است.

 

سید علی‌نقی ‌لقمانی اظهار داشت: از هفته دولت تا دهه مبارکه فجر سال جاری در مدت پنج ماه، 5 هزار و 867 واحد مسکن مهر در 84 شهر زیر 25 هزار نفر فارس به اتمام رسید.

این مسئول اضافه کرد: با احتساب بیش از 5 هزار واحد پنج ماهه اخیر و پروژه‌‌های شش ماه ابتدای سال، 16 هزار واحد مسکن مهر در سال جاری در شهرهای زیر 25 هزار نفر فارس به اتمام رسیده است. وی افزود: در سال 91 پروژه جدیدی در بنیاد مسکن فارس شروع نشد و بنا را بر اتمام پروژه‌های گذشته گذاشتیم.

لقمانی ادامه داد: 21 پروژه در سال جاری همگی از پروژه‌های سال گذشته بودند و 80 پروژه نیمه‌تمام امسال نیز یا شروع شده از سال گذشته یا اینکه اعتبارات آنها از این سال بود. این مسئول عنوان کرد: این واحدها با 10 میلیون تومان آورده متقاضی و 20 میلیون تومان تسهیلات بانک مسکن با میانگین ساخت 100 متر مربع به بهره‌برداری رسیدند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: اجرای طرح هادی با فلسفه ارتقای سطح عمومی محیط روستایی، بهبود رفت و آمد و تسهیل در تردد مردم، اجرای آسفالت معابر، جمع‌آوری آب‌های سطحی، اجرای کانال‌های دفع سیلاب، جابه‌جایی شبکه و تیرهای برق مسیر و احداث پارک محله در دستور کار بنیاد مسکن است.

لقمانی خاطرنشان کرد: در فاصله هفته دولت تا دهه فجر سال جاری طرح هادی 21 روستا در 16 شهرستان فارس تکمیل شد و رقم هزینه شده از اعتبارات تملک دارایی این استان برای آن 3 میلیارد و 845 میلیون تومان بود. وی گفت: از این طرح‌های هادی بیش از 5 هزار خانوار به طور مستقیم بهره‌مند شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در فارس روستای بالای 50 خانوار فاقد طرح هادی وجود ندارد و طرح هادی تمام روستاها یا مطالعه شده یا در دست مطالعه است. این مسئول ادامه داد: در سطح این استان 180 هزار واحد روستایی مقاوم‌سازی شده و 180 هزار واحد روستایی نیز هنوز غیرمقاوم است که معادل 50 درصد روستاهای این استان را تشکیل می‌دهد.

لقمانی متذکر شد: برای سال جاری مقاوم‌سازی 15 هزار واحد روستایی آغاز شده و در صورت تامین اعتبار 30 هزار واحد نیز تا پایان سال شروع می‌شود. به گفته وی، با اجرای این پروژه‌های مقاوم‌سازی در مدت 18 ماه، 45 هزار واحد روستایی دیگر از فهرست غیرمقاوم‌ها خارج می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ جمعه 20 بهمن 1391 ] [ 23:23 ] [ مصطفی ]
[ ]