شرایط استفاده از تسهیلات مسكن جوانان اعلام شد

شرایط استفاده از تسهیلات مسكن جوانان اعلام شد

شرایط استفاده از تسهیلات مسكن جوانان اعلام شد
 
 
شرایط استفاده از تسهیلات مسكن جوانان اعلام شد  
 
 
 
 
   
 
 
    شرایط استفاده از مزایا وتسهیلات حساب پس انداز مسكن جوانان برای سال جاری اعلام شد.
   
   
 
 
     

تمامی كسانی كه به سن ۱۸ سال تمام رسیده و یا حكم رشد او از سوی دادگاه صادر شده باشد می توانند به نام خود یا كسانی كه تحت ولایت و قیومیت او باشند حساب پس انداز مسكن جوانان افتتاح كنند.

بنابراین گزارش،متقاضیان افتتاح حساب پس انداز مسكن جوانان در سال ۸۵ می توانند سپرده گذاری خود را با واریز ماهیانه ۱۰هزار تومان به دفعات یا به صورت یكجا در سال اول ۱۲۰ هزار تومان در ابتدای دوره آغاز كنند.

بنابراین برای افرادی كه طی سال ۸۵ افتتاح حساب می كنند حداقل واریز ماهیانه آنها در سال اول ۱۰ هزار تومان، سال دوم ۱۱هزار تومان، سال سوم۱۲ هزار تومان،سال چهارم ۱۳ هزار تومان،سال پنجم ۱۴ هزار تومان، سال ششم ۱۶ هزار تومان ،سال هفتم۱۸ هزار تومان، سال هشتم ۲۰ هزار تومان ،سال نهم ۲۲ هزار تومان ،سال دهم ۲۴ هزار تومان،سال یازدهم ۲۷ هزار تومان ، سال دوازدهم ۳۰ هزار تومان ،سال سیزدهم ۳۳ هزار تومان، سال چهاردهم ۳۶ هزار تومان و سال پانزدهم ۳۹ هزار تومان خواهد بود.

این گزارش می افزاید:برداشت از حساب پس انداز مسكن جوانان در هر مقطعی بلامانع است لیكن برداشت از حساب مذكور باید به صورتی انجام شود كه متوسط مانده حساب به ازای هر ماه از حداقل مبلغ تعیین شده توسط بانك مركزی در هر سال كمتر نشود. در ابتدای هر سال حداقل مبلغ واریزی ماهیانه افتتاح كنندگان حسابهای جدید در آن سال توسط بانك مركزی تعیین وابلاغ خواهد شد و ضرایب برابری در حساب پس انداز مسكن جوانان به ازای هر شش ماه یك برابر تعیین شده است وحداكثر تا ۳۰ برابر متوسط موجودی قابل محاسبه است.

●حداقل انتظار برای استفاده از تسهیلات شناور

حداقل مدت انتظار برای استفاده از مزایای تسهیلات شناور حساب پس انداز مسكن جوانان شش سال تمام از تاریخ افتتاح حساب تعیین شده است و چنانچه دارنده حساب مایل به استفاده از تسهیلات حساب مزبور قبل از شش سال و بعد از پنج سال تمام را داشته باشد با استفاده از سایر شرایط حساب پس انداز مسكن جوانان و استفاده از سقف تسهیلات حساب پس انداز مسكن قادر به استفاده از تسهیلات است. بنابراین گزارش، دارندگان حساب های مزبور در صورت تمایل به استفاده از تسهیلات حساب خود قبل از پنج سال می توانند در چارچوب ضوابط و مقررات حسابهای صندوق پس انداز مسكن در زمان استفاده از تسهیلات برخوردار شوند.

● حداكثر تسهیلات اعطایی به جوانان

بر اساس این گزارش،حداكثر تسهیلات اعطایی با توجه به تقسیم بندی جغرافیایی (شهر تهران ،شهرهای بزرگ و سایر شهرها ) برای حسابهای افتتاحی در سال ۱۳۸۵ به ترتیب در پایان سال پانزدهم بالغ بر ۵۳ میلیون تومان ،۴۷ میلیون تومان ، ۴۵ میلیون تومان و در پایان سال ششم به ترتیب بالغ بر۲۶ میلیون تومان،۱۹ میلیون تومان و ۱۶ میلیون تومان تعیین شده است و چنانچه دارنده حسابی بخواهد در پایان سال ششم از سقف تسهیلات فوق استفاده كند باید سپرده گذاری خود را با مبالغی بیشتر آغاز كند.

برای افتتاح كنندگان حساب در سال ۸۵ ، ضرایب لازم برای استفاده از سقف تسهیلات عبارتند از ۲/۵ برابر حداقل واریزی ماهیانه برای تهران ، ۸/۳برابر حداقل واریزی ماهیانه برای شهرهای بزرگ و ۲/۳ برابر حداقل واریزی ماهیانه برای سایر شهرها خواهد بود.

البته رحیمی اناركی رئیس اداره برنامه ریزی بانك مسكن در گفت و گو با فارس از ارائه پیشنهاد افزایش سقف پرداخت تسهیلات حساب پس انداز مسكن جوانان تا ۵۷ میلیون تومان به بانك مركزی خبر داده بود.

این حساب قابل تبدیل به دیگر حسابهای صندوق پس انداز مسكن می باشد ولی تبدیل سایر حسابهای صندوق پس انداز مسكن به حساب پس انداز مسكن جوانان امكان پذیر نمی باشد.

انتقال حساب به بستگان نزدیك (پدر ،مادر ،فرزند ، همسر ، خواهر ، برادر ، نوه ، مادربزرگ و پدربزرگ ) بلامانع است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ یک شنبه 23 مهر 1391 ] [ 1:46 ] [ مصطفی ]
[ ]