گلایه از مسکن مهر مازندران

گلایه از مسکن مهر مازندران

تاخیر سه ساله در ساخت بزرگ‌ترین سایت مسکن مهر مازندران سبب گلایه مردم و مسئولان از پیمانکاران این پروژه شده است.

 

مسکن مهر 541 واحدی شهرستان آمل که به نوعی بزرگ‌ترین سایت مسکن مهر مازندران به شمار می‌رود با وجود پنج سال از شروع آغاز به کار آن هنوز تحویل مشتریان نشده است. طویل شدن ساخت این مجتمع که مجموعا در اختیار چهار تعاونی است سبب اعتراضات زیادی از سوی متقاضیان شده است. بارها نیز قول افتتاح این مجموعه به رسانه‌ها داده شد اما هر بار خبری از به بار نشستن این پروژه نبود.

حالا این بار به نظر می‌رسد پس از دو سال جلسه رسمی و غیررسمی، جلسه تصمیم‌گیری نهایی درباره این پروژه قرار است با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران در ساری برگزار شود، اما مدیرکل مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی مازندران روز گذشته پیش جلسه‌ای را در فرمانداری آمل برگزار کرد تا بار دیگر با پیمانکار و مدیرعامل این پروژه‌ها به نتیجه‌ای برسد.

مسکن مهر را به کام مردم تلخ کردید

معاون فرماندار آمل در این جلسه با تاکید بر اینکه دولت درباره مسکن مهر تسهیلات خوبی قائل شده است، گفت: قرار شده بود با این طرح شیرینی و حلاوت خانه‌دار شدن به کام مردم باشد، اما با این تاخیرها و زیاده‌خواهی‌ها این طرح به کام مردم تلخ شد. سیدجعفر رسولی با اعلام اینکه مسکن مهر در سایر نقاط شهر آمل به خوبی در حال احداث است و مردم از آن رضایت دارند، گفت: مهم‌ترین مشکل فقط در این مسکن مهر است که نارضایتی‌های زیادی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه در جلسات مشترک با مدیران عامل و پیمانکاران به این نتیجه رسیدیم که باید تکلیف خود را با آقایان مشخص کنیم، افزود: ما نمی‌توانیم از حق مردم بگذریم، دیگر چه کاری برای این پروژه باید می‌کردیم که نکردیم. رسولی با تاکید بر اینکه زمین این پروژه به صورت رایگان واگذار شده و تسهیلات آن نیز پرداخت شده است، بیان کرد: قرار بود با این حمایت‌ها باری از دوش مردم برداشته شود، اما هر روز کوله‌باری از مشکلات بر دوش مردم افزوده شد.

وی اظهار داشت: مسکن مهری که قرار بود با 8 میلیون آورده متقاضیان به پایان برسد امروز چرا به این میزان افزایش یافته است، اگر این متقاضیان وضع مالی خوبی داشتند که گرفتار مسکن مهر نمی‌شدند و می‌توانستند در بازار آزاد به راحتی خانه تهیه کنند. رسولی با بیان اینکه متاسفانه برخی با سیاه‌بازی مردم را بیچاره کردند، یادآور شد: این افراد برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی خود مردم را به سوی فرمانداری هدایت می‌کنند و ما را مسئول این مشکلات اعلام می‌کنند در حالی که دولت هر حمایتی که لازم بود از پیمانکار انجام داد.

برخی برای جیب مردم کیسه دوختند

معاون فرماندار آمل با اشاره به اینکه پیمانکار بی‌انصاف قیمت مصالح از سال 87 را به نرخ امروز محاسبه کرده است، افزود: مگر قیمت مصالح سه سال پیش چقدر بود که نوسانات امروز را باید در این پروژه لحاظ کنیم. وی بیان کرد: این وضعیت به گونه‌ای شده که پیمانکار برای پروژه‌ای که قرار بود با هفت تا 8 میلیون تومان به مردم تحویل دهد 22 میلیون تومان طلب می‌کند.

ارائه تمامی حمایت‌ها از مسکن مهر 541 واحدی آمل

مدیرکل مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر در مازندران به خوبی پیش می‌رود، یادآور شد: بسیاری از تعاونی‌ها این پروژه‌ها را به موقع تحویل می‌دهند. عباس رهگشا با تاکید بر اینکه پروژه 541 واحدی آمل از جمله پروژه‌هایی است که زمین بدون معارض تحویل تعاونی‌ها شد، گفت: این پروژه از تخفیف‌های ویژه‌ای برخوردار شد تا بتواند افراد را خانه‌دار کند. وی بیان کرد: متاسفانه بعد از سه سال از اتمام قرارداد هنوز شاهد به اتمام نرسیدن این پروژه هستیم.

برگزاری 250 ساعت جلسه کارشناسی برای یک پروژه

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آمل نیز در سخنانی با بیان اینکه در طی سه سال گذشته تمام جلسات بدون خروجی سپری شده است، یادآور شد: بیش از 250 ساعت جلسات کارشناسی با اداره راه و شهرسازی آمل برگزار کردیم که متاسفانه مسولان این پروژه به هیچ یک از تعهدات خود در جلسات عمل نکردند.

محمد رمضانی با اشاره این پروژه امروز به جایی رسیده که مانند یک کلاف سردرگم شده است، افزود: بسیاری از کارهایی که برای این پروژه انجام دادیم در حدود وظایف تعاون نبود، اما برای حل مشکل مردم پاپیش گذاشتیم. وی با اعلام اینکه ما بازیچه دست پیمانکار و مدیران عامل تعاونی‌ها شده‌ایم، اذعان داشت: قیمت تمام شده به خوبی از سوی ناظر و دستگاه‌ مشخص شده است و دریافت بیش از آن از مردم قانونی نخواهد بود.

رمضانی با بیان اینکه پیمانکار باید در تاریخ 20 تیرماه سال گذشته پروژه را تحویل می‌داد، افزود: بارها به پیمانکار نامه زدیم که باید شفاف‌سازی صورت گیرد که ما به شما بدهکاریم یا بستانکار ولی هیچ شفاف‌سازی صورت نگرفته است. وی با اشاره به اینکه 8 میلیارد و 150 میلیون تومان به تعاونی 23 این سایت پرداخته شده است، یادآور شد: این تعاونی با 246 واحد بزرگ‌ترین پروژه این مجموعه را دارا است.

این مسئول با تاکید بر اینکه بر اساس قرارداد این پیمانکار باید 7 میلیارد و 839 میلیون تومان از پروژه دریافت می‌کرد، افزود: این پیمانکار بیش از میزان قرارداد دریافت کرده است و این درحالی است سه تعاونی دیگر این مجموعه نیز به تبعیت از ایشان رفتار می‌کنند. وی گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه 92 و نیم درصد با احتساب مصالح پای کار است که متاسفانه پیمانکار شروع به تخلیه مصالح پای نیز کرده است.

بدهی پیمانکار به مردم

معاون مسکن اداره راه و شهرسازی آمل نیز با اعلام اینکه پس از کشمکش‌های فراوان به ناظر و دستگاه متولی گفتیم که قیمت واحدها را شفاف اعلام کند، افزود:درباره سه تعاونی دیگر هنوز نرخی اعلام نشده ولی تعاونی 23 با گزارش ناظر بدهکار اعلام شده است. محسن غفاری با اشاره به اینکه نتیجه گزارش‌ها این شد که دیگر منتظر پیمانکار نمانیم و نتیجه نهایی این پروژه اعلام شود، گفت: بیش از یک هفته است که پیمانکار تعاونی 23 پروژه را تعطیل کرده است و این نشان می‌دهد پیمانکار علاقه‌ای برای اتمام پروژه ندارد.

پیشنهاد فسخ قرارداد پیمانکار

در این جلسه اگرچه سخنان پیمانکار و مدیرعامل این تعاونی نیز بررسی شد اما هیچ یک از استدلال‌ها و اسناد آنها مورد تایید دستگاه‌های ناظر و مسئولان جلسه قرار نگرفت و در نهایت معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران از فسخ قرارداد پیمانکار تعاونی 23 مجتمع 541 واحدی این شهرستان خبرداد.

رهگشا خطاب به پیمانکار که بسیار عصبانی و برآشفته بود، گفت: فراتر از قانون به شما کمک شده است و امروز با تعطیل کردن کارگاه و عدم انجام تعهدات خود نشان دادید که برای این پروژه کیسه دوخته‌اید. وی افزود: شما با باقی گذاشتن دو درصد پروژه سعی داشتید که از آن سواستفاده کنید و علیرغم تمام مساعدت‌ها به تعهدات خود عمل نکردید.

رهگشا با بیان اینکه این مصوبه به عنوان پیشنهاد به کارگروه استانی نیز ارائه می‌شود تا تصمیم نهایی گرفته شود. از سه پیمانکار دیگر این پروژه یک پیمانکار با در جریان قرار گرفتن از احتمال خلع قرار شد پروژه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل دهد و دو پیمانکار دیگر نیز برای اتمام پروژه مشکلی نداشتند و قرار شد که مشکلات داخلی هیئت مدیره این تعاونی‌ها برای اتمام پروژه بررسی شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 1:17 ] [ مصطفی ]
[ ]