مسکن مهر

مسکن مهر

 

تصميم نيكزاد براي واحدهاي «مپسا»

http://www.bananews.ir/وزير را‌ه‌وشهرسازي ديروز براي سركشي مراحل پاياني ساخت‌وسازهاي مسكن‌مهر در شهر جديد پرند از اين منطقه بازديد كرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) پروژه‌هاي مسكن‌مهر در پرند اگرچه به نقطه انتهايي احداث نزديك شده‌اند، اما تحركات برخي سازنده‌هاي بزرگ مسكن‌مهر در پرند، كارگاه‌هاي عمراني اين پروژه ملي را به صورت موردي به تعطيلي كشانده است.

برخي شركت‌هاي ساختماني كه بيشترين مجوز ساخت مسكن‌مهر –بالاي 10 هزار واحد- را از دولت دريافت كرده‌اند در ماه‌هاي اخير و در شرايطي كه دولت همه واحدهاي پرند را پيش‌فروش كرده و از اين بابت تعهد در مقابل مردم براي خود به وجود آورده، با متوقف كردن عمليات ساخت‌وساز، درخواست افزايش قيمت مسكن‌مهر را پيش‌كشيده‌اند.

اين شركت‌ها از دولت خواسته‌اند قراردادي را كه دو سال پيش براي ساخت اين واحد با قيمت مترمربعي 300 هزار تومان امضا كرده‌اند حدود 100 هزار تومان افزايش دهند.

اين در حالي است كه دولت در مقابل اين درخواست مقاومت مي‌كند و علت مقاومت را پيش‌فروش واحدها به مردم عنوان مي‌كند، طوري كه در صورت هر نوع افزايش قيمت ساخت مسكن‌مهر، افرادي كه به آنها قيمت تمام‌شده واحدها اعلام شده، بايد مجبور به پرداخت اضافه شوند كه در اين صورت احتمال انصراف و نارضايتي عمومي در اين پروژه حتمي خواهد بود.

هر چند در اين دو سالي كه مسووليت ساخت مسكن‌مهر به اين شركت‌ها واگذار شده، برخورد قانوني يا جريمه‌هاي تنبيهي با شركت‌هاي تنبل و كارمتوقف كن، انجام نشده است اما اگر وفق قرارداد، به انبوه‌سازان تفهيم مي‌شد كه بايد سر موقع – مدت احداث در قراردادهاي مسكن‌مهر حداكثر 18 ماه تعيين شده است- واحدها را ساخته و تحويل مردم دهند، قطعا نيازي به افزايش قيمت ساخت براي جبران افزايش هزينه‌ها نبود.

وزير راه‌وشهرسازي روز گذشته با حضور در كارگاه‌هاي ساختماني مسكن‌مهر، تعهدي كه سازنده‌ها بابت رعايت زمان‌بندي داده‌اند را به آنها يادآوري كرد.علي نيكزاد همچنين از پروژه صنعتي‌سازي 5 هزار واحدي مسكن‌مهر مربوط به شركت مپسا در فاز5 پرند نيز بازديد كرد و با تاكيد وي و هماهنگي‌هايي كه با مديرعامل مپسا انجام شد، مقرر شد همه اين واحدها حداكثر تا پايان امسال تحويل متقاضيان شود.

پيمانكاران مسكن‌مهر از جمله سازنده‌هايي هستند كه طي اين مدت با همان قيمت قديمي مترمربعي 300 هزار تومان و بدون درخواست افزايش قيمت، مشغول ساخت‌‌وساز هستند.

 

 

 

اخراجی‌های مسکن‌مهر شاکی شدند

http://www.bananews.ir/تعدادي از پيش‌خريداران مسكن‌مهر كه ماه‌ها پيش با افتتاح حساب شخصي مسدود - به سفارش وزارت راه‌وشهرسازي- مبالغي در حدود 2 تا 5 ميليون تومان براي ثبت‌نام در اين طرح واريز كرده‌ بودند، طي چند روز اخير در نتيجه اعلام دولت مبني بر «نداشتن شرايط‌ 4گانه در مسكن‌مهر» به بانك‌مسكن مراجعه كرده‌اند تا مبالغ واريزي را پس بگيرند اما حساب‌هاي خالي اين افراد، تصور «برداشت بدون‌اجازه توسط وزارت راه‌وشهرسازي» را براي آنها ايجاد كرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در اين ميان برخي مسوولان شهرهاي‌جديد نيز از سر بي‌اطلاعي، در القاي اين تصور به افراد اخراجي در مسكن‌مهر موثر بوده‌اند. اين در حالي است كه در متن قراردادهاي پيش‌خريد مسكن‌مهر كه قبل از واريز پول، بين دولت و متقاضيان منعقد شده، به صراحت قيد شده است: مبالغ دريافتي از ثبت‌نام كننده‌هاي مسكن‌مهر، توسط خود افراد قابل برداشت نيست و مسدود است اما دولت اجازه دارد آن را برداشت و براي ساخت‌وسازهاي مسكن‌مهر و واحدهايي كه قرار است براي افراد ساخته شود، صرف كند.

در اين قراردادها در عين حال تاكيد شده است: چنانچه اظهارات افراد در زمان پيش‌خريد مبني بر حائزشرايط بودن، در طول زمان غيرواقعي تشخيص داده شود، انصراف اجباري تنها حق انتخاب پيش‌خريداران مسكن‌مهر خواهد بود.

3 فاز شهر پرند رسما به شهرداری تحويل داده شد

http://www.bananews.ir/با حضور نمایندگان شرکت عمران و شهرداری شهر جدید پرند در 17 مهرماه فاز صفر، يک و دو این شهر به طور رسمی به شهرداری تحويل داده شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) با توجه به ابلاغیه صادر شده از سوی شرکت مادر شهرهای جدید، در خصوص تاسیس شهرداری شهر جدید پرند (موضوع ماده 12 قانون ایجاد شهرهای جدید مصوب 1380) طی تنظیم صورت جلسه‌ای با حضور نمایندگان شرکت عمران شهر جدید پرند و شهرداری پرند فازهای صفر و یک و دو پرند رسما تحویل شهرداری شد.

در این جلسه تصاویر تمامی پرونده‌های قطعات مسکونی و خدمات روبنایی فازهای (0و1و2) با شماره گذاری صفحات به همراه ضمائم تحویل نماینده شهرداری پرند شد.

همچنین مقرر شد تا تمامی فضاهای خدماتی از قبیل بازار روز، شهربازی و سایر فضاهایی که طی قراردادهای جداگانه‌ای در اجاره اشخاص حقیقی و حقوقی است با شرایط فعلی تحویل شهرداری شود.

طبق مفاد این صورتجلسه در خصوص تحویل خدمات شهری در حال ارائه توسط شرکت عمران شهر پرند از جمله خدمات آتش نشانی، جمع آوری زباله ، نظافت معابر، ایجاد و نگهداری فضای سبز شهری، دفع جانوران موذی به شهرداری، با عنایت به اینکه در صورتجلسه مذکور پرداخت هزینه خدمات یاد شده تا تاریخ 31 شهریورماه سال جاری بر عهده شرکت عمران بوده است، دو نماینده توافق كردند ضمن تحویل تمامی خدمات به شهرداری در صورت تائید مجمع عمومی شرکت عمران شهر پرند حق الزحمه پیمانکاران ذیربط تا پایان سال 91 توسط شرکت عمران شهر پرند پرداخت شود.

در ضمن طبق مفاد این صورتجلسه در خصوص صدور پروانه و پایانکار مسکن مهر در فازهای (3و4و5و6) لازم است تمامی ضوابط و مقررات مربوط به مسکن بر اساس ضوابط و مقررات طرح فرادست ملاک عمل قرار گیرد.

 

نیکزاد: افتتاح یک و نیم میلیون واحد مسکن مهر در کشور تا پايان سال

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک میلیون و 760 واحد مسکن مهر سال گذشته در کشور به بهره‌برداری رسیده است ، افزود: یک و نیم میلیون واحد مسکن مهر کشور تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

به گزارش  بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد که امروز برای افتتاح 6327 واحد مسکن مهر خراسان جنوبی به این استان سفر کرده بود در جمع خبرنگان، گفت: 4120 واحد مسکن مهر تا پایان دولت دهم باید در کشور ایجاد شود.

وی تعداد پروژه‌های مهر ماندگار کشور را 171 مورد دانست و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 16 هزار میلیارد تومان تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی افزود:‌پروژه‌های مهر ماندگار در قالب بیمارستان، بندر، فرودگاه، آزادراه، بزرگراه و راه‌آهن است.

نیکزاد در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت اسکان زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی، گفت: زلزله‌زدگان ساکن در مناطق زلزله‌زده تا قبل از شروع زمستان اسکان داده خواهند شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 11 هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور در دست ساخت است، گفت: امید است تا پایان دولت دهم 3000 کیلومتر آن افتتاح شود.

وزیر راه و شهرسازی به احداث 30 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی ، بزرگراه و آزاد‌راه در کشور اشاره کرد و افزود: امید است تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ یک شنبه 23 مهر 1391 ] [ 1:40 ] [ مصطفی ]
[ ]