وام نوسازی با بهره 27 درصدی!

وام نوسازی با بهره 27 درصدی!

 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اعلام خبر افزایش سه برابری بهره بانکی وام نوسازی، از سخت تر شدن روند تشکیل پرونده بانکی متقاضیان نوسازی انتقاد کرد و گفت: با وجود آنکه این وام ارزان قیمت باید پشتوانه نوسازی بافت فرسوده باشد اما تاکنون در سال جاری هیچ یک از مالکان بافت فرسوده موفق به دریافت آن نشده اند.

علیرضا جعفری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این باره اظهار کرد: امسال 140 هزار امتیاز وام از سوی دولت برای نوسازی بافت های فرسوده در تهران اختصاص یافته است که تاکنون آماری از پرداخت هیچ یک از این وام ها به دست ما نرسیده است.
به گزارش «ایسنا» جعفری معتقد است: این رویه موجب کاهش 40 درصدی ساخت وسازها در بافت فرسوده شده است.
او ادامه داد: مشکل دیگری که این وام در سال جاری پیدا کرده این است که این وام ارزان قیمت که باید پشتوانه نوسازی بافت های فرسوده باشد، با افزایش سه برابری نرخ بهره بانکی مواجه شده است.
او تصریح کرد: بهره وام نوسازی بافت های فرسوده باید 9 تا 14 درصد باشد و این در حالی است که امسال این میزان به 23 درصد رسیده و با احتساب هزینه های مالی بازگشت وام با نرخ 27 درصد انجام می شود، به این ترتیب وام ارزان قیمتی که باید پشتوانه نوسازی بافت های فرسوده باشد، گران شده و حتی همین وام هم توسط دولت عملیاتی نشده است.
جعفری با بیان اینکه واجدان شرایط دریافت وام نوسازی بافت فرسوده از سوی شهرداری به بانک ها معرفی می شوند، گفت: به رغم پیگیری برای ارائه گزارش مستند در مورد آمار وام های اعطا شده، تاکنون هیچ گزارش مستندی از سوی دولت در اختیار ما قرار نگرفته است.
او افزود: بر اساس نتایج مراجعات مردمی به دفاتر خدمات نوسازی شهر تهران، امسال هیچ یک از مالکان بافت های فرسوده موفق به دریافت وام 20 میلیون تومانی نوسازی نشده اند.
او تاکید کرد: این رویه به اعتماد مردم آسیب می زند و حتی موجب شده که 40 درصد از مالکانی که موفق به دریافت پروانه شده اند، اقدام به ساخت وساز نکنند.

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ جمعه 12 آبان 1391 ] [ 11:29 ] [ مصطفی ]
[ ]