مسكن تا پايان سال هم رونق نمي‌گيرد

مسكن تا پايان سال هم رونق نمي‌گيرد

 يك كارشناس اقتصادي گفت: تا پايان سال رونقي در بازار مسكن مشاهده نخواهد شد؛ مگر اينكه تغييرات بسياري در ساير حوزه‌هاي اقتصادي ايجاد شده و وضع اقتصادي از رونق برخوردار شود و همچنين بخش سرمايه‌گذاري از طرف دولت حمايت شود.

سيداحمد لطفي‌زاده در گفت‌وگو با «ايسنا»، اظهار كرد: بخشي از ركود موجود در بازار مسكن به تورم به ساير كالاها مربوط مي‌شود. وي افزود: تورم در ساير كالاها باعث كاهش توان خريد مي‌شود و در نتيجه مردم محتاط شده و از صرف هزينه در بخش‌هايي كه از ثبات آن مطمئن نيستند، خودداري مي‌كنند. 
لطفي‌زاده با بيان اينكه در حال حاضر خريد و فروش مسكن به كندي انجام مي‌شود، تصريح كرد: در چنين شرايطي افرادي اقدام به خريد و فروش ملك مي‌كنند كه نيازمند پول هستند يا قصد ارتقاي ملك خود را دارند.
لطفي‌زاده با بيان اينكه در برخي كشورهاي پيشرفته فقط 20 تا 30درصد قيمت مسكن توسط افراد پرداخت مي‌شود، تصريح كرد: اين مساله در كشور ما برعكس است و افراد بايد 80 تا 90درصد سرمايه خريد خانه را داشته باشند و بقيه را وام دريافت كنند، بنابراين مي‌توان گفت بانك‌ها هم در بروز ركود بازار مسكن نقش داشتند. لطفي زاده تصريح كرد: رونق ساخت و ساز در گرو استفاده از تكنولوژي‌هاي روز دنيا است، بنابراين دولت مي‌تواند با ايجاد تسهيلات، سرمايه‌گذاران را تشويق به سرمايه‌گذاري در اين حوزه‌ها كند تا روند ساخت و ساز با كيفيت و سرعت بيشتر انجام شود. وي گفت: به نظر نمي‌رسد وضعيت نابه‌سامان اقتصاد جهاني طي مدت زمان كوتاه، متعادل شود؛ بنابراين نمي‌توان گفت: پس از پايان دوران ركود قيمت مسكن از جهش يا افت چشمگيري برخوردار مي‌شود. 
لطفي‌زاده همچنين با اشاره به طرح مسكن مهر خاطرنشان كرد: واحدهاي مسكوني اين طرح بيشتر در استان‌ها و شهرستان‌ها و شهرهاي اقماري اطراف در تهران احداث مي‌شود؛ بنابراين اين طرح تاثير چنداني بر رونق بازار مسكن ندارد. 
اين كارشناس مسكن خاطرنشان كرد: ممكن است به دليل شرايط موجود سرمايه‌گذاران دست روي دست گذاشته و اقدام به سرمايه‌گذاري نكنند؛ اما روند ساخت و ساز در ايران هيچ‌گاه متوقف نمي‌شود. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: مسكن تا پايان سال هم رونق نمي‌گيرد
[ پنج شنبه 4 آبان 1391 ] [ 18:12 ] [ مصطفی ]
[ ]