دومین نامه سرگشاده به ریاست محترم جمهور در خصوص مسکن اقشارکم درآمد

دومین نامه سرگشاده به ریاست محترم جمهور در خصوص مسکن اقشارکم درآمد

 بسمه تعالی

در امور اجرائی و مدیریت تعاونی ها دخالت نکنید. من به تعاونی ها اعتماد دارم.   مقام معظم رهبری

جناب آقای دکتر احمدی نژاد  ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام؛     احتراماً به استحضارمی رساند سال ۸۸ دو سال پس از ابلاغ آئین نامه اجرائی تبصره ۶ موضوع اسکان و ساخت و ساز مسکن مهر درکلانشهر اهواز مورد بررسی جلسات مکرر، سمینارها و مباحث طولانی کارشناسی دست اندرکاران خبره قرار گرفت، نهایتاً صورتجلسات انصراف مجامع عمومی تعاونی های مسکن مهر از حضور در مناطقی دورافتاده از اهواز که فاقد هیچگونه امکانات و تاسیسات شهری و همچنین دارای معارض بوده تقدیم فرماندار محترم شهرستان اهواز گردید. (( مطابق وعده های داده شده به مردم قرار بود اولین واحدها پایان سال ۸۸ تحویل متقاضیان گردد.!!)) موضوع نهی و عدم سرمایه گذاری در این مناطق که متاسفانه شهرهای جدید شیرین شهر و رامین شهر قلمداد می شدند. و عدم حضور متقاضیان به کلیه مراجع مسئول طی نامه شماره ۱۲/۱/۴۴۲۷ به تاریخ ۸/۲/۸۸ اعلام گردید. ابلاغ این انصراف نه تنها در ماهیت خود به منظور صیانت از حقوق قشر وسیعی از جامعه که مستمند و فاقد خانه بوده همچنین جلوگیری از اتلاف سرمایه های ناچیز و ملی در این مکانها قلمداد می گردید از سویی دیگر اختصاص صدها هکتار زمین مسکونی و یا بایر موجود در محدوده شهر اهواز و شکوفائی ، اشتغال زائی و به حداقل رساندن هزینه های دولت محترم و سرعت در ساخت و ساز و زیباسازی شهر اهواز بدون حاشیه های خالی از سکنه و نهایتاً انتفاع عمومی همشهریان عزیز اهوازی خواستار عمومی بود. در حالی که دست اندرکاران دلسوز و ظیفه شناس از آغاز با جدیت اقدام به پی ریزی پروژه ملی و عظیم مسکن مهر را در سراسر نقاط ایران عزیزمان می نمودند  متاسفانه در اهواز با شدت و حدت از فعالیتهای تعاونی های مسکن مهر که مطابق مصوبات اجرائی، آئین نامه ها و بخشنامه ها و همچنین نیاز و مصوبات مجامع عمومی فعالیت می داشتند به طرق مختلف جلوگیری به عمل آمد.

۱- مکاتبات غیرقانونی و قضائی با بانکها و مسدود کردن سرمایه های شرکتهای تعاونی مسکن مهر

۲- اعلام منع خدمات به این تعاونی ها از جمله عدم ارسال مصوبات این شرکتها به ثبت و بلاتکلیف و تعلیق نگاهداشتن امورات ذاتی این ساختارها.

۳- اعلام غیرقانونی بودن و تخلفات تعاونی های مسکن مهر اهواز به دلیل اینکه مطابق مصوبات مجامع عمومی با نگاهی به آئین نامه اجرائی تبصره ۳ ماده ۳ اساسنامه و مفاد ذیل آن با جسارت و امیدوارانه سرمایه گذاری قابل تحسین ۱۰ میلیارد تومانی در جای جای اهواز اقدام به خرید زمین نموده بودند.

۳- دامن زدن به تشویش و نگرانی هم میهنان اهوازی با این تفکر تحمیلی که اگر متقاضی شهرهای شیرین شهر و رامین شهر نشوند طبق قوانین دولت! وامی به آنها تعلق نخواهد گرفت. ( خوشبختانه چنین قوانینی موجود نمی باشد). مواضع این چنینی سبب انحلال بیش از ۲۰۰ تعاونی ، تفارق و روی برگرداندن بیش از ۱۶۰ هزار نفر از همشهریان اهوازی که امیدوارانه سال ۸۶ به امید خداوند بزرگ و رأفت مسئولین مربوطه، ساختارهای عظیم تعاونی های مسکن مهر اهواز را بنیان گذاشتند، گردید. هم اینک پس از گذشت ۵ سال از آغاز پروژه ملی مسکن مهر آنچنان که در شهرستانهای دیگر ظاهر و باعث خشنودی و رضایت کامل هزاران نفر از هم میهنانه بی سرپناه  شده ، اما مردمی بزرگ ، مهربان، دلسوز و البته مستمند و فاقد خانه که سنگربانان همیشگی ایران عزیزمان هستند از این حق قانونی برخوردار نگردیدند چرا!!؟ امام عزیزمان در مورد خوزستانی ها می فرمود: خوزستانی ها دین خود را به انقلاب ادا نمودند، من خادم آنانم. موضوع تغافل و وعده وعیدهای بی پایان بعضی از مسئولین کار را به جائی کشانده که هم اینک نسبت به شهرهای دیگر مردم اهواز اجاره بهاء ماهیانه و ودیعه های سنگینی را بر دوش نحیف خود تحمل می کنند. با نزدیک شدن به بهار و عید نوروز شاد نمودن مردم، انبساط خاطر آنها کسب اطمینان این عزیزان قطعاً مورد نظر حضرتعالی بوده خواهشمند است با قید فوریت دستور فرمائید. محدودیت های اعمال شده را پایان داده انتقادها و نظرات کارشناسانه را پذیرفته و شکوفائی و رونق اقتصادی با ساخت و ساز مسکن مهر در شهرستان اهواز را شروع نمایند. انشاءالله.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: دومین نامه سرگشاده به ریاست محترم جمهور در خصوص مسکن اقشارکم درآمد
[ پنج شنبه 4 آبان 1391 ] [ 18:10 ] [ مصطفی ]
[ ]