رانا آمد

رانا آمد

رانا، دومین خودروی ملی تولید شده در ایران خودرو بالاخره به دست صاحبانش رسید، اما دیرتر از موعد مقرر و البته گران تر از قیمت وعده داده شده!
بر همین اساس خبرگزاری ایسنا روز گذشته به نقل از معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو از آغاز عرضه خودروی رانا خبر داد.

عبدالله بابایی در پاسخ به اینکه طبق قرارداد پیش فروش قرار بود عرضه رانا از مهرماه آغاز شود، چرا این کار از اواخر این ماه آغاز شده است، گفت: این خودرو پیش از این تولید شده و مشکلی در تحویل آن وجود نداشت، با این حال به دلیل تاخیر به وجود آمده در تعیین قیمت نهایی، عرضه آن به تعویق افتاد.
اما تعیین قیمت رانا، از همان زمانی که طرح تولیدش مطرح شد حرف و حدیث های زیادی را به همراه داشت. تا اینکه نهایتا از خودرویی که قرار بود زیر ۱۱ میلیون تومان باشد تا اقشار مختلف جامعه توانایی خرید آن را داشته باشند، بعد از سه سال بالا و پایین، قیمت آن به ۲۱ میلیون و پانصد هزار تومان رسید؛ بنابراین کسانی که به امید داشتن یک خودروی ۱۶ میلیون تومانی اقدام به پیش خرید این خودرو کرده بودند با افزایش قیمت ۵ میلیون و پانصد هزار تومانی مواجه شدند. این ۵ میلیون و پانصد هزار تومان در واقع مابه التفاوتی است که مشتریان این خودرو علاوه بر تحمل تاخیر یک ماهه در تحویل خودروی خود، مجبور به پرداخت آن هستند.
این در حالی است که بر اساس قانون، افرادی که زمان تحویل خودروی آنها قبل از ۱۲ مهر بوده از پرداخت مابه التفاوت معاف هستند. حال این روزها رانا در حالی تبدیل به خودرویی بالای ۲۰ میلیون تومان شده است که تنها دلیل تاخیر یک ماهه آن، نهایی شدن افزایش قیمت آن بوده است.
بابایی در ادامه به خبرگزاری ایسنا گفته است: کسانی که دعوتنامه خودروی رانا را دریافت کرده اند، پس از تکمیل وجه خودروی خود را تحویل خواهند گرفت. بر همین اساس او معتقد است با آغاز عرضه رانا بازار خودروهای هم سطح قیمتی این خودرو نیز با شوک مثبتی مواجه خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: رانا آمد
[ پنج شنبه 4 آبان 1391 ] [ 14:17 ] [ مصطفی ]
[ ]