مسكن تا پايان سال هم رونق نمي‌گيرد

 يك كارشناس اقتصادي گفت: تا پايان سال رونقي در بازار مسكن مشاهده نخواهد شد؛ مگر اينكه تغييرات بسياري در ساير حوزه‌هاي اقتصادي ايجاد شده و وضع اقتصادي از رونق برخوردار شود و همچنين بخش سرمايه‌گذاري از طرف دولت حمايت شود.

سيداحمد لطفي‌زاده در گفت‌وگو با «ايسنا»، اظهار كرد: بخشي از ركود موجود در بازار مسكن به تورم به ساير كالاها مربوط مي‌شود. وي افزود: تورم در ساير كالاها باعث كاهش توان خريد مي‌شود و در نتيجه مردم محتاط شده و از صرف هزينه در بخش‌هايي كه از ثبات آن مطمئن نيستند، خودداري مي‌كنند. 
لطفي‌زاده با بيان اينكه در حال حاضر خريد و فروش مسكن به كندي انجام مي‌شود، تصريح كرد: در چنين شرايطي افرادي اقدام به خريد و فروش ملك مي‌كنند كه نيازمند پول هستند يا قصد ارتقاي ملك خود را دارند.
لطفي‌زاده با بيان اينكه در برخي كشورهاي پيشرفته فقط 20 تا 30درصد قيمت مسكن توسط افراد پرداخت مي‌شود، تصريح كرد: اين مساله در كشور ما برعكس است و افراد بايد 80 تا 90درصد سرمايه خريد خانه را داشته باشند و بقيه را وام دريافت كنند، بنابراين مي‌توان گفت بانك‌ها هم در بروز ركود بازار مسكن نقش داشتند. لطفي زاده تصريح كرد: رونق ساخت و ساز در گرو استفاده از تكنولوژي‌هاي روز دنيا است، بنابراين دولت مي‌تواند با ايجاد تسهيلات، سرمايه‌گذاران را تشويق به سرمايه‌گذاري در اين حوزه‌ها كند تا روند ساخت و ساز با كيفيت و سرعت بيشتر انجام شود. وي گفت: به نظر نمي‌رسد وضعيت نابه‌سامان اقتصاد جهاني طي مدت زمان كوتاه، متعادل شود؛ بنابراين نمي‌توان گفت: پس از پايان دوران ركود قيمت مسكن از جهش يا افت چشمگيري برخوردار مي‌شود. 
لطفي‌زاده همچنين با اشاره به طرح مسكن مهر خاطرنشان كرد: واحدهاي مسكوني اين طرح بيشتر در استان‌ها و شهرستان‌ها و شهرهاي اقماري اطراف در تهران احداث مي‌شود؛ بنابراين اين طرح تاثير چنداني بر رونق بازار مسكن ندارد. 
اين كارشناس مسكن خاطرنشان كرد: ممكن است به دليل شرايط موجود سرمايه‌گذاران دست روي دست گذاشته و اقدام به سرمايه‌گذاري نكنند؛ اما روند ساخت و ساز در ايران هيچ‌گاه متوقف نمي‌شود. 



برچسب‌ها: مسكن آپارتمان فروش آپارتمان مسكن مهر ويلا املاك خانه ساختمان زمين اجاره خريد آپارتمان ملك رهن املاك انديشه انبوه سازان پيش فروش آپارتمان سرمايه گذاري سنگ مشاور املاك فروش آپارتمان
[ دو شنبه 24 مهر 1391 ] [ 18:2 ] [ مصطفی ]
[ ]

طرح‌تفصيلي تهران تدقيق مي‌شود

گروه مسکن- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از تدقیق و نهایی‌سازی نقشه‌ها و اسناد طرح تفصیلی جدید تهران تا دو ماه آینده خبر داد.
 

علیرضا جاوید معاون شهردار تهران با اشاره به گذشت بیش از شش ماه از آغاز اجرای طرح تفصیلی جدید تهران اظهار کرد: مقطع کنونی زمانی مناسب برای اصلاح و پایش نقشه‌های یک دو هزارم طرح تفصیلی جدید است. ما در این مرحله بنا داریم تدقیق پهنه بندی، تدقیق مرز پهنه‌ها و تدقیق لایه‌های تثبیت شده خدماتی را انجام دهیم. به گفته معاون شهرسازی شهرداری تهران، فرآیند تدقیق پهنه‌بندی‌ها و مرزها، حداکثر باید ظرف دوماه آینده به اتمام برسد. در همین زمینه مجید پاکساز، مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداري نیز گفت‌: تدقیق و نهایی‌سازی طرح تفصيلي، بعد از حدود 7 ماه اجرا و رصد کردن آن با توجه به ماهیت ساختاری راهبردی آن ضروری است و باید به عنوان اولویت کاری مناطق در نظر گرفته شود. او فرآیند نهایی‌سازی اسناد طرح تفصیلی جدید را از طریق برگزاری کارگروه کارشناسی، کمیته فنی و شورای هماهنگی عنوان کرد و افزود: این کارگروه‌ها از دیروز کار خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند.پاکساز اضافه کرد: در فرآیند بازبینی نقشه‌های طرح تفصیلی جدید شهر تهران، در انطباق با واقعیت‌های موجود و مصوبات پیشین، پیشنهادهای شهرداری‌های مناطق، برای تدقیق و تغییر نقشه‌ها ارائه مي‌شود و پس از بررسی این پیشنهادها در مغایرت یا عدم انطباق با مصوبات شورای‌عالی شهرسازی، شورای اسلامی شهر و کمیسیون ماده پنج و جمع‌بندی و ارزیابی لازمه، طبقه‌بندی شده و در نهایت برای اتخاذ تصمیم به مراجع تصمیم‌گیری ارائه می‌شود.


 

تاریخ خبر : ۱۳۹۱/۷/۲۲ منبع :دنياي اقتصاد



برچسب‌ها: مسكن آپارتمان فروش آپارتمان مسكن مهر ويلا املاك خانه ساختمان زمين اجاره خريد آپارتمان ملك رهن املاك انديشه انبوه سازان پيش فروش آپارتمان سرمايه گذاري سنگ مشاور املاك فروش آپارتمان "فروش آپارتمان" فروش آپارتمان فروش اپارتمان آپارتمان 2 انباري اپارتمان كف سراميك نوساز "دو خوابه" دو خوابه پاركينگ طبقه سوم وام آپارتمان كرج اپارتمان كرج آپارتمان فوري كرج آپارتمان وام مسكن دو طبقه
[ یک شنبه 23 مهر 1391 ] [ 20:41 ] [ مصطفی ]
[ ]

قیمت مسکن و اجاره

 

http://www.bananews.ir/شواهد در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی در تهران ثابت کرده که اگر ارزش زمین با افزایش قیمت رو به رو نشود تا قیمت واحد ساخته شده را با رشد صعودی مواجه نکند، اما حداقل یا حداکثر امکانات در نظر گرفته شده برای یک واحد مسکونی می‌تواند باعث نوسان قیمت پیشنهادی فروش شود؛ حتی اگر از امکانات معمولی برخوردار باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هفته گذشته واحد نوسازی با متراژ 70 متر مربع واقع در خیابان ارم در بلوار فردوس غرب متری 4 میلیون تومان (280 میلیون تومان قیمت کل) از سوی مالک قیمت گذاری شده است!این در حالی است که اکنون بالاترین قیمت اکثر واحدهای نوساز مسکونی در منطقه بلوار فردوس، متری 3 میلیون و 200 هزار تا 3 میلیون و 400 هزار تومان تعیین می‌شوند که این چنین مبالغ پیشنهادی به واحدهای لوکس هم مربوط می‌شود.مالک این واحد 70 متری با توجه به فایل فروش سعی کرده تا قیمت پیشنهادی فروش (متری 4 میلیون تومان) واحدش را از طریق معرفی امکانات برای خریدار توجیه کند.برخی از امکاناتی که برای این واحد در نظر گرفته و اعلام شده به شرح زیر است:پارکینگ، انباری، آسانسور، تلفن، آیفون تصویری، هود، کابینت‌های MDF و سرویس ایرانی و فرنگی که البته اینها جزو امکانات هر آپارتمانی است و نمی توان آنها را جزو امتیازهای خاص عنوان کرد!در ادامه، در این فایل به نقشه عالی، درب ضد سرقت و پنجره دو جداره و آنتن مرکزی هم اشاره شده است که البته همچنان بعید به نظر می‌رسد که این واحد متری 600 تا 800 هزار تومان گران‌تر از قیمت واقعی به دلیل این نوع امکانات به بازار عرضه شده باشد!


[ یک شنبه 23 مهر 1391 ] [ 1:49 ] [ مصطفی ]
[ ]

شرایط استفاده از تسهیلات مسكن جوانان اعلام شد

شرایط استفاده از تسهیلات مسكن جوانان اعلام شد
 
 
شرایط استفاده از تسهیلات مسكن جوانان اعلام شد  
 
 
 
 
   
 
 
    شرایط استفاده از مزایا وتسهیلات حساب پس انداز مسكن جوانان برای سال جاری اعلام شد.
   
   
 
 
     

تمامی كسانی كه به سن ۱۸ سال تمام رسیده و یا حكم رشد او از سوی دادگاه صادر شده باشد می توانند به نام خود یا كسانی كه تحت ولایت و قیومیت او باشند حساب پس انداز مسكن جوانان افتتاح كنند.

بنابراین گزارش،متقاضیان افتتاح حساب پس انداز مسكن جوانان در سال ۸۵ می توانند سپرده گذاری خود را با واریز ماهیانه ۱۰هزار تومان به دفعات یا به صورت یكجا در سال اول ۱۲۰ هزار تومان در ابتدای دوره آغاز كنند.

بنابراین برای افرادی كه طی سال ۸۵ افتتاح حساب می كنند حداقل واریز ماهیانه آنها در سال اول ۱۰ هزار تومان، سال دوم ۱۱هزار تومان، سال سوم۱۲ هزار تومان،سال چهارم ۱۳ هزار تومان،سال پنجم ۱۴ هزار تومان، سال ششم ۱۶ هزار تومان ،سال هفتم۱۸ هزار تومان، سال هشتم ۲۰ هزار تومان ،سال نهم ۲۲ هزار تومان ،سال دهم ۲۴ هزار تومان،سال یازدهم ۲۷ هزار تومان ، سال دوازدهم ۳۰ هزار تومان ،سال سیزدهم ۳۳ هزار تومان، سال چهاردهم ۳۶ هزار تومان و سال پانزدهم ۳۹ هزار تومان خواهد بود.

این گزارش می افزاید:برداشت از حساب پس انداز مسكن جوانان در هر مقطعی بلامانع است لیكن برداشت از حساب مذكور باید به صورتی انجام شود كه متوسط مانده حساب به ازای هر ماه از حداقل مبلغ تعیین شده توسط بانك مركزی در هر سال كمتر نشود. در ابتدای هر سال حداقل مبلغ واریزی ماهیانه افتتاح كنندگان حسابهای جدید در آن سال توسط بانك مركزی تعیین وابلاغ خواهد شد و ضرایب برابری در حساب پس انداز مسكن جوانان به ازای هر شش ماه یك برابر تعیین شده است وحداكثر تا ۳۰ برابر متوسط موجودی قابل محاسبه است.

●حداقل انتظار برای استفاده از تسهیلات شناور

حداقل مدت انتظار برای استفاده از مزایای تسهیلات شناور حساب پس انداز مسكن جوانان شش سال تمام از تاریخ افتتاح حساب تعیین شده است و چنانچه دارنده حساب مایل به استفاده از تسهیلات حساب مزبور قبل از شش سال و بعد از پنج سال تمام را داشته باشد با استفاده از سایر شرایط حساب پس انداز مسكن جوانان و استفاده از سقف تسهیلات حساب پس انداز مسكن قادر به استفاده از تسهیلات است. بنابراین گزارش، دارندگان حساب های مزبور در صورت تمایل به استفاده از تسهیلات حساب خود قبل از پنج سال می توانند در چارچوب ضوابط و مقررات حسابهای صندوق پس انداز مسكن در زمان استفاده از تسهیلات برخوردار شوند.

● حداكثر تسهیلات اعطایی به جوانان

بر اساس این گزارش،حداكثر تسهیلات اعطایی با توجه به تقسیم بندی جغرافیایی (شهر تهران ،شهرهای بزرگ و سایر شهرها ) برای حسابهای افتتاحی در سال ۱۳۸۵ به ترتیب در پایان سال پانزدهم بالغ بر ۵۳ میلیون تومان ،۴۷ میلیون تومان ، ۴۵ میلیون تومان و در پایان سال ششم به ترتیب بالغ بر۲۶ میلیون تومان،۱۹ میلیون تومان و ۱۶ میلیون تومان تعیین شده است و چنانچه دارنده حسابی بخواهد در پایان سال ششم از سقف تسهیلات فوق استفاده كند باید سپرده گذاری خود را با مبالغی بیشتر آغاز كند.

برای افتتاح كنندگان حساب در سال ۸۵ ، ضرایب لازم برای استفاده از سقف تسهیلات عبارتند از ۲/۵ برابر حداقل واریزی ماهیانه برای تهران ، ۸/۳برابر حداقل واریزی ماهیانه برای شهرهای بزرگ و ۲/۳ برابر حداقل واریزی ماهیانه برای سایر شهرها خواهد بود.

البته رحیمی اناركی رئیس اداره برنامه ریزی بانك مسكن در گفت و گو با فارس از ارائه پیشنهاد افزایش سقف پرداخت تسهیلات حساب پس انداز مسكن جوانان تا ۵۷ میلیون تومان به بانك مركزی خبر داده بود.

این حساب قابل تبدیل به دیگر حسابهای صندوق پس انداز مسكن می باشد ولی تبدیل سایر حسابهای صندوق پس انداز مسكن به حساب پس انداز مسكن جوانان امكان پذیر نمی باشد.

انتقال حساب به بستگان نزدیك (پدر ،مادر ،فرزند ، همسر ، خواهر ، برادر ، نوه ، مادربزرگ و پدربزرگ ) بلامانع است.


[ یک شنبه 23 مهر 1391 ] [ 1:46 ] [ مصطفی ]
[ ]

شرایط جدید وام مسکن جوانان


اداره برنامه ریزی و تشکیلات بانک مسکن ضوابط و شرایط افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان در سال 1386 را اعلام کرد.

به گزارش مهر، متقاضیانی که از ابتدای سال 1386 اقدام به افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان می کنند باید حداقل ماهیانه 110 هزار ریال به این حساب واریز نمایند.

حداکثر تسهیلات اعطایی این حساب به متقاضیان در تهران ، شهرهای بزرگ و سایر شهرها در پایان سال پانزدهم به ترتیب معادل 570 ، 500، 480 میلیون ریال تعیین شده است .

براساس تقسیم بندی جغرافیایی در شهر تهران ، شهر های بزرگ و سایر شهر ها در صورت رعایت مبنای متوسط موجودی و دوره های انتظار در پایان سال پنجم به ترتیب حداکثر 230 ، 170 ، 140 میلیون ریال و در پایان سال ششم به ترتیب 260، 200، 170 میلیون ریال به افتتاح کنندگان این حساب پرداخت می شود. حساب پس انداز مسکن جوانان   یکی از  انواع  حسابهای  سپرده  سرمایه گذاری کوتاه مدت بوده که دارنده  حساب  قادر می باشد  با  رعایت  برنامه  سپرده گذاری ارایه شده توسط بانک دربلند مدت با شرایط خاص استثنائی از مزایا وتسهیلات ویژه حساب مذکور برخوردارگردد.

جزئیات شرایط استفاده از مزایا وتسهیلات حساب پس انداز جوانان

هر شخصی که به سن هیجده سال تمام رسیده و یا حکم رشد او از  سوی  دادگاه صادر شده باشد  می تواند به نام خود یا کسانی که تحت ولایت و قیومیت او باشند حساب پس انداز مسکن جوانان افتتاح نماید.

متقاضیان افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان می توانند سپرده گذاری خود را با واریز حداقل مبلغ ماهیانه به دفعات یا به صورت یکجا در ابتدای دوره  آغاز نماید.

برای افرادی که طی سال 1386 افتتاح حساب می نمایند حداقل واریز ماهیانه در هر سال به شرح زیر است:
 
سال اول 110.000
سال دوم 120.000
سال سوم  130.000
سال چهارم 140.000
سال پنجم 150.000
سال ششم 170.000
سال هفتم 190.000 
سال هشتم 210.000
سال نهم 230.000
سال دهم 250.000
سال یازدهم 280.000
سال دوازدهم 310.000
سال سیزدهم 340.000
سال چهاردهم 370.000
سال پانزدهم 400.000

برداشت از حساب پس انداز مسکن جوانان در هر مقطعی بلامانع است لیکن برداشت از حساب مذکور باید به صورتی انجام پذیرد که متوسط مانده حساب به ازای هر ماه از حداقل مبلغ تعیین شده توسط بانک مرکزی در هر سال کمتر نشود.

چنانچه در پایان هر سال سپرده گذاری , متوسط  مانده حساب برای  هر ماه از    حداقل متوسط تعیین شده کمترباشد,حساب از رده حسابهای پس انداز مسکن جوانان  حذف شده و برای کل دوره انتظارتابع ضوابط جاری سایرانواع حسابهای صندوق پس اندازمسکن درزمان استفاده ازتسهیلات می باشد.

در ابتدای هر سال حداقل مبلغ واریزی ماهیانه افتتاح کنندگان حسابهای جدید در آن سال توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و ابلاغ خواهد شد.

ضرایب برابری در حساب پس انداز مسکن جوانان به ازای هر شش ماه یک برابر تعیین شده است وحداکثر تا سی برابر متوسط موجودی قابل محاسبه می باشد.

حداقل مدت انتظار برای استفاده از مزایای تسهیلات شناور حساب پس انداز مسکن جوانان شش سال تمام از تاریخ افتتاح حساب تعیین می گردد.

چنانچه دارنده حساب تمایل به استفاده ازتسهیلات حساب مذکورقبل ازشش سال تمام وبعدازپنج سال تمام راداشته باشدبااستفاده ازسایرشرایط حساب پس اندازمسکن جوانان واستفاده ازسقف تسهیلات حساب پس اندازمسکن قادربه استفاده ازتسهیلات میباشد.

دارندگان حساب های فوق الذکر در صورت تمایل به استفاده از تسهیلات حساب خود قبل از پنج سال می توانند در چارچوب ضوابط ومقررات حسابهای صندوق پس انداز مسکن در زمان استفاده از تسهیلات برخوردار شوند.

در صورت رعایت حداقل مبالغ واریزی ماهیانه طی مدت پانزده سال (در مقاطع تعیین شده )، حداقل سقف تسهیلات متعلقه در پایان سال پانزدهم حدود 480 میلیون ریال تعیین می گردد.

حداکثر سقف تسهیلات اعطایی با توجه به تقسیم بندی جغرافیایی (شهر تهران ،شهرهای بزرگ و سایر شهرها ) برای حسابهای افتتاحی طی سال 1386 به ترتیب در پایان سال پنجم معادل  230 ، 170 ، 140 میلیون ریال ،  و در پایان سال ششم به ترتیب بالغ بر 170،200،260 میلیون ریال و در پایان سال پانزدهم بالغ بر 570 ،500  ، 480 میلیون ریال تعیین شده است.

توضیح: چنانچه دارنده حسابی بخواهد در پایان سال پنجم و یا ششم از سقف تسهیلات فوق الذکر استفاده نماید باید سپرده گذاری خود را با مبالغی بیشتر آغازکند.

برای افتتاح کنندگان حساب در سال 86 ، ضرایب لازم برای استفاده از سقف تسهیلات عبارتند از :  6.2 برابر حداقل واریزی ماهیانه برای تهران - 4.6 برابر حداقل واریزی ماهیانه برای شهرهای بزرگ - 3.8 برابر حداقل واریزی ماهیانه برای سایر شهرها


حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی براساس مصوبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درمقطع استفاده ازتسهیلات تعیین خواهدگردید.

پرداخت تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان برای احداث ،تکمیل  و خرید واحدهای مسکونی امکان پذیر است.

تسهیلات اعطایی حداکثربه میزان 80% ارزش واحدمسکونی که بتوسط ارزیاب بانک تعیین خواهد گردید قابل پرداخت خواهدبود.

درصورت عدم استفاده ازامتیازحساب پس اندازمسکن جوانان ,درهنگام فسخ حساب نرخ سودی براساس نرخ سودسپرده های کوتاه مدت به آن پرداخت می شود.

نرخ سود تسهیلات اعطایی با توجه به مصوبات شورای پول واعتبار در زمان استفاده از تسهیلات تعیین خواهدشد.

این حساب قابل تبدیل به دیگر حسابهای صندوق پس انداز مسکن می باشد ولی تبدیل سایر حسابهای صندوق پس انداز مسکن به حساب پس انداز مسکن جوانان امکان پذیر نمی باشد.

انتقال حساب به بستگان نزدیک (پدر ،مادر ،فرزند ، همسر ، خواهر ، برادر ، نوه ، مادربزرگ و پدربزرگ ) بالامانع است.

شرایط ویژه بانک مسکن برای افتتاح انواع حسابها به نام مادر به نفع فرزند صغیر وی:

1-بانک مسکن انواع حسابهای صندوق پس انداز مسکن ،حساب پس انداز مسکن جوانان ،سپرده های سرمایه گذای کوتاه مدت و بلند مدت رابه نام مادر و به نفع فرزند صغیر وی افتتاح می نماید.

2-افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز به نام فرزند صغیر  توسط مادر و با داشتن حق برداشت موجودی امکان پذیر است.

3- در هنگام افتتاح حسابهای مذکور مادر قادر می باشد که حق هرگونه برداشت از حساب افتتاحی را داشته باشد یا حق مذکور را از خود سلب نماید.

4- در صورت فوت مادر ،وجوه واریزی به حساب افتتاحی توسط مادر جزو ترکه مادر منظور نخواهد شد و کلا" به طفل صغیر تعلق خواهد گرفت.

5- در صورت فوت طفل صغیر قبل از رسیدن به سن موردنظر ، موجودی حساب و منافع آن متعلق به مادر بوده و مادر حق برداشت از حساب را نیز خواهد داشت.


[ یک شنبه 23 مهر 1391 ] [ 1:44 ] [ مصطفی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 150 151 152 153 154 ... 159 صفحه بعد