طرح مسکن مهر

طرح مسکن مهر


    تاريخچه:

     بند «د» ذيل تبصره 6 بودجه سال 1386 كل كشور بر تأمين مسكن مناسب براي آحاد ملت به خصوص   اقشار كم درآمد تأكيد جدي  داشته و جهت نيل به اهداف تعيين شده راهكارهاي متعددي من‌جمله اجاره  بلند مدت زمين در چاچوب حق بهره‌برداري از زمينهاي  دولتي به منظور كاهش قيمت واحدهاي مسكوني و حذف قيمت زمين از قيمت تمام شده واحد مسكوني را پيشنهاد نمود.

     دستورالعمل اجرايي آيين‌نامه اجراي بند د تبصره 6 قانون بودجه سال 86 توسط وزارت مسكن و شهرسازي در جهت اجرايي شدن   اهداف طرح مذكور تهيه و در تاريخ 13/4/86 توسط وزير محترم مسكن و شهرسازي ابلاغ گرديد كه طي تبصره 4 ذيل بند «ب» آن  كليه وظايف وزارت مذكور در خصوص اجراي طرح مسكن مهر در شهرهاي زير 12000 نفر اعم از تهيه زمين، دريافت ليست متقاضيان     پالايش شده از وزارت تعاون و معرفي متقاضيان به بانكهاي عامل جهت اخذ تسهيلات و نظارت بر تهيه          طرحهاي آماده سازي تفكيكي    و عمليات آماده‌سازي و عمليات ساخت واحدها به بنياد مسكن انقلاب اسلامي واگذار  گرديد.

     دولت محترم در جهت پيشبرد اهداف يادشده در زمينه توليد و عرضه مسكن، قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن   را تهيه و به عنوان لايحه يك فوريتي در تاريخ 1/3/86 جهت تصويب به مجلس شوراي اسلامي تقديم كرد و متعاقباً مجلس       شوراي اسلامي نيز در تاريخ 25/2/87 قانون مذكور را با تأييد شوراي محترم نگهبان مصوب نمود.

     در تاريخ 18/9/87 طي مصوبه هيأت محترم دولت و با امضاي معاون اول محترم رئيس جمهور در شهرهاي زير 25000 نفر جمعيت اقدامات مربوط به مسكن مهر به قائم مقامي وزارت مسكن و شهرسازي به عهده بنياد مسكن انقلاب اسلامي قرار داده شد.

     شيوه نامه اجرايي طرح مذكور در شهرهاي زير 25000 نفر جمعيت با مبناي واگذاري مسئوليت كليه امور مسكن مهر به بنياد مسكن انقلاب اسلامي در تاريخ 7/2/88 از سوي وزير محترم مسكن ابلاغ گرديد كه به همراه فرمها و دستورالعملهاي اجرايي  پيوست آن مهمترين منبع و مرجع طرح مذكور در شهرهاي زير25000 نفر جمعيت مي‌باشد.

 

  * اقدامات مقرراتي:

     بنياد مسكن پس از تصويب شيوه‌نامه مذكور به صورت پيگير و مجدانه در راستاي تحقق اهداف طرح مذكور با استفاده از پتانسيل بالاي خود و شبكه گسترده ادارات و شعبات در سطح شهرستانها و شهرهاي كشور تمام تلاش خود را به كار بسته و در تعامل فراگير با بانك مسكن كه به عنوان بانك عامل پرداخت كننده تسهيلات بخش مسكن مي‌باشد همكاري گسترده‌اي در پيش گرفته تا آنجا كه در بسياري از موارد با پيشنهاد بنياد مسكن تبصره‌ها و اصلاحيه‌هاي متعددي در جهت تسريع و پيشبرد طرح به آن اضافه شده كه از مهمترين آنها مي‌توان به موارد ذيل اشاره كرد.

-    پيش بيني راهكارهاي مختلف براي تأمين اراضي اجاره بلند مدت به روشهاي ذيل:

                استفاده از زمينهاي دولتي در اختيار وزارت مسكن و شهرسازي

                    استفاده از زمينهاي ملي در اختيار سازمانهاي دولتي غير از وزارت مسكن و شهرسازي مانند منابع طبيعي و ...

                    زمينهاي توافقي به صورت توافق با مالكين حقيقي و حقوقي

                    اراضي در اختيار بنياد مسكن به عنوان نهاد عمومي غيردولتي

-    پرداخت وام به متقاضيان داراي زمين ملكي، با حفظ مالكيت اشخاص بر عرصه و عيان.

-    معرفي متقاضيان جهت اخذ تسهيلات 150 ميليون ريالي از ابتدا در زمينهايي كه امكان ساخت واحد مسكوني، همزمان با اجراي عمليات آماده سازي وجود دارد.

-      ساخت يك تا 2 واحد به صورت اضافه اشكوب بر روي واحد مسكوني داراي استحكام بنا و يا تخريب واحد مسكوني فرسوده موجود و ساخت 3 واحد مسكوني تحت شرايط تعريف شده طرح

-      ارائه راهكار جهت پرداخت تسهيلات به زمينهاي ملكي فاقد سند كه گامي مؤثر و بزرگ در جهت پيشبرد طرح و عبور از موانع موجود مي‌باشد.

-      معرفي متقاضيان به بانك با دستور تهيه نقشه جهت انعقاد پيش قرارداد تعيين مهلت براي اخذ پروانه ساختماني و ارائه به بانك جهت انعقاد قطعي قرارداد مشاركت مدني

 -      پرداخت يارانه‌هاي مسكن مهر، مصوب وزارت محترم مسكن و شهرسازي با سرفصل‌هاي:

·         كاهش هزينه صدور پروانه ساختماني ومحدود نمودن آن به حداكثر 100.000 ريال در هر مترمربع

·         تخفيف 50% هزينه صدور پروانه ساختماني و 50% باقيمانده بصورت اقساط 36 ماهه

·         كاهش هزينه‌هاي مهندسي و محدود نمودن آن به حداكثر 30.000 ريال در هر مترمربع

·         كمك هزينه تهيه طرح آماده سازي به مبلغ 10.000.000 ريال براي هر هكتار زمين اجاره 99 ساله

·         كمك هزينه تهيه طرح معماري و سازه به مبلغ 2.000.000 ريال براي هر واحدمسكوني 99 ساله و ملكي

·         تقسيط 2 ساله هزينه دريافت انشعابات آب، برق و گاز از زمان بهره برداري واحد احداثي

·         صدور پايان كار عمليات ساختماني از سوي شهرداريها در مرحله سفت كاري قابل سكونت



برچسب‌ها: طرح مسکن مهر شرایط مسکن مهر مسکن مهر ایران مسکن مهر حومه تهران مسکن مهر ویژه مسکن مهر سعائت آباد مسکن کهر تهرانسر مسکن مهر شهر اندیشه مسکن مهر پرند
[ سه شنبه 25 مهر 1391 ] [ 23:8 ] [ مصطفی ]
[ ]

شرایط اولیه متقاضیان جهت ثبت نام مسکن مهر

 

شرایط اولیه متقاضیان جهت ثبت نام مسکن مهر



1- متقاضی و افراد تحت تکفل که از تاریخ 1 فروردین 1384 تا کنون فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشد


2- از تاریخ 22 بهمن 1357 تا کنون از هیچ از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن مثل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد

3-متاهل یا زن سرپرست خانوار باشد.

4- حداقل دارای 5 سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا یا شهر مادر آن باشد. مدت سابقه سکونت برای مهاجرین از شهرهای بزرگ به یک سال کاهش یافته و برای کارمندان دولتی که به استناد حکم دستگاه مربوط منتقل می شوند سابقه سکونت ، ملاک نخواهد بود.

پس از ثبت نام شرایط شما به طور کامل با استعلام از اداره ثبت احوال و ثبت اسناد و سازمانهای دیگر بررسی خواهد شد.
لذا خواهشمند است از در صورتی که شرایط فوق را ندارید ثبت نام نفرمایید.





مواردی که باید قبل از ثبت نام مسکن مهر آماده کنید:

1- تصویر اسکن شده شناسنامه و کارت ملی متقاضی
2- تصویر اسکن شده شناسنامه و کارت ملی همسر متقاضی
3- تصویر اسکن شده شناسنامه و کارت ملی تمامی فرزندان و افراد تحت تکفل
4- مدارک محل سکونت (اعم از اجاره نامه و ...)
5- مدارک دیگر محل سکونت (مثل فیش آب و برق به نام مالک یا سرکوپن یا گواهی مدرسه فرزندان)
6- دانستن کد پستی که البته پشت کارت ملی درج شده است.
7- در صورتی که از افراد ایثارگر شامل جانباز، آزاده، خانواده شهید یا عضو بسیج هستید، مدارک مربوطه را همراه داشته باشید.
8- در صورتی که شما کارمند دولت هستید که بر اساس قانون نقل و انتقال از مرکز، محل سکونت خود را با نامه رسمی سازمان مربوطه تغییر داده اید، نامه مربوطه را همراه داشته باشید.



برچسب‌ها: شرایط اولیه متقاضیان جهت ثبت نام مسکن مهر شریط مسکن مهر شرایط خرید مسکن مهر شرایط دریافت وام مسکن مهر شرایط خرید وام مهر 4% ثبت نام در مسکن مهر متقضی جهت مسکن مهر شرایط خرید خانه های مسکن مهر شرایط اولیه خرید مسکن مهر شرایط مسکن مهر سایت مسکن مهر
[ سه شنبه 25 مهر 1391 ] [ 23:3 ] [ مصطفی ]
[ ]

سرمایه گذاری در مسکن ،حومه تهران

سرمایه گذاری در مسکن ، در شهر اندیشه

املاک های فعال در زمینه خرید فروش رهن اجاره

1-مسکن بزرگ آی تک تلفن: 4-65621662-021

وب سایت:maskan-itak.com

2-املاک بزرگ اندیشه تلفن 65525230-021

وب سایت:amlakeandisheh.ir

3-فروش باغ و باغچه در غرب تهران

وب سایت:baghbaghche.ir

4- اندیشه فایل فایلینگ مشاورین املاک شهر  اندیشه

وب سایت ها:   andishehfile.ir

5- ملک فایل بزرگترین سایت تخصصی خدمات ملکی در ایران

melkfile.com

6- سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران

itak22.ir

 



برچسب‌ها: سرمایه گذاری در مسکن در شهر اندیشه املاک های فعال در زمینه خرید فروش رهن اجاره 1-مسکن بزرگ آی تک تلفن:4-65621662 وب سایت:maskan-itakcom 2-املاک بزرگ اندیشه تلفن:65525859 وب سایت:amlakeandishehcom 3-املاک شهرک مریم تلفن:65514673 وب سایت:amlakshahrakemaryamir 4- اندیشه فایل فایلینگ مشاورین املاک شهر اندیشه تلفن:65513914 وب سایت ها:andishehfilecom andishehfileir
[ دو شنبه 24 مهر 1391 ] [ 22:28 ] [ مصطفی ]
[ ]

ثبت‌نام مسکن مهر ویلایی ‌شهر هشتگرد آغاز شد +اعلام شرایط

 وی با بیان اینکه سقف احداث این واحدهای مسکونی تا 10 هزار واحد است، گفت:‌در روز اول بیش از 100 نفر در این پروژه که در فاز 4 و ورودی شهر هشتگرد واقع شده است، ثبت نام کرده‌اند.

فارس: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از آغاز ثبت‌نام مسکن مهر ویلائی این شهر با قسط اول 6 میلیون تومان خبر داد و گفت: در مرحله اول 700 واحد مسکونی مهر ویلائی احداث و در مدت 16 ماه تحویل متقاضیان می‌شود.

 احمد غلامی افزود: در مرحله اول ثبت نام مسکن مهر ویلائی‌شهر جدید هشتگرد قرار است 700 واحد مسکونی احداث و در مدت 14 تا 16 ماه با زیربنای 90 تا 120 متر مربع تحویل متقاضیان شود.

وی با بیان اینکه سقف احداث این واحدهای مسکونی تا 10 هزار واحد است، گفت:‌در روز اول بیش از 100 نفر در این پروژه که در فاز 4 و ورودی شهر هشتگرد واقع شده است، ثبت نام کرده‌اند.

غلامی ادامه داد: مسکن مهر ویلائی‌ شهر هشتگرد در 2 و 3 طبقه احداث می‌شود که هر طبقه حدود 20 متر مربع تراس دارد.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد گفت: قسط اول این واحدهای مسکونی 6 میلیون تومان است که به تدریج تا 30 میلیون تومان از متقاضیان دریافت خواهد شد.

به گفته وی، این واحدهای مسکونی دارای 25 میلیون تومان وام بانکی هستند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه مزبور از روند ثبت‌‌نام و احداث اظهار رضایت کرده و آن را تایید کردند. 

*راه اندازی مترو کرج – هشتگرد در سال 92 ؛ افتتاح 10 هزار واحد بزودی


غلامی در خصوص راه اندازی مترو کرج – هشتگرد اظهار داشت : روند آزادسازی این مسیر و رفع معارضان آن به سرعت در حال انجام بوده و انتظار داریم این خط که طول آن به 25،3 کیلومتر می‌رسد ، اوایل سال 92 به بهره برداری برسد .

وی با بیان اینکه پیش از اجرای طرح مسکن مهر جمعیتی بین 35 تا 40 هزارنفر در شهر جدید هشتگرد ساکن بودند، افزود : در حال حاضر 55 هزار واحد مسکونی در این شهر جدید در حال ساخت است و بزودی شاهد افتتاح 10 هزار واحد مسکونی مهر آن خواهیم بود.

وی تأکید کرد: تمام واحدهای مسکونی مهر در شهر جدید هشتگرد با خدمات زیربنایی مانند آب ، برق و گاز تحویل متقاضیان می شوند.


برچسب‌ها: ثبت‌نام مسکن مهر ویلایی ‌شهر هشتگرد آغاز شد +اعلام شرایط
[ دو شنبه 24 مهر 1391 ] [ 19:0 ] [ مصطفی ]
[ ]

اطلاعيه جديد درباره مسكن مهر پرند

 حسب دستورالعمل شرایط واگذاری مسکن مهر پرونده متقاضیان براي استعلام از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران بررسی می شود.

 
این استعلام براي مشخص شدن عدم مالکیت متقاضیان مسکن مهر از اول فروردين 84 بوده و پس از بررسی استعلام از پرونده متقاضیان در صورتی که مشخص شود متقاضی و همسر یا فرزندان بالای 18 سال وی، ملک یا زمینی از تاریخ ذکر شده در استان تهران به نامشان ثبت شده باشد، در هر مرحله از ثبت نام که قرار دارند (طبق اعلام شرایط ذکر شده در فرم شماره 3 به متقاضیان که در مرحله ابتدایی ثبت نام در شهر پرند به رویت و امضای آنان رسیده است) واگذاری مسکن مهر به آنها منتفی می شود.
 
لذا تمامی متقاضیانی که تاییدیه پنج سال سکونت خود را از شرکت عمران شهر پرند دریافت كرده‌اند و هم اکنون در مرحله تحویل کلید یا دریافت کارت قسط هستند، می‌بایست به ازای خود، همسر و فرزندان تحت تکفل بالای 18 سال مبلغ هشت هزار تومان (به ازای هر نفر) به شماره حساب سیبا بانک ملی (2171321270000) و شناسه (0756) به نام اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران واریز و فیش مربوطه را به کارگزاری شرکت عمران پرند تحویل نمایند و از نتیجه استعلام خود ظرف 10 روز مطلع شوند. 
 


برچسب‌ها: اطلاعيه جديد درباره مسكن مهر پرند
[ دو شنبه 24 مهر 1391 ] [ 18:58 ] [ مصطفی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 148 149 150 151 152 ... 159 صفحه بعد