قیمت «100 متری» در نقاط مختلف تهران

 اگرچه به دلیل کاهش قدرت خریداران و افزایش هزینه های سبد خانوار بسیاری از متقاضیان مصرفی این روزهای بازار خرید و فروش مسکن به دنبال واحدهای متراژ کوچک هستند، اما بخشی از بازار مصرفی مسکن نیز به دلیل افزایش بعد خانواده شان به جای واحدهای کوچک قبلی ترجیح می دهند به خانه های بزرگ تر از گذشته نقل مکان کنند. در این میان شاید گزینه «آپارتمان های 100 متری» برای تعداد بیشتری از خریداران مناسب باشد.


بررسی اوضاع قیمتی واحدهای 100 متری آماده فروش در بازار مسکن نشان می دهد میانگین قیمت پیشنهادی برای فروش از سوی مالکان برای هر متر مربع در این واحدهای نوساز سه میلیون تومان و برای واحدهای چند سال ساخت بین دو میلیون و 500 تا دو میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است.
در میان لیست آپارتمان های 100 متری که برای فروش گذاشته شده اند «دنج بودن» محل قرارگیری آپارتمان در خیابان های فرعی به عنوان یکی از امتیازات ملک آماده فروش از سوی فروشنده عنوان شده است.
به عنوان مثال فروشنده آپارتمانی 100 متری در خیابان شریعتی دارا بودن کلیه امکانات و قرار گرفتن آن در یکی از خیابان های فرعی خیابان شریعتی را دو امتیاز مهم برای ملک خود برشمرده و آن را مترمربعی 4 میلیون و 800 هزار تومان قیمت گذاری کرده است.
اما در مناطقی از شهر قیمت این دسته از آپارتمان ها قدری از نرخ میانگین فراتر قیمت گذاری شده اند.
به عنوان مثال مالک آپارتمانی نوساز در قیطریه واحد 100 متری خود را متر مربعی 6 میلیون تومان قیمت گذاری کرده است.
همچنین آپارتمان نوساز 100 متری دیگری در بلوار اوشان مترمربعی 6 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
در نواحی غرب تهران نیز میانگین قیمت های پیشنهادی مالکان برای واحدهای نوساز 100 متری مترمربعی 3 میلیون تا سه میلیون و 800 هزار تومان است.
برای مثال در منطقه جنت آباد خیابان چهار باغ واحدی 100 متری، متر مربعی سه میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.
همچنین مالکی دیگر در حوالی خیابان اشرفی اصفهانی ملک نوساز خود را متر مربعی سه میلیون و 800 هزار تومان برای فروش گذاشته است.
100 متری های کلنگی
در میان آپارتمان های 100 متری با سابقه چند سال ساخت نیز قیمت های پیشنهادی مالکان بسته به منطقه قرارگیری ملک بین دو میلیون و 500 هزار تومان تا سه میلیون و 200 هزار تومان برای هر متر مربع را اعلام کرده اند.
به عنوان مثال آپارتمان 100 متری در بلوار فردوس با 16 سال سابقه ساخت متر مربعی دو میلیون و 500 هزار تومان برای فروش پیشنهاد شده است.
علاوه بر این آپارتمان با 25 سال سابقه ساخت در سهروردی شمالی متری 3 میلیون و 200 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 




برچسب‌ها: قیمت «100 متری» در نقاط مختلف تهران
[ پنج شنبه 27 مهر 1391 ] [ 18:51 ] [ مصطفی ]
[ ]

بزرگ ترین سازنده مسکن مهر : رکود کارگاه های مسکن مهر به خاطر «مصالح»

 واگذاری دولتی واحدهای پرند متری 534 هزار تومان

کمبود و گرانی برخی اقلام مصالح ساختمانی باعث تعطیلی برخی کارگاه های مسکن مهر در پایتخت ساخت و سازهای مسکن دولتی – پرند- شد.

در حالی که هنوز بیش از 80 درصد واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پرند در دست ساخت است، تعدادی از انبوه سازان به دلیل ناتوانی در تامین برخی اقلام ساختمانی عملا فعالیت های خود را به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآورده اند. این در حالی است که واحدهای در دست ساخت از سوی برخی انبوه سازان که از ابتدا قراردادهای خود را با مبلغی بیش از نرخ اعلام شده از سوی دولت، بسته بودند هم اکنون واحدهایشان با حدود 200 هزار تومان گران تر از قیمت پایه دولتی ـ300 تا 330 هزار تومان ـ در نوبت واگذاری به متقاضیان مسکن مهر قرار دارد. آن طور که مدیران این شرکت ها عنوان می کنند، در حال حاضر پروژه هایی که قراردادهای خود را با قیمتی بیش از نرخ پایه دولتی بسته اند بیش از سایر انبوه سازان توان ادامه کار در شرایط کمبود مصالح و نوسان اقتصادی موثر بر ساخت وساز دارند.
کیسون از برنامه عقب ماند؟
محمدرضا انصاری، مدیرعامل شرکت ساختمانی کیسون – سازنده 20 هزار واحد مسکونی مهر در پرند- با تاکید بر اینکه مشکلات موجود در زمینه کمبود برخی مصالح و عدم امکان ورود این اقلام در شرایط فعلی، ساخت و ساز مسکن مهر در شهر جدید پرند را با مشکلات زیادی مواجه کرده است؛ به «دنیای اقتصاد» گفت: در حال حاضر برخی شرکت های انبوه ساز در نتیجه این مشکلات، کارگاه های خود را به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآورده و عملا فعالیت های خود را متوقف کرده اند.
وی در خصوص انتقاد برخی مسوولان بخش مسکن از عقب ماندگی پروژه مسکن مهر کیسون در پرند تصریح کرد: کیسون از برنامه ساخت عقب نیست، هر چند مشکلات مربوط به کمبود مصالح و عدم امکان واردات، این شرکت را نیز با مشکل مواجه کرده است؛ اما روند کار در هیچ زمانی کند نشده است. انصاری ادامه داد: در حال حاضر حدود 8 هزار نفر در پروژه مسکن مهر کیسون در حال فعالیت هستند. مدیر عامل شرکت کیسون خاطرنشان کرد: اتفاقا الان در پرند فعال ترین پروژه مسکن مهر مربوط به کیسون است چون ما به رغم وجود مشکلات هنوز کار را ادامه می دهیم و مشغول هستیم.
وی افزود: از برنامه زمانبندی تحویل واحدها هم عقب نیستیم؛ امسال قرار است در دهم دی ماه 5 هزار واحد را تحویل دهیم که براساس برنامه این کار را انجام می دهیم.
چرا مسکن مهر کیسون گران تر است؟
به گزارش «دنیای اقتصاد»، در حالی که از ابتدای طرح مسکن مهر تعیین قیمت مقطوع ساخت یکی از ویژگی های بارز این طرح عنوان می شد، تفاوت در رقم ساخت هر مترمربع واحد مسکونی در قراردادهای دولت با انبوه سازان، هم اکنون باعث شده است این آپارتمان های دولتی ساز در مرحله واگذاری به متقاضیان حتی تا متری بیش از 500 هزار تومان هم قیمت گذاری شود. محمدرضا انصاری در پاسخ به اینکه چه دلیلی وجود دارد تا واحدهای مسکن مهر ساخته شده توسط شرکت کیسون به طور متوسط مترمربعی بیش از 500 هزار تومان برای متقاضی تمام شود، به «دنیای اقتصاد» گفت: کنترل کیفیتی که در پروژه کیسون روی ساخت واحدها صورت می گیرد حتی برای مردم هم مشهود است؛ ما تحکیم واحدها را از مرحله آماده سازی زمین انجام می دهیم و این تحکیم را تا جایی ادامه می دهیم که این ساختمان ها تا زلزله بیش از 9 ریشتر نیز مقاوم هستند.
وی افزود: انجام این امر مهم به مناسبت تعهد ملی ما نسبت به مردم است؛ صرف نظر از اینکه کارفرما چه کسی است؟ نظارت صورت می گیرد یا نه؟ انصاری ادامه داد: حتی بین واحدهای کیسون و پروژه ای که ترکیه در پرند ساخته است این تفاوت احساس می شود؛ مردم واحدهای ما را در حال حاضر با واحدهای شرکت ترکیه ساز، مترمربعی بین 100 تا 150 هزار تومان گران تر بین خودشان مبادله می کنند.
علت نارضایتی مردم از واحدهای کیسون
انصاری در پاسخ به پرسش دیگر «دنیای اقتصاد» درباره نارضایتی های اخیر اغلب متقاضیان از نقشه واحدهای مسکن مهر ساخت شرکت کیسون توضیح داد: در این واحدها، مردم از پنجره بین آشپزخانه و پذیرایی راضی نیستند؛ ما این آشپزخانه را به صورت اپن طراحی کرده بودیم، اما مسوولان وزارت راه و شهرسازی با آشپزخانه اپن موافقت نکردند و ما تصمیم گرفتیم که حداقل با قراردادن یک پنجره، مقداری رفت وآمدهای اضافه بین آشپزخانه و پذیرایی را کم کنیم.

 




برچسب‌ها: بزرگ ترین سازنده مسکن مهر : رکود کارگاه های مسکن مهر به خاطر «مصالح»
[ پنج شنبه 27 مهر 1391 ] [ 18:50 ] [ مصطفی ]
[ ]

رونق مجردی بازار اجاره

 بخشی از بازار اجاره آپارتمان به خاطر دو تحول اجتماعی خانواده ها، با اجاره بها کنار آمده است؛ «اجاره نشینی مجردی» نتیجه افزایش سن ازدواج و نرخ طلاق است که چون پرداخت اجاره بها برای این گروه راحت تر است، هم اکنون گروهی از موجران در زمان فایلینگ ملک شان در بنگاه شرط «فقط اجاره به مجرد» را برای دلال تعیین می کنند.تحقیقات درباره علت تمایل اجاره به خانوارهای تک نفره نشان می دهد: کشش این دسته از مستاجران برای پذیرش اجاره بها بدون اصرار به تخفیف یا تعدیل نرخ، به مراتب بیشتر از زوج ها و خانواده های پرنفر است.

افزایش سن ازدواج بازار اجاره را تحت تاثیر قرار داد
کاهش بُعد اجاره نشین های پایتخت
مشاوران املاک می گویند کشش مجرد ها در پذیرش اجاره بها بیشتر از خانواده ها است
ضوابط اتحادیه املاک برای اجاره داری تک بُعدی
دو تحول اجتماعی خانواده ها در شهرهای بزرگ تغییرات جالبی روی بازار اجاره مسکن گذاشته، که حاصل آن بیشتر از آنکه از هزینه مستاجر بکاهد، برای موجران فاید ه دار شده است.
تغییراتی که در بازار اجاره به دلیل پررنگ شدن طی دست کم یک سال اخیر، برای مشاوران املاک قابل مشاهده شده، عبارت است از: «کاهش بُعد اجاره نشین ها در مناطقی از تهران از حالت معمولی یک خانوار به حالت تک نفره».
اجاره نشینی مجردی نتیجه افزایش سن ازدواج و در عین حال نرخ طلاق است که چون پرداخت اجاره بها برای این گروه راحت تر از بقیه است، در حال حاضر بخشی از مالکان آپارتمان های اجاره ای در زمان فایلینگ ملک شان در بنگاه شرط «فقط اجاره به مجرد» را برای دلال تعیین می کنند.
تحقیقات درباره علت تمایل اجاره آپارتمان به خانوارهای تک نفره نشان می دهد: کشش این دسته از خانوار ها برای پذیرش اجاره بها بدون اصرار به تخفیف یا تعدیل نرخ، به مراتب بیشتر از زوج ها و خانواده های پرنفر است.
از سوی دیگر در بازار اجاره آپارتمان در شرایطی که واحدهای کم متراژ -کمتر از 70 مترمربع- با فراوانی تقاضا از جانب زوج های دونفره روبه رو است، کمبود تقاضا برای واحدهای کمی بزرگ تر عملا با جایگزینی خانوارهای تک بُعدی جبران شده است.
مشاوران املاک می گویند: مجرد ها اغلب به دنبال واحدهای نه چندان کوچک هستند و چون میانگین هزینه زندگی برای این افراد پایین است، پرداخت اجاره بها برایشان راحت تر است.
براساس بررسی میدانی از بنگاه های املاک شهر تهران از هر 12 تا 13 نفر متقاضی اجاره آپارتمان، بین یک تا دو نفر مجرد هستند. در حال حاضر ماهانه در هر یک از بنگاه های مسکن به طور میانگین بین 2 تا 5 فقره قرارداد اجاره تنظیم و منعقد می شود.
به گزارش «دنیای اقتصاد» به رغم جذابیت مستاجران مجرد برای موجران، محدودیت هایی برای اجاره داری در این قسمت از بازار وجود دارد.
اتحادیه مشاوران املاک در این باره اعلام کرده است: بنگاه های مسکن قبل از انجام معامله برای اجاره نشین های مجرد لازم است نسبت به شغل یا تحصیل افراد مطلع شوند و در عین حال یک نسخه از برگه قرارداد اجاره این افراد را به اتحادیه تحویل دهند.
در بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی در تهران حجم مستاجران مجرد و مطلقه در مقایسه با سال های گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است.
ناگفته نماند که اغلب موجرانی که واحدهای خود را به این دسته از افراد اجاره می دهند، اظهار می کنند که مایل به این نوع عقد قرارداد نیستند و تنها از سر اجبار و ناچاری تن به این کار می دهند و برخی از مالکانی که تصمیم دارند واحدشان را به غیر از خانواده و زوج اجاره دهند شروط خاصی را برای متقاضیان مجرد تعیین می کنند که اگر مستاجر مذکور از شرط های لازم برخوردار نباشد از وی سلب صلاحیت خواهد شد.
همچنین از سوی دیگر، عده ای از بنگاهداران معتقد هستند که حضور مستاجران مجرد به دلیل استقبال مالکان از آنها در بازار اجاره نیست بلکه میزان تقاضا از سوی مجردها و مطلقه ها به اندازه ای رشد پیدا کرده که حجمی از متقاضیان بازار اجاره را آنها تشکیل می دهند.
واهمه از حضور مالک در آپارتمان؟
یکی از مشاوران املاک فعال در محله زعفرانیه درباره شرط انتخاب یک واحد مسکونی از سوی مستاجران مجرد به «دنیای اقتصاد» گفت: اکثر این دسته از مستاجران به دنبال واحدهای متراژ بزرگ و لوکس نیستند همین که واحدشان از امکانات عادی همچون پارکینگ و آسانسور بهره مند باشد آن را کافی می دانند اما در اولویت انتخاب شان به سکونت مالک در آپارتمان اهمیت می دهند زیرا آنها ترجیح می دهند در آپارتمانی سکونت داشته باشند که موجرشان را وقت و بی وقت ملاقات نکنند و تحت نظارت نباشند.
شریفی در ادامه افزود: البته مالکان در بازار اجاره اصراری به اجاره واحدشان به افراد مجرد ندارند زیرا آنها تمایل به شنیدن شکایات همسایه ها از مستاجران شان ندارند اما گاهی مجبور به انتخاب چنین مستاجرانی می شوند حال ممکن است واحد استیجاری شان به اندازه یک سوئیت باشد و برای یک خانواده و حتی زوج مناسب نباشد یا اینکه مستاجر مجرد اجاره بهای کاذب اعلام شده مالک را بی چون و چرا قبول کند.
تعیین شروط برای انتخاب مستاجر مجرد
عده ای از مالکان که قصد دارند واحد خود را به مستاجران مجرد یا مطلقه اجاره دهند شرط هایی را در فایل اجاره ذکر می کنند که اگر مستاجر بر اساس آنها تعیین صلاحیت شود می تواند واحد فوق را اجاره کند.
مشاور املاکی در شرق تهران در منطقه پیروزی با افزودن به این مطلب، گفت : منع از استعمال دخانیات و مواد مخدر، در حین خدمت سربازی نباشد، بالغ باشد و مهم تر اینکه کارمند دولتی باشد و آدرس محل کار و استعلام از آن قابل امکان باشد، اینها نمونه شروطی است که موجران برای مستاجران مجرد تعیین می کنند.
وی تصریح کرد: تعداد مالکانی که حتی با این شرایط راضی باشند واحدشان را اجاره دهند بسیار کم است زیرا آنها به خاطر امنیت دیگر ساکنان و دوری از دردسر به سختی رضایت شان جلب می شود. حسینی در ادامه عنوان کرد: اکثر این دسته از مستاجران به دنبال واحدهایی با متراژ کوچک بین 35 تا 40 متر مربع هستند. البته عده ای از مستاجران مجرد 2 یا 3 نفری واحد مورد نظرشان را اجاره می کنند به همین خاطر مبلغ رهن یا اجاره ماهانه بین همه آنها تقسیم می شود.
واحدهای درجه 3 مختص مستاجران مجرد
از طرف دیگر دلالی در بازار مسکن شهرک غرب درباره وضعیت مستاجران مجرد در بازار اجاره اظهار کرد: معمولا واحدهایی که به اصطلاح رنگ و رو ندارند بعید به نظر می رسد خانواده ها یا زوج هایی که از لحاظ مالی برای پرداخت اجاره بها مشکلی ندارند آن را اجاره کنند به همین دلیل این دسته از واحدهای مسکونی در اختیار افراد مجرد گذاشته می شود. نیما تاکید کرد: البته عده ای از مستاجران مجرد هم راضی نمی شوند در هر واحدی اجاره نشین باشند اما عمده مستاجران واحدهای 70 تا 80 متری را انتخاب می کنند و سعی می کنند واحد مورد نظرشان در محله های خلوت و به اصطلاح دنج باشد.
وی افزایش سن ازدواج و همچنین رشد آمار طلاق و از سوی دیگر تغییر بافت فرهنگی را دلیلی بر صعود منحنی افراد مجرد در بازار مسکن را اعلام کرد.
آخرین اولویت اجاره در بازار مسکن با مجردها
در منطقه پونک موجران سعی دارند تا جایی که امکان دارد واحدهای خود را به افراد مجرد اجاره ندهند چراکه از دید مالکان سابقه این دسته از متقاضیان در بازار اجاره درخشان نیست و به دلیل دردسرهایی که امکان دارد مستاجران مجرد برای صاحب ملک یا دیگر ساکنان ایجاد کنند، آنها رغبتی به مستاجران مجرد ندارند. بنگاهداری دراین باره تصریح کرد: حتی برخی از موجران راضی هستند اجاره بهای واحدشان را کمتر از نرخ معقول اعلام کنند تا یک زوج توانایی اجاره آن را داشته باشند تا اینکه یک مستاجر مجرد بدون مشکل نقدینگی بخواهد آن واحد را اجاره کند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر بیشتر مستاجران در این محدوده این روزها واحدهای 40 تا 50 متری را برای اجاره می پسندند.
این مشاور املاک با توجه به شرایط حاضر در بازار اظهار می کند که خانواده ها در مقایسه با افراد مجرد خوش حساب تر هستند و این موضوع یکی دیگر از دلایلی است که مالکان مستاجران مجرد را در آخرین اولویت قرار می دهند. عده دیگری از دلالان بازار مسکن براین باورند به دلیل اینکه امنیت در جامعه امروزی نسبت به گذشته کاهش یافته است موجران خانواده ها و زوج ها را که قابل اطمینان تر می دانند به عنوان مستاجران خود انتخاب می کنند اما به هرحال با این تفاسیر مستاجران مجرد در بازار اجاره لنگ نمی مانند شاید لازم باشد بیش از مستاجران دیگر زمان بیشتری برای جست وجو بگذارند اما در نهایت واحدی را اجاره خواهند کرد. نظر معاون بازرسی درباره اجاره نشین های مجرد
مرتضی تمدن استاندار تهران اخیرا در مصاحبه ای بخشی از علل افزایش سوئیت های مجردی را شرایط «تحصیلی» و «اشتغال» افراد عنوان کرده بود و در عین حال اظهارنظر در حوزه آسیب های اجتماعی افزایش سوئیت های مجردی را منوط به داشتن اسناد آماری و تحقیقات میدانی دانسته بود.
در این باره معاون بازرسی اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره تقاضای مستاجران مجرد و مطلقه در بازار مسکن به «دنیای اقتصاد» گفت: حضور افراد مجرد در بازار اجاره مسکن به عنوان یک آسیب اجتماعی تلقی می شود که بخشی از این مساله متاسفانه به آمار طلاق که رو به رشد است، مربوط است و از طرف دیگر استقلال مالی جوانان و همچنین اختلاف سطح فرهنگی بین نسل ها باعث شده تا حجم مجردها در سطح جامعه در حال افزایش باشد که این موضوع گریبان گیر بازار اجاره مسکن نیز شده است. حسام عقبائی در ادامه خاطرنشان کرد: حضور افراد مجرد و مطلقه در بازار مسکن نوعی تقاضا محسوب می شود و سرکوب آن به دلیل شرعی و قانونی محال و نادرست است. وی تاکید کرد: به مشاوران املاک گوشزد شده است که از ارائه خدمات به آن دسته از مستاجران مجرد یا مطلقه ای که ناهنجار و ناسازگار هستند و در عین حال شناسایی آنها از هر لحاظ با شک و شبه همراه است، خودداری کنند، اما به طور کلی فعالان بازار مسکن برای مستاجران مجردی که احراز هویت و شغل آنها به سادگی و صراحت انجام می شود با منعی روبه رو نیستند و ممانعتی برای راهنمایی شان وجود ندارند و می توانند قرارداد تنظیم کنند. معاون بازرسی اتحادیه مشاوران املاک تهران همچنین اظهار کرد: بنگاهداران مسکن درباره واحدی که به عنوان سکونت مجردها معرفی می کنند باید با اتحادیه املاک در میان بگذارند که برای مثال آپارتمانی با آدرس و مشخصات کامل را به فردی با هویت مشخصی اجاره داده اند.



برچسب‌ها: رونق مجردی بازار اجاره
[ پنج شنبه 27 مهر 1391 ] [ 18:45 ] [ مصطفی ]
[ ]

کاهش قیمت ویلا در شمال کشور

این روزها که بازار مسکن در رکود فرو رفته است، آگهی های مسکن هم به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده اند و شاید بتوان گفت که به نصف رسیدند، زیرا در بازارای که خریداران منتظر آینده قیمتها هستند و خریداران پول کافی برای خرید ندارند، آپارتمانی هم آگهی نمی شود.
در این میان بیشترین ضربه به مالکان زمین و بساز و بفروش‌ها در اطراف تهران و شمال کشور وارد شد، زیرا در مقطعی چند سال پیش و همزمان با افزایش یکباره قیمت مسکن در شهر تهران، زمین‌های اطراف و شمال کشور هم با جهش قیمتی بی سابقه ای روبرو شد که بخش زیادی از اهالی تهران را به این بخش ها کشاند.
این موضوع سبب رونق بازار ساخت و خرید و فروش ویلا شد و حتی خریدارانی از خارج از کشور هم برای خرید این ویلاها وارد سرمایه گذاری شدند اما در دو سال اخیر رکود مسکن، منجر به این شد که بازار دوباره به سمت تهران تمایل داشته باشد.
در واقع بازار مسکن به دلیل سرمایه ای بودن جذابیت بیشتری برای مردم دارد و آنها ترجیح می دهند که با توجه به افزایش اجاره ها، خانه ای را خریداری کرده و اجاره دهند تا سود بیشتری هم داشته باشند. همچنین بخش زیادی از این فروشندگان تمایل به معاوضه زمین خود با مسکن در تهران دارند.
براساس این گزارش هم اکنون خریدار زیادی برای زمین ها و حتی ویلاهای لوکس وجود ندارد به همین جهت قیمت ویلاها کاهش داشته است و سرمایه گذاران هم تمایلی به حضور در این بازارها را ندارند.

قیمت زمین و ویلا در تهران و شمال کشور
 17 هزار متر زمین در لواسان کوچک یک میلیارد و 800 میلیون تومان و 200 متر زمین در نیاوران با سندمنگوله دار هم 60 میلیون تومان به فروش می رسد.
3 دستگاه ویلا در نور چمستان به مساحت 350 متر زمین و 120 متر بنا، 30 میلیون تومان نقد و مابقی بصورت اقساط به فروش می رسد، همچنین یک زمین 400 متری با 120 متر بنا در همین محدوده به قیمت 45 میلیون تومان قیمت گذاری شده اس
280 متر زمین در محمود آباد با 85 متر بنا هم 14 میلیون تومان نقد و 4 میلیون اقساط به فروش می رسد و یک زمین 400 متری با 275 متر بنای نوساز با ماشین و ملک در تهران معاوضه می شود.



برچسب‌ها: تبليغات رايگان تجارت الكترونيك بزرگترين سايت نيازمنديها در ايران نيازمنديهاي تهران ايران تجارت ليست سايتهاي ايراني فهرست سايتهاي ايراني
[ پنج شنبه 27 مهر 1391 ] [ 18:18 ] [ مصطفی ]
[ ]

مساعدت یک میلیون تومانی برای مسکن مددجویان در مازندران

علی مالدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری از افتتاح و بهره‌برداری 20 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد مازندران همزمان با هفته دولت خبر داد.

مدیر تامین مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران اظهار داشت: از این تعداد هشت مورد مسکن شهری و 12 مورد مسکن روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه در بحث مسکن شهری مددجویان کمیته امداد در بعضی از مواقع به صورت مستقیم مشارکت می‌کند، خاطرنشان کرد: در مسکن روستایی اولویت برای معرفی به بنیاد مسکن است.

این مسئول از مساعدت یک میلیون تومانی برای هر واحد مسکن روستایی احداثی خبر داد و گفت: در بخش هزینه‌های انشعاب آب، برق و گاز پرداخت 100 درصد این هزینه‌ها از طریق کمیته امداد است.

مدیر تامین مسکن و واحد مهندسی ساختمان کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه هزینه انشعاب هر واحد حدود 700 هزار تومان است، تصریح کرد: در بخش مسکن شهری کمیته امداد حدود 60 میلیون ریال مساعدت مالی انجام می‌دهد.

وی فعالیت این بخش را شامل مساعدت‌های مالی برای احداث مسکن، مشارکت در فعالیت فنی و اجرای نقشه‌های ساختمانی برشمرد و یادآور شد: برای 20 واحد افتتاحی هفته دولت 4 هزار و 605 میلیون ریال هزینه شده است.

مالدار با بیان اینکه کمیته امداد در بخش مسکن روستایی که عموماً با همکاری خیران کارهای ساخت صورت می‌گیرد، پیشنهاد مسکن 56 مترمربعی را می‌کند، تصریح کرد: برای واحدهای شهری 70 متر مربع را پیشنهاد می‌دهد.


[ 26 مهر 1391 ] [ 22:10 ] [ مصطفی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 144 145 146 147 148 ... 159 صفحه بعد