آخرین قیمت تلفن همراه در بازار

[ شنبه 29 مهر 1391 ] [ 21:5 ] [ مصطفی ]
[ ]

از سرگیری پروازهای گلف ایر بحرین به ایران

 خبراقتصادی: شرکت هواپیمایی "گلف ایر" قصد دارد که پروازهای خود به ایران را دوباره برقرار کرده و این فعالیت هوایی را تا آغاز سال میلادی به انجام برساند.


یکی از مقامات شرکت هواپیمایی گلف ایر به خبرگزاری رویترز گفته است که شرکت هواپیمایی گلف ایر درخواست آغاز پروازهای مجدد به تهران را برای سازمان هواپیمایی کشوری ایران ارسال کرده است.

پروازهای هوایی مسافران بحرینی پرواز گلف ایر از شروع درگیری ها بین مردم این کشور با رژیم حاکم کاهش چشم گیری داشته است.

کلیه پروازها به مقصد دو کشور ایران و عراق از طریق بحرین به دلیل درگیری های بحرین قطع شده بود.
 


روز دوشنبه دولت بحرین نماینده ایران در کنسولگری ایران در شهر منامه پایتخت بحرین را به وزارت خارجه بحرین فرا خواند و یادداشت اعتراض نسبت به دیدار آیت الله شیخ عیسی قسیم رهبر مسلمانان بحرین با مقامات ایران در کنسولگری ایران در منامه را ابلاغ کرد.

دولت بحرین سفیر خود در ایران را دو ماه قبل به محل کار خود برگرداند و روابط عادی کنسولی با ایران را آغاز کرد.

به نظر می رسد که آغاز پرواز هواپیماها از فرودگاه های بحرین به دو کشور ایران و عراق شرایط را برای ارتباط بیشتر مردم بحرین با ملت ایران و عراق فراهم می سازد.
 





برچسب‌ها: از سرگیری پروازهای گلف ایر بحرین به ایران
[ پنج شنبه 27 مهر 1391 ] [ 20:45 ] [ مصطفی ]
[ ]

ذخیره‌سازی 25 هزار تن مرغ مازاد

 مدیرکل دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه طی ماه‌های شهریور و مهر 25 هزار تن مرغ مازاد خریداری و ذخیره شده است، گفت: ماهانه 20 هزار تن مرغ بیش از نیاز در کشور تولید می‌شود.

کد خبر: ۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱
 
رضا ترکاشوند در گفت‌وگو با  فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته در کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ و با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام کشور طی شهریور و مهر سال جاری 25 هزار تن مرغ مازاد از تولیدکنندگان کشور خریداری و ذخیره‌سازی شده است.




مدیر کل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی افزود: با توجه به جوجه‌ریزی‌های کافی در مرداد و شهریور پیش‌بینی این بود که از مهر و آبان سال جاری ماهانه 20 هزار تن تولید مرغ مازاد در کشور وجود داشته باشد و این شرایط تداوم نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه این پیش بینی محقق شد، ادامه داد: در حال حاضر تولید با 20 هزار تن افزایش ماهانه به 170 هزار تن رسیده است.

ترکاشوند افزود: اما اعتقاد داریم که ‌ادامه روند افزایشی تولید به شرطی است که برای تولیدکننده توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین با هدف تضمین تداوم تولید و نیز ذخیره‌سازی مرغ برای ایام پرمصرف سال مانند مناسبت‌های محرم، عید و سایر مناسبت‌ها اقدام به ذخیره‌سازی مرغ در کشور شد.

ترکاشوند گفت: همکاری شرکت پشتیبانی امور دام در ذخیره‌سازی و انعطاف در خرید مرغ با اندازه و وزن مختلف و تحویل پول در قالب نهاده خیلی خوب انجام شد و این موضوع باعث دلگرمی تولیدکنندگان شده است.

وی ادامه داد، از سوی دیگر شرکت پشتیبانی امور دام در خرید برای ذخیره‌سازی در مورد وزن مرغ‌ها هم محدودیتی ندارد و حتی مرغ‌ با وزن بیش از 2.4 کیلوگرم هم برای همکاری با تولید کنندگان خریداری می‌شود.

به گفته ترکاشوند در حال حاضر به میزان ارزش ریالی مرغی که خریداری می‌شود دو نهاده ذرت و کنجاله به ترتیب 600 و 900 تومان به تولیدکننده تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: با تحویل این نهاده‌ها به مرغدار ارزش یک کیلوگرم مرغ خریداری شده حدود 5 هزار تومان برای تولیدکننده تمام می‌شود و این قیمت مناسبی است که انگیزه تولید مرغدار را بیشتر می‌کند.

ترکاشوند گفت: اگرچه روند تحویل نهاده ابتدا با مشکلاتی همراه بود اما با برنامه‌ریزی کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ این مشکلات برطرف شده است.

مدیر کل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم  وزارت جهاد کشاورزی افزود: کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ که مسئولیت آن را مدیرکل دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی برعهده دارد مرتب تشکیل جلسه داده و برای رفع موانع تولید برنامه‌ریزی می‌کند.


برچسب‌ها: ذخیره‌سازی 25 هزار تن مرغ مازاد
[ پنج شنبه 27 مهر 1391 ] [ 20:45 ] [ مصطفی ]
[ ]

برخورد تعزیراتی با عدم درج قیمت و تخلف تولیدکنندگان و فروشندگان

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: یک شرکت خودروساز به دلیل ارتکاب تخلف به پرداخت جریمه نقدی ۲۰۰ میلیارد تومانی در حق صندوق دولت محکوم شد.

 



یدالله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: در زمینه برخورد با گران‌فروشی و احتکار کمیته‌ای تشکیل شده است که با همکاری سازمان حمایت و سازمان صنعت، معدن و تجارت در سطح بازار حضور می‌یابد.

وی درباره تخلف جدید برخی تولیدکنندگان مبنی بر عدم درج قیمت محصولات یا مخدوش کردن قیمت‌ها و فروش با قیمت‌ بالاتر گفت: در این زمینه پرونده‌هایی به تعزیرات ارجاع شده و در حال رسیدگی است. ضوابط قیمت‌گذاری از وظایف تولیدکنندگان است و اگر قیمت مندرج را مخودش کنند عذر بدتر از گناه و از مصادیق بارز تخلف است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به تخلف یکی از تولیدکنندگان خودرو افزود: این تولیدکننده متخلف به پرداخت جریمه نقدی 200 میلیارد تومانی در حق صندوق دولت محکوم شده است. البته در کنار این جریمه باید مبالغی را هم به مشتریان برگرداند.

وضعیت تخلف تولیدکنندگان محصولات لبنی بعد از آخرین تفاهم‌نامه

ملکی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از تفاهم‌نامه بین سازمان حمایت و تولیدکنندگان محصولات لبنی، تولیدکنندگان به این تفاهم‌نامه پایبند بوده‌اند یا خیر، گفت: بعد از امضای این تفاهم‌نامه تاکنون، پرونده جدیدی به تعزیرات ارسال نشده است و این به معنای عدم تخلف است. اگر تخلفی صورت گیرد قطعا سازمان‌های متولی که سازمان حمایت و سازمان صنعت، معدن و تحازت هستند، پرونده تخلف تشکیل می‌دهند.

شکایت از تاکسی‌داران به خاطر عدم استفاده از تاکسیمتر و اخذ کرایه بالا

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره عدم استفاده رانندگان تاکسی از تاکسیمتر و اخذ کرایه‌های بی‌ضابطه از مسافران گفت: در این زمینه پرونده‌های تشکیل می‌شود و بعضا افراد از تاکسی‌داران شکایت می‌کنند. این موضوع هم از تخلفات تعزیراتی است و تعزیرات هم متولی رسیدگی به آن است.



برچسب‌ها: برخورد تعزیراتی با عدم درج قیمت و تخلف تولیدکنندگان و فروشندگان
[ پنج شنبه 27 مهر 1391 ] [ 20:43 ] [ مصطفی ]
[ ]

معاون امور مسکن: نگران قیمت «مصالح » نیستیم

 خبر افزایش قیمت مصالح ساختمانی به خصوص در پروژه های مسکن مهر -که شدت تقاضا برای خرید مصالح در آنها، رشد کاذب قیمت مواد اولیه ساخت وساز در این پروژه ها را دامن زده است- ظاهرا هنوز برای برخی مسوولان بخش مسکن مخابره نشده است.

روز گذشته معاون امور مسکن وزارت راه وشهرسازی در گفت وگو با سایت اطلاع رسانی این وزارتخانه در پاسخ به این سوال که «بحث افزایش قیمت مصالح ساختمانی چه تاثیری روی قیمت تمام شده واحدهای مسکونی مهر در حال احداث دارد؟» اعلام کرد: نگرانی چندانی از بابت افزایش قیمت مصالحی مانند آهن و میلگرد برای واحدهای مسکونی مهر وجود ندارد.
هر چند پرسش خبرنگار این وزارتخانه درباره تاثیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر مسکن مهر، نشان از وقوع این پدیده در بازار ساخت وساز دارد، اما پاسخ معاون امور مسکن این وزارتخانه به این پرسش کمی عجیب به نظر می رسد.
اطمینان این مقام دولتی از عدم نگرانی درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی در شرایطی است که رییس کانون سراسری انبوه سازان که عملا واسطه دولت و انبوه سازان در پروژه های مسکن مهر شده است، یک ماه پیش از افزایش حداقل 50درصدی قیمت مصالح ساختمانی خبر داد و این افزایش را که در برخی مصالح پرمصرف – نظیر آهن- تا دو برابر رسیده است تهدیدآمیز برای پروژه های مسکن مهر عنوان کرده بود. از طرف دیگر یکی از 5 سازنده بزرگ مسکن مهر در پرند نیز در همین صفحه امروز، ماجرای تعطیلی برخی کارگاه های مسکن مهر به خاطر افزایش قیمت مصالح را تایید کرده و در عین حال خواستار کنترل قیمت ها در این بازار شده است.
به گزارش «دنیای اقتصاد» به نظر می رسد مسوولان بخش مسکن در شرایط کنونی که قیمت همه کالاها به خاطر نابسامانی ارزی، درست یا کاذب افزایش پیدا کرده، باید از وزارتخانه مسوول تنظیم قیمت کالا بخواهند به واسطه اهمیت مسکن مهر، لااقل قیمت مصالح را تحت کنترل قرار دهند.
همچنین مسوولان مسکن باید با تعریف جرایم تنبیهی مالی برای سازنده های کار متوقف کن از آنها بخواهند برای جلوگیری از تشدید تاثیر افزایش قیمت مصالح بر هزینه ساخت، زمان تکمیل واحدها را تسریع کنند.
از طرف دیگر، اصرار مسوولان به اهمیت قیمتی صرفا دو محصول آهن و سیمان، باید از بین برود؛ چراکه در حال حاضر پروژه های مسکن مهر از مرحله اسکلت و سفت کاری عبور کرده و این، مصالح نازک کاری و تجهیزات تکمیلی ساختمان است که فشار قیمتی را به سازنده ها وارد کرده است.



برچسب‌ها: معاون امور مسکن: نگران قیمت «مصالح » نیستیم
[ پنج شنبه 27 مهر 1391 ] [ 18:52 ] [ مصطفی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 143 144 145 146 147 ... 159 صفحه بعد