شناسایی خانه خالی در تهران!

 

ابوالفضل صومعلو، معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی‌در پاسخ به این سؤال که آیا آماری وجود دارد که چه تعداد خانه خالی از سکنه در تهران شناسایی شده است گفت: در حال حاضر از طریق اداره برق ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران مصرف برقشان صفر تا۵۰ کیلووات ساعت گزارش شده که این به معنی خالی و نیمه خالی بودن آن واحد مسکونی است.

 

178 شناسایی خانه خالی در تهران! 

 



برچسب‌ها: شناسایی خانه خالی در تهران!
[ پنج شنبه 4 آبان 1391 ] [ 18:22 ] [ مصطفی ]
[ ]

آخرین خبر مسکن مهر شهر جدید پردیس

 

143218 -۲۴ مهر ۱۳۹۱
به منظور دسترسی سریع تر از طریق جاده قدیم و آزادراه جدید پردیس به سایت های 35 هزار واحدی دره بهشت، 35 هزار واحدی بهشت شمالی و 10 هزار واحدی انبوه سازان، احداث تقاطع غیرهم سطح با اعتبار اولیه 120 میلیارد تومان آغاز شده است و تا پایان سال 92 به اتمام می رسد.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه ساخت 12 مدرسه، 11 مسجد و 4 مجتمع درمانی در سایت های جدید شهر پردیس آغاز شده است، از آغاز ساخت تقاطع غیرهم سطح به منظور دسترسی به سایت های جدید با اعتبار اولیه 120 میلیارد تومان خبرداد.

مهدی هدایت با اشاره به وضعیت ساخت 80 هزار واحد مسکونی در شهر جدید پردیس گفت: از 80 هزار واحد مسکونی درحال ساخت در شهر جدید پردیس، حدود10 هزار واحد در مرحله فوندانسیون، هزار واحد در مرحله اسکلت قرار دارد؛ همچنین نازک کاری 10 هزار واحد نیز به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه واحدها دیگر در مرحله آرماتوربندی و آماده سازی قرار دارد، درباره تقاطع غیرهم سطح شهر پردیس افزود:‌ به منظور دسترسی سریع تر از طریق جاده قدیم و آزادراه جدید پردیس به سایت های 35 هزار واحدی دره بهشت، 35 هزار واحدی بهشت شمالی و 10 هزار واحدی انبوه سازان، احداث تقاطع غیرهم سطح با اعتبار اولیه 120 میلیارد تومان آغاز شده است و تا پایان سال 92 به اتمام می رسد.

مدیرعامل شهر جدید پردیس درباره واگذاری دو هزار و 600 واحد مسکونی مهر که ساخت آنها در سال 89 آغاز شده است گفت: در حال حاضر روزانه 30 تا 40 واحد از واحداهای مذکور را به متقاضیان واگذار می کنیم و امیدواریم تا یک ماه آینده تمام این واحدها به متقاضیان واگذار شود. هدایت تصریح کرد: تا کنون حدود 200 واحد از 2 هزار و 600 واحد به متقاضیان واگذار شده است



برچسب‌ها: آخرین خبر مسکن مهر شهر جدید پردیس
[ پنج شنبه 4 آبان 1391 ] [ 18:21 ] [ مصطفی ]
[ ]

 فرماندار شهرستان میانه: بيش از يكهزار و ششصد و پنجاه واحد مسكن مهر در شهرستان ميانه احداث مي شود.

سيدحميد يزداني كه در مراسم بازديد جوهري نماينده نهاد رياست جمهوري از طرح مسكن مهر در شهرستان ميانه حضور یافته بود گفت: در شهرستان میانه  براي احداث یکهزارو ششصدو پنجاه و پنج واحد مسكن مهر در چهار نقطه شهر زمين لازم تخصيص و در حال آماده سازی و اجراست.

وی اضافه کرد:  از این تعداد 460 واحد آن در زميني به مساحت 72300 مترمربع با 40 درصد پيشرفت فيزيكي (آماده سازي معابر) و قطعات 2 تعاوني نيز در حال اجرای کرسی چینی و بتون ریزی و شناژ است و تا بحال برای 238 واحد تسهيلات يك ميليون توماني آماده سازي اخذ شده است.

يزداني اضافه كرد: قطعه دوم اين طرح با پروانه ساختمانی اخذ شده در قالب 72 واحد در زميني به مساحت 4000 مترمربع است که كرسي چيني وفونداسیون آن اجرا شده است .

وي همچنين به 48 واحد قطعه سوم طرح مسكن مهر متعلق به تعاوني مسكن مهر كارگران اشاره كرده گفت : اين طرح نیز با پروانه ساختمانی اخذ شده در زميني به مساحت 2578شروع ودر حال حاضر كرسي چيني وفونداسیون آن اجرا شده است.

فرماندارشهرستان ميانه افزود: فاز چهارم مسكن مهر به ظرفیت 3300 واحد مي باشد كه از اين تعداد تاكنون تعداد 1075 واحد به تعاونيهاي شهرستان اختصاص يافته و طرح آماده سازي محل تهيه و به تصويب كميته فني رسيده و قرارداد آماده سازی اين طرح نيز با پيمانكار منعقد شده است.

همچنين در اين جلسه با حضور نماينده نهاد رياست جمهوري در زمينه پيگيري طرحهاي مسكن مهر ، رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان ، مديركل تعاون استان و مديرکل دفتر فني استانداري و مديران تعاونيهاي مسكن شهرستان مسائل و مشكلات مسكن مهر شهرستان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.



برچسب‌ها: خبر مسکن مهر
[ پنج شنبه 4 آبان 1391 ] [ 18:20 ] [ مصطفی ]
[ ]

مسكن تا پايان سال هم رونق نمي‌گيرد

 يك كارشناس اقتصادي گفت: تا پايان سال رونقي در بازار مسكن مشاهده نخواهد شد؛ مگر اينكه تغييرات بسياري در ساير حوزه‌هاي اقتصادي ايجاد شده و وضع اقتصادي از رونق برخوردار شود و همچنين بخش سرمايه‌گذاري از طرف دولت حمايت شود.

سيداحمد لطفي‌زاده در گفت‌وگو با «ايسنا»، اظهار كرد: بخشي از ركود موجود در بازار مسكن به تورم به ساير كالاها مربوط مي‌شود. وي افزود: تورم در ساير كالاها باعث كاهش توان خريد مي‌شود و در نتيجه مردم محتاط شده و از صرف هزينه در بخش‌هايي كه از ثبات آن مطمئن نيستند، خودداري مي‌كنند. 
لطفي‌زاده با بيان اينكه در حال حاضر خريد و فروش مسكن به كندي انجام مي‌شود، تصريح كرد: در چنين شرايطي افرادي اقدام به خريد و فروش ملك مي‌كنند كه نيازمند پول هستند يا قصد ارتقاي ملك خود را دارند.
لطفي‌زاده با بيان اينكه در برخي كشورهاي پيشرفته فقط 20 تا 30درصد قيمت مسكن توسط افراد پرداخت مي‌شود، تصريح كرد: اين مساله در كشور ما برعكس است و افراد بايد 80 تا 90درصد سرمايه خريد خانه را داشته باشند و بقيه را وام دريافت كنند، بنابراين مي‌توان گفت بانك‌ها هم در بروز ركود بازار مسكن نقش داشتند. لطفي زاده تصريح كرد: رونق ساخت و ساز در گرو استفاده از تكنولوژي‌هاي روز دنيا است، بنابراين دولت مي‌تواند با ايجاد تسهيلات، سرمايه‌گذاران را تشويق به سرمايه‌گذاري در اين حوزه‌ها كند تا روند ساخت و ساز با كيفيت و سرعت بيشتر انجام شود. وي گفت: به نظر نمي‌رسد وضعيت نابه‌سامان اقتصاد جهاني طي مدت زمان كوتاه، متعادل شود؛ بنابراين نمي‌توان گفت: پس از پايان دوران ركود قيمت مسكن از جهش يا افت چشمگيري برخوردار مي‌شود. 
لطفي‌زاده همچنين با اشاره به طرح مسكن مهر خاطرنشان كرد: واحدهاي مسكوني اين طرح بيشتر در استان‌ها و شهرستان‌ها و شهرهاي اقماري اطراف در تهران احداث مي‌شود؛ بنابراين اين طرح تاثير چنداني بر رونق بازار مسكن ندارد. 
اين كارشناس مسكن خاطرنشان كرد: ممكن است به دليل شرايط موجود سرمايه‌گذاران دست روي دست گذاشته و اقدام به سرمايه‌گذاري نكنند؛ اما روند ساخت و ساز در ايران هيچ‌گاه متوقف نمي‌شود. 



برچسب‌ها: مسكن تا پايان سال هم رونق نمي‌گيرد
[ پنج شنبه 4 آبان 1391 ] [ 18:12 ] [ مصطفی ]
[ ]

افزايش سقف تسهيلات ساخت مسكن روستايي

 معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي گفت: برنامه دولت براي مسكن شهري و روستايي موجب كاهش مهاجرت از روستاها به شهرها شده است.

منطقه گيلان، صومعلو در بازديد از مسكن مهر رشت اظهار كرد: مسكن مهر يكي از فرصت‌هاي طلايي براي خانه‌دار شدن اقشار كم درآمد است و هم‌اكنون از يك ميليون و 832 هزار واحد مسكن مهر در دست ساخت در كشور، 547 هزار و 79 واحد مسكن مهر در مرحله نازك‌كاري قرار دارند.

وي با اشاره به اينكه تاكنون 300 هزار واحد مسكن مهر نيز در بافت‌هاي فرسوده، شهرهاي زير و بالاي 25 هزار نفر جمعيت كشور به بهره‌برداري رسيده است، افزود: در بخش مسكن روستايي نيز دولت از سال 88 تا سال 90 يك ميليون و 600 هزار واحد روستايي را هدف‌گذاري كرده كه ساخت يك ميليون و 100 هزار واحد آن تاكنون به اتمام رسيده است.

صومعلو خاطرنشان كرد: چون مردم روستاها از مصالح كم دوام براي ساخت واحدهاي مسكوني خود استفاده كرده‌اند، بازسازي مسكن روستايي به دليل حوادث طبيعي يكي از اولويت‌هاي كاري مسوولان نظام است.

وي تصريح كرد: همچنين سقف تسهيلات ساخت مسكن روستايي از هفته گذشته از 10 ميليون تومان به 12.5 ميليون تومان افزايش يافته است كه نقش مهمي در بازسازي مسكن روستايي كشور دارد.

هم‌چنين شعبانپور - مديركل مسكن و شهرسازي گيلان - با بيان اين كه هدف از مسكن مهر اين است كه همه خانواده‌هاي كم‌درآمد صاحبخانه شوند، خاطرنشان كرد: متقاضياني وجود دارند كه تاكنون يك ميليون تومان داده‌اند و يا با 10 هزار تومان ثبت‌نام كرده‌اند و همه اين‌ها شريك پروژه‌اي هستند كه در حال حاضر 66 درصد پيشرفت فيزيكي دارد. 



برچسب‌ها: افزايش سقف تسهيلات ساخت مسكن روستايي
[ پنج شنبه 4 آبان 1391 ] [ 18:11 ] [ مصطفی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 137 138 139 140 141 ... 159 صفحه بعد