ماجرای بی خانمان شدن 600 نفر توسط یک تعاونی

 
 
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
«به اسم تعاونی مسکن شهرداری پول‌ گرفتند و معلوم نشد چه بلایی سر پول‌هایمان آمد. کم نبود؛ حرف ۲۰ میلیارد پول است. قرار بود برایمان نزدیکی‌های دریاچه چیتگر خانه بسازند. نقشه ساختمان را هم نشان‌مان داده‌ بودند. خانه پیشکش، پولی در کار نیست که برش گردانند. می‌گویند این کف دستمان اگر مو دارد، بکنید!»این درد دل‌ یکی از ۶۰۰ نفری است که به امید خانه‌دار شدن، فرش زیر پایش را هم فروخته، ۷۰ میلیون پول بی‌زبان جور کرده و به حساب تعاونی ریخته است
 

به گزارش ایران خبر، «ابراهیم» کارمند یکی از ارگان‌های دولتی است. ۲ بچه دارد و صاحبخانه جوابش کرده. به هر جا که توانسته شکایت نوشته تا لااقل پولش را پس بگیرد ولی نتیجه‌ای نداشته‌ که نداشته.

او که با درخواست کمک و با چشمانی اشکبار به دفتر روزنامه آمده از ما می‌خواهد تا درد دلش را بنویسیم شاید مسئولی، مدیری، رئیسی دلش بسوزد و بتواند گره از مشکل او و بقیه شاکیان پرونده باز کند. ابراهیم درباره شکایت از تعاونی مسکن شهرداری می‌گوید: «مقابل تعاونی، کلی تبلیغ به در و دیوار زده ‌بودند. تصاویر ساختما‌ن‌هایی که در طول چند سال گذشته از سوی آنها ساخته و تحویل مشتری‌ها شده‌ بود. چند بار هم توی تلویزیون تبلیغ کرده‌ بودند. مدارک‌ نشان می‌داد تعاونی سال ۷۳ تأسیس شده و از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده‌. از طرفی مدیر و رئیس هیأت مدیره تعاونی ادعا می‌کردند که شرکت زیر نظر شهرداری منطقه ۵ است و لوگوی شهرداری هم روی همه مدارک و تبلیغ‌های‌شان بود. ما به همین لوگو اعتماد کردیم. همه اعضا می‌گفتند که تعاونی زیر نظر شهرداری است و کار ساخت و ساز خیلی زود شروع می‌شود.»

وی دفترچه‌ عضویت تعاونی را از کیفش بیرون می‌آورد و توضیح می‌دهد: «طبق اساسنامه، این تعاونی باید ۱۸۰ عضو داشته ‌باشد که آنها اعضای تعاونی را به ۶۰۰ نفر افزایش داده‌ بودند. خود این موضوع خلاف قوانین است. باید بگویم که اعضای قبلی دفترچه‌‌هایشان را بین ۵ تا ۳۰ میلیون تومان به داوطلبان عضویت در تعاونی فروخته‌ بودند. کارمندان تعاونی با چرب‌زبانی اطمینان دادند که برجی ۱۷ طبقه بزودی نزدیکی دریاچه ساخته می‌شود و با همین وعده و وعیدها بین ۱۰ تا ۷۰ میلیون تومان به حساب تعاونی واریز کردیم. من و  ۷۰ -۶۰ نفر دیگر نفری ۷۰ میلیون تومان به حسابشان ریختیم. به‌خدا قسم فرش زیر پا و طلاهای زنم را فروختم. بعد از گذشت یک‌ سال و اخبار ضد و نقیضی که می‌شنیدیم، جلوی تعاونی تجمع کردیم ولی آنها هر بار با بهانه‌های مختلف دست به‌ سرمان می‌کردند و می‌گفتند به ‌دنبال مجوزهای ساخت و ساز هستند تا اینکه از سال پیش فهمیدیم زمینی که تعاونی خریده، جزو زمین‌های ملی و غیرقابل فروش است. با شکایت اعضا در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای منطقه ۵ پرونده‌ای تشکیل شد و برای رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل تعاونی مسکن و ۲ تن از کسانی که زمین را به تعاونی فروخته‌ بودند قرار تعقیب صادر شد. پس از کلی رفت و آمد و ارسال احضاریه و اخطاریه در نهایت مدیرعامل تعاونی و فروشندگان زمین بازداشت شدند ولی طولی نکشید که با قرار وثیقه بیرون آمدند. رئیس هیأت مدیره فعلاً فراری است. فروشندگان زمین هم در دادسرا ادعا کردند که در حال برطرف کردن مشکل زمین هستند و با گذشت ۳ سال هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و ما نه تنها به خانه بلکه به اصل پول‌مان هم نرسیده‌ایم.»

ابراهیم، اسنادی را نشان می‌دهد که شهرداری منطقه ۵ با نامه‌نگاری به مدیر تعاونی‌های استان تهران خود را کاملاً از دایره اتهامات بیرون کرده‌ است. در این نامه نوشته شده: «تعاونی مسکن کارگران شهرداری منطقه ۵ به شماره ثبت ۱۲۱۰۴ در سال ۷۳ تأسیس شد که اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن کارگران شهرداری منطقه ۵ از پرسنل مجموعه شهرداری تهران نیستند و شهرداری هیچگونه دخل و تصرف و نظارتی بر عملکرد آن شرکت تعاونی نداشته و تعاونی مسکن مذکور دارای شخصیت حقوقی مستقل و مجزا از مجموعه شهرداری تهران است که نسبت به عضوگیری و جذب سرمایه های مردمی اقدام کرده است.»

ابراهیم نامه دیگری از لابه‌لای مدارکش بیرون می‌کشد و می‌گوید: «شهرداری منطقه ۵ بعد از کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی تعاونی مسکن و بالاگرفتن شکایت و اعتراض‌های چند ماه پیش طی چند نامه به سازمان‌ و ادارات دیگر خود را به کلی کنار کشیده و عنوان می‌کند که تعاونی از اعتبار نام و لوگوی شهرداری منطقه ۵ سوء‌استفاده کرد‌ه‌. خب اگر واقعاً اینچنین باشد چرا شهرداری از سال ۸۳ از این تعاونی به دلیل جعل عنوان شکایت نکرده؟ چرا باید پول ما برود روی هوا و ۶۰۰ نفر زیان ببینند و شهرداری تازه به فکر نامه‌نگاری بیفتد؟ ما حرف‌های زیادی داریم. پرونده‌ ۲ سال است هنوز به دادگاه نرفته. دود این بی‌مسئولیتی و نبود نظارت‌ها مستقیم توی چشم آدم‌های ضعیفی مثل ما رفته ‌است. از شهرداری و قوه قضائیه می‌خواهیم به شکایت ما رسیدگی کنند.»

خودم را لحظه‌ای جای ابراهیم می‌گذارم. کسی که به امید خانه، همه دارایی‌ ۷۰ میلیونی‌اش را به باد می‌دهد و حالا باید به حاشیه تهران پناه ببرد.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: اخبار اقتصادیاخبار مسکنخبر انلاینقیمت آپارتمانآپارتمان اندیشهمسکن مهرخبر مسکنخبر اقتصادی
[ جمعه 20 اسفند 1395 ] [ 10:23 ] [ مصطفی ]
[ ]

مسکن در تهران ۸درصد گران شد

 

مسکن در تهران ۸درصد گران شد

مرکز آمار از افزایش ۸.۴درصدی قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی شهر تهران در پاییز امسال در مقایسه با پاییز سال گذشته خبر داد.

به گزارش پارس نیوز،  مرکز آمار ایران با استناد به سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور اعلام کردمتوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگیمعامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 44467 هزار ریال با میانگین مساحت 308 مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل 2.1 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته ‌است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونیمعامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 43509 هزار ریال با میانگین مساحت 89 مترمربع و متوسط عمر بنای 9 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 1.8 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 8.4درصد، افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 224245 ریال با میانگین مساحت 74 مترمربع و متوسط عمر بنای 13 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 0.4 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 8.66 درصد، افزایش  داشته است.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: اخبار اقتصادیاخبار مسکنخبر انلاینقیمت آپارتمانآپارتمان اندیشهمسکن مهرخبر مسکنخبر اقتصادی
[ جمعه 20 اسفند 1395 ] [ 10:19 ] [ مصطفی ]
[ ]

130 هزار نفر متقاضی پیش خرید وام مسکن

طی 18 ماه گذشته ثبت نام کردند

130 هزار نفر متقاضی پیش خرید وام مسکن

 

رکنا:آمار تازه از حجم ثبت‌نام‌کنندگان در صندوق پس‌انداز مسکن یکم نشان می‌دهد: طی 18 ماه گذشته از فعالیت این صندوق، 129 هزار و 263 نفر برای دریافت تسهیلات خرید مسکن، در این صندوق افتتاح حساب انجام داده‌اند.

رکنااقتصادی: این آمار، اطلاعات سپرده‌گذاری‌ها از خرداد سال گذشته تا نیمه دی ماه امسال را تشریح می‌کند. صندوق پس‌انداز مسکن یکم، مشروط به یک سال سپرده‌گذاری، در تهران 80 میلیون و در شهرهای بزرگ و کوچک به ترتیب 60 و 40 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن پرداخت می‌کند.
همچنین سقف وام برای زوج‌ها، دوبرابر این مبلغ است. سپرده‌گذاران صندوق یکم، با پس‌انداز در این حساب، امتیاز تسهیلات را برای دریافت در یک سال بعد، پیش‌خرید می‌کنند. در ماه‌های اخیر، 650 تا 715 نفر در هر ماه، موفق به دریافت تسهیلات خود از صندوق یکم شده‌اند. این افراد، آن دسته از سپرده‌گذارانی هستند که موعد سپرده‌گذاری آنها به اتمام رسیده است.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: اخبار مسکنمسکن آی تکاخبار اقتصادیخبر مسکنمسکن مهروام مسکناندیشهجدیدترین اخبار مسکن
[ پنج شنبه 14 بهمن 1395 ] [ 9:41 ] [ مصطفی ]
[ ]

تلاش دولت جدید آمریکا برای کاهش ارزش دلار

تلاش دولت جدید آمریکا برای کاهش ارزش دلار

دلار آمریکا در پی سخنان رئیس‌جمهور جدید این کشور، بدترین ژانویه را در سی سال گذشته پشت سر گذاشت. این سخنان ترامپ، گمانه زنی ها درباره این مسئله را تقویت کرد که دولت جدید آمریکا برای کاهش ارزش دلار تلاش می کند. در حالی که دولت های قبلی آمریکا بر حفظ قدرت دلار تاکید داشتند.

به گزارش افکارنیوز،  به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، سخنان و فرمان های اجرایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، باعث شد دلار آمریکا در ماه ژانویه گذشته، بدترین شرایط را در مقایسه با شرایط دلار در ماه های ژانویه از سال 1987 تاکنون تجربه کند.

 
دلار آمریکا در ماه ژانویه گذشته بیشترین میزان کاهش ارزش را از ماه مارس سال 2016 داشت. دونالد ترامپ بعضی از کشورها را به کاهش عمدی ارزش پول های ملی خود در برابر دلار آمریکا متهم کرده بود تا شرکت های داروسازی تولید خود را به خارج این کشور منتقل کنند. ترامپ این سخنان را در دیدار با مدیران اجرایی شماری از شرکت های داروسازی بیان کرد و از آنها خواست میزان تولید خود را در داخل آمریکا افزایش دهند. 

 

این سخنان ترامپ، گمانه زنی ها درباره این مسئله را تقویت کرد که دولت جدید آمریکا برای کاهش ارزش دلار تلاش می کند. در حالی که دولت های قبلی آمریکا بر حفظ قدرت دلار تاکید داشتند. 

 

ترامپ پیش از این هم آلمان و ژاپن را به پایین نگه داشتن عمدی ارزش پول های ملی شان متهم کرده بود. این اتهام ترامپ می تواند مقدمه جنگ جدید ارزی باشد. سیاست مالیاتی ترامپ هم جنجال برانگیز است. 

 

مرکز سیاست مالیاتی آمریکا «تی پی سی» پیش بینی کرد بخشودگی های مالیاتی پیشنهادی ترامپ باعث افزایش شش هزار و دویست میلیارد دلاری بدهی های این کشور در یک دهه آینده می شود. 

 

بر اساس پیشنهاد ترامپ افرادی که تا هفتاد و پنج هزار دلار در سال درآمد دارند باید دوازده درصد مالیات بدهند. مالیات بر درآمد افراد تا دویست و بیست و پنج هزار دلار در سال، بیست و پنج درصد تعیین خواهد شد. ترامپ حداکثر مالیات بر درآمد را سی و سه درصد تعیین کرده است. 

 

این در حالی است که حداکثر مالیات بر درآمد در آمریکا هم اکنون سی و نه و شش صدم درصد است. 

 

مرکز سیاست مالیاتی آمریکا تاکید کرد چهل و هفت درصد از بخشودگی های مالیاتی پیشنهادی ترامپ به سود فقط یک درصد از ثروتمندان در این کشور خواهد بود. حداکثر میزان مالیات بر درآمد در انگلیس، آلمان و فرانسه بیش از چهل و پنج درصد است. 

 

ترامپ پیشنهاد کرده است مالیات بر درآمد شرکت ها هم از سی و پنج درصد فعلی به پانزده تا بیست درصد کاهش یابد.


موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 18:38 ] [ مصطفی ]
[ ]

جزئیات ارزانی و گرانی کالاها به روایت بانک مرکزی

در یک گزارش رسمی اعلام شد

جزئیات ارزانی و گرانی کالاها به روایت بانک مرکزی

بانک مرکزی گزارش گرانی و ارزانی کالاها در هفته منتهی به هشتم بهمن ماه را اعلام کرد که بر این اساس، قیمت گوشت مرغ و میوه های تازه، بیشترین افزایش نرخ را داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته منتهی به ۸ بهمن ماه، قیمت میوه‌های تازه ۳.۳ درصد، سبزی‌های تازه ۱.۱ درصد و گوشت مرغ ۱.۳ درصد افزایش یافت و بهای تخم مرغ ۱.۹ درصد و گوشت قرمز ۰.۴ درصد کاهش داشته است. قیمت قند و شکر و روغن نباتی بدون تغییر بوده است

 لبنیات و تخم‌مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت شیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل ۱.۹ درصد کاهش داشت و شانه‌ای ۹۵۰۰۰ الی ۱۱۰۰۰۰ ریال فروش می‌رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج بهای برنج وارداتی غیر تایلندی و برنج داخله درجه ۲ ثابت بود و قیمت برنج داخله درجه یک معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت. در گروه حبوب بهای عدس و لوبیا قرمز بدون تغییر بود. قیمت لوبیا چشم‌بلبلی و لوبیا سفید هریک معادل ۰.۲ درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۱ درصد تا ۰.۲ درصد افزایش داشت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری انگور و لوبیا سبز عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد.

میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌نمودند که در گروه میوه‌های تازه قیمت تمامی اقلام این گروه قیمت تمامی اقلام این گروه بین ۰.۲ درصد تا ۶.۴ درصد افزایش یافت.

در گروه سبزی‌های تازه بهای گوجه‌فرنگی ثابت بود. قیمت سیب‌زمینی معادل ۲.۵ درصد و پیاز ۰.۶ درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۸ درصد تا ۱۸.۶ درصد افزایش داشت.

 گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل ۰.۲ درصد و گوشت تازه گاو و گوساله ۰.۶ درصد کاهش ولی بهای گوشت مرغ ۱.۳ درصد افزایش یافت.

 قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت چای خارجی معادل ۰.۱ درصد افزایش داشت و بهای قند، شکر و انواع روغن‌نباتی بدون تغییر بود.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 18:38 ] [ مصطفی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 10 11 12 13 14 ... 159 صفحه بعد