افتتاح مسکن مهر رضوانشهر

رییس بنیاد مسکن رضوانشهر گفت: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی 527 واحد مسکن مهر خود مالکین بنیاد مسکن در این شهرستان افتتاح شد.

 

سیدکاظم مهدی پور افزود: در دولت نهم و دهم، انقلاب بزرگی در ساخت مسکن مهر انجام گرفت که حاصل آن خانه دار شدن قشر زیادی از مردم کم درآمد جامعه است. به گفته وی، سال گذشته 820 واحد مسکونی از سوی انبوه سازان در این شهرستان احداث و به بهره برداری رسید.

مهدی پور یادآور شد: اعتبارات این پروژه از تسهیلات مسکن مهر برای هر واحد 200 میلیون ریال بوده و باقی مبلغ از سوی انبوه سازان پرداخت شده است. وی به همکاری خوب شهرداری در خصوص تسهیلاتی که در اختیار مردم قرار داده یادآور شد: همکاری شهرداری در خصوص صدور پروانه سند ساختمان و مزیت های عملیاتی بانک مسکن و پی گیری مسوولان دست به دست داد تا طرح مسکن مهر به یک طرح موفق در سطح کشور تبدیل شود.

مهدی پور در خصوص این پروژه افزود: ساختمان 8 واحدی در سه طبقه با تمامی امکانات از سوی پیمانکار مورد قرارداد پروژه ساخته شده و همین پیمانکار نزدیک به 54 واحد از ابتدای طرح مسکن مهر تا امروز ساخته است.


[ جمعه 20 بهمن 1391 ] [ 23:29 ] [ مصطفی ]
[ ]

افتتاح 10 هزار مسکن مهر روستایی فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: 10 هزار و 400 واحد روستایی از ابتدای سال جاری به بهره‌‌برداری رسیده است.

 

سید علی‌نقی ‌لقمانی اظهار داشت: از هفته دولت تا دهه مبارکه فجر سال جاری در مدت پنج ماه، 5 هزار و 867 واحد مسکن مهر در 84 شهر زیر 25 هزار نفر فارس به اتمام رسید.

این مسئول اضافه کرد: با احتساب بیش از 5 هزار واحد پنج ماهه اخیر و پروژه‌‌های شش ماه ابتدای سال، 16 هزار واحد مسکن مهر در سال جاری در شهرهای زیر 25 هزار نفر فارس به اتمام رسیده است. وی افزود: در سال 91 پروژه جدیدی در بنیاد مسکن فارس شروع نشد و بنا را بر اتمام پروژه‌های گذشته گذاشتیم.

لقمانی ادامه داد: 21 پروژه در سال جاری همگی از پروژه‌های سال گذشته بودند و 80 پروژه نیمه‌تمام امسال نیز یا شروع شده از سال گذشته یا اینکه اعتبارات آنها از این سال بود. این مسئول عنوان کرد: این واحدها با 10 میلیون تومان آورده متقاضی و 20 میلیون تومان تسهیلات بانک مسکن با میانگین ساخت 100 متر مربع به بهره‌برداری رسیدند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: اجرای طرح هادی با فلسفه ارتقای سطح عمومی محیط روستایی، بهبود رفت و آمد و تسهیل در تردد مردم، اجرای آسفالت معابر، جمع‌آوری آب‌های سطحی، اجرای کانال‌های دفع سیلاب، جابه‌جایی شبکه و تیرهای برق مسیر و احداث پارک محله در دستور کار بنیاد مسکن است.

لقمانی خاطرنشان کرد: در فاصله هفته دولت تا دهه فجر سال جاری طرح هادی 21 روستا در 16 شهرستان فارس تکمیل شد و رقم هزینه شده از اعتبارات تملک دارایی این استان برای آن 3 میلیارد و 845 میلیون تومان بود. وی گفت: از این طرح‌های هادی بیش از 5 هزار خانوار به طور مستقیم بهره‌مند شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در فارس روستای بالای 50 خانوار فاقد طرح هادی وجود ندارد و طرح هادی تمام روستاها یا مطالعه شده یا در دست مطالعه است. این مسئول ادامه داد: در سطح این استان 180 هزار واحد روستایی مقاوم‌سازی شده و 180 هزار واحد روستایی نیز هنوز غیرمقاوم است که معادل 50 درصد روستاهای این استان را تشکیل می‌دهد.

لقمانی متذکر شد: برای سال جاری مقاوم‌سازی 15 هزار واحد روستایی آغاز شده و در صورت تامین اعتبار 30 هزار واحد نیز تا پایان سال شروع می‌شود. به گفته وی، با اجرای این پروژه‌های مقاوم‌سازی در مدت 18 ماه، 45 هزار واحد روستایی دیگر از فهرست غیرمقاوم‌ها خارج می‌شود.


[ جمعه 20 بهمن 1391 ] [ 23:23 ] [ مصطفی ]
[ ]

مسکن مهر قزوین آماده افتتاح

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: آسفالته شدن تمامی 488 کیلومتر از جاده های فرعی استان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در توسعه راه های مناطق محروم استان بوده است.

 

نادر محمدزاده در آستانه فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با تشریح بخشی از دستاوردهای حوزه مسکن و شهرسازی در استان گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و رشد و توسعه شتابان شهرها یکی از نیازهای مهم مردم مسکن بوده است که کاهش سرانه تعداد خانوار در واحد مسکونی از جمله دستاوردهای مهم این بخش محسوب می شود. وی افزود: پروژه مسکن مهر یکی از مهم ترین طرح های دولت طی سالهای اخیر بوده که نشان دهنده عزم راسخ نظام مقدس جمهوری اسلامی با تلاش خدمتگزاران در دولتهای نهم و دهم برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه بوده است.

محمدزاده یادآورشد: عملیات اجرایی مسکن مهر در استان قزوین با 15 هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی ها آغاز شد و هم اکنون عملیات ساخت بیش از 51 هزار واحد مسکونی مهر در استان قزوین در دست اجراست که تا پایان امسال 30 هزار واحد به متقاضیان واگذار می شود و طبق برنامه ریزی صورت گرفته واگذاری مسکن در استان قزوین تا پایان سال 1391 به روز شده و متقاضیان واجد شرایط می توانند پس از تشریفات اداری مسکن خود را تحویل بگیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: در بخش طراحی، نظارت و اجرای پروژه های عمرانی با کاربری مختلف فرهنگی، اداری، آموزشی، ورزشی و عمومی بیش از120 پروژه طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان قزوین اجرا شده است که ساختمانهای فرمانداری البرز، احداث مجتمع فرهنگی در شهرهای تاکستان و محمدیه و زیاران و ساختمان پزشکی قانونی استان، سالن ورزشی دو هزار نفری آبیک، خوابگاه ورزشی در شهرک مینودر و بیمارستان220 تختخوابی ولایت قزوین بخشی از پروژه های اجرا شده در این زمینه در استان قزوین است.

به گفته محمد زاده در بخش شهرسازی هم استان قزوین قبل از انقلاب تنها دارای شش شهر شامل قزوین، الوند، شال، تاکستان، بوئین زهرا، آبیک بود و در مجموعه فعالیت های این حوزه تنها شهر قزوین دارای طرح جامع قبل از انقلاب بوده است که پس از انقلاب تعداد طرح های جامع مصوب و تفضیلی شهرهای استان قزوین به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و شهرهای تاکستان، الوند، آبیک، اسفرورین، خرمدشت، ضیاءآباد و قزوین شامل طرح جامع مصوب و شهرهای شریفیه، بیدستان، شال، خاکعلی و آبگرم دارای طرح جامع تفضیلی شده اند و برای شهرهای اقبالیه، محمود آباد نمونه، معلم کلایه، رازمیان، کوهین، سگزآباد، دانسفهان، آوج، ارداق و نرجه نیز طرح جامع و تفضیلی در دست تهیه است. وی تصریح کرد: برای شهرهای الوند، آبیک، اسفرورین، خرمدشت، ضیاءآباد و بوئین زهرا طرح تفضیلی در دست مطالعه است که با اجرای این طرح ها تقریبا تمامی شهرهای استان قزوین دارای طرح جامع تفضیلی مصوب خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان گفت: همچنین طرح مجموعه شهری قزوین CDS، طرح مطالعات امکان سنجی متروی هشتگرد به قزوین در دستور کار 21 محلی قرار گرفته است.

11 هزارو 498 واحد مسکن مهر استان قزوین آماده افتتاح

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه به طرح های آماده افتتاح در دهه فجر اشاره کرد و افزود: 11هزار و 498 واحد مسکن مهر در این استان آماده بهره برداری در دهه مبارک فجر شده است. محمد زاده اظهارداشت: از این تعداد، هشت هزار و 505 واحد در شهر محمدیه، 1057 واحد در آّبیک، 839 واحد در تاکستان و یکهزارو 97 واحد در شهر قزوین ساخته شده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی اعتباری افزون بر431 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به دیگر طرح های قابل افتتاح در ایام دهه مبارک فجر یادآورشد: به مناسبت سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی شش طرح عمرانی شامل ساختمان مجتمع ادارات شهرستان آبیک با دو هزار و 965 مترمربع زیربنا، مجتمع ادارات شهرستان البرز با دو هزار و 965 مترمربع، حسینیه یگان ویژه با 364 مترمربع زیربنا، ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان با چهار هزار و 683 مترمربع و زمین چمن شهر دانسفهان با 247 مترمربع زیربنا به بهره برداری می رسد.

محمدزاده افزود: برای احداث این طرحها در مجموع 114 میلیارد و 988 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآورشد: در بخش راه روستایی جاده چسکین به ینگی کهریز به طول چهار کیلومتر و700 متر در بوئین زهرا، بهسازی راه روستای مرگ به طول 700 متر و کاکوهستان به طول پنج کیلومتر در بخش الموت غربی با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و500 میلیون ریال افتتاح خواهد شد.

این مسئول یادآورشد: احداث سه دستگاه تقاطع همسطح و غیرهم سطح در مسیر بزرگراه قزوین، تاکستان از دیگر پروژه هایی است که با 25 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری خواهد رسید. محمد زاده همچنین با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش راه و شهرسازی استان قزوین گفت: همزمان با آغاز رشد شتابان کشور طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به توسعه زیرساخت ها در بخش راه وترابری استان قزوین هم تحولات چشمگیری صورت گرفته به طوریکه برای توسعه شبکه بزرگراهی، آزادراهی و راههای اصلی و فرعی چندین پروژه طی این سالها اجرا شده که ساخت نزدیک به 160 کیلومتر آزاد راه و 265 کیلومتر بزرگراه از آن جمله است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: آزاد راه قزوین، رشت و قزوین، زنجان، بزرگراه قزوین به تاکستان و شامی شاپ به طول بیش از 35 کیلومتر، پل روگذر تقاطع غیرهمسطح سید آزادگان با 11 مسسیر دسترسی، بزرگراه بوئین زهرا به اشتهارد و قزوین به بوئین زهرا در مجموع به طول 72 کیلومتر، بیش از 60 کیلومتر بزرگراه در محور تاکستان، آبگرم، آوج طی سه سال اخیر، قطعه یک بزرگراه بوئین زهرا، دانسفهان و دانسفهان، شال از جمله مهم ترین طرح های اجرا شده طی سالهای اخیر در استان قزوین بوده است. وی افزود: همچنین برای تسهیل در تردد خودروها طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی راه های فرعی استان قزوین به طول 488 کیلومتر آسفالت و ورودی های شهر قزوین به طور کلی چهار خطه شد.

این مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای آبادانی روستاها گفت: از آنجایی که سیاست محرومیت زدایی و توجه به مناطق محروم یکی از مهم ترین اهداف انقلاب اسلامی است که ساخت، توسعه و آسفالت راههای روستایی طی سالهای پس از پیروزی انقلاب توسعه چشمگیری یافت به طوریکه طول راه های روستایی استان از دو هزار و 229 کیلومتر در سال 57 به بیش از پنج هزارو200 کیلومتر در سالجاری افزایش یافته و با آغاز آسفالت راه های روستایی بعد از پیروزی انقلاب تاکنون بیش از دو هزار و600 کیلومتر آن آسفالت شده است.


[ چهار شنبه 11 بهمن 1391 ] [ 1:26 ] [ مصطفی ]
[ ]

تاکید نیکزاد بر تکمیل پروژه‌های بوشهر

استاندار بوشهر گفت: در دیدار با وزیر راه و شهرسازی ایشان بر تکمیل و تسریع در اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی استان بوشهر تاکید کرد.

 

فریدون حسنوند در جمع شماری از مدیران اجرایی استان بوشهر در ارتباط با دیدار با وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی نیز پروژه‌های مهم و کلانی را در سطح استان بوشهر در دست اجرا دارد.

حسنوند افزود: اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی می‌تواند نقش مهمی در تحول استان بوشهر داشته باشد، نمونه بارز این پروژه‌ها ساخت بیمارستان 280 تختخوابی بوشهر بود که به بهره‌برداری رسید. وی بیان کرد: در دیدار با مهندس نیکزاد موضوع تسریع در اجرای پروژه‌های آزادراه بوشهر به شیراز، گذر 75 متری، بیمارستان برازجان مورد بررسی قرار گرفت.

حسنوند اظهار داشت: همچنین در این دیدار در مورد توافقات صورت گرفته در بخش ساخت واحدهای مسکن مهر بحث و بر تسریع در اجرای این پروژه‌ها تاکید شد.

استاندار بوشهر بیان کرد: با توجه به عزم راسخ وزیر راه و شهرسازی برای اجرای پروژه‌ها تا پایان دولت دهم، تاکیدات زیادی هم بر رفع مشکلات موجود در ساخت واحدهای مسکن مهر داشتند. وی گفت: استاندار بوشهر در زمینه جاده و راه از استان‌های برتر کشور است و در کنار راهسازی، اولویت اجرای پروژه‌های مسکن را هم داریم.

حسنوند مسکن مهر را از سیاست‌های مهم و اصولی دولت ذکر کرد و افزود: دولت با اجرای طرح مسکن مهر موجب امید در دل اقشار کم درآمد شد و بسیاری از افرادی که تاکنون خانه‌دار نبودند، صاحب خانه شدند.


[ چهار شنبه 11 بهمن 1391 ] [ 1:25 ] [ مصطفی ]
[ ]

همکاری ثبت اسناد با طرح مسکن مهر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: این اداره کل در اجرای طرح مسکن مهر با دولت همگام و همراه می باشد.

 

علی کریمی افزود: از جمله اقدامات دولت در جهت بالابردن سطح رفاه اجتماعی و خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه ، اجرای طرح مسکن مهر در کشور می باشد. به گفته وی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان نیز تلاش دارد به عنوان متولی صدور سند مالکیت در برخورداری مردم شریف استان از نعمت مسکن مهر سهیم باشد .

وی گفت : در راستای اجرای این طرح ملی ، با ارائه نقشه های تفکیکی توسط اداره راه و شهرسازی و همت کارکنان تلاشگر ادارات ثبت این استان فرآیند صدور سند مسکن مهر خارج از برنامه و سلسله مراتب اداری و بصورت فوق العاده در کمترین زمان ممکن در حال انجام می باشد که تا کنون قریت یکهزار و هفتصد و بیست و پنج سند مسکن مهر صادر و به مالکین تسلیم گردیده است.


[ چهار شنبه 11 بهمن 1391 ] [ 1:25 ] [ مصطفی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 113 114 115 116 117 ... 159 صفحه بعد