برای فرار از دست پیامک‌های تبلیغاتی چه باید کرد؟

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی با بیان اینکه باید در پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده روش لغو و هزینه اعلام شود، گفت: سامانه 195 در راستای رسیدگی به شکایات مشترکین راه اندازی شده است.
 

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، اسدی سخنگوی سازمان تنطیم مقررات رادیویی در برنامه روی خط شبکه خبر در رابطه با لغو دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده، اظهار کرد: در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی باید شرایط لغو عضویت و مبلغ دریافتی از مشترکین اعلام شود که در غیراینصورت مصداق خلاف بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: برای ثبت و رسیدگی به شکایات مشترکین سامانه تلفنی و اینترنتی 195 راه اندازی شده که در صورت اعلام لغو از سوی مشتری و دریافت دوباره پیامک ارزش افزوده و تبلیغاتی می‌توان مراتب را در این سامانه اعلام کرد.
 
اسدی تاکید کرد: در صورتی که مبلغی بدون اطلاع مشترکین یه حساب آن‌ها منظور شده، افراد می‌توانند موضوع را در سامانه به ثبت برسانند تا به این موضوع رسیدگی شود.


موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:50 ] [ مصطفی ]
[ ]

۴۶ هزار قوطی مشروبات الکی کشف شد

۴۶ هزار قوطی مشروبات الکی کشف شد

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان گفت: 46 هزار قوطی مشروبات الکلی در هرمزگان توسط دریابانی کشف شد.

به گزارش افکارنیوز، عزیزالله کناری از کشف محموله بزرگ 46 هزار قوطی مشروبات الکلی توسط نیروهای دریابانی خبر داد و گفت: این محموله بزرگ مشروبات الکلی از فجیره بارگیری شده بود و به طرف ساحل در حال حمل بود که در حال انتقال به قایق‌‌های موتوری برای توزیع در کشور توسط نیروهای دریابانی ردیابی و  توقیف شد.

دبیر کمیسون مبارزه با قاچاق کالای استان هرمزگان با اشاره به رصد اطلاعاتی و امنیتی باند‌های قاچاق در دریا افزود: با تاکید استاندار هرمزگان  مبنی بر تشدید مبارزه با باندهای قاچاق با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی و دریابانی این محموله که از بندر فجیره و با جعل بارنامه مقصد پاکستان بارگیری شده بود.

وی افزود: در هنگام تخلیه به قایق‌‌های موتوری تندرو در تور اطلاعاتی و امنیتی نیروهای عمل کننده افتاده و برخی از عوامل بازداشت شده و لنج به همراه محموله 46 هزار قوطی مشروبات الکی تحویل مقامات قضایی شد.

 کناری با اشاره به ضرورت امحای کالاهای قاچاق گفت: مشروبات الکلی  از کالاهای ممنوعه قانونی و شرعی است که در امحا و انهدام آن شک و تردیدی نیست، اما نسبت به دیگر کالاهای قاچاق نیز نظر به ضربه اقتصادی که به تولید ملی وارد می‌کند، تاکید بر امحای آن است که از ابتدای امسال در استان هرمزگان محموله‌های بزرگی را امحا کردیم و آخرین نمونه آن 40 میلیون نخ سیگار بوده که با حضور مقامات مسئول به آتش کشیده شده است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران آپارتمان اقساطیآپارتمان حومه تهراناخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:50 ] [ مصطفی ]
[ ]

دولت به دنبال ارزش آفرینی بیشتر از گاز طبیعی است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

دولت به دنبال ارزش آفرینی بیشتر از گاز طبیعی است

 
شاهدایی

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "دولت به دنبال ارزش آفرینی بیشتر از گاز طبیعی است"، گفت: با توجه به فراوانی گاز طبیعی در کشور و لزوم ایجاد ارزش افزوده بالاتر از این نعمت خدادادی، تبدیل گاز طبیعی به محصولات پتروشیمی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «مرضیه شاهدایی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر امروز در مراسم "هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت" اظهار داشت:  امروزه با پیشرفت و رشد روزافزون جوامع در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، تولیدی و فناوری، اهمیت علم و دانش افزایش یافته است و با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری، مدل جدیدی را که یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است به نام اقتصاد دانش بنیان مطرح ساخته است.

وی افزود: این اقتصاد مبتنی بر علم و دانش با وقوع تحولات علمی و تحقیقاتی، دگرگونی عمیقی در عرصه رشد و توسعه پایدار جامعه و تولید اقتصادی ایفا می کند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "شرکت های پژوهشی و فناوری باید بتوانند بر پایه زیرساخت ها، منابع و سرمایه های مادی و معنوی به دستاوردهای ارزشمندی نایل شوند"، گفت: از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت، تبیین اهمیت پژوهش و فناوری در توسعه و پیشبرد اهداف و ماموریت های صنعت نفت، نهادینه سازی و ارتقای جایگاه و نقش پژوهش، فناوری و نوآوری در برنامه ریزی های کلان صنعت نفت، ارج نهادن به تلاش ها و فعالیت های همکاران شاغل در حوزه های پژوهش و فناوری و حمایت از پژوهشگران، فناوران، مخترعان، نوآوران برای تقویت انگیزه های آنان است.

وی ادامه داد: درنتیجه این وظیفه همه ماست، تا با ارج نهادن به تلاش های علمی در کشور، که گام نخست تکیه بر توان داخل است، سهمی در توسعه اقتصادی و باور ملی در سطح همه اقشار جامعه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: با توجه به فراوانی گاز طبیعی در کشور و لزوم ایجاد ارزش افزوده بالاتر از این نعمت خدادادی، تبدیل گاز طبیعی به محصولات پتروشیمی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است که به لطف خداوند طی برنامه های از پیش تدوین شده توانسته ایم دستاوردهای بومی ارزشمندی را به صنعت ارائه دهیم.

وی افزود: اهداف کلان پژوهش و فناوری صنعت در چهار حوزه تدوین دانش های فنی مورد نیاز صنعت پتروشیمی، بهینه سازی و رفع مشکلات فرآیندهای واحدهای تولیدی، بهبود دانش های موجود و گسترش مرزهای دانش و توسعه دانش های فنی شرکت تعریف شده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "دولت به دنبال ارزش آفرینی بیشتر از گاز طبیعی است"، اذعان داشت: در کنار تمامی دستاوردهای پژوهشی نظیر دانش های فنی PVM، PP، متانول، کاتالیست های مختلف و بسیاری از پروژه های دیگر که به دست فناوران و پژوهشگران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به ثمر نشسته است، شرکت صنایع ملی پتروشیمی با هدف بهره مندی از توانمندی ها و دانش موجود در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور در راستای خلق دانش های فنی مورد نیاز صنعت، نسبت به بهینه سازی فرآیندهای تولید و به روز کردن فناوری های واحدهای تولیدی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: پژوهش ها و دستاوردهای ثمربخش دیگر نظیر جایزه ملی مدیریت دانش و همایش های مسوولیت اجتماعی، نشان از عزم مدیران پتروشیمی در تحقق اهداف عالی وزارت نفت و نظام اسلامی است.

وی گفت: امیدوارم همه همکارانم در صنعت نفت کشور و خصوصا واحدهای مختلف پژوهش و فناوری که به طور حتم همگی از برترین ها در حوزه مرتبط هستند، همواره پیروز و سربلند باشند و با تلاش مضاعف در راستای هرچه پویاترشدن صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، در امر توسعه اقتصادی کشور عزیزمان بیش از پیش گام های موثر بردارند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با گرامیداشت حضور مدعوین در هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت، اظهار کرد: از همه دست اندکاران و مجریان این جشنواره، کمیته راهبری، کمیته اجرایی و همه تشکر می کنم.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران آپارتمان اقساطیآپارتمان حومه تهراناخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:49 ] [ مصطفی ]
[ ]

افزایش قیمت اغلب اقلام خوراکی ها

خبرگزاری میزان- طی یکسال اخیر قیمت کالاهای گروه لبنیات ۷.۹ درصد، برنج ۳۳,۳ درصد، حبوب ۲۱.۷ درصد، میوه‌های تازه ۱۸.۶ درصد، گوشت قرمز ۷.۴ درصد، گوشت مرغ ۱۳.۳ درصد، قند و شکر ۲۴.۱ درصد، چای ۱۳.۹ درصد و روغن نباتی ۸.۴ درصد افزایش یافته است
 

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان،بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 8/ 11/ 1395 را منتشر و اعلام کرد: قیمت گروه لبنیات در یکسال منتهی به هفته مورد گزارش (یکسال اخیر) 7.9 درصد، برنج 33,3 درصد، حبوب 21.7 درصد، میوه‌های تازه 18.6 درصد، گوشت قرمز 7.4 درصد، گوشت مرغ 13.3 درصد، قند و شکر 24.1 درصد، چای 13.9 درصد و روغن نباتی 8.4 درصد افزایش و نرخ گروه تخم مرغ 14.4 و سبزی‌های تازه 7.3 درصد کاهش یافته است.
 
بانک مرکزی همچنین  از افزایش نرخ گروه لبنیات، حبوب، میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه، گوشت مرغ و چای در هفته منتهی به 8 بهمن و کاهش نرخ گروه تخم‌مرغ، برنج، گوشت قرمز و ثبات نرخ گروه قند و شکر و روغن نباتی خبرداد.
 
لبنیات و تخم‌مرغ
 
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت شیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل 0.2 درصد افزای یافت. بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم‌مرغ معادل 1.9 درصد کاهش داشت و شانه‌ای 95000 الی 110000 ریال فروش می‌رفت.
 
برنج و حبوب
 
در این هفته در گروه برنج قیمت برنج وارداتی غیر تایلندی و برنج داخله درجه دو ثابت بود و قیمت برنج داخله درجه یک معادل 0.2 درصد کاهش یافت. در گروه حبوب بهای عدس و لوبیا قرمز بدون تغییر بود. قیمت لوبیا چشم بلبلی و لوبیا سفید هر یک معادل 0.2 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.1 درصد تا 0.2 درصد افزایش یافت.
 
میوه‌ها و سبزی‌های تازه
 
در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری انگور و لوبیا سبز عرضه کمی داشت. سایر اقلام کیوی و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه شد.
 
میوه فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت تمامی اقلام این گروه بین 0.2 درصد تا 6.4 درصد افزایش یافت.
 
در گروه سبزی‌های تازه بهای گوجه فرنگی ثابت بود. قیمت سیب زمینی معادل 2.5 درصد و پیاز 0.6 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.8 درصد تا 18.6 درصد افزایش داشت.
 
گوشت قرمز و گوشت مرغ
 
در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل 0.2 درصد و گوشت تازه گاو و گوساله 0.6 درصد کاهش ولی بهای گوشت مرغ 1.3 درصد افزایش یافت.
 
قند، شکر، چای و روغن نباتی
 
در هفته مورد بررسی قیمت چای خارجی معادل 0.1 درصد افزایش داشت و بهای قند، شکر و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:48 ] [ مصطفی ]
[ ]

گزارش نهایی استاندارد تهران در خصوص تجهیزات پیست‌های اسکی

خبرگزاری میزان- مدیرکل استاندارد تهران با تاکید بر اینکه تله‌کابین پیست اسکی دربندسر دارای مجوز استاندارد است، گفت: تله‌سی‌یژ در این پیست اسکی هنوز موفق به اخذ مجوز استاندارد نشده است و تنها در پیست اسکی توچال است که تله‌کابین و تله‌سی‌یژ تاییدیه استاندارد دارد.
 

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، مسلم بیات با تکذیب خبر منتشرشده در مرور نیوز مبنی بر استاندارد بودن تجهیزات همه پیست‌ها، در گزارشی وضعیت تجهیزات در پیست‌های اسکی استان را اینگونه تشریح کرد: در پیست اسکی دربندسر تله‌کابین و در پیست اسکی توچال تله‌کابین‌ها و تله‌سی‌یژ‌ها به استثنا یک خط تله‌سی‌یژ، مجوز استاندارد دارند.

همچنین تله‌سی‌یژ دربند پلمب و در حال رفع نقص، تله‌سی‌یژ و تله‌کابین پیست آبعلی پلمب و در حال رفع نقص، تله‌سی‌یژ در پیست شمشک پلمب و در حال رفع نقص، تله‌سی‌یژ شهربازی ارم در حال رفع نقص می‌باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: تجهیزات پلمب‌شده تا زمان رفع کامل نواقص و دریافت مجوز استاندارد از این اداره‌کل، اجازه بهره‌برداری ندارند.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:48 ] [ مصطفی ]
[ ]

بیکار شدن ۲۰ هزار نفر در اولین استان صنعتی کشور طی ۶ ماه

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

بیکار شدن ۲۰ هزار نفر در اولین استان صنعتی کشور طی ۶ ماه

 
بیکاری

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بیکار شدن ۲۰ هزار نفر در استان اصفهان در ۶ ماه نخست سال ۹۵، گفت: رکود فراگیر یکی از معضلات اصلی اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تسنیم، «پویا» حجت‌الاسلام موسوی لارکانی در سومین همایش اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه انتظار از دولت در برنامه ششم این بود که برنامه به‌گونه‌ای تدوین شود که تمام مواد بر اساس سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری باشد، گفت: متاسفانه رویکرد دولت به گونه‌ای دیگر بوده و تنها 30 حکم از سوی دولت ارائه شد. اما با ورود رهبری دستور داده شد که مجلس راسا برنامه را تدوین کند. در نهایت و بعد از 3 ماه تلاش برنامه‌ای که جامع و کامل باشد فراهم نشده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری اینکه باید به داشته‌های کشور تکیه کرد، افزود: در کشورهای توسعه یافته برای رسیدن به جایگاه فعلی از روشهای اقتصاد مقاومتی و گسترش تولید داخلی استفاده کردند.

موسوی لارکانی با اشاره به افزایش تولیدات رقابت‌پذیر داخلی، گفت: عده‌ای به دلیل آنکه درآمد تیلیاردی در واردات دارند اجازه توسعه تولیدات داخلی را نمی‌دهند متاسفانه توافقاتی که با برخی کشورها صورت گرفته مانند توافق تعرفه ترجیحی با ترکیه سدی در برابر تحقق اقتصاد مقاومتی است. در حالیکه انبارهای کشور از تولید داخلی پر شده به واسطه تعرفه ترجیحی همچنان واردات از ترکیه ادامه دارد همچنین با قیمت یک دهم آبی که صرف تولید محصولی مانند هندوانه شده یا محصولاتی مانند تخم شبدر، یونجه و آبغوره به ترکیه صادر می‌شود.

وی با اشاره به موضوع رکود فراگیر در اقتصاد گفت: در 6 ماهه اول سال 95 تنها 20 هزار نفر در استان اصفهان که اولین استان صنعتی کشور است بیکار شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: باید مشوقهای اقتصادی برای بنگاههای کوچک در نظر گرفته شود اما در این باره نباید به حرف بسنده شود. مثلا اعلام می‌شود 600 میلیارد به یک استان در حوزه بنگاههای کوچک کمک شده اما عملا خبری در این حوزه‌ها نبوده است.

موسوی لارکانی در پایان تاکید کرد: فساد اقتصادی به هیچ وجه در شرایط اقتصاد مقاومتی قابل بخشش نیست این در حالیست که تنها در صندوق ذخیره فرهنگیان که در اختیار یک خانواده بوده 12 هزار میلیارد تومان بدهی ایجاد شده است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:47 ] [ مصطفی ]
[ ]

ایران صاحب بزرگترین ناوگان نفتکش جهان شد/ برنامه خرید نفتکش‌ جدید

اقتصاد > انرژی؛
ایران صاحب بزرگترین ناوگان نفتکش جهان شد/ برنامه خرید نفتکش‌ جدید
مدیرعامل شرکت نفتکش با بیان اینکه هم اکنون ایران بزرگترین ناوگان نفتکش جهان را در اختیار دارد شرط ساخت کشتی نفتکش در داخل کشور را اعلام کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، سیروس کیان ارثی با بیان اینکه در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران بزرگترین ناوگان نفتکش جهان را در اختیار دارد، گفت: هم اکنون ظرفیت کشتی‌های شرکت ملی نفتکش ایران به بیش از ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال افزایش یافته است.

 

وی با تاکید بر اینکه نفتکش ایران بزرگترین ناوگان دریایی حمل نفت خام جهان است، در خصوص توسعه ناوگان نفتکش کشور در دوران پسا برجام، تصریح کرد: در دوران تحریم ناوگان کشتی‌های نفتکش ایران به صورت مستقیم در خدمت صادرات نفت کشور و شرکت ملی نفت ایران بود.

 

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با تاکید بر اینکه هم اکنون با لغو تحریم‌ها و برخی از محدویت‌ها، تعدادی از کشتی‌های نفتکش در اجاره شرکت‌های بزرگ نفتی اروپا همچون سپسای اسپانیا، انی ایتالیا و هلند قرار گرفته است، تصریح کرد: با این وجود قصد توسعه و نوسازی ناوگان فعلی کشتی‌های نفتکش را داریم.

 

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا از ظرفیت سازندگان و کشتی‌سازان داخلی برای ساخت کشتی جدید نفتکش استفاده خواهد شد؟ توضیح داد: توسعه ناوگان نفتکش بر اساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود.

 

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه اگر توان ساخت کشتی بر اساس استانداردهای بین المللی و جهانی در داخل کشور وجود داشته باشد حتما از این ظرفیت استفاده می‌کنیم، تاکید کرد: کشتی‌های نفتکش برای تردد در آب‌های بین المللی دارای یکسری استانداردهای اجباری هستند که در ساخت داخل نفتکش‌ها این استانداردها حتما باید لحاظ شود.

 

کیان ارثی همچنین در خصوص تاثیر کاهش قیمت جهانی نفت خام بر درآمدهای نفتکش‌های ایرانی هم بیان کرد: قطعا با کاهش قیمت نفت، درآمدهای نفتکش ایران هم کاهش یافته است.

 

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به وجود یک بحران جهانی در حوزه حمل و نقل نفت خام جهان پس از سقوط قیمت نفت، خاطرنشان کرد: اما در مجموع درآمدهای شرکت ملی نفتکش در این دوره معقول بوده است.

 

کیان ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش اخیرا از امضای ۳۵ قرارداداجاره نفتکش با شرکت‌های نفتی اروپایی خبر داده است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:46 ] [ مصطفی ]
[ ]

وضعیت قیمت طلا در بازار جهانی(1395/11/12)

وضعیت قیمت طلا در بازار جهانی

طلافروشی

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۱۲۰۱ دلار و ۷ سنت رسید.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، پس از آنکه دستور اجرایی ترامپ در مورد ممنوعیت ورود پناهجویان و اتباع کشورهای مسلمان به آمریکا، بازارهای مالی جهان را آشفته کرد، افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا موجب شد تا قیمت فلز زرد امروز به بالاترین رقم در حدود یک هفته اخیر برسد.

کاهش ارزش دلار نیز در تقویت قیمت طلا موثر بوده است. این در حالی است که تجار توجه خود را معطوف نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا کرده اند تا سرنخی از زمان احتمالی افزایش نرخ بهره به دست بیاروند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.51 درصد افزایش به 1201 دلار و 7 سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل جلسه امروز به 1203 دلار رسید که بالاترین رقم از 25 ژانویه تاکنون بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.53 درصد افزایش به 1200 دلار و یک سنت رسید.

شاخص دلار، در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز 0.1 درصد کاهش داشت و به 100.380 رسید.

در حالی که دستور اجرایی ترامپ، در خصوص ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور از جمله ایران به آمریکا این پیام را برای سرمایه گذاران داشته که رئیس جمهور جدید آمریکا در خصوص عمل کردن به وعده های تند انتخاباتی خود جدی است، سهام های آسیایی امروز وضعیتی تدافعی به خود گرفتند.

ترامپ همچنین سالی ییتس، وزیر موقت دادگستری را پس از آنکه وی حاضر به دفاع از محدودیت های مهاجرتی دولت جدید نشد، از سمت خود برکنار کرد.

سم لافلین تاجر بازار طلا در یادداشتی نوشت: «اعلام (اخراج سالی ییتس) موجب تقویت قیمت طلا و عبور آن از رقم 1200 دلار شد.»

«ادامه احساس عدم قطعیت در مورد سیاست های دولت ترامپ احتمالا موجب تقویت قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد شد.»



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ سه شنبه 12 بهمن 1395 ] [ 18:33 ] [ مصطفی ]
[ ]

مهار رشد پایه پولی و ضریب فزاینده نقدینگی

بهبود شاخص های کلان اقتصاد در دولت یازدهم؛

مهار رشد پایه پولی و ضریب فزاینده نقدینگی

تهران - ایرنا - مرور عملکرد بانک مرکزی برای بهبود شاخص های کلان اقتصاد در دولت یازدهم بیانگر موفقیت در مهار رشد پایه پولی و ضریب فزاینده نقدینگی در این دوره است.

 

به گزارش ایرنا، پایه پولی به نسبت میان اسکناس عرضه شده توسط بانک مرکزی و مجموع دارایی های این بانک که به عنوان پشتوانه اسکناس قابل قبول باشد، گفته می شود؛ هرچه این نسبت بزرگتر باشد، میزان نقدینگی و بدنبال آن تورم بیشتر است. به عبارت دیگر بزرگ بودن این نسبت نشانگر پایین بودن ارزش پول است.
منابع پایه پولی همان دارایی های بانک مرکزی است که شامل ذخایر ارزی، استقراض دولت از بانک مرکزی، سایر دارایی ها و تسهیلات اعطایی به بانک های تجاری است؛ مصارف پایه پولی همان بدهی های پولی است که شامل نسبت ذخایر قانونی، ذخایر اضافی بانک ها نزد بانک مرکزی و نسبت اسکناس و مسکوکات در دست مردم به شمار می رود.
بر اساس آمارهایی که بانک مرکزی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر کرده است، پایه پولی کشور در سال 1391 به 27.6 درصد رسیده بود که این عدد برای سال های 1392 و 1393 به ترتیب 16.9 درصد و 10.6 درصد بود.
سال گذشته پایه پولی بار دیگر به 16.9 درصد افزایش یافت و برای سال جاری و تا آبان ماه امسال 18 درصد و تا پایان سال 10.3 درصد برآورد می شود.
یادآوری این نکته ضروری است، برداشت از منابع بانک مرکزی یکی از عوامل رشد پایه پولی به شمار می رود که به گفته پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی، حدود 43 درصد پایه پولی کشور مربوط به بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی بابت تامین مالی طرح مسکن مهر است.

** وضعیت نقدینگی در دولت یازدهم
مدیریت نقدینگی و تلاش برای متناسب سازی آن با اقتصاد ایران را می توان دیگر اقدام دولت یازدهم در حوزه پولی و بانکی ارزیابی کرد.
نقدینگی یا همان حجم پول، از مجموع پول و شبه‌پول حاصل می شود؛ نقدینگی در یک کشور به معنای مجموع اسکناس‌ها و مسکوکات و سپرده‌های دیداری در یک کشور است و چون میزان عرضه کالا و خدمات در هر جامعه محدود است، میزان نقدینگی باید متناسب با آن باشد زیرا اگر میزان نقدینگی افزایش یابد، کالا و خدمات در جامعه کم شده و قیمت‌ها افزایش می‌یابد.
برآورد بانک مرکزی از حجم نقدینگی در سال 1391 برابر 30 درصد و ضریب فزاینده آن 1.9 درصد بوده است که این شاخص در سال ابتدایی دولت یازدهم به 25.9 درصد و ضریب فزاینده نقدینگی به 7.7 درصد رسید.
با این همه در سال 1393 نقدینگی عدد 22.3 درصد و در سال 94 عدد 30 درصد را ثبت کرده که ضریب فزاینده آن به ترتیب 10.5 درصد و 11.2 درصد برآورد شده است.
در سال جاری نیز تا پایان آبان ماه حجم نقدینگی نسبت به دوره مشابه پارسال 28 درصد و نسبت به پایان سال قبل 14.2 درصد رشد داشته است که ضریب فزاینده نقدینگی نیز به ترتیب 8.5 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل و 3.6درصد نسبت به پایان سال قبل محاسبه شده است.
ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی درباره حجم نقدینگی که در پایان آبان ماه به
11618.2 هزار میلیارد ریال رسیده است، می گوید: حدود 15 درصد از نقدینگی محاسبه شده در آمارهای این بانک ناشی از ساماندهی موسسه های غیرمجاز در این دوره است که زیر نظر بانک مرکزی قرار گرفتند و به دنبال آن میزان نقدینگی محاسبه شده در بازار پولی به طور رسمی افزایش یافت.

** مدیریت بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی
همچنین بانک مرکزی در دو سال اخیر با طراحی و استقرار سامانه الکترونیکی چک «چکاوک» نظم مناسبی را در مدیریت وجوه نقد بانک‌ها حاکم کرده و در سال 1394 برای نخستین بار در سال‌های اخیر، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی کاهش یافته به شکلی که دریچه اضافه برداشت بانک‌ها تحت کنترل درآمده است.
بر این اساس پس از سال‌ها، بانک مرکزی توانسته است منشا بی‌انضباطی پولی از سوی بانک‌ها و از کانال اضافه برداشت را به شکل مناسبی مهارکند؛ به‌طوری ‌که حجم بدهی بانک‌ها‌ به بانک مرکزی در پایان سال 1394 با 2.5 درصد کاهش (21.7 هزار میلیارد ریال کاهش) از 858 هزار میلیارد ریال در سال 1393 به 836.3 هزار میلیارد ریال در سال 1394 رسید.
اقتصام**2025**1561**خبرنگار: لیلا جودی**انتشاردهنده: مژگان توانا



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ سه شنبه 12 بهمن 1395 ] [ 15:6 ] [ مصطفی ]
[ ]

جدول/ املاک کلنگی بیشتر از 6 میلیارد در تهران

یک دستگاه ملک کلنگی 700 متری با مساحت 382 متر مربع و با طول بر 12 در محدوده یوسف آباد خیابان فتحی شقاقی، با قیمت 6 میلیارد و 112 میلیون تومان معامله می شود.
به گزارش مشرق، یک دستگاه ملک کلنگی 700 متری در محدوده امیرآباد كارگر شمالی ،دارای 3 اتاق ، با قیمت 6 میلیارد و 279 میلیون تومان معامله می شود.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ما یک دستگاه ملک کلنگی 800 متری، در محدوده صادقیه فلكه دوم با قیمت 49 میلیارد تومان معامله می شود.

آدرس

متراژ

مساحت زمین

طول بر

قیمت کلی

(تومان)

یوسف آباد خیابان فتحی شقاقی

700

382

12

6,112,000,000

قیطریه خیابان حكمت

200

340

10

6,120,000,000

امیرآباد كارگر شمالی

700

455

10

6,279,000,000

صادقیه فلكه دوم

800

1400

24

49,000,000,000

سوهانك خیابان تنگه باغی

200

9200

120

24,000,000,000

ازگل خیابان نوبهار

-

973

24

9,500,000,000

دولت خیابان دستور جنوبی خیابان شهید قلندری

452

498

14

8,000,000,000

كامرانیه شمالی نرسیده به بن بست ساسان

-

740

15

19,240,000,000



منبع: باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ سه شنبه 12 بهمن 1395 ] [ 15:5 ] [ مصطفی ]
[ ]

تامین منابع مالی خرید هواپیما به مشکل خورد!

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی اذعان داشت که در مورد خرید هواپیما و ارایه تسهیلات از صندوق توسعه ملی هنوز نه به دار است و نه به بار و هنوز چیزی به صندوق توسعه معرفی نشده است.
به گزارش مشرق، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفته است که در حال حاضر هیچ بانکی به عنوان بانک عامل برای ارایه تسهیلات خرید هواپیما به صندوق توسعه ملی معرفی نشده است.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) دوم دیماه سالجاری، قرارداد نهایی خرید یکصد فروند هواپیمای میان‌ برد و دور برد را با شرکت فرانسوی ایرباس به صورت اجاره به شرط تملیک به امضاء رساند.

ارزش اسمی قرارداد اولیه خرید 118 فروند هواپیما از ایرباس 25 میلیارد دلار بوده اما دست آخر با حذف هواپیماهای 380A از این شرایط، رقم قرارداد ایران با ایرباس به محدوده 10 میلیارد دلار رسید. قرار شده، هواپیماها از اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی در یک پروسه زمانی ۱۰ ساله تحویل ایران‌ایر شوند.

کمی بعدتر هم قرارداد خرید 80 فروند هواپیمای بوئینگ به ارزش 16 میلیارد دلار بین ایران ایر و کمپانی بوئینگ به امضا رسید که بر اساس آن طی 10 سال این تعداد هواپیما تحویل ایران خواهد شد. ناگفته نماند که یکی از ابهامات مهم در این شرایط نحوه تامین منبع مالی خرید این تعداد هواپیما است. ظاهرا، دولت تدبیر و امید برای خرید هواپیما از فرانسه و آمریکا، هنوز هم چشم به منابع صندوق توسعه ملی دوخته است.

اما این صندوق طبق قانون حق ندارد ولو برای خرید هواپیما منابع خود را در اختیار یک شرکت دولتی قرار دهد. با این وجود به نظر میرسد، دولتمردان به بهانه خرید هواپیما قصد برداشت 330 میلیون دلار ازمنابع  صندوق توسعه ملی را دارد. با یک محاسبه سرانگشتی این رقم به عدد 1300 میلیارد تومان بالغ میشود.

گفته میشود که بانک عامل پرداختهای قرارداد ایرباس، بانک صنعت و معدن و بانک عامل قرارداد بوئینگ، بانک اقتصاد نوین تعیین شده اند.

حال آنکه علی اصغر سفری" مدیر عامل بانک اقتصاد نوین  خبرداد که بانک متبوع او از چرخه قرارداد عاملیت صندوق توسعه ملی برای تامین منابع مالی خرید هواپیماهای جدید خارج شده است.

تایید این ماجرا از ناحیه مدیرعامل این بانک خصوصی این ذهنیت را متبادر ساخته که شاید حضور بانک صنعت و معدن در فرایند عاملیت بانک خرید هواپیماهای جدید قطعی شده اما "احمد دوست حسینی" ، اذعان داشته که بانک مرکزی باید یکی از بانکهای مورد تایید خود را به صندوق توسعه ملی معرفی کند و افزود که هر بانکی که تمایل به اجرای عاملیت خرید هواپیما را دارد باید طرح توجیهی خود را به بانک مرکزی ارایه کند. به گفته وی در صورت اقتصادی بودن طرح، بانک عامل به صندوق توسعه ملی معرفی خواهد شد.

دوست حسینی، عاملیت بانک صنعت و معدن برای خرید هواپیما را در شرایط کنونی رد کرد و گفت که حتی  این بانک هم  به صندوق توسعه ملی معرفی نشده است.

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی تصریح کرد که هنوز صندوق توسعه ملی زیان ده بودن شرکت هواپیمایی هما را بررسی نکرده زیرا بررسی این امر بر عهده بانک عامل خواهد بود.

وی، درباره ارایه تسهیلات از ناحیه صندوق توسعه ملی به شرکت دولتی هواپیمایی هما هم گفت که ارایه تسهیلات به این شرکت تابع شرایط و اخذ مصوبه خاص بوده و تصریح کرد که ممکن است که حتی دولت هم ارایه تسهیلات به این شرکت دولتی را تصویب کند.

منظور از مصوبه خاص، به گفته او، مصوبه ای است که اختیار ارایه تسهیلات به شرکت دولتی هما را به صندوق  ارایه خواهد کرد.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی اذعان داشت که با این حال در مورد خرید هواپیما و ارایه تسهیلات از صندوق توسعه ملی "هنوز نه به دار است و نه به بار" و هنوز چیزی به  صندوق توسعه معرفی نشده است.

وی در عین حال احتمال داد که در انتها برای تامین مالی خرید هواپیما به صندوق توسعه ملی مراجعه شود و گفت که موسسات خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی میتوانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

به گفته دوست حسینی این صندوق به موسسات عمومی غیردولتی نمیتواند بیش از 20 درصد از منابع تخصیصی صندوق تسهیلات ارایه کند و بیان داشت که در عین حال موسسات تعاونی و خصوصی هم می توانند تا  80 درصد  منابع تخصیصی تسهیلات دریافت کنند.

 
منبع: نسیم


موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ سه شنبه 12 بهمن 1395 ] [ 15:4 ] [ مصطفی ]
[ ]

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد

کوتاهی ۹۷ درصدی وزارت راه در تامین زمین و مسکن خانواده شهدا و ایثارگران

 
وزارت راه و شهرسازی

مطابق بخشی از گزارش تفریغ بودجه که توسط رئیس دیوان محاسبات در جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۴ درحوزه تامین مسکن یا زمین مسکونی برای ایثارگران تنها به ۳.۱ درصد وظایف خود عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی گزارش تفریغ بودجه در بخش اعطای زمین، مسکن و تسهیلات خرید یا ساخت مسکن به ایثارگران حاکی از آن است که وزارت راه و شهرسازی موظف بوده با هماهنگی و معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به تامین مسکن یا زمین مسکونی به قیمت منطقه‌ای برای حداقل 70 هزار نفر اقدام کند، اما صرفا 2178 نفر از افراد مشمول در سال 94 از این امکان برخوردار شده‌اند.

این بدان معناست که وزارت راه و شهرسازی 3.1 درصد از وظیفه قانونی خود در خانه‌دار کردن مشمولان معرفی شده از سوی بنیاد شهید را انجام داده است.

همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف بوده از طریق بانک‌های عامل به 100 هزار نفر از افراد مشمول یک فقره تسهیلات برای خرید یا ساخت مسکن اعطا کند که صرفا 31 هزار و 912 نفر از امکان بهره‌مند شده‌اند. این عملکرد نشان می‌دهد که بانک مرکزی نیز 31 درصد از وظیفه خود را در این بخش انجام داده است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ سه شنبه 12 بهمن 1395 ] [ 15:1 ] [ مصطفی ]
[ ]

۴۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه میادین مشترک در جیب وزارت نفت ماند

۴۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه میادین مشترک در جیب وزارت نفت ماند

 
تجمع دانشجویی وزارت نفت

بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۹۴، وزارت نفت بیش از ۴۳۰۰ میلیارد تومان از پولی که با فروش اوراق مشارکت برای تزریق در پروژه میادین مشترک غرب کارون و فازهای پارس جنوبی در اختیار داشته را تا نیمه سال ۹۵ هزینه نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 94 که صبح امروز توسط «عادل آذر» رئیس دیوان محاسبات کل کشور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد، مطابق بند (ک) تبصره (2) ماده واحده بودجه 94، به وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط اجازه داده شده است به منظور سرمایه گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشترک نسبت به انتشار اوراق مشارکت ارزی - ریالی به مبلغ پنج هزار میلیارد تومان اقدام نماید.

این اوراق از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه و به فروش رسید. منابع حاصل، به مبلغ چهار هزار و نهصد و یازده میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون تومان به طرح توسعه میادین مشترک غرب کارون و طرح توسعه فازهای در حال احداث پارس جنوبی اختصاص یافت. علی رغم انتشار و فروش اوراق مذکور، صرفاً حدود 11 درصد منابع حاصله، تا پایان شهریور ماه سال 95 در طرح های یاد شده مصرف شده است.

 از اینرو، وزارت نفت بیش از 4300 میلیارد تومان از پولی که برای تزریق در پروژه میادین مشترک غرب کارون و فازهای پارس جنوبی داشته را تا نیمه سال 95 هزینه نکرده است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ سه شنبه 12 بهمن 1395 ] [ 14:29 ] [ مصطفی ]
[ ]

تلاش مالزی برای جذب گردشگران ایرانی با استفاده از تصمیم اخیر ترامپ

تلاش مالزی برای جذب گردشگران ایرانی با استفاده از تصمیم اخیر ترامپ

 
ترامپ

شرکت ها و مقامات جنوب شرق آسیا در تلاش برای استفاده از موقعیت دستور جنجالی دونالد ترامپ در خصوص ممنوعیت سفر شهروندان ۷ کشور مسلمان به آمریکا اعلام کردند به دنبال همکاری های بیشتر در زمینه های گردشگی و آموزشی با این کشورها هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت ها و مقامات کشورهای آسیایی در تلاش برای استفاده از موقعیت دستور جنجالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص ممنوعیت سفر شهروندان 7 کشور مسلمان به آمریکا می گویند به دنبال همکاری های بیشتر در زمینه های گردشگری و آموزشی با مسلمانان منع شده از ورود به آمریکا خواهند بود.
به موجب دستور اجرایی روز جمعه ترامپ، به مدت 120 روز از ورود پناهجویان به این کشور ممانعت به عمل می آیند و ورود شهروندان 7 کشور از جمله ایران به این کشور به مدت 90 روز ممنوع خواهد بود.
شرکت هواپیمایی ایرآسیا در مالزی، بزرگترین ایرلاین آسیایی اعلام کرد، 10 کشور عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) می توانند از این موقعیت به نفع خود استفاده کنند.
تونی فرناندس، مدیر این شرکت روز سه شنبه در توییتر خود نوشت: «اکنون که جهان در حال حرکت به سمت سیاست های انزوا گرایانه است، زمان ان است که آسه آن شروع به آسان تر کردن جذب گردشگران خارجی کند.»
مالزی یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای گردشگران خاورمیانه ای است و در سال 2016 پذیرای حدود 200 هزار گردشگر از کشورهایی نظیر امارات، عربستان، عراق و قطر بود.
این کشور همچنین یک مقصد مهم برای گردشگری سلامت و گردشگری حلال است و مواد غذایی و محصولات دیگر موجود در بازار این کشور عمدتا دارای برند حلال می باشند.
در تایلند، مقامات گردشگری این کشور گفتند، ممنوعیت آمریکا برای ورود اتباع کشورهای مسلمان، می تواند موجب افزایش تعداد گردشگران ورودی به این کشور شود.
یوتهاساک سوپاسورن، رئیس سازمان گردشگری تایلند گفت: «خاورمیانه بازار بزرگی برای ماست به ویژه از نظر گردشگری سلامت. آنها ممکن است تصمیم بگیرند بیشتر به تایلند سفر کنند و این می تواند موجب تقویت بخش گردشگری ما شود.»



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ سه شنبه 12 بهمن 1395 ] [ 14:29 ] [ مصطفی ]
[ ]

دپوی شیرخشک و پنیر به دلیل رکود در بازار لبنیات

بسیاری از کارخانه‌ها طبق قرارداد شیر را از دامدار خریده اند، اما مجبور شده اند که آن را خشک کنند لذا مقدار قابل توجهی شیر خشک در کارخانجات مانده است

به گزارش مشرق، محمدرضا گنجی، مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع لبنی بیان داشت: وضعیت بازار صنایع لبنی مانند دیگر بازارهای داخلی نامناسب است و در رکود کامل به سر می برد و در واقع میتوان گفت که سفره مردم کوچک تر شده  و در این میان صنایع لبنی هم جز کالاهایی است که مصرفش کمتر شده است.

وی افزود: مردم توان خرید ندارند لذا بسیاری از محصولات در انبار کارخانه‌ها دپو شده و به فروش نمی رود، الان بسیاری از کارخانه‌ها طبق قرارداد شیر را از دامدار خریده اند، اما مجبور شده اند که آن را خشک کنند لذا مقدار قابل توجهی شیر خشک در کارخانجات مانده است، پنیر نیز از جمله محصولاتی است که به مقدار زیادی در کارخانه‌ها دپو شده است و خریدار زیادی ندارد.

مدیر عامل تعاونی های صنایع لبنی تأکید کرد: این شرایط تولیدکننده‌ها را تحت فشار گذاشته و موجب شده حدود 30 درصد از کارخانجات محصولات لبنی یعنی تعدادی در حدود 350 کارخانه لبنی کوچک تعطیل شوند آن ها هم که باقی مانده اند در شرایط خوبی کار نمی کنند تنها چند برند معروف به نسبت سرپا هستند و به فعالیت خود ادامه می دهند.

گنجی خاطرنشان کرد: قیمت محصولات لبنی هیچ گونه افزایشی نداشته دلیلش هم این است که بازار کشش افزایش قیمت را ندارد تنها محصولی که مدتی افزایش پیدا کرد کره بود که با کاهش تعرفه  و دادن ارز مبادله ای قیمت آن مجددا کاهش یافت و به تعادل رسید و کره 100 گرمی به 2900 تومان رسیده است.

وی  خاطرنشان کرد: تنها محصول صنایع لبنی که از خارج از کشور وارد بازار داخل می شود کره است، زیرا بقیه محصولات به اندازه کافی در داخل تولید می شود و نیازی به واردات آن نیست.

گنجی در رابطه با صادرات اضافه کرد: پس از برجام صادرات تغییری نکرد و لذا هیچ گونه افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته نداشتیم البته دولت مشوق هایی را برای صادرات در نظر گرفته بود که البته این مشوق ها تا این لحظه پرداخت نشده است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ سه شنبه 12 بهمن 1395 ] [ 14:27 ] [ مصطفی ]
[ ]

کسبه پلاسکو: شرکت‌های بیمه‌ای ما را سرکار گذاشتند

برخی از کسبه پلاسکو از عملکرد برخی از شرکت‌های بیمه گلایه می‌کنند که هنوز خسارت خود را دریافت نکرده‌اند و منتظر واریز مبالغ خسارت به حسابشان هستند

به گزارش مشرق، برج پلاسکو پس از چند روز آواربرداری هم‌اکنون به زمینی هموار تبدیل شده است که تنها دو بخش مجاور آن باقی مانده است و حالا تمام امید کسبه پلاسکو به چک‌هایی است که از شرکت‌های بیمه گر خود دریافت می‌کنند و کمک‌ها و حمایت‌هایی که دولت برای آنها به تصویب رسانده است. البته براساس آخرین اعلام بیمه مرکزی ایران تنها 35 درصد از واحدهای تجاری واقع در ساختمان پلاسکو تحت پوشش یکی از 14 شرکت بیمه‌ای بوده‌اند که طی سال‌های گذشته این واحدها را بیمه کرده‌اند. درواقع از میان حدود 560 واحد تجاری موجود در این ساختمان تنها 210 واحد بیمه بوده‌اند.
 
از همان روزهای نخست و حتی پیش از آنکه تکالیف بیمه‌ها به مصوبه تبدیل شود، برخی از شرکت‌های بیمه براساس قاعده تخریب صددرصدی پرداخت خسارت به حادثه دیدگانی که تمام واحد تجاری آنها از بین رفته است را آغاز کردند و همچنان این روند ادامه دارد. براساس اعلام شرکت‌های بیمه اکثر واحدهای صد درصد تخریب شده پلاسکو توانسته‌اند خسارت تعیین شده خود را دریافت کنند و تنها واحدهایی باقی مانده است که به طور کامل تخریب نشده و نیازمند بازدید کارشناسی است.
 
درمقابل برخی از کسبه پلاسکو درگفت‌و‌گو با «ایران» از عملکرد برخی از شرکت‌های بیمه گلایه می‌کنند که هنوز خسارت خود را دریافت نکرده‌اند و منتظر واریز مبالغ خسارت به حسابشان هستند. این درحالی است که مدیران بیمه نیز معتقدند که تمام واحدهای صد درصد تخریب شده چک‌های خسارت خود را دریافت کرده‌اند و کسبه‌ای که خسارت نگرفته‌اند جزو واحدهایی هستند که به صورت کامل تخریب نشده‌اند.
 
کسبه: برخی راضی برخی ناراضی


وقتی به گفت‌و‌گو با کسبه‌ای که واحد تجاری آنها در مقابل آتش‌سوزی بیمه بوده می‌نشینیم، دو برداشت کاملاً متفاوت از گفته‌های آنها وجود دارد، عده‌ای از عملکرد شرکت‌های بیمه به طور کامل راضی هستند و از سرعت و نحوه رفتار بیمه‌ها قدردانی می‌کنند و برخی نیز شکایت دارند که هنوز به خسارت خود نرسیده‌اند و بیمه‌ها کارشکنی می‌کنند.


«ع – م» یکی از کسبه پلاسکو واقع در طبقه هفتم برج دراین باره می‌گوید پس از آنکه روز شنبه هفته جاری در بیمه آسیا تشکیل پرونده دادم روز سه‌شنبه چک خسارت خود را دریافت کردم. وی با اشاره به اینکه درمجموع 150 میلیون تومان خسارت دریافت کرده است، گفت: اما با توجه به اینکه برای ایام عید نوروز میزان تولید افزایش یافته بود در حدود 300 میلیون تومان خسارت دیده ام. به گفته وی از این مبلغ 15 میلیون تومان برای دکور و کولر گازی پوشش بیمه خریداری کرده بودم که مبلغ 3 میلیون تومان به دلیل استهلاک کسر شد. درعین حال وی می‌گوید واحدهایی که خارج از برج بوده‌اند و تخریب نشده‌اند هم متضرر شده‌اند و هرچند تولیدات آنها آتش نگرفته است ولی دود و گردوخاک این اجناس را تحت تأثیر قرارداده است که بیمه‌ها باید برای آن تمهیدی بیندیشند.«ح- ش» یکی دیگر از کسبه پلاسکو است که واحد تجاری آن بیمه نبوده ولی می‌گوید که بسیاری از همکارنش خسارت خود را دریافت کرده‌اند. اما وی دغدغه دیگری دارد. به گفته وی وام 300 میلیون تومانی که دولت برای کسبه پلاسکو تصویب کرده است با نرخ سود 18 درصد است که از توان این فعالان خارج است و باید با نرخی در حدود 6 درصد پرداخت شود.


«م_الف» از دیگر کسبه پلاسکو است که می‌گوید: از خسارت 183 میلیون تومانی تعیین شده 43 میلیون تومان بابت شیشه و ساختمان و... کسر کرده‌اند و هنوز بیمه ایران این مبلغ را پرداخت نکرده است. به گفته وی شماره حساب درخواست کرده‌اند تا مبلغ را واریز کنند.
«الف_ غ» نیز به تازگی خسارت 160 میلیون تومانی خود را از بیمه ایران دریافت کرده ولی از کسر شدن مبلغ 25میلیون تومان آن بابت دیوارهای واحد گله‌مند است.

 
واحدهایی که خسارت نگرفته‌اند هنوز سالمند


برای اینکه پاسخ گلایه‌های این بخش از کسبه را دریافت کنیم به سراغ محمد رضایی مدیربیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران می‌رویم. وی تأکید می‌کند که تمام واحدهایی که به صورت صد درصد تخریب شده‌اند بجز یک واحد چک خسارت خود را دریافت کرده‌اند. به گفته وی واحدی که هنوز چک آن صادر نشده در طبقه 15 برج بوده که خسارت آن بالغ بر 3 میلیارد و 400 میلیون تومان می‌شود و باید روند قانونی آن طی شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه خسارت تمام واحدها به صورت چک پرداخت شده و از هیچ‌کس شماره حسابی دریافت نشده افزود: این درحالی است که واحدهای واقع در زیرزمین، همکف و طبقات 1، 2 و 3 ضلع شمالی ساختمان پلاسکو سالم است و تخریب نشده است و برهمین اساس به محض بازشدن پلمب ساختمان و ورود ارزیابان خسارات بیمه به ساختمان، یک روزه خسارت مابقی واحدها نیز پرداخت خواهد شد. به گفته وی حدود 50 نفر از حادثه دیدگان جزو مغازه‌هایی هستند که سالمند. رضایی تأکید کرد که هیچ یک از کسبه نباید نگران دریافت خسارت خود باشد و بزودی تمام خسارات پرداخت خواهد شد. با این حال وی اظهارکرد: واحدهایی که از هیأت مدیره ساختمان پلاسکو یا اتحادیه صنفی خود گواهی درخصوص تخریب صددرصدی واحد خود ارائه کنند بسرعت چک خسارت خود را دریافت خواهند کرد.این مقام مسئول درپایان اضافه کرد: در بیمه ایران تاکنون بیش از 13 میلیارد تومان خسارت به 69 واحد تجاری پلاسکو پرداخت شده است.

 
بیمه‌ها تاکنون چقدر خسارت پرداخته‌اند

تاکنون بیمه‌هایی همچون ایران، آسیا، ما، البرز و نوین از شرکت‌هایی بودند که مقدار خسارت‌های پرداختی‌شان را اعلام کردند. تعدادی از شرکت‌های بیمه در حادثه پلاسکو برای حدود ۳۵ درصد از واحدهای این ساختمان بیمه‌نامه صادر کرده بودند که بیمه ایران با تقریباً ۱۲۵ بیمه‌نامه، بیشترین مقدار بیمه‌نامه را بین شرکت‌های بیمه داشته است. آنگونه که بیمه ایران اعلام کرده، تاکنون این شرکتِ دولتی 13 میلیارد تومان بابت 69بیمه نامه خسارت پرداخت کرده است. مقدار دیگری از این خسارت‌ها مربوط به واحدهایی در برج پلاسکو و ساختمان پنج طبقه کنار آن می‌شود که به گفته مسئولان این بیمه خسارت‌های وارده در حال بررسی است و پس از بررسی‌ها مبلغ آنها به خسارت‌دیدگان پرداخت خواهد شد.


از دیگر بیمه‌هایی که در این حادثه برای واحدهای پلاسکو بیمه‌نامه صادر کرده بودند، بیمه آسیا بود این شرکت تاکنون ۵۳ بیمه‌نامه درباره این پرونده شناسایی کرده‌ است آنگونه که مسئولان این شرکت می‌گویند مبلغ ۳۸ مورد از بیمه‌نامه‌ها تاکنون به خسارت دیده‌ها پرداخت شده که مجموع پرداختی‌ها به ۵ میلیارد تومان می‌رسد. مجموع مبلغ ۵۳ بیمه‌نامه‌ای که بیمه آسیا اعلام کرده ۸.۵ میلیارد تومان می‌شود.


علاوه بر این معاون مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه «ما» از افرادی که با اخذ تسهیلات بانک ملت بیمه مرهونات بانکی این شرکت را دارند درخواست کرد که در نخستین فرصت این موضوع را به بانک اطلاع دهند. وی درباره تعهدات شرکت بیمه ما در حادثه ساختمان پلاسکو، به ایسنا گفته که عمده کار شرکت بیمه ما در حوزه بیمه‌های آتش‌سوزی مربوط به بیمه نامه‌های مرهونات (به رهن گذاشته شده) بانکی بوده و این شرکت بیمه‌نامه مستقیم از بابت ساختمان پلاسکو نداشته است. تاکنون تنها یک مورد مرهونات از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ در سیستم مشاهده شده است. اما بیمه البرز در حادثه پلاسکو تاکنون ۱۱ مورد بیمه‌نامه شناسایی کرده که سه مورد آن در طبقات برج پلاسکو بوده که این سه مورد کاملاً پرداخت شده باقی بیمه‌نامه‌ها مربوط به ساختمان ۵ طبقه پلاسکو است که هنوز توسط کارشناسان بازدید و بررسی نشده و در نتیجه مبلغی هم بابت خسارت آن به خسارت‌دیدگان پرداخت نشده است.


همچنین بیمه نوین اعلام کرده که تنها یک بیمه نامه مربوط به حادثه پلاسکو داشته و خسارت مربوط به آن پرداخت شده، مبلغ کل خسارت‌های پرداخت شده ۸۶ میلیون تومان است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ سه شنبه 12 بهمن 1395 ] [ 14:27 ] [ مصطفی ]
[ ]

240 واحد صنعتی در البرز از تسهیلات بانکی بهره مند شدند

240 واحد صنعتی در البرز از تسهیلات بانکی بهره مند شدند

کرج-ایرنا-رئیس شرکت شهرک های صنعتی البرز گفت: 240 واحد صنعتی از ابتدای سال جاری تاکنون از تسهیلات ویژه بانکی برای افزایش ظرفیت تولید بهره مند شدند.

 

به گزارش ایرنا، جهانگیر شاهمرادی روز سه شنبه درآئین بهره برداری از خط تولید صابون در شهرک صنعتی اشتهارد، افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته 750 واحد صنعتی در البرز مشمول دریافت تسهیلات شدند که از این تعداد تا کنون 240 واحد آنها وام دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: همچنین درصدد هستیم تا واحدهای تولیدی که دارای پیشرفت فیزیکی مناسب هستند را به بهره برداری برسانیم.
شاهمرادی با اشاره به تعامل خوب بانک های استان با واحدهای صنعتی بیان داشت: سود 18 درصدی برای بخش صنعت بسیار بالاست و نیاز است که نسبت به این مهم اقدامات و تمهیدات جدی صورت گیرد.
2098/ 6155خبرنگار:مریم صوفی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ سه شنبه 12 بهمن 1395 ] [ 14:23 ] [ مصطفی ]
[ ]

استانهایی که کانون فعال ویروس آنفلوانزای حاد پرندگان هستند

استانهایی که کانون فعال ویروس آنفلوانزای حاد پرندگان هستند

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دام سازمان دامپزشکی اعلام کرد : هفت استان، کانون فعال ویروس آنفلوانزای حاد پرندگان است.

به گزارش افکارنیوز،  فرشاد تهرانی به رادیو گفتگو گفت: در استان هایی مانند خراسان رضوی، اصفهان، تهران، گیلان، قم، مرکزی و مازندران کانون فعال داریم و تمرکزمان بر این استان هاست.

تهرانی با تاکید بر اینکه با پخت لاشه مرغ یا تخم مرغ ، عامل بیماری این ویروس به انسان سرایت نمی کند ، گفت : ویروس آنفلوانزا ویروس حساسی است و حتی اگر به فرض لاشه یا تخم مرغی را هم داشته باشیم که آلوده باشد، با پختی که ما انجام می دهیم این ویروس از بین می رود. مرغ و تخم مرغ اگر پخته شود و در حین طبخ، دست ها شسته شود و از دستکش استفاده شود هیچ نگرانی از این جهت برای مردم وجود ندارد.

وی تصریح شد : بحث مصرف مرغ و تخم مرغ خاص آنفلوانزا نیست و خاص سایر بیماری ها و شرایط نگهداری است که توصیه می شود مردم این محصولات را از مراکزی بخرند که شناسنامه دار باشد تا امکان مطالعه قبلی روی واحدهایی که این محصول را تولید کردند، داشته باشیم.

فرشاد تهرانی با تاکید بر اینکه معدوم سازی واحدهای مرغداری آلوده به بیماری آنفلوانزای جنبه انسانی ندارد، تصریح کرد: معدوم سازی که انجام می شود برای جلوگیری از اشاعه بیماری است، در کانون هایی که آلوده هستند در همان منطقه معدوم می کنیم و جلوی انتقالش را به سایر مناطق می گیریم اما ممکن است یک تخم مرغی بخواهد با پختن مشکلی پیدا نکند اما با جابه جایی ویروس به طور دستی آن را در منطقه جابه جا می کنیم.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دام سازمان دامپزشکی در ادامه گفت: بیشتر هدف از معدوم سازی کنترل بیماری و جلوگیری از انتقال ویروس است تا بتوانیم جلوی گسترش را بگیریم و گرنه جنبه انسانی مطرح نیست.

وی به ارائه آماری از شیوع بیماری انفولانزای حاد پرندگان پرداخت و گفت : 14 استان کشور درگیر این ویروس هستند و از این استان ها در 6 استان حداقل یک ماه است که گزارش جدیدی نداریم هرچند که وضعیت این استان ها زرد است و به حالت عادی بر نگشته است.

وی متذکر شد: در استان هایی که گزارشی از شیوع این ویروس نداریم همکاران ما در حال بررسی و کنترل هستند که در صورت شناسایی کانونی آن را بلافاصله بررسی کنند.

تهرانی به استان هایی که درگیر این ویروس هستند اشاره کرد و گفت: در استان هایی مانند خراسان رضوی، اصفهان، تهران، گیلان، قم، مرکزی و مازندران طی هفته های گذشته کانون فعال داریم و تمرکزمان بر این استان هاست تا کانون ها را در حداقل زمان ممکن شناسایی و در محل معدوم سازی کنیم ، واحد را پاکسازی و شستشو کنیم تا ویروسی در منطقه باقی نماند و بتوانیم جلوی گسترش ویروس را بگیریم.

رضا ترکاشوند رئیس اتحادیه کشوری مرغ تخم گذار با اشاره به شیوه آنفلوانزای حاد پرندگان از نیمه دوم آبان در کشور گفت: این ویروس با توجه به مهاجرت پرندگان مهاجر وارد کشور شد و از ابتدا در استان های تهران و البرز بود و بعد هم به تعدادی دیگر از استان ها سرایت کرد.

وی افزود: استان های تهران، البرز و قزوین که جزو استان های اولیه ای بودند که درگیر این بیماری شدند، خوشبختانه در این سه استان این بیماری مهار شد و به جز یک موردی که اخیرا در تهران بوده، مورد جدیدی را نداشته ایم.

رئیس اتحادیه کشوری مرغ تخم گذار با اشاره به گسترش این ویروس به 13 استان دیگر اظهار داشت : این بیماری تقریبا به 13 استان گسترش پیدا کرد منتها در این سیزده استان واحدهای مرغداری درگیری این بیماری شدند و بنا بر گزارش های دامپزشکی در تعدادی از این استان ها، پرندگان مهاجر یا مرغان بومی بود.

وی با اشاره به خسارت های اقتصادی ناشی از این ویروس اظهار داشت : موضوعی که در مورد آنفلوانزای مرغی فوق حاد مد نظر است، خسارت اقتصادی است که به مرغداران وارد می کند و تا به حال این اتفاق برای تعدادی از مرغداران رخ داده است.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: در مجموع آخرین تحلیلی که از آثار آنفلوانزای پرندگان روز گذشته با حضور همه کارشناسان در وزارت جهاد، بخش خصوصی و سازمان دامپزشکی داشته ایم به هیچ عنوان برای وضع عمومی کشور، نگرانی وجود ندارد و تنها مورد بحث آسیب و خساراتی است که به تعدادی از تولیدکنندگان وارد شده است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ سه شنبه 12 بهمن 1395 ] [ 14:23 ] [ مصطفی ]
[ ]

2فروند ایرباس جدید در راه ایران / پایان مسکن مهر در بیشتر استان‌ها

خبرگزاری میزان- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ورود ۲فروند ایرباس جدید تا ۴ هفته دیگر به کشور گفت: روند ورود هواپیماهای نو به کشور ادامه خواهد داشت، چندی پیش اولین فروند از ۱۰۰ فروند هواپیمای خریداری شده ایران‌ایر از ایرباس وارد کشورشد و تا ۴هفته دیگر ۲ فروند ایرباس جدید وارد کشور می شود.
 

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، عباس آخوندی در حاشیه مراسم گرامیداشت دهه فجر در جمع خبرنگاران گفت: روند ورود هواپیماهای نو به کشور ادامه خواهد داشت، چندی پیش اولین فروند از  ۱۰۰ فروند هواپیمای خریداری شده ایران‌ایر از ایرباس وارد کشورشد و تا ۴هفته دیگر ۲ فروند ایرباس جدید وارد کشور میشود.
 
وی با بیان اینکه خبرهای خوبی به مناسبت دهه فجر در چهار حوزه هوایی، ریلی و دریایی و مسکن برای مردم داریم داریم، افزود: در حوزه دریایی موفق شدیم اولین تجهیزات نو و با فناوری مدرن را وارد بندر چابهار کنیم که اتفاق بسیار بزرگی است و تا یکی دو ماه آینده فاز یک بندر چابهار را افتتاح خواهیم کرد.
 
آخوندی به حوزه ریلی اشاره و با بیان اینکه تلاش داریم شبکه ریلی ایران را توسعه دهیم، گفت: در حوزه ریلی ۴ خطه کردن راه‌آهن تهران-کرج و ۳ خطه کردن راه‌آهن تهران-گرمسار را در سال جاری افتتاح می‌کنیم و تلاش داریم  ۵ مرکز استان کشور به شبکه سراسری ریلی وصل شود و شبکه ریل ایران را توسعه دهیم.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از نوسازی محله سیروس تهران، اظهار کرد: اتفاق بسیار بزرگی در حال رخ دادن است، بازآفرینی شهری در همه بافت‌های فرسوده شهری دنبال می‌شود، ۲ هفته پیش در بوشهر بازآفرینی شهری را دنبال کردیم، این هفته در تهران و در هفته‌های آتی به سرعت بازآفرینی شهری را در استان‌ها و شهرهای کشور دنبال می‌کنیم.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مقدمات اجرای بازآفرینی شهری از قبل فراهم شده است، گفت: مردم می‌توانند با پس‌اندازهای خود به تسهیلات ۱۱ درصدی دست یابند که در این شرایط اتفاق مثبتی است.
 
وی با بیان اینکه استقبال مردمی خوبی از این سیستم شده است، ادامه داد: ۱۳۶ هزار حساب پس‌انداز در این حوزه تاکنون باز شده است و این نشان از استقلال مردم دارد، ضمن آنکه به سمتی می‌رویم که شاهد رونق در حوزه مسکن باشیم آن هم نه در مسکن پیرامون شهرها بلکه در قلب شهرها و بازآفرینی شهری ایران.
 
وزیر راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر نیز تصریح کرد: پروژه مسکن مهر در اغلب استان‌ها به پایان رسیده است و تنها در چند کلان شهر باقی مانده است. ضمن اینکه عمدتاً گرفتاری ما در بحث مسکن مهر در پردیس است که با مصوبه شورای پول و اعتبار برای خاتمه کار جلو خواهیم افتاد.


موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ سه شنبه 12 بهمن 1395 ] [ 14:22 ] [ مصطفی ]
[ ]

اهدای نشان جایزه ملی تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی به بانک شهر

اهدای نشان جایزه ملی تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی به بانک شهر

بانک شهر بالاترین نشان جایزه ملی تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مراسم اهداءجایزه ملی تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی طی مراسمی با حضور دکتر پورزرندی مدیرعامل این بانک و جمعی از مدیران ارشد کشوری در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد که طی این مراسم بانک شهر توانست بالاترین نشان این جایزه را از  آن خود کند.

بر این اساس، تقدیرنامه ۴ ستاره بالاترین نشان جایزه ملی تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی در سال‌جاری بود که به پاسداشت اقدامات مدیران ارشد منابع انسانی بانک شهر در حوزه آموزش و منابع انسانی به این بانک اهداء شد.

جایزه ملی تعالی آموزش و توسعه، جایزه‌ای است که به برترین تلاش‌ها، اقدامات و دستاوردهای سازمان‌های مختلف ایرانی در حوزه آموزش و توسعه کارکنان اعطا می‌شود. همچنین تجربه موفق کاربست مدل‌های تعالی در سازمان های ایرانی و لزوم همپایی و همراستایی حوزه آموزش و فعالین این عرصه با مفاهیم سرآمدی و تعالی، نقطه آغازی بر طراحی، توسعه و استقرار این جایزه در سطح سازمان‌های ایرانی است. همه سازمان‌های متعهد به مفاهیم تعالی و علاقمند به مشارکت در فضای تعامل و یادگیری در عرصه آموزش و توسعه منابع انسانی  نیز می توانند داوطلب شرکت در این جایزه باشند.

توسعه شبکه تعامل سازمان‌های ایرانی در عرصه آموزش و امکان تبادل و اشاعه تجارب موفق، ترویج فرهنگ خودارزیابی در میان فعالان عرصه آموزش و شناخت نقاط قوت و زمینه‌هایی قابل بهبود این حوزه، شناسایی، انتخاب و تقدیر از سازمان‌های برتر در حوزه آموزش و توسعه، توسعه و نهادینه‌سازی یک رهیافت معتبر و سازمان یافته، همخوان با بوم- اقلیم سازمان‌های ایرانی با هدف اندازه گیری، ارزیابی و بهینه کاوی فرایندها و فعالیت‌های حوزه آموزش، ایجاد یک زبان مشترک و چارچوب مفهومی در شیوه مدیریت آموزشی سازمان‌های ایرانی، آموزش و ترویج مفاهیم سرآمدی و کیفیت به مدیران و فعالان حوزه آموزش در سازمان‌های ایرانی و ارتقاء جایگاه حوزه آموزش در برنامه ریزی‌ها و تصمیم سازی‌های کلان اقتصادی و سازمانی از اهداف جایزه جایزه ملی تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ سه شنبه 12 بهمن 1395 ] [ 14:21 ] [ مصطفی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 64 صفحه بعد