نخستین یارانه 96 کی واریز می شود؟

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت یارانه فروردین ماه 96 خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  براساس اعلام سازمان هدفمند سازی یارانه ها، هفتاد و چهارمین مرحله یارانه نقدی خانوار ساعت 24 شنبه 26 فرودین ماه 96 واریز خواهد شد.

 

براین اساس یارانه نقدی برای هر نفر 45 هزار و 500 تومان است که ساعت 24 روزشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: یارانهروز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسکنمسکن آی تکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ سه شنبه 22 فروردين 1396 ] [ 11:35 ] [ مصطفی ]
[ ]

تعیین میزان افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در جلسه چهارشنبه دولت


معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: میزان افزایش حقوق و مزایای سال 1396 کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در جلسه روز چهارشنبه دولت تعیین می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، جمشید انصاری، ضمن اعلام این خبر افزود: در اجرای تبصره ذیل ماده 64 قانون مدیریت خدمات کشوری که مقرر می دارد «ضریب ریالی حقوق کارکنان دولت با توجه به شاخص هزینه زندگی در لایحه بودجه سالانه پیش بینی و به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد» و با توجه به بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1396 کل کشور که تعیین ضریب ریالی یا همان میزان افزایش حقوق و مزایای سال جاری به دولت واگذار شده است.

 

وی ادامه داد: بررسی های لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور صورت گرفته و پیشنهاد تعیین افزایش ضریب ریالی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در چارچوب اعتبارات پیش بینی شده برای این موضوع به دولت ارائه شده است.

 

انصاری ابراز امیدواری کرد که ضریب ریالی در جلسه روز چهارشنبه دولت نهایی شود و امکان صدور احکام افزایش حقوق کارکنان دولت در کلیه دستگاههای اجرایی و نیز بازنشستگان لشکری و کشوری در پایان فروردین ماه فراهم شود.

 

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه اجرای تصویب نامه مورخ 21/12/1395 هیأت وزیران درخصوص «افزایش حداکثر امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری» و چگونگی تأثیر آن در افزایش حقوق و مزایای کارکنان مشمول گفت : همانطور که در متن مصوبه اشاره شده است دولت با استفاده از ظرفیت بند الف ماده (50) قانون برنامه پنجم توسعه کشور نسبت به افزایش سقف حداکثر امتیازات مواد 65، 66، 68 و 71 قانون مدیریت خدمات کشور به میزان 50% اقدام نموده و اعمال آثار این تصمیم درخصوص افزایش امتیازات و فوق العاده های هریک از دستگاههای اجرایی و هر گروه از کارکنان دولت منوط به طی مراحل پیش بینی شده در قانون مذکور و آیین نامه ی اجرایی مربوط و تأمین اعتبار مورد نیاز صورت خواهد گرفت.

 

وی با تاکید بر این نکته که مواد فوق به ویژه ماده 68 قانون شامل فوق العاده های متعددی است، گفت: پیشنهادات دستگاههای اجرایی درخصوص تغییر در فوق العاده های فصل دهم قانون توسط سازمان اداری و استخدامی بررسی و حسب مورد در هیأت وزیران و شورای حقوق و دستمزد طرح خواهد شد.

 

لازم به توضیح است که افزایش ضریب ریالی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان متناسب با شاخص هزینه زندگی (تورم سالانه) تعیین می شود که برای سال 1395 به میزان حدود 8% اعلام شده است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسکنمسکن آی تکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ سه شنبه 22 فروردين 1396 ] [ 11:33 ] [ مصطفی ]
[ ]

قیمت دلار و سکه در بازار آزاد تهران کاهش یافت

تهران- ایرنا- صرافان ارز و سکه امروز (دوشنبه) هر دلار آمریکا را با 35 ریال کاهش قیمت در مقایسه با دیروز (یکشنبه) 37 هزار و 526 ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با افت 21 هزار و 500 ریالی، 12 میلیون و 6 هزار ریال داد وستد کردند.

 

به گزارش ایرنا، بر اساس معاملات ثبت شده صرافی های مجاز کل کشور در سامانه نظارت بر ارز (سنا)، قیمت هر یورو تا لحظه تنظیم این خبر به 40 هزار و 191 ریال رسید که در مقایسه با دیروز ( بیستم فروردین) 407 ریال افزایش نشان می دهد.
همچنین هر پوند انگلیس در بازار آزاد 46 هزار و 840 ریال داد و ستد شد که حاکی از افزایش قیمت 80 ریالی آن است.
اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران نیز امروز قیمت هر دلار را 37 هزار و 640 ریال و هر یورو را 40 هزار و 590 ریال اعلام کرد.

** مسکوکات طلا
برپایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران تا لحظه انتشار این خبر، هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح قدیم با افزایش 20 هزار ریالی قیمت در مقایسه با روز گذشته، 11 میلیون و 830 هزار ریال و هر نیم سکه با افزایش 45 هزار ریالی، 6 میلیون و 880 هزار ریال به فروش رفت.
هر قطعه ربع سکه طلا نیز با افزایش 50 هزار ریالی، سه میلیون و 855 هزار ریال و هر سکه یک گرمی با افزایش 30 هزار ریالی قیمت، دو میلیون و 480 هزار ریال داد و ستد شد.
اتحادیه طلا، قیمت هر اونس طلا را با یک دلار و 55 سنت کاهش قیمت نسبت به دیروز، یک هزار و 253 دلار و 25 سنت اعلام کرد.
همچنین این اتحادیه قیمت هر گرم طلای 18 عیار را یک میلیون و 167 هزار و 30 ریال اعلام کرد که حاکی از افزایش 350 ریالی آن نسبت به شنبه است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسکنمسکن آی تکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ سه شنبه 22 فروردين 1396 ] [ 11:32 ] [ مصطفی ]
[ ]

با عجیب‌ترین شغل‌ها در چند سال آینده آشنا شوید!

در این مطلب می خواهیم چند شغل عجیب و غریب که انسان ها در آینده برای خود انتخاب می کنند را معرفی کنیم.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز؛ در این مطلب می خواهیم چند شغل عجیب و غریب که انسان ها در آینده برای خود انتخاب می کنند را معرفی کنیم.
 
وب
 
اگر یک قرن پیش کسی به شما می گفت کسانی پیدا خواهند شد که کارشان مثلا برنامه نویسی یا طراحی صفحات وب باشد، آیا کسی پیدایش این مشاغل را باور می کرد و شناختی نسبت به ماهیت آنها می داشت؟
 
به همین ترتیب پیشرفت فناوری و تکامل جوامع انسانی، باعث خواهد شد که در آینده شاهد به وجود آمدن شغل ها و حرفه های تازه باشیم.در این پست لاپلاس ۱۰ شغلی را با هم مرور خواهیم کرد که در آینده نسبتا نزدیک مثلا در دو دهه بعد رواج پیدا خواهند کرد.
 
آدمی است دیگر! همیشه دوست دارد که محل زندگی خود را به سبک های مختلف آماده کند. در فیلم Midnight in Paris قهرمان های فیلم شاهد بودند که آدم های هر دوره ای دلتنگ زندگی ساکنان دهه های پیش پاریس می شدند و زندگی در دهه های پیش را پررنگ و لعاب تر و رُمانتیک تر می دانستند.
 
به شیوه مشابهی هیچ بعید نیست که آدم های دهه، مخصوصا تحت فشار زندگی مدرن و بسیار ماشینی و احتمالا خالی از معنویت دهه ها بعد، هوس کنند که جلوه ای از گذشته مثلا دهه ۱۹۸۰ یا اصلا دهه ای را که ما در آن به سر می بریم، بازسازی کنند و برای این کار به آدم های متخصصی نیاز خواهند داشت که اتاق ها و خانه هایشان را به سبک گذشته بیارایند.
 
 جراح از راه دور یا Telesurgeon
 
همین حالا هم جلوه هایی از پزشکی از راه دور را شاهد هستیم، در دهه های آینده اما این کار بسیار رایج تر خواهد شد. با پیشرفت وسایل دقیق جراحی کنترل از راه دور، احتمالا جراحی ها چه به صورت جراحی های اورژانس بیماران دچار تروما یا جراحی هایی مثل جراحی های زیبایی، از حالت کنونی به درخواهند آمد.
 
در این صورت احتمالا ما شاهد مسائل جدیدی خواهیم بود:
 
- بیماران ثروتمندی که خودپسندانه ترجیح می دهند در یکی از مراکز نزدیک پزشکی، توسط بهترین جراحان دنیا عمل شوند.
 
- یا جراحان چینی که با نصف قیمت، جراحی می کنند و کار و کسب جراحان داخلی را کساد می کنند.
 
- شاید هم بازار سیاه جراحی های غیرقانونی را شاهد باشیم!
 
 احیاکنندگان طبیعت
 
هیچ نمی دانیم که در دهه های بعد اصولا طبیعتی هم باقی خواهد ماند یا نه. می توان حدس زد در آن زمان آنقدر مساحت نقاط بکر و دست نخورده طبیعت کم شود که به جای حرفه حفظ محیط زیست، شاهد رونق گرفتن حرفه احیای طبیعت باشیم.
 
احیاکنندگان طبیعت، احتمالا با داشتن دانش زیست شناسی و ژنتیک پیشرفته و فناوری های نوین تلاش خواهند کرد به صورت محدود برای آدم های دلتنگ، جلوه هایی از طبیعت را ایجاد کنند
 
طراحان زباله
 
در ادامه مشاغل کنونی مثل بازیافت زباله و با تکامل دانش هایی مثل مهندسی مواد، احتمالا سر و کله «طراحان زباله» پیدا خواهد شد. حجم زباله در دهه ها بعد بسیار بیشتر خواهد شد و انسانهاای مجبور خواهد شد که توده ها بزرگ زباله را به صورت های جدیدی بیارایند، طوری که تحمل آنها ساده تر شود.
شاید به سبک Wall E!
 
متخصصان تسهیل پروژه ها
 
پروژه های آینده بسیار پیچیده تر از پروژه های کنونی خواهند بود و بنابراین لازم است که کسانی پیدا شوند که کارشات تبدیل مراحل متعدد یک کار، به مراحل ساده تر و کمتر بشود. آنها یاوران مدیران پروژه خواهند شد.
 
راهنماهای سیستم های بهداشتی و درمانی
 
همین حالا هم شاید به چنین حرفه ای نیاز داشته باشیم. در سیستم درمانی ایران که اصولا خبری از ارجاع و اجرای الگوریتم های از پیش تعریف شده درمانی و بهداشتی نیست، این خود بیماران هستند که انتخاب می کنند بیماری شان به کدام تخصص مربوط است، خود پزشک را انتخاب می کنند و پزشک مربوطه هم تنها از زاویه تنگ تخصص خود، به بررسی بیماری می پردازد. گذشته از آن، اگر عضوی از خانواده شما مبتلا به بیماری شود، عملا اجرای مراحل تشخیصی و درمانی بسیار گیج کننده خواهد بود.
 
اما صرف نظر از شرایط خاص ما در ایران، در آینده با پیشرفت دانش پزشکی و ایجاد زیرشاخه های فوق تخصصی، روند تشخیص و درمان بیماری ها پیچیده خواهد بود و بیماران و اعضای خانواده آنها نیاز به راهنماهای ویژه ای خواهند داشت.
 
این راهنماها ترکیبی از دانش پزشکی، مشاوران روانپزشکی و کارشناسان اقتصادی را خواهند داشت و می توانند به خوبی بیماران و اعضای خانواده آنها را راهنمایی کنند.
 
درمانگرهای سال های پایانی عمر
 
 با افزایش امید به زندگی، سال های پایانی عمر انسانهاا، توأم با شرایط ایستایی خاصی خواهد شد. در این سال ها که ما علیرغم داشتن بیماری های متعدد، همچنان زنده خواهیم بود، کیفیت زندگی کاهش خواهد یافت. پس لازم است که علاوه بر متخصصان کنونی طب سالخوردگی، درمانگرهایی هم به مردم کمک کنند و به آنها در مورد چگونگی گذران مناسب سال های پایانی مشاوره بدهند.
 
طراحان بازی وارسازی
 
در دهه های آینده ما نیاز خواهیم داشت که کارها پیشرفته و دشوار آن زمان را با روحیه و نشاط بهتری انجام بدهیم و در این راستا، سر و کله متخصصان بازی وارسازی یا Gamification پیدا خواهد شد.
 
آنها دنیا را به محیط قابل تحمل تری تبدیل می کنند و ترتیبی می دهند که روند آموختن مهارت ها یا انجام کارها، ساده تر شود، انگیزه انجام کارها را پیدا کنیم و تنش های روزانه ما کم شود.
 
مشاوران ربات ها
 
کسانی پیدا خواهند شد که به شما در مورد مدل های بسیار متنوع ربات ها مشاوره بدهند و بتوانند در انتخاب مدل مناسب ربات خانه دار یا مربی توصیه های خوبی کنند.
 
 
سرگرم کننده های چندرسانه ای
 
دی جی ها یا خوانندگان مراسم جشن کنونی را فراموش کنید. در آینده سر و کله کسانی پیدا خواهد شد که برای برگزاری بهتر مراسم ازدواج یا کارزارهای تبلیغاتی می توانند به صورت چندرسانه ای به ما کمک کنند.
 
آنها صوت و ویدئو و عکس و واقعیت افزوده را با هم ترکیب می کنند و از ترکیب آنها شیوه جدیدی برای سرگرم کردن ما ایجاد خواهند کرد.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسکنمسکن آی تکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ سه شنبه 22 فروردين 1396 ] [ 11:30 ] [ مصطفی ]
[ ]

موافقتنامه تجارت آزاد پاکستان با ایران به رفع تحریم بانکی موکول شد

 
پرچم ایران و پاکستان

یک مقام ارشد وزارت بازرگانی پاکستان گفت، موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان پس از برقراری مجدد کانال های بانکی بین بانک های مرکزی دو کشور به امضا خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری نیشن، یک مقام ارشد وزارت بازرگانی پاکستان گفت، موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان پس از برقراری مجدد کانال های بانکی بین بانک های مرکزی دو کشور به امضا خواهد رسید.

این مقام پاکستانی گفت: «نشست مشترک در سطح وزرای دو کشور قرار است روز 18 آوریل در تهران برگزار شود و مذاکراتی در مورد مبادلات تجاری دوجانبه و موافقتنامه تجرت آزاد بین دو کشور انجام گیرد.»

«ما به شدت به دنبال پیشرفت در مبادلات تجاری دوجانبه و ارتقاء حجم صادرات به ایران هستیم.»

وی همچنین در خصوص موافقتنامه تجارت آزاد با چین گفت، فاز دوم این موافقتنامه در راه است. «اما پاکستان علاقمند است قبل از اجرای فاز دوم این موافقتنامه تعرفه های گمرکی 50 درصد از کالاها با چین کاهش یابد.»



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسکنمسکن آی تکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ دو شنبه 21 فروردين 1396 ] [ 10:9 ] [ مصطفی ]
[ ]

زمان واریز یارانه نقدی فروردین ماه 1396 اعلام شد

یارانه فروردین ماه 96، شنبه 26 فروردین ماه سال 96 به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  یارانه نقدی فروردین ماه 1396 همانند ماه های گذشته به مبلغ 45500 تومان به ازای هر نفر خواهد بود که این مبلغ به سرپرستان خانوارها واریز خواهد شد.

 

سازمان هدفمندسازی یارانه ها در آخرین اخبار یارانه ها خبری از افزایش یارانه از ماه فروردین نداده و اعلام کرده است یارانه ها به مبلغ 45500 تومان در مورخ 26 فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسکنمسکن آی تکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ دو شنبه 21 فروردين 1396 ] [ 10:8 ] [ مصطفی ]
[ ]

کارخانه معروف کشور پلمب و ۲ هزار کارگر بیکار شدند

گزارش؛

کارگران داروگر با بیان اینکه کارخانه پلمب و ۲ هزار نفر بیکار شده اند اعلام می‌کنند بعد از ۱۹ فروردین که سر کار حاضر شدیم گفتند باید تسویه کنید.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  شرکت "داروگر" که دارای شرکت‌هایی زیر مجموعه‌ای مانند تولی‌پرس، کیوان، تولیددارو،کیمیا ایران و  صنایع بسته‌بندی داروگر است  و قدمتی 90 ساله در تولید انواع صابون، شامپو و سایر مواد شوینده دارد به دلایلی نامشخص در سال جاری تعطیل شده و کارگران این شرکت در سال جاری با درهای بسته این کارخانه مواجه شده اند. اولین واکنش های صورت گرفته در این باره، اعطای مرخصی اجباری کارگران این کارخانه تا اطلاع ثانوی تعطیل است. این مرخصی اجباری از شب عید شروع شده و تا به امروز ادمه دارد.

 

 یکی از کارگران این کارخانه با اشاره به اینکه مرخصی اجباری در این کارخانه موضوع جدیدی نیست، می گوید: 4 سال سابقه کار در این واحد تولیدی را دارم اما بعد از 19 فروردین که سر کار حاضر شدم گفتند باید تسویه کنید. 

 

کارگر دیگری با اعلام اینکه یک بچه تو راهی دارم و سه ماه دیگر به دنیا می آید، می‌گوید: با این هزینه‌های گران ماهی یک میلیون تومان قسط می‌دهم که اخراجم از کارخانه مشکلات زیادی را برای من به وجود آورده است.

 

اسدی رئیس کانون کارگران استان قزوین با اشاره به اینکه برای اخراج کارگران تولی پرس نامه نگاری هایی را با کارخانه انجام داده ایم، افزود: از قرار معلوم استانداری یک کمیته برای بررسی این موضوع تشکیل داده است . البته تأکید شده شرکتی اخراج نداشته باشد مگر آنکه جوانب آن  موضوع در کمیته مستقر در استانداری بررسی شده باشد.

 

وی اضافه کرد: اکثر شرکت‌هایی که امروز مشکل دارندجزء شرکت هایی هستند که در 10 سال قبل به بخش خصوصی واگذار شده‌اند به همین دلیل افرادی که مدیریت این کارخانه‌ها را دست گرفته‌اند توانایی اداره آنها را ندارند.

 

کریمی دبیرخانه کارگر استان قزوین نیز در همین ارتباط با اعلام اینکه به ما اطلاع داده‌اند که کارگران زیادی را از تولی پرس اخراج کرده اند، گفت: البته در کنار این واحد تولیدی 60 شرکت دیگر هم هستند که حقوق کارگران را 2 ماه تا یک ساله پرداخت می‌کنند. به اعتقاد ما نباید به دلایلی کارگران را پایان قرارداد کنند زیرا همین امر مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است.

 

حبیبی رئیس شورای کارگران کارخانه داروگر با اشاره به اینکه این کارخانه به دلیل بدهی پلمب است، می‌گوید:  کلاً داروگر 2500 کارگر داشت که با تعدیل های انجام شده حتی 30 تا مراکز پخش خود را هم تعطیل کرده  و امروز 450 کارگر دارد.

تسنیم



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسکنمسکن آی تکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ دو شنبه 21 فروردين 1396 ] [ 10:7 ] [ مصطفی ]
[ ]

خالی کردن شارژ سیم‌کارت با شکل جدید

کلاهبرداری جدید با پیامک‌های ارزش‌افزوده

 

اپراتورهای موبایل باید موافقت مشترک را برای فعال سازی پیامک‌ ارزش افزوده ا‌خذ کنند؛ اخیرا یک اپراتور شیوه جدیدی برای دور زدن قانون و کسر شارژ مشترکان در پیش گرفته که پیامک پولی را از طریق پنجره پاپ‌آپ روی صفحه نمایش ارسال می‌کند.

به گزارش افکارنیوز، افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه و تبدیل شدن آن به ابزاری حیاتی برای زندگی امروز، راه را برای ارائه خدماتی نوین بر بستر این وسیله پرکاربرد فراهم کرد. بنابراین رفته رفته شاهد ارائه خدمات ارزش افزوده پیامکی از سوی اپراتورهای تلفن همراه بودیم که در واقع از سرویسی پایه، خدماتی با ارزش افزوده فراهم آوردند.

پیامک‌ها (یا مسابقاتی) شامل حل جدول تا پاسخ به سوالاتی بسیار ساده ایجاد شدند که بابت آنها جوایز نفیسی به شرکت‌کنندگان در مسئله اعطاء می‌شد.

سود حاصل از خدمات ارزش افزوده پیامکی برای اپراتورهای موبایل و شرکت‌های ارائه کننده خدمات محتوایی به اندازه‌ای زیاد بود که یک باره میزان پیامک‌های پولی به اندازه‌ای اوج گرفت که صبر مشترکان تلفن همراه را لبریز کردند.

مشترکان روزانه حجم سنگینی از پیامک‌های پولی یا همان ارزش افزوده را دریافت می‌کردند و کافی بود تنها به یکی از آنها پاسخ می‌دادند تا روزانه پولی به حساب تولید کنندگان پیامک واریز شود، در نتیجه میزان نارضایتی‌ها از این خدمات که ظاهرا تنها چشم به جیب مشترکان اپراتورهای تلفن همراه دوخته بود زیاد شد.

علی‌رغم اینکه در بسیاری از این پیامک‌ها شیوه غیرفعال سازی نیز گفته شده بود، اما بسیاری از شیوه‌ها ناکارا بوده و مشترکان مورد بمباران پیامکی، صفر شدن حساب شارژ یا سرریزشدن صورتحساب پایان دوره‌شان قرار می گرفتند.

از این رو سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با توجه به افزایش خدمات ارزش افزوده پیامکی در حوزه‌های مختلف و نارضایتی ابراز شده از سوی مردم، روش فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی خدمات پیامکی در تمامی اپراتورهای تلفن همراه را یکسان کرد.

از ابتدای سال گذشته سامانه پیامکی 800 و کد دستوری #800* برای این امر اختصاص یافته تا مشترکان از انواع خدمات ارزش افزوده فعال روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند و درصورت عدم تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار بتوانند این خدمات را غیرفعال کنند.

این موضوع به نوعی دست شرکت‌های تولید کننده محتوای ارزش افزوده را برای ارتکاب به تخلف بست و حتی مانعی شد برای اپراتورهای موبایل که چشم به جیب مشترکان دوخته بودند اما این راه حل رگولاتوری هم اکنون به شیوه‌ای دیگر دور خورده است.

به تازگی صدای اعتراض مشترکان یکی از اپراتورهای موبایل از شیوه جدید خورده شدن شارژ سیم‌کارت بلند شده است.

این اپراتور، همان پیامک‌های ارزش افزوده (پولی) که پیش از این به مشترکان زیادی ارسال می کرد و موافقت آنها را برای فعال سازی جویا می‌شد، اکنون به شیوه دیگری ارسال می‌کند که موجب نارضایتی مجدد مشترکان شده است.

این اپراتور برای فعال سازی سرویس‌های مختلف از جمله کارت ویزیت، درخواست فعال سازی پیامک‌های ارزش افزوده، استفاده از طرح‌های مختلف سرویس‌های تلفن همراه و...، از طریق پنجره پاپ‌آپ (Popup) عمل می‌کند.

در این شیوه، گوشی آلارم می‌دهد و تا صفحه نمایش را باز می‌کنید، متوجه پنجره این خدمات می‌شوید که زیر آن تنها دو گزینه لغو و تأیید یا Cancel و Ok مشاهده می‌شود.

طبق عادت، اغلب مشترکان این خدمات را آزاردهنده می‌دانند و سعی می‌کنند در همان ابتدای کار با لغو پیشنهاد، وارد مراحل خسته کننده و آزاردهنده بعدی نشوند اما ظرف چند ساعت بعد همان پنجره بار دیگر آلارم می‌دهد.

پیش از این برای ارائه خدمات ارزش افزوده از طریق پیامک، به مشترکان اطلاع‌رسانی می‌شد که چه میزان بابت پیامک‌های روزانه از حساب آنها کسر می‌شود و چطور می‌توانند بسته ارزش افزوده را فعال یا غیرفعال کنند که البته لازمه فعال سازی، ارسال پاسخ به همان سرشماره بود اما در پنجره‌های پاپ‌آپ اگر حواستان نباشد و گزینه تأیید را انتخاب کنید، سرویس فعال و پول از حساب‌تان کسر می‌شود.

هر چند که رویه برخورد با آنها همچون پیامک‌های ارزش افزوده و از طریق همان سامانه 800 است. اما این آلارم‌ها رفته رفته تبدیل به معضلی می‌شود که مشترکان نمی‌دانند چگونه آن را غیرفعال کنند.

نکته قابل توجه دیگر این است که اپراتورهای موبایل موظف هستند تمامی خدمات ارزش افزوده محتوای پیامکی را صرفاً بین ساعات 9 صبح تا 9 شب برای مشترکان ارسال کنند اما در هشدارهای پاپ‌آپ این رویه رعایت نمی‌شود و مشترکان وقت و بی‌وقت شاهد ارسال این آلارم‌ها هستند که نیازمند رسیدگی مسئولان است.

انتظار می‌رود سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان متولی برخورد با بی‌قانونی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سریع‌تر از سایرین متوجه رویه‌های  غیر قانونی شود و درصدد برخورد با متخلفان برآید؛ زیرا وقتی مشترکان و رسانه‌ تخلفی را کشف می‌کنند قطعا آن زمان حقوق افرادی ضایع شده است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسکنمسکن آی تکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ دو شنبه 21 فروردين 1396 ] [ 10:5 ] [ مصطفی ]
[ ]

بانک گردشگری بدون ضامن و با نرخ تک رقمی تسهیلات می دهد

امکان دریافت تسهیلات بدون ضامن در قالب طرح «یکتا»ی بانک گردشگری میسر شد.

به گزارش افکارنیوز، طرح جدید موسوم به یکتا که در تمام شعب بانک گردشگری پرداخت می شود، طرح تسهیلاتی است که با نرخ زیر 10 درصد به متقاضیان پرداخت می شود. بر این اساس، مشتریان حقیقی و حقوقی می توانند علاوه بر درخواست تسهیلات برای خود، در صورت بهره مندی از شرایط لازم اشخاص دیگر را نیز برای دریافت تسهیلات معرفی کنند و ضمانت بازپرداخت را با توثیق سپرده خود بر عهده بگیرند.

گفتنی است این نوع تسهیلات در قبال سپرده کوتاه مدت و حداقل 20% و حداکثر 70% مبلغ توثیق سپرده پرداخت می‌گردد. همچنین سود سپرده متناظر با نرخهای اعلامی بانک مرکزی بوده و نرخ تسهیلات اعطایی تک رقمی و حداکثر 10% می‌باشد. علاوه بر این حداقل مبلغ سپرده گذاری 100 میلیون ریال و حداکثر میزان تسهیلات اعطایی 5میلیارد ریال می باشد.

بر اساس این گزارش در این طرح، بانک گردشگری شرایط متنوعی را برای تعیین نرخ و زمان بازپرداخت تسهیلات در نظر گرفته است و متقاضیان برای اطلاعات کامل تر می توانند ضمن پیامک کردن عدد 1 را به شماره 200023950 به شعب بانک در سراسر کشور مراجعه کنند و یا با تلفن 23950-021 تماس بگیرند.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: خبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسنمسن آیتکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ یک شنبه 20 فروردين 1396 ] [ 9:37 ] [ مصطفی ]
[ ]

دلیل ممنوعیت واردات خودروهای کیا در سال 96

دلیل ممنوعیت واردات خودروهای کیا در سال 96

 

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص خودروهای کیا موتورز در سال ۹۶ که مجوز واردات به کشور را پیدا نکرده اند، گفت: تا جایی که من می دانم اطلس خودرو نمایندگی کیا را دریافت کرده ولی شاید این شرکت تأییدیه استاندارد و محیط زیست را دریافت نکرده باشد.

فرهاد احتشام زاده در خصوص حذف اسامی برخی شرکت‌های واردکننده خودرو مانند کیا، اوپل، هوندا، آئودی، اشکودا و سئات در سایت ثبت سفارش ، اظهار داشت: صدور مجوز ثبت سفارش خودرو نیازمند سه فاکتور گواهی فعالیت، تأییدیه سازمان استاندارد و محیط زیست است که در این میان ممکن است برخی از شرکت ها در سال جدید نتوانسته باشند این تأییدیه ها را دریافت کنند که این امر باعث شده تا امکان دریافت مجوز ثبت سفارش را پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه تأییدیه استاندارد یک ساله صادر می‌شود و صدور آن نیازمند ارائه مدارک و اسناد مختلف است، افزود: لیست تمام شرکت هایی که مجوز ثبت سفارش درسال ۹۶ را دارند در سایت اصناف درج شده البته ممکن است بررسی برخی شرکتها در روند اداری نمایندگی رسمی بوده و هنوز نتوانسته باشند گواهی فعالیت خودر ا دریافت کنند که این امر طی دو هفته اخیر اجرایی خواهد شد.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: تا جایی که من می‌دانم اطلس خودرو نمایندگی کیا را دریافت کرده و شاید حذف آن در لیست ثبت سفارش خودرو به دلیل عدم دریافت تأییدیه‌های استاندارد و محیط زیست باشد.

به گزارش تسنیم، بر اساس جدول منتشر شده در سایت ثبت سفارش لیست جدید خودروهایی که مجوز ثبت سفارش در سال ۹۶ را دارند در سایت ثبتارش اعلام شده است که در این لیست اسمی شرکتهای واردکننده خودروهایی مانند کیا، اوپل، هوندا، آئودی، اشکودا و سئات دیده نمی‌شود.

منبع:تسنیم



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسنمسن آیتکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ یک شنبه 20 فروردين 1396 ] [ 9:36 ] [ مصطفی ]
[ ]

با ۱۷ میلیون تومان پارس تندر بخرید

گروه خودروسازی سایپا از پیش فروش پارس تندر خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، موعد تحویل این خودرو تیر اعلام شده و همچنین سایپا 17 میلیون تومان نیز به عنوان پیش پرداخت برای خریداران این خودرو در نظر گرفته است.

 

همچنین بر اساس این گزارش سود مشارکت و سود انصراف برای خریداران این خودرو به ترتیب 15 و 14 درصد اعلام شده است.

 

گفتنی است بر اساس اعلام گروه خودروسازی سایپا مابقی قیمت در زمان ارسال دعوتنامه محاسبه و از مشتری گرفته خواهد شد.

عصر خودرو



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسنمسن آیتکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ یک شنبه 20 فروردين 1396 ] [ 9:35 ] [ مصطفی ]
[ ]

زمان پیش فروش خودروی پژو 2008 + جزئیات

به گفته مدیرعامل ایران خودرو، پژو 2008 هم اکنون در حال تولید بوده و این شرکت آمادگی لازم برای رونمایی و عرضه آن را به بازار دارد.

اتاق خبر 24

هاشم یکه زارع، اعلام کرده به احتمال زیاد پژو 2008 در اردیبهشت ماه رونمایی خواهد شد.
 
به گفته او  پژو 2008 هم اکنون در حال تولید بوده و این شرکت آمادگی لازم برای رونمایی و عرضه آن را به بازار دارد.
 
 همچنین مدیر عامل ایران خودرو در این مورد گفت : ما تولید پژو 2008 را از سال گذشته آغاز کرده ایم و در حال نیز آماده ایم تا این محصول را برای عرضه به بازار، رونمایی و پیش فروش کنیم.
 
او با بیان اینکه پژو 2008 اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو در قرارداد جدید دو شرکت به شمار می رود، افزود: پس از رونمایی از پژو 2008، آن را در اواخر اردیبهشت ماه پیش فروش خواهیم کرد.
 
به گفته یکه زارع، قیمت قطعی و نهایی 2008 در آینده و زمانی که پیش فروش شود، مشخص خواهد شد. گفته های مدیرعامل ایران خودرو در شرایطی است که پژو 2008 قرار بود در هفته های پایانی اسفند سال گذشته با حضور رییس جمهور رونمایی شود، اما این اتفاق رخ نداد و رونمایی از این محصول جدید به سال جاری موکول شد.
 

پژو 2008

 



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسنمسن آیتکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ یک شنبه 20 فروردين 1396 ] [ 9:34 ] [ مصطفی ]
[ ]

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با میزان: گوشت گوسفندی در سراشیبی قیمت/ کاهش تقاضا د

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با میزان:
 
خبرگزاری میزان- رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با بیان کاهش 500 تا هزار تومانی قیمت گوشت گوسفدی در بازار گفت: درحال حاضر عرضه دام در بازار بیش از تقاضا بوده و همین امر کاهش قیمت گوشت را در پی داشته است.
 
گوشت گوسفندی در سراشیبی قیمت/ کاهش تقاضا در بازارعلی اصغر ملکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در خصوص تغییرات قیمت گوشت گوسفندی و میزان عرضه و تقاضا در بازار گوشت، خاطرنشان کرد: قیمت شقه بدون دنبه گوسفندی باقیمت 34 هزار تومان تا 35 هزار تومان در واحدهای صنفی عرضه می‌شود و با رقم 38 هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.
 
وی افزود: درحال حاضر میزان عرضه از تقاضا بیشتر بوده و باعث کاهش 500 تا هزار تومانی قیمت گوشت قرمز گوسفندی در بازار شده است.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اعلام اینکه این موقع از سال عرضه دام در بازار با رشد همراه می‌شود، گفت: ماه‌های اردیبهشت و خرداد هرسال عرضه دام در بازار با رشد همراه است از این رو رفته رفته قیمت گوشت با کاهش روبرو خواهد شد.
 
ملکی در ادامه با بیان اینکه در ماه‌های آینده قاچاق دام با رشد مواجه می‌شود گفت: با زیاد شدن دام در بازار قاچاق دام زنده تاثیر چندانی در میزان عرضه در بازار نخواهد داشت و قیمت‌ها تغییر چندانی نمی‌کند.


موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسنمسن آیتکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ یک شنبه 20 فروردين 1396 ] [ 9:34 ] [ مصطفی ]
[ ]

رمزگشایی از یارانه ۲۵۰هزار تومانی

یارانه 250 هزار تومانی اما در شرایطی مطرح می شود که هیچ نکته ای درباره تبعات پرداخت این یارانه بر قیمت ها، و منابع تامین اعتبارات آن از سوی طراحان گفته نمی شود.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، می گویند یارانه 250 هزار تومانی ، نه حالا که ایران در آستانه انتخابات است، سال گذشته حوالی همین ماه ها بود که حلقه حامیان رییس جمهور سابق از یارانه 250 هزار تومانی سخن گفتند، آن هم درست زمانی که مجلس برای دو سال پیاپی با تصویب سیاست هایی سختگیرانه دولت را به کاهش شمار یارانه بگیران فرا می خواند و در گزارش های دوره ای خود خواستار توضیح مقامات دولتی در باب چرایی سرپیچی از اصل قانون بود . حالا جمعی از کاندیدهای احتمالی ریاست جمهور هم صدا شعار افزایش مبلغ یارانه ها را می دهند ، 250 هزار تومان نیز فعالا سقف شعارهای انتخاباتی است .

 

 یارانه 250 هزار تومانی اما در شرایطی مطرح می شود که هیچ نکته ای درباره تبعات پرداخت این یارانه بر قیمت ها، و منابع تامین اعتبارات آن از سوی طراحان گفته نمی شود . شاید برای دریافتن اصل موضوع بد نباشد مراجعه ای به اصل قانون هدفمندی یارانه ها صورت گیرد .

 

 طبق قانون یارانه ها از محل افزایش قیمت حامل های انرژی و بهای کالاهای یارانه ای تامین می شود ، به این ترتیب آنچه در جریان شعار توخالی و اقتصاد افکن یارانه 250 هزار تومانی بازگو نمی شود میزان افزایش قیمت و تورمی است که در اثر پرداخت این مبلغ به مردم در جامعه ایجاد خواهد شد . برای درک بهتر انچه رخ می دهد کافی است نگاهی به قیمت کالاها پیش از هدفمندی یارانه ها و پس از آن بیندازید .

 

قیمت هر لیتر شیر در آخرین هفته آذرماه سال 1389 ، پیش از هدفمندی یارانه ها ، طبق آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی هزار تومان در هر لیتر بود . هر کیلو تخم مرغ قیمتی در حدود 1400 تا 1500 تومان داشت . هر کیلو گوشت گوسفندی با استخوان به قیمت 14 تا 16 هزار تومان فروخته می شد و گوشت گوساله نیز بین هشت تا 10 هزار تومان به فروش می رسید . بسته های 500 گرمی چای خارجی 5 هزار تومان قیمت داشت و روغن نباتی به قیمت کیلویی 1850 تومان به فروش می رسید . برنج درجه یک ایرانی 2500 تومان و برنج درجه دو و خارجی به ترتیب 1600 و 1500 تومان بود .

 

 همین اقلام درست یک سال پس از هدفمندی یارانه ها اما تغییراتی جدی را تجربه کرد ، بهای هر لیتر شیر از هزار تومان به 1340 تومان رسید . هر کیلو تخم مرغ 3150 تومان بود و برنج وارداتی به قیمت هر کیلو 2 هزار تومان رسید .

 

برنج درجه یک و درجه دو با افزایش قابل ملاحظه قیمت به ترتیب به نزدیک چهار هزار تومان و سه هزار تومان رسید . هر کیلو گوشت گوسفندی در آذرماه سال 1390 حدود 17 هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله حدود 11 هزار تومان قیمت داشت . چای وارداتی به آستانه 6 هزار تومان در هر کیلو رسید و روغن نباتی لیتری 2300 تومان فروخته می شد . این تنها بخشی از داستان پر غصه یارانه هاست چرا که با از راه رسیدن طوفان تورمی در سال 1391 که از سوی وزیر اقتصاد دولت دهم به در رفتن لنگر نرخ ارز مرتبط بود، قیمت ها رشدی قابل ملاحظه را تجربه کرد و سه سال پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها یعنی در سال 1392 بهای این اقلام رشدی سرسام آور را تجربه کرده بود .

 

 درست سه سال پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها هر لیتر شیر 2500 تومان قیمت داشت و هر کیلو گوشت گوسفندی مرز 30 هزار تومان را پشت سر گذاشت . گوشت گوساله در این دوره حتی روی 32 هزار تومان را نیز دید . هر بسته 500 گرمی چای خارجی 15 هزار تومان و هر لیتر روغن 4600 تومان قیمت داشت . برنج درجه یک و درجه دو به ترتیب به هفت هزار تومان و 5600 تومان در هر کیلو رسیده بود و هر کیلو تخم مرغ 4600 تومان فروخته می شد. این ها در حالی اتفاق افتاد که یارانه همچنان 45 هزار و 500 تومان باقی مانده بود .

 

  در این میان قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی از 327 هزار تومان در آذرماه سال 1389 به 866 هزار تومان در آذرماه سال 1392 رسید . هر دلار نیز در آذرماه سال 1389 از 1046 تومان به 2948 تومان در آذرماه سال 1392 افزایش یافته بود .

 

 در عین حال حتی تامین این مبلغ نیز برای اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه ها کفایت نمی کرد و بررسی ها نشان می دهد بخش سلامت و تولید نتوانستند از نمد یارانه ها صاحب کلاهی برای خود شوند در حالی که در قانون بهره مندی این بخش ها از یارانه ها پیش بینی شده بود .

 

 حال اگر بر فرض محال همان نسبت ها در نظر گرفته شود، می توان چنین در نظر گرفت که زلزله ناشی از پرداخت یارانه 250 هزار تومانی 5 برابر بزرگتر از یارانه 45 هزار و 500 تومانی برای اقتصاد ایران خواهد بود . با این فرض می توان در نظر گرفت که اگر نسبت های فوق برای قیمت ها در نظر گرفته شود، بهای اقلام مهم مصرفی چه خواهد شد .حتی تصور 5 برابر شدن میزان افزایش قیمت ها در صورت اجرای این طرح نیز می تواند برای تمامی طبقات جامعه ایران ، اعم از برخوردار و نیازمند تکان دهنده باشد ، افزایش قیمت دلار 181 درصد در سه سال بود، اگر این نسبت در 5 ضرب شود و میزان قیمت فعلی در نظر گرفته شود، آن وقت بهتر است به دلار 34 هزار تومانی، در صورت رسیدن یارانه ها به 250 هزار تومان اندیشیده شود تا ابعاد خطرات ناشی از این طرح ، حتی اگر در ابعاد یک شعار باشد ، بهتر درک شود .  (منبع : بانک مرکزی - قیمت ها به تومان )



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسنمسن آیتکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ یک شنبه 20 فروردين 1396 ] [ 9:32 ] [ مصطفی ]
[ ]

رونمایی از یک نجومی بگیر دیگر

 
دبیر کمیسیون آموزش مجلس گفت: به تازگی سندی در تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان کشف شد که نشان می‌دهد مدیر یک شرکت‌ پتروشیمی وابسته به صندوق، در یکی از دریافتی‌های خود سالیانه یک میلیارد و صد میلیون تومان حقوق گرفته است.
رونمایی از یک نجومی بگیر دیگر اتاق خبر 24

دبیر کمیسیون آموزش مجلس گفت: به تازگی سندی در تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان کشف شد که نشان می‌دهد مدیر یک شرکت‌ پتروشیمی وابسته به صندوق، در یکی از دریافتی‌های خود سالیانه یک میلیارد و صد میلیون تومان حقوق گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین نتایج تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: ابعاد کار سنگین و گسترده است و در هر مرحله، ابعاد جدیدی از این فساد رونمایی می‌شود که تکان دهنده است.

وی افزود: به تازگی سندی در این تحقیقات کشف شد که نشان می‌دهد مدیر یکی از شرکت‌های پتروشیمی وابسته به صندوق که از دو بخش حقوق می‌گرفته است، در یکی از دریافتی های خود سالیانه یک میلیارد و صد میلیون تومان حقوق گرفته که فیش آن به دست ما رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی با بیان تأسف و تعجب از ابعاد بزرگ این فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان، بیان داشت: این فرد از صندوق ذخیره نیز حقوق می‌گرفته است و فیش یک میلیارد و صد میلیون تومانی وی مربوط به شرکت پتروشیمی وابسته به صندوق ذخیره است.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احتمال افزایش میزان تخلفات به بیش از 12 هزار میلیارد تومان نیز وجود دارد البته یک شنبه این هفته، جلسه تحقیق و تفحص برگزار می‌شود و ابعاد دیگری در گزارش‌ها مطرح خواهد شد.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسنمسن آیتکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ یک شنبه 20 فروردين 1396 ] [ 9:31 ] [ مصطفی ]
[ ]

طلا سنگین شد/سکه شکست+جدول قیمت

 
خبرگزاری میزان- قیمت هر گرم طلا 18 عیار امروز در بازار داخلی افزایش داشته و در کنار آن بازار سکه شاهد کاهش قیمت در سکه بهار آزادی و سکه امامی و افزایش قیمت در دیگر انواع سکه بوده است.
 

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، قیمت اونس جهانی طلا با 0.04 درصد کاهش نسبت به قبل امروز در بازار جهانی معامله شد و بر خلاف آن هر گرم طلا 18 عیار 0.2 درصد افزایش داشت.

 

در بازار سکه شاهد افت و خیز قیمت بوده ایم به گونه ای که سکه بهار آزادی و سکه امامی کاهش قیمت را تجربه کرد و نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی افزایش قیمت داشت.

 
دلار امروز در بازار سبز پوش و یورو قرمز پوش بود.
 
جدول قیمت طلا و سکه


موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسنمسن آیتکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ یک شنبه 20 فروردين 1396 ] [ 9:31 ] [ مصطفی ]
[ ]

ایران تصمیم هند برای کاهش خرید نفت را تلافی کرد

منابع هندی:
ایران تصمیم هند برای کاهش خرید نفت را تلافی کرد
منابع آگاه هندی خبر دادند ایران به تلافی برنامه هند برای کاهش واردات نفت از این کشور، مهلتی را که به پالایشگاه های هندی برای پرداخت پول نفت خریداری شده از این کشور می داد، 30 روز کاهش و هزینه حمل و نقل محموله های نفتی برای دهلی نو را نیز 20 درصد افزایش داد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، جمعه گذشته منابع هندی از کاهش واردات نفت از ایران به منظور فشار به تهران برای دریافت امتیاز توسعه میدان گازی «فرزاد ب» خبر دادند.

 

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ظهر روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در این رابطه گفت: «هند از مشتری‌های خوب ما است و علاقه داریم روابطمان را با این کشور توسعه دهیم. اگرهم این میزان را کاهش دهند مشکلی نداریم، زیرا ما مشتری‌های زیادی داریم و تقاضا برای نفت ما بیش از ظرفیت فعلی صادراتی ما است.»

 

در همین راستا پایگاه خبری پی تی آی امروز به نقل از منابع آگاه هندی مدعی شد ایران به تلافی برنامه هند برای کاهش واردات نفت از این کشور، مهلتی را که به پالایشگاه های هندی برای پرداخت پول نفت خریداری شده از این کشور می داد، به میزان یک سوم کاهش و همچنین هزینه حمل و نقل محموله های نفتی برای دهلی نو را افزایش داده است.

 

ایران، سومین صادرکننده نفت به هند، قبلا به پالایشگاه های هندی نظیر ایندین اویل و مانگالور برای پرداخت پول نفت خریداری شده از ایران 90 روز مهلت می داد.

 

اما به گفته منابع آگاه هندی، تهران اکنون این مدت را به 60 روز کاهش داده است و این بدان معناست که این دو پالایشگاه به جای 90 روز باید در مدت 60 روز بدهی نفتی خود به ایران را بپردازند.

 

شرایط فروش نفت ایران جذاب ترین شرایط برای پالایشگاه های هندی بود. علاوه بر مدت جالب توجه 90 روزه پرداخت، ایران محموله های هند را با 20 درصد هزینه حمل معمول به سواحل این کشور انتقال می داد.

 

دیگر کشورهای صادرکننده نفت در غرب آسیا، مهلتی بیشتر از 15 روز برای پرداخت به خریداران پیشنهاد نمی کنند.

 

به گفته منابع هندی، شرکت ملی نفت ایران همچنین تصمیم گرفته است تا تخفیف پیشنهادی حمل و نقل محموله‌ها برای خریداران هندی را از 80 درصد به 60 درصد کاهش دهد.

 

شرکت ایندین اویل و مانگالور، بزرگ ترین خریداران نفت ایران قرار است واردات نفت از ایران را از 5 میلیون تن به 4 میلیون تن در سال 18-2017  کاهش دهند.

 

از آنجایی که دهلی نو تصمیم گرفته است تا برای دریافت قرارداد میدان فرزاد ب به تهران فشار وارد کند، پالایشگاه های بهارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم نیز واردات خود از ایران را 0.5 میلیون تن کاهش خواهند داد و به 1.5 میلیون تن خواهند رساند.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسنمسن آیتکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ شنبه 19 فروردين 1396 ] [ 10:19 ] [ مصطفی ]
[ ]

نوع و میزان مرخصی کارگران بر اساس قانون کار

 
مرخصی‌های استحقاقی، استعلاجی و بدون حقوق کارگران همواره در کارگاه‌ها مورد مناقشه بین کارگران و کارفرمایان قرار داشته است.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، مستند به ماده 66 قانون کار، کارگر در هر سال مجاز به ذخیره بیش از 9 روز از مرخصی سالانه خود نبوده و مابقی مرخصی سالانه وی یعنی 17 روز کاری، برای کارگرانی که به کارهای سخت و زیان‌آور اشتغال نداشته باشند، اجباراً باید مورد استفاده قرار گیرد.

 

مرخصی‌های استحقاقی، استعلاجی و بدون حقوق کارگران همواره در کارگاه‌ها مورد مناقشه بین کارگران و کارفرمایان قرار داشته است. مستند به ماده 66 قانون کار، کارگر در هر سال مجاز به ذخیره بیش از 9 روز از مرخصی سالانه خود نبوده و مابقی مرخصی سالانه وی یعنی 17 روز کاری، برای کارگرانی که به کارهای سخت و زیان‌آور اشتغال نداشته باشند، اجباراً باید مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 برای جلوگیری از تضییع حق کارگر در رابطه با مخالفت کارفرما در استفاده کارگر از مرخصی سالانه، کارگر ذی‌نفع می‌تواند به اداره کار و امور اجتماعی محل کارگاه مراجعه و مشکل خود را مطرح کند که در این حالت اداره کار رأساً تاریخ استفاده کارگر از مرخصی را تعیین و به طرفین یعنی کارگر و کارفرما اعلام می‌کند؛ در این حالت این تصمیم برای هر دو طرف لازم‌الاتباع خواهد بود. در خصوص تعطیلات و مرخصی‌ها این پرسش مطرح می‌شود که آیا کارگر می‌تواند با کارفرما برای انجام کار در روز جمعه بدون تعطیل یک روز دیگری از هفته، موافقت داشته باشد؟

 

در پاسخ باید گفت که استفاده از تعطیل هفتگی در هر حال برای کلیه کارگران مشمول قانون کار اجباری بوده و به‌کارگیری کارگران حتی با جلب رضایت و توافق کتبی آنها یا در شرایط استثنایی و اضطراری در روز تعطیل هفتگی بر خلاف حکم صریح قانون خواهد بود.  بدیهی است چنانچه به دلایل مورد اشاره در ماده 62 قانون کار، کارگر در روز جمعه اشتغال به کار داشته باشد، حتی در موارد خاص و به‌طور موردی، ترتیب مقرر در تبصره یک ماده یادشده الزامی است. پرسش دیگری که مطرح می‌‌شود، این است که آیا می‌توان تعطیل هفتگی جمعه را بدون توافق کارگر به روز معین دیگری در هفته انتقال داد؟

 

به این پرسش نیز باید اینگونه پاسخ داد که تعطیل یک روز معین در هفته به عنوان تعطیل هفتگی در همه حال و بدون هیچ استثنایی اجباری بوده و این تعطیل علی‌الاصول در روز «جمعه» خواهد بود و تغییر آن به روز دیگری در هفته چنانچه در امور مربوط به خدمات عمومی نبوده و نوع یا ضرورت کار نیز آن را ایجاب نکند (که در صورت بروز اختلاف در این زمینه حل آن با مراجع حل اختلاف است) صرفاً با توافق طرفین امکان‌پذیر است.

 

چنانچه تعطیلات تابستانی مورد نظر طبق توافق یا بر اساس عرف معمول کارگاه، بخشی از مرخصی استحقاقی سالانه موضوع ماده 64 قانون کار بوده باشد کار برخی از کارکنان متضمن این معنی است که آنان باید ایام دیگری از سال را از مرخصی استحقاقی خود استفاده کنند.

 

بر اساس مقررات قانون کار که برای تمامی کسانی که بر پایه قانون کار، اشتغال به کار داشته و از مقررات استخدامی خاص تبعیت نمی‌کنند، لازم‌الرعایه و لازم‌الاتباع است، تعطیلات رسمی کارگری همان ایامی است که در تقویم رسمی کشور به عنوان تعطیل شناخته شده و تنها امتیاز کارگران بر دیگر حقوق‌بگیران، استفاده از تعطیل روز جهانی کارگر (یازدهم اردیبهشت ماه هر سال) است لذا کارگرانی که از اقلیت‌های دینی هستند، نیز همانند سایر کارگران از تعطیلات رسمی کارگری بهره‌مند بوده و تعطیل خاصی برای آنها در مقررات پیش‌بینی نشده است.

 

بدیهی است چنانچه کارگران اقلیت‌های دینی جهت شرکت در مراسم مذهبی و اعیاد خود مایل به استفاده از تعطیل در روز خاص باشند، می‌توانند از ایام مرخصی استحقاقی سالیانه خود برای این منظور استفاده کنند و در این زمینه کارفرمایان نیز مساعدت لازم را معمول خواهند داشت.

 

در صورت مصادف شدن تعطیلات رسمی با روز تعطیل هفتگی (جمعه) کارگران، کارفرما تکلیفی به پرداخت وجهی از این بابت به کارگران ذی‌ربط نخواهد داشت مگر آنکه در این زمینه از قبل توافقی صورت گرفته باشد. در اینجا نیز این پرسش مطرح می‌شود که کارگری باید در روز جمعه، به کار اشتغال داشته و در مقابل از روز معین و مستمر دیگری به‌جای روز جمعه به عنوان تعطیل هفتگی استفاده کند، چنانچه روز جمعه که روز کاری کارگر است با یکی از تعطیلات رسمی مصادف شود آیا کارگر مزبور می‌تواند، روز جمعه را تعطیل کند؟ به طوری که متن پرسش نیز گویای این مطلب است، اشتغال به کار کارگر در روز جمعه برای جبران آن قسمت از ساعات کار قانونی است که وی به دلیل تعطیل کردن یک روز معین دیگر در هفته آن را انجام نداده است. به بیان دیگر کار کارگر در روز جمعه به جای تعطیلی روز دیگری از هفته صورت می‌گیرد. به این لحاظ وقتی روز جمعه با تعطیلات رسمی برخورد می‌کند، موجبی برای تعطیل کردن روز جمعه باقی نمی‌ماند و کار کارگر در این روز نیز اضافه کاری تلقی نمی‌شود.

 

در تمام قراردادهای کار اعم از دایم، موقت یا کارمعین، کارفرما ملزم به رعایت مقررات قانون کار از جمله پرداخت دستمزد روز جمعه و ایام تعطیل رسمی است.

 

همچنین استفاده از تعطیل جمعه یا یک روز معین دیگر در هفته برای کلیه کارگران مشمول قانون کار اجباری بوده و باید برای همان هفته مورد استفاده قرار گیرد؛ به این ترتیب انتقال آن به هفته یا هفته‌های دیگر یا ذخیره کردن آن به عنوان مرخصی استحقاقی یا تقویم آن به وجه نقد با مقررات ماده 62 قانون کار انطباق ندارد.

 

کلیه کارگران مشمول قانون کار اعم از نوبت‌کار و غیرنوبت‌کار در مقابل انجام کار در روز جمعه، علاوه بر برخورداری از یک روز تعطیل معین و مستمر دیگر به جای آن، استحقاق دریافت 40 درصد علاوه بر مزد را خواهند داشت.

 

یادآور می‌شود که این مبلغ، جزیی از مزد کارگر در روز جمعه بوده و ماخذ محاسبه اضافه‌کاری انجام‌شده در این روز نیز خواهد بود.

 

چنانچه تعطیلات رسمی بین روزهای غیبت یا مرخصی بدون حقوق واقع شود، جزو روزهای غیبت یا مرخصی بدون حقوق محسوب شده و به این لحاظ کارگر ذی‌حق دریافت مزد تعطیلات رسمی که بین روزهای غیبت یا مرخصی بدون حقوق واقع می‌شود، نخواهد بود.

 

تعطیل توافقی روز پنجشنبه معمولاً موکول به این است که کارگران علاوه بر ساعات مقرره در پنج روز اول هفته (36 ساعت و 40 دقیقه) معادل 7 ساعت و 20 دقیقه ساعات کار مربوط به روز پنجشنبه را نیز در پنج روز مذکور انجام دهند و لذا در صورت استفاده کارگران از مرخصی استحقاقی در هر یک از پنج روز اول هفته، کارگر ذی‌ربط علاوه بر یک روز مرخصی مقرره (7 ساعت و 20 دقیقه) مربوط به آن روز در واقع یک ساعت و 28 دقیقه از ساعات کار مربوط به روز تعطیل توافقی پنجشنبه را نیز از مرخصی استحقاقی استفاده کرده است. در حالت فوق، چنانچه استفاده از مرخصی در طول هفته بطور کامل صورت گیرد؛ در این حالت کارگر معادل ساعات کار هفتگی (44 ساعت) از مرخصی استحقاقی خود استفاده کرده است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسنمسن آیتکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ شنبه 19 فروردين 1396 ] [ 10:19 ] [ مصطفی ]
[ ]

قیمت اجاره درمناطق مرفه‌نشین پایتخت+جدول

 

آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت معاملات انجام شده رهن آپارتمان در مناطق مرفه‌نشین تهران طی فروردین ماه 96 است.

به گزارش شریان نیوز،بنابرعرف بازار، در ازای کم کردن یک میلیون تومان از ودیعه، 30 هزار تومان به اجاره‌بهای ماهاانه اضافه می‌شود. لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه اطلاعات بازار املاک ایران می‌باشد؛

 


موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: خبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسنمسن آیتکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ شنبه 19 فروردين 1396 ] [ 10:18 ] [ مصطفی ]
[ ]

ایرباس سوم مرجوعی و مالکیت آن متعلق به ایران ایر نیست

پشت پرده خرید سومین هواپیمای پهن پیکر از ایرباس؛
ایرباس سوم مرجوعی و مالکیت آن متعلق به ایران ایر نیست
روز گذشته در حالی عباس آخوندی از سئوال خبرنگار یکی از رسانه های کشور برآشفته شد و اقدام به پرخاشگری کرد که آنچه سئوال شده برمبنای اطلاعات پایگاه فلايت گلوبال است که تاکید شده، هواپيمایی که در هفته اول فروردین امسال به ایران ایر تحویل داده شده، مربوط به در سال 2014 و مرجوعی است.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، اگرچه طبق مبانی کارشناسی تحویل هواپیما از زمان سفارش تا ساخت به سرعت انجام نمی شود،اما آنچه باعث تعجب رسانه ها و افکار عمومی شده،برآشفته شدن عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از سئوالی است که علی القاعده محل پرسش بسیاری از مردم است.

 

به گزارش بولتن نیوز، اگرچه او امروز در یادداشتی درباره از کوره در رفتنش خطاب به رسانه ها نوشته است:« همواره وظیفه خود دانسته‌ام که حاضر و پاسخگوي پرسش‌های شما باشم و از شنیدن انتقادها و كاستي‌ها استقبال کنم و صد البته جز راست نگويم. مثال بارز آن انجام وظيفه پاسخگويي در برابر مجلس محترم شواري اسلامي و نمايندگان محترم در جريان دو استيضاح از اينجانب بود. اما آنچه سینه من را تنگ می‌کند، و گاهی فریاد مرا به آسمان می‌برد، رویارویی با جریانی است که در برابر ملت ایستاده است.جریانی که  به زعم عباس آخونید تخم ناامیدی می‌افشاند و در عین حالی که خود سهم اصلی را در ایجاد وضع نابسامان کنونی کشور دارد، در لباس یک مدعی تمام عیار ظاهر می‌شود.»



او در حالی رفتار ناشایست خود با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان را توجیه می کند که با تز حقوق شهروندی در سه سال گذشته وقت این وزارتخانه زیربنایی را صرف مباحث حاشیه ای کرده است و از پرداختن به مهترین مسایل این وزارتخانه که ساخت و نوسازی است،غفلت کرده است.



اما آنچه آخوندی را آشفته کرده،واقعیتی است که پایگاه خبری گلوبال فلایت که یک سایت مرجع هوانوردی است بر آن صحه گذاشته است.در غیراینصورت ورود سومین هوپیما با این مشخصات براساس از قرارداد ایرباس با ایران ایر در ایامی که تعطیلات رسمی کشور است، چه معنایی می تواند داشته باشد؟
 


در همین حال کارشناسان معتقند که، از آنجا که بخش اصلی ارزشی سبد خرید از ایرباس متعلق به هواپیماهای پهن پیکر است این موضوع به خصوص که به صورت اقساطی انجام شده ممکن است به دلیل مشکل انتقال پول ناشی از تحریم های به جای مانده از گذشته، دچار مشکل شود. به گفته آنان در صورت بازگشت تحریم ها به صورت موردی یا عمومی، عملا امکان انتقال وجه اقساط به ایرباس از بین می رود و حقوقا قرارداد معلق شده، هواپیمای پهن پیکر در صورت سفر به خارج از ایران در معرض مصادره یا سایر مشکلات حقوقی قرار می گیرد.

اصغرفخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در این رابطه گفته بود:«برای پرداخت اقساط این هواپیماها شرکتی  تا زمان پرداخت آخرین قسط هواپیما به نام یک spc ثبت شده که در خارج از کشور فعال است.این نشان می دهد که  انتقال مالکیت هواپیما رخ نداده است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: خبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسنمسن آیتکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ شنبه 19 فروردين 1396 ] [ 10:16 ] [ مصطفی ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 64 صفحه بعد