رشد دیوانه وار قیمت مسکن در چین

رکنا:قیمت خانه در شهرهای مهم چین براساس آمارهای اعلام شده از سوی آژانس مشاوره املاک Knight Frank به سرعت در حال رشد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی رکنا : طبق آمار Knight Frank در میان ۱۰ شهر نخست جهان از نظر رشد قیمت مسکن در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶، هشت شهر از چین دیده می شوند. همچنین ۱۰ شهر چین رکورد افزایش قیمت بیش از ۲۰ درصدی را در بخش مسکن شکسته اند.
قیمت ها در شهر نانجینگ چین که داغ ترین بازار املاک را در جهان دارد، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل به صورت میانگین ۴۲/9 درصد افزایش داشت.

کیتی اورت آلن، تحلیلگر بخش تحقیقات بین المللی مسکن آژانس Knight Frank در یادداشتی اینطور نوشت: «شهرنشینی و افزایش ثروت خانوارها دلایلی است که پشت افزایش قیمت مسکن در چین قرار دارد، اما وضعیت در شهرستان های کوچک تر و بازارهای روستایی فرق دارد.»
در بخشی از یادداشت اورت آلن آمده است: «رشد سریع قیمت ها خانه در شهرها باعث نشده است که سیاست گذاران این کشور از تعیین سیاست هایی برای سخت تر کردن وام مسکن، درخواست برای گذاشتن سپرده بیشتر و در برخی موارد منع خرید خانه برای افرادی غیر از ساکنان محلی غافل شوند.»
اورت آلن می گوید: «شواهدی هست که نشان می دهد نرخ رشد قیمت مسکن در برخی شهرهای کلیدی توانسته با کمک برخی قوانین و اثربخش شدن آنها کنترل شود.»
قیمت خانه در قاره بزرگ آسیا به طور متوسط ۱۲/3درصد در سه ماهه سوم سال جاری افزایش یافت که باعث شد قاره کهن با پیشی گرفتن از سایر مناطق جهان سریع ترین رشد را از نظر قیمت خانه در جهان داشته باشد. قیمت خانه در اروپا به طور متوسط در همین دوره زمانی تنها 3/7 درصد افزایش یافت.
به جز هشت شهر چین شهرهای ونکوور کانادا و چنای هند در فهرست شهرهایی هستند که رشد قیمت خانه در آنها بیشترین سرعت را داشته است. قیمت خانه در این دو شهر در سه ماهه سوم سال جاری ۲۴درصد افزایش یافت.
پس از اینکه چین به عنوان یکی از اقتصادهای نوظهور جهان شروع به رشد کرد، توانست روند صعودی خود را ادامه داده و به یکی از قدرت های اقتصادی برتر دنیا تبدیل شود.
قشر متوسط چین از رشد اقتصادی کشورشان بیشترین بهره را بردند. ثروت این قشر از جامعه چین که جمعیت بسیار بالایی هم دارد، باعث شده کارهایی را که قبلا نمی توانستند انجام دهند اکنون عملی کنند. مسافرت های خارجی، زندگی در خانه های لوکس و خرید اجناس گران قیمت از جمله رفتارهای پولی است که نسل ثروتمند این روزهای چین انجام می دهند.
آنها همچنین اراده بسیار خوبی برای خرید در مسافرت های خارجی دارند و کشورهای اروپایی روی درآمدشان از گردشگران چینی حساب ویژه ای باز کرده اند.

منبع:فرصت امروز

با 12میلیون صاحب آپارتمان سنددارشوید.
در15کیلومتری تهران شهراندیشه
مسکن بزرگ آی تک.کد عضویت640
ادرس سایت:maskan-itak.ir
برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل بفرمایید.

09902012606
09902012607
02165514673

آیدی تلگرام:@Mostafa5719



موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمان
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 12:50 ] [ مصطفی ]
[ ]

گران شدن مسکن چقدر واقعی یا کاذب است(به روز شده در تاریخ1395/10/9پنج شنبه)

رکنا:میانگین قیمت مسکن شهر تهران در آذرماه امسال در حالی با رشد ۷.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود که تورم نقطه به نقطه در همین ماه ۹.۲ درصد گزارش شد؛ یعنی قیمت واقعی مسکن در بازه یکساله افت ۱.۵ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی زکنا :  وسایل ارتباط جمعی طی روزهای اخیر به تبعیت از اعلام آمار معاملات و قیمت مسکن توسط بانک مرکزی، هیجانی در فضای رسانه‌ای ایجاد کردند که در نگاه اول شائبه ایجاد سونامی قریب الوقوع در بازار مسکن را متبادر کرد.

تازه‌ترین گزارشی که بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در تهران منتشر کرده، نشان دهنده ثبت قیمت ۴.۴ میلیون تومانی هر متر زیربنای واحد مسکونی برای خرید و فروش است. این تغییر از رشد نیم درصدی نسبت به آبان ماه و ۷.۷ درصدی در قیاس با آذر ماه سال گذشته حکایت دارد. اما آمارها در هر دو شاخص تورم نقطه به نقطه و نیز تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه نشان می‌دهد قیمت مسکن هنوز افت قیمت را تجربه می‌کند.

اگر بخواهیم به نتیجه‌ای واقعی از احتمال تحول، تحرک، افزایش یا افت قیمت در بازار مسکن شهر تهران برسیم باید چند شاخص را در نظر بگیریم:

- یکی از شاخص‌ها تعداد معاملات است. تعداد معاملات آپارتمان مسکونی شهر تهران در آذرماه به ۱۱.۸ هزار واحد رسید که نسبت به ماه قبل ۵.۱ درصد و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۵.۹ درصد کاهش دارد. از سوی دیگر تعداد معاملات آذرماه در مقایسه با میانگین ۹ ماهه ابتدای سال جاری ۱.۲ درصد کمتر شده است.

- رشد قیمت واقعی مسکن شاخص دیگری است که آمارها به نفع این بخش حکایت نمی‌کند. از آنجاکه قیمت مسکن در سال ۱۳۹۵، به‌طور میانگین حدود ۰.۵ تا دو درصد نوسان داشته است، در حال حاضر سطح میانگین قیمت مسکن در آذرماه معادل ۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی آذر ۱۳۹۴، افزایش داشته که البته این میزان افزایش در «قیمت اسمی» مسکن در مقایسه با نرخ تورم نقطه به نقطه آذرماه ۱۳۹۵ که معادل ۹.۲ درصد بوده است، حکایت از افت ۱.۵ درصدی «قیمت واقعی» مسکن در آخرین ماه فصل پاییز دارد.

- نکته‌ جالب دیگر پایین بودن تورم مسکن نسبت به تورم عمومی است. در حال حاضر که تورم اقتصاد به شدت کاهش یافته هنوز از رشد قیمت مسکن در ۹ ماهه ابتدای سال جاری بیشتر است. در آذرماه امسال نرخ تورم ۷.۲ درصد گزارش شد در حالی که رشد قیمت مسکن در ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۴.۷ درصد بوده است و اگر نسبت ۱۲ ماهه هر دو بخش را با یکدیگر مقایسه کنیم قطعا مسکن شرایط بدتری را خواهد داشت.

از سوی دیگر عوامل تقویت کننده بازار مسکن به دلایلی همچون عرضه مازاد، رکود اقتصادی، کمبود منابع بانکی و پایین بودن توان خرید متقاضیان مصرفی، قدرت تجهیز بازار مسکن را ندارد. آمار شهریور امسال نشان می‌داد صدور پروانه‌های ساختمانی شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش یافته که البته با توجه به ۱.۷ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار مسکن خالی در تهران، کاهش پروانه‌ها امری طبیعی است.

در این شرایط اقداماتی همچون کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن به ۹.۵ و تسهیلات ساخت به هشت درصد، رشدی را در بازار مسکن رقم نزده است. افزایش نرخ دلار نیز معضل دیگری است که می‌تواند عمق رکود مسکن را بیشتر کند. اگر دلار به روند صعودی خود ادامه دهد اثر التهابی بر اقتصاد می‌گذارد و می‌تواند فاصله تورم مسکن با تورم اقتصاد را بیشتر کند.

در آن صورت ثبات قیمت مسکن به معنای کاهش قیمت واقعی این کالا خواهد بود. رشد قیمت مسکن نیز یعنی افزایش فاصله جیب مشتریان با قیمت مسکن؛ بنابراین در شرایط فعلی که حرفه‌مندان، متقاضیان و واسطه‌گران بازار مسکن درگیر معضلات این بخش هستند ایجاد اثر التهابی در این بازار به نفع هیچ‌کس نیست.

منبع:ایسنا

با 12میلیون صاحب آپارتمان سنددارشوید.
در15کیلومتری تهران شهراندیشه
مسکن بزرگ آی تک.کد عضویت640
ادرس سایت:maskan-itak.ir
برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل بفرمایید.

09902012606
09902012607
02165514673

آیدی تلگرام:@Mostafa5719



موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمان
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 12:44 ] [ مصطفی ]
[ ]

آپارتمان 33متری(مناسب جهت سرمایه گذاری)

33متری
3سال ساخت
طبقه هفتم
یک خوابه
سرامیک-MDF-گازرومیزی-هودشومینه ای
آسانسوردار
فازیک اندیشه
شرایط خریدباوام بانکی
8میلیون نقد
15میلیون رهن
40میلیون وام بانکی
09382038179
09902012606اردکانی
پنج شنبه 1395/10/9



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمان
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 12:22 ] [ مصطفی ]
[ ]

بیش از سه میلیون سند مالکیت روستایی در کشور صادر شده است

اخبار مسکن.خبر مسکن.اخبار اقتصادي.اخبار املاک.اخبار جديد مسکن تهران. اخبار مسکن تهران.قيمت ارز.قيمت طلا.قيمت سکه.املاک انديشه.آپارتماناراک - ایرنا - معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بیش از سه میلیون فقره سند مالکیت روستایی تاکنون در قالب برنامه مدون و منسجم برای تحول در روستاهای کشور صادر شده است.

 

به گزارش ایرنا، هادی درفشی روز پنجشنبه در آیین گشایش ساختمان اداری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فراهان در استان مرکزی افزود: سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است و روستائیان با این سند می توانند تسهیلات دریافت کنند ، ضمن آنکه بسیاری از اختلافات ملکی با سند دار شدن رفع شده است.
وی اظهار کرد: بستر صدور 270 تا 340 هزار سند مالکیت در کشور فراهم شده اما، در روستاهای بزرگتر سرعت روند صدوراسناد به دلایلی با کندی مواجه است.
معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه گفت: ظرف یک دوره 10 ساله 120 هزار واحد روستایی با استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ چهار و پنج درصد نوسازی و بازسازی می شود.
درفشی افزود: با حمایت دولت تدبیر و امید در تامین اعتبار لازم برای بازسازی بافت های فرسوده روستایی در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وی اظهار کرد: ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد که تاکنون 290 هزار واحد آن توسط این بنیاد در سطح کشور ساخته و به متقاضیان واگذار شده است.
وی گفت: 40 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده از تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در صورت تامین تاسیسات زیربنایی، در نیمه نخست سال 96 به اتمام می رسد.
وی اظهار کرد: ساخت مسکن ویژه خانواده های دارای از 2 فرزند معلول به بالا با کمک بنیاد مستضعفان و جانبازان، بنیاد مسکن، بهزیستی، حساب 100 امام و خیرین مسکن ساز نیز در جریان است.
معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون 11 هزار خانواده با شرایط فوق شناسی و برای سه هزار خانواده مسکن مناسب ساخته و تحویل شده است.
وی اظهار کرد: در شرایط کنونی اقتصادی کشور لازم است همپوشانی توسط نهاد ها و ادارات مختلف به وجود آید و پوشش حمایتی برای تامین منابع از عوامل موفقیت محسوب می شود.
در این آیین ساختمان اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فراهان در زمینی به مساحت 500 متر و اعتباری بالغ برسه میلیارد ریال با حضور جمعی از مسئولان محلی بهره برداری شد.
6991/ 6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی* انتشاردهنده:مژگان حیدری
منبع:ایرنا
پنج شنبه 1395/10/9



موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمان
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 12:15 ] [ مصطفی ]
[ ]

خرید مسکن آسان در شهرک اندیشه

مسکن بزرگ آی تک
بامجوزرسمی وکدرهگیری
رهن واجاره آپارتمان ویلا فازیک اندیشه وشهرک مریم
از40متربه بالا
مشاورشما مصطفی اردکانی :   09902012606
09382038179   

..............
اصلاچرا رهن؟؟ با۲۸میلیون آپارتمان بخرید وساکن شوید.
فروش آپارتمان باکمترین نقدینگی
 فقط با13میلیون صاحب آپارتمان سنددار شوید.
13میلیون نقد+50م وام+ 15م رهن
باتمامی امکانات اکازیون
متراژ حدودا 40متر
ومتراژبالاباشرایط خاص خودش
نوسازوقدیمی ساز
از40تا120متری
آماده تحویل باکدرهگیری
 وانتقال سندبنام خریداربه صورت قطعی
لطفابه دوستان اطلاع رسانی کنید.

شهراندیشه15کیلومتری تهران درواقع30کیلومتری میدان آزادی
مشاورشمامصطفی اردکانی  
09902012606


ساعت کاری دفتریکسره ۹صبح الی۹شب حتی روزهای تعطیلی

آدرس: جاده مخصوص بعداز ایران خودرو اولین تقاطع سمت چپ مستقیم تااندیشه
فاز1 انتهای بلواردنیامالی بین ارغوان13و14مسکن بزرگ آی تک



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمان
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 10:45 ] [ مصطفی ]
[ ]

واگذاری 750واحد مسکن مهر(به روز شده در تاریخ:1395/10/9روز پنج شنبه)

واگذاری 750 واحد مسکن مهر به جوانان در شرف ازدواج

فرماندار شهرستان قزوین با اشاره به اینکه دولت بر استفاده از تمام ظرفیت‌های جامعه در جهت تسهیل امر ازدواج تأکید دارد، از اختصاص 750 واحد مسکن مهر به جوانانی که در شرف ازدواج هستند خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، سید علی موسوی فرماندار قزوین امر ازدواج را مهم دانست و اظهار کرد: دولت تدبیر و امید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های جامعه در جهت تسهیل امر ازدواج تأکید دارد و باید با تشکیل کارگروه‌های مختلف طوری برنامه‌ریزی شود که فعالیت‌های این کارگروه‌ها کاربردی و موجب ارتقای کمّی و کیفی ازدواج‌‌های شهرستان شود.

وی با اشاره به قانون تسهیل ازدواج جوانان که در دولت یازدهم مراحل تصویب و اجرای آن ابلاغ شده است از مدیران دستگاه‌های اداری شهرستان خواست تمام ظرفیت‌های اداری خود را در جهت تسهیل ازدواج جوانان بکار گیرند.

فرماندار قزوین پیگیری تشکیل کارگروه‌هایی برای تبادل‌نظر در موضوعات آموزش و مشاوره، خیرین امر ازدواج، هماهنگی تشکل‌های اجتماعی در امر ازدواج و خانواده را تأکید کرد.

موسوی در ادامه با بیان اینکه لازم است برای نهادینه‌کردن ارزش‌های اسلامی و انسانی در جامعه از کودکان آغاز کرد، به نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی خانواده ‌ها اشاره کرد و خواستار آموزش جدی دانش آموزان با مقوله زندگی و نحوه اداره خانواده شد.

فرماندار قزوین راهکارهای پیشگیرانۀ برای ارتقای امور جوانان را آموزش‌هایی از قبیل آموزش قبل ازدواج و همچنین پس از ازدواج همراه با مداخلۀ مشاوره‌ای و نیز آموزش مهارت‌های زندگی و بازتوانی پس از طلاق و آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های ارتباطی به دانش‌آموزان، مشاوره ویژه دانش‌آموزان، دانست.

موسوی در خصوص افزایش ساعت مشاوره قبل از ازدواج برای استحکام بیشتر زندگی جوانان و کاهش طلاق گفت: این مشاوره در برخی از استان تا سقف 100 ساعت است که تصمیم گرفته شد با بررسی این آموزش‌ها در استان‌های دیگر، کیفیت و ساعات این مشاوره در شهرستان قزوین افزایش یابد.

وی مشکلات اقتصادی را از دیگر موانع پیش روی جوانان در امر ازدواج دانست و تصریح کرد: عدم تأمین اقتصادی مهمترین دلیل بی‌رغبتی و بی میلی جوانان به امر ازدواج بوده و بیشتر مردها مایل هستند پس از سر و سامان گرفتن وضعیت اقتصادی شان به تشکیل خانواده مبادرت کنند. به همین جهت ضرورت پیگیری اشتغال جوانان برای رفع این مانع ضروری و اساسی است.

فرماندار قزوین ازدواج جوانان را وظیفه خود آن‌ها ندانست بلکه در اصل بزرگترها هستند که به موقع برای ازدواج جوانان باید وارد عرصه شوند.


موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمان
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 10:26 ] [ مصطفی ]
[ ]

لیست قسمت ارز

قیمت ارز امروز 95/10/7
عنوان                                          خرید                              فروش


سکه یک بهار قدیم                    1.150.000                       1.160.000

سکه تصویر امام                       1.188.000                       1.193.000

سکه نیم بهار                            618.000                        625.000

سکه ربع بهار                           323.000                         333.000

سکه یک گرمی                        202.000                          210.000

دلار آمریکا                                 4.120                              4.15

یورو اروپا                                   4.315                             4.995

پوند انگلیس                             4.930                             4.995 

دلار کانادا                                 3.110                             3.145






موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی

برچسب‌ها: املاک اندیشه,مسکن اندیشه,خرید آپارتمان اندیشه,فروش آپارتمان اندیشه,خبر مسکن,خبر جدید مسکن,اخبار مسکن,اخبار املاک,اخبار مسکن تهران,اخبار مسکن ایران,اقتصاد ایران,نرخ ارز,قیمت سکه,املاک اندیشه,
[ سه شنبه 7 دی 1395 ] [ 10:31 ] [ مصطفی ]
[ ]

گسل جدید در قلب تهران را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، جلیل قلمقاش  در کرج اظهار داشت: نقشه گسل‌های تهران در سال 64 توسط متخصصان سازمان زمین شناسی مطالعه و در چارچوب یک گزارش منتشر شد.

وی افزود: نقشه جدیدی از گسل‌های تهران در سازمان پژوهش‌های کاربردی زمین شناسی تهیه شده است که این گسل‌ها فعال هستند.

معاون سازمان زمین‌شناسی کشور با بیان اینکه گسل‌های شناسایی شده می‌توانند فعالیت‌های لرزه‌ای در آینده داشته باشند، عنوان کرد: در حال حاضر یک گسل جدید در تهران شناسایی کرده‌ایم که از کنار برج میلاد رد می‌شود و تقریباً در بخش مرکزی تهران است.

وی ادامه داد: در تهران که شهری است که از نظر زلزله همیشه در خطر، این گسل می‌تواند فعالیت لرزه‌ای داشته باشد و جابه‌جایی آن بیش از گسل‌هایی است که از قدیم شناسایی شده و در تهران باید مراقب باشیم که همیشه خطر زلزله وجود دارد.

قلمقاش با تشریح ابعاد شناسایی این گسل اظهار داشت: این گسل از شرق تا غرب تهران را در بر می‌گیرد و از آن عبور می‌کند.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی
[ سه شنبه 23 شهريور 1395 ] [ 18:36 ] [ مصطفی ]
[ ]

خانه‌های نوساز تهران متری چند؟+جدول قیمت

عصر ساختمان- عمر بنا یکی از ویژگی های مهم در انتخاب خانه برای خریداران است که عموما خانه های نوساز طرفداران مخصوص به خود را دارند.

 

به گزارش  پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از میزان، برخی از افراد در زمان انتخاب یک مسکن در میان ویژگی های مختلف نوساز بودن بنا در اولویت است.
گزارش ها حاکی از آن است قیمت خانه های نوساز از حدود 4 میلیون تومان آغاز و بنا به محله سکونت و باقی ویژگی های مسکن تا چند ده میلیون ادامه خواهد داشت.

نمونه ای از قیمت مسکن های نوساز به شرح زیر است:


 



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی
[ سه شنبه 23 شهريور 1395 ] [ 18:34 ] [ مصطفی ]
[ ]

شخصی که دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست! / داستان ژنده پوشی که ثروتمند شد

بیل گیتس از صدر جدول ثروتمندترین مردجهان خارج شد و جایش را به «آمانسیو اورتگا» بنیانگذار شرکت بین المللی البسه «زارا» با ۷۷.۸ تا ۷۹.۵میلیارد دلار ثروت داد.
بیل گیتس شخصی که دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست! / داستان ژنده پوشی که ثروتمند شد
به این مطلب امتیاز دهید
100% 0%

 به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیـوز"، خبر صدرنشینی آمانسیو اورتگا در جدول ثروتمندترین‌های دنیا لحظه به لحظه چرخ می‌خورد تا افراد بیشتری از این اتفاق مطلع شوند. خبر قطع به یقین جالب توجه است اما شاید آنچه که بیشتر جلب توجه کند قصه زندگی مردی است که امروز در رقابت تنگاتنگ با بیل گیتس ، هر از گاهی عنوان ثروتمندترین را از آن خود می‌کند.


داستان ژنده پوشی که ثروتمند شد!

سال گذشته وقتی وب سایت بیزنس اینسایدر،‌ داستان زندگی آمانسیو اورتگای اسپانیای را منتشر کرد ، چنین عنوانی را برای تیتر مطلب خود برگزید.

مردی که این‌روزها بر صدر ثروتمندترین جلوس کرده در لئون اسپانیا متولد شد. اگرچه قصه زندگی بسیاری از افرادی که در حال حاضر در سراسر دنیا جزو چند ثروتمند بزرگ قرار دارند معمولا حکایت از یک گردش مالی میراثی در خانواده آنها دارد اما اوضاع برای آقای اورتگا طور دیگری بوده است.

او فرزند یک خانواده فقیر بود و کودکی‌اش را در فقر گذارند. زندگی خانوادگی محقرانه‌ای داشت که البته هیچ نمایی از وضعیت امروز اورتگا در آن دیده نمی‌شد.

درآمد ماهیانه پدر اورتگا ۳۰۰ پزوتا بود. یک حقوق بسیار ناچیز در دوران پس از جنگ داخلی اسپانیا در سال ۱۹۳۰ که کشور آرام آرام در حال جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از جنگ بود.

درباره درآمد ۳۰۰ پزوتایی پدر اورتگا نکته جالبی وجود دارد. درست در همان دوران برای خرید یک دوجین تخم مرغ ، باید ده برابر این دستمزد را هزینه می‌کردند. و خب همه چیز واضح است. خانواده اورتگا حتی برای خرید یک شانه تخم مرغ در ماه هم پول نداشتند.

وقتی غذایی برای خوردن نبود...

یکی از خاطراتی که در زندگینامه آمانسیو اورتگا وجود دارد، درباره روزیست که همراه مادرش برای خرید مواد غذایی به فروشگاه رفته بودند.اورتگا می‌شنود که فردی به مادرش می‌گوید نمی‌تواند در قبال مواد غذایی کارت شناسایی او را گرو نگه دارد و نمی‌تواند به این شکل به او مواد غذایی بدهد.

معنی این حرف واضح بود. خانواده اورتگا حالا حتی غذایی هم برای خوردن نداشتند.

وقتی کار آغاز می‌شود

آمانسیو اورتگا به خاطر شرایط نامناسب مالی خانواده ،‌حدودا ۱۳ ساله بود که مدرسه را رها کرد و در یک مغازه به عنوان پیک شروع به فعالیت کرد. درست در همان زمان‌های سخت و وحشتناک بود که اورتگا به این نتیجه رسید که قصه دراماتیک فقر دیگر هرگز نباید برای او و خانواده‌اش تکرار شود و ادامه پیدا کند.

همه اتفاقات تلخ روزهای درام فقر درست مانند سیلی بر صورت اورتگایی خورد که هنوز خیلی جوان بود. او در زندگی یک بازنده بود اما بازنده‌ای که از شکست مسیری را برای موفقیت خود ساخت. اورتگا نمی‌خواست بیش از این در فقر زندگی کند و همه این روزهای وحشتناک باعث شد تا عزم جزم او برای تغییر شرایط زندگی‌اش ، در نهایت ختم به راه‌اندازی برند زارا شود.

اورتگا وارد بازار کار شد

آمانسیو اورتگا در روزهای سخت زندگی‌اش مشاغل مختلفی را تجربه کرد. از باربری گرفته تا دستیاری خیاط و پیک و...

در نهایت سال ۱۹۶۰ بود که او در یک فروشگاه محلی لباس ،‌به عنوان مدیر انتخاب شد. ذهن هشیار اورتگا باعث شد تا وی به صرف هزینه هنگفت ارسال پارچه به کارخانه و از کارخانه به فروشگاه پی ببرد و به انتقال بی‌واسطه لباس به دست مشتری بیاندیشد. در ضمن هزینه سنگین لباس‌های گرانقیمت راه خرید را فقط برای عده‌ای متمول باز گذاشته بود. به همین ترتیب بود که اورتگا دست به کار شد. او پارچه‌های ارزان‌تر را می‌خرید و همراه همسرش در خانه با برش دستی و دوخت آنها ، لباس‌ها را به فروش می‌رساند.

اورتگالا سود به دست آمده از این کسب و کار کوچک را برای راه‌اندازی اولین کارخانه تولید لباس خود هزینه کرد. جالب است بدانید حالا همان کارخانه به فروشگاه‌های برند زنجیره‌ای زارا تبدیل شده است. و جالب‌تر اینکه بدانید اورتگا در حال حاضر تنها صاحب برند زارا نیست بلکه چندین و چند برند دیگر را هم راه‌اندازی کرده است.

یک ثروتمند ساده

نکات جالب توجهی درباره اورتگا وجود دارد. او این‌روزها در شهر لاکرونا ساکن است. یعنی همان شهری که روزی در آن به عنوان باربر زندگی می‌کرد. هیچ علاقه‌ای به دیده شدن در رسانه‌های مختلف ندارد. بسیار ساده پوش است و از کراوات زدن خوشش نمی‌آید برای همین هرگز کراوات نمی‌زند.

معمولا راحت‌ترین لباس‌ها را انتخاب می‌کند. یک شلوار جین و بلوز ساده و کت ساده‌تری روی آن. اعتقادی به تبلیغات ندارد و در حالیکه سایر کمپانی‌های بزرگ دنیا ۳.۵ درصد از درآمد خود را صرف تبلیغات می‌کنند ، شرکت‌های تحت مدیریت او تنها ۳ درصد از درآمد خود را به تبلیغ صرفا در مراکز شلوغ اختصاص داده‌اند.

اورتگا هرگز در هیچ مصاحبه‌ای شرکت نکرده است. او اصولا ترجیح می‌دهد کمتر در مراکز عمومی دیده شود و مورد توجه قرار بگیرد.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی
[ سه شنبه 23 شهريور 1395 ] [ 18:34 ] [ مصطفی ]
[ ]

زمان واریز یارانه شهریور ۹۵ اعلام شد

یارانه نقدی شهریور 95 صبح روز شنبه 27 شهریور 95 قابل برداشت است.
 

 به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیـوز"، در 5 ماهه ابتدایی سال 95 در تاریخ 26 هر ماه یارانه واریز گردیده و زمان پرداخت یارانه این ماه نیز 26 شهریور اعلام شده است.یارانه نقدی شهریور 95 صبح روز شنبه 27 شهریور 95 قابل برداشت است.


 "شصت و هفتمین" مرحله یارانه نقدی مربوط به شهریور ماه 1395 به ازاء هر نفر 455.000 ریال ساعت 24:00 روز جمعه مورخ 1395/06/26 به حساب سرپرستان محترم خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

در 5 ماهه ابتدایی سال 95 در تاریخ 26 هر ماه یارانه واریز گردیده و زمان پرداخت یارانه این ماه نیز 26 شهریور اعلام شده است.یارانه نقدی شهریور 95 صبح روز شنبه 27 شهریور 95 قابل برداشت است.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی

برچسب‌ها: یارانه
[ سه شنبه 23 شهريور 1395 ] [ 18:32 ] [ مصطفی ]
[ ]

مظنه آپارتمان در اسلامشهر و رباط‌کریم؟+جدول

اقتصاد آنلاین - تقی کاظمی : آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت معاملات انجام شده واحدهای مسکونی اسلامشهر و رباط‌کریم در اردیبهشت ماه 95 است.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی
[ پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395 ] [ 16:47 ] [ مصطفی ]
[ ]

سوییت‎‌های شمال تهران چند؟ +جدول

اقتصاد آنلاین - علی کیوان پناه : به گزارش اقتصاد آنلاین، آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت معاملات انجام شده انواع سوییت در شمال شهر تهران در اردیبهشت ماه جاری می‌باشد.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی
[ پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395 ] [ 16:46 ] [ مصطفی ]
[ ]

افتتاح 4 هزار واحد مسکن خیرین

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز با اعلام اتمام ۱۵ هزار واحد مسکن در سال جاری، از افتتاح بیش از ۴ هزار واحد در دو ماهه نخست سال جاری خبر داد.

 کیومرث سلگی در بیان آخرین وضعیت ساخت مسکن توسط خیرین مسکن‌ساز گفت: انجمن خیرین مسکن‌ساز، ساخت حدود ۱۵ هزار واحد مسکن از واحدهای باقی‌مانده را از سال‌های گذشته در برنامه دارد که در بیشتر استان‌های کشور پراکنده هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز، افزود: از این تعداد حدود ۴ هزار و ۳۸۷ واحد آماده افتتاح شد و بخشی از آنها شاملِ ۳۴۵ واحد مسکونی در نظرآباد، ۱۸۰ واحد در تبریز و ۷۲ واحد در مینودشت استان گلستان است که با حضور خیرین، بهره‌برداران و مردم به بهره‌برداری رسیده است.

سلگی با اشاره به اینکه در هفته گذشته پروژه ۷۲ واحدی مینودشت توسط خیرین و بهره‌برداران در استان گلستان افتتاح شد، ادامه داد: انجمن خیرین مسکن‌ساز برنامه سالانه‌ای دارد که در ابتدای هرسال ابلاغ می‌شود و معمولا در اختیار هیات امنای انجمن است و در چارچوب اهداف و برنامه‌هایی است که انجمن مرکز سیاستگذاری می‌کند.

این فعال مسکن‌ساز همچنین درباره زمانبندی انجام کارها و تاخیر یا زود تحویل دادن واحدهایی که توسط انجمن خیرین مسکن ساز ساخته و تحویل می‌شود گفت: میانگین اجرای پروژه‌هایی که تعریف و بر اساس آنها نیز اعتبار تامین می‌شوند دو سال است که بر مبنای همان نیز اجرا به طول می‌انجامد. اما نکته حائز اهمیت نقش مردم در ساخت و اتمام واحدهاست که کمک کننده و تعیین کننده انجمن خیرین مسکن‌ساز است.

وی افزود: از آنجایی که مسکن، کالای خاص است قطعا مشارکت مردم تاثیرگذار است و برنامه‌های زمانبندی را در صورت مشارکت مردم بهتر به سرانجام می‌رسانیم.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی
[ پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395 ] [ 16:45 ] [ مصطفی ]
[ ]

قیمت روز طلا و سکه در بازار 30 اردیبهشت

به گزارش اقتصاد آنلاین، از این پس می‌توانید آخرین قیمت طلا، آخرین قیمت گرم طلا، آخرین قیمت مثقال طلا و آخرین قیمت انواع سکه، همه را در یک جا مشاهده کنید.

آنچه در ذیل می آید جدول قیمت روز جاری طلا و سکه و مقایسه با آخرین قیمت های ثبت شده روز گذشته است. جدول زیر به همراه نمودار تغییرات یک ماه، چند ماه و چند سال گذشته قیمت‌ها می‌تواند نوسانات دقیق بازار را به شما نشان دهد؛



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی
[ پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395 ] [ 16:44 ] [ مصطفی ]
[ ]

تحلیل رسمی از آینده مسکن

وزير راه‌‌وشهرسازي روز گذشته در بازديد از نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها، در غرفه «دنياي‌اقتصاد» حضور پيدا كرد و ضمن بحث و بررسي درباره كمكي كه رسانه‌هاي تخصصي مي‌توانند به حسن‌اجراي تصميمات و مصوبات مراجع قانون‌گذار داشته‌ باشند، به پرسش‌هاي خبرنگاران نيز پاسخ داد.

 
به گزارش دنیای اقتصاد، عباس آخوندي ابتدا به مهم‌ترين موضوع روز بازار مسكن؛ يعني آينده كوتاه‌مدت و ميان‌مدت قيمت‌ها پرداخت و در پاسخ به «دنياي‌‌اقتصاد» درخصوص «صحت و سقم اظهارنظرهاي برخي افراد معدود كه اخيرا پيشگويي‌هايي درباره جهش قيمت مسكن(!) انجام داده‌اند» اعلام كرد: در حال حاضر از يك‌سو معاملات حوزه خريد و فروش آپارتمان با ركود مواجه است و از سوي ديگر عمليات تكميل ساختمان‌هاي مسكن‌مهر و تحويل آنها به بازار مصرف و همچنين ساخت‌وسازهاي بخش خصوصي در درون شهرها نيز جاري است و ادامه دارد. بنابراين روند عرضه مسكن متوقف نشده است و نشانه‌اي از افزايش قيمت مسكن در مسير آتي بازار ديده نمي‌شود و قابل انتظار هم نيست.
 
به گزارش «دنياي‌اقتصاد»، مطابق آمارهاي دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن كه اخيرا در اين صفحه منتشر شد، ميانگين قيمت مسكن در شهر تهران طي 7 ماه اول امسال نه‌تنها رشد نكرد كه در پايان ماه مهر، نسبت به ابتداي سال، معادل 6/2 درصد كاهش يافت و به سطح مترمربعي 4 ميليون و 60 هزار تومان رسيد.
همچنين متوسط قيمت مسكن در اين 7 ماه نيز حدود 5/0درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افت كرده است.
 
اين كاهش قيمت مسكن و همچنين تاثيري كه روند كاهشي نرخ تورم بر آن دارد، باعث شده وزير راه‌وشهرسازي همسو با چشم‌اندازهاي كارشناسي، ادامه وضع موجود را براي ماه‌هاي آينده پيش‌‌بيني كند.
 
وزير راه‌وشهرسازي در غرفه «دنياي‌اقتصاد» در نمايشگاه مطبوعات، همچنين درباره جلسه دوشنبه گذشته شوراي‌عالي شهرسازي و معماري كشور كه با حضور شهردار تهران برگزار شد، به پرسش «دنياي‌اقتصاد» درخصوص اينكه «چه تضميني براي رعايت و اجراي تمام و كمال اصلاحات اعمال شده بر طرح تفصيلي تهران از طرف مديريت شهري پايتخت وجود دارد؟» اينطور پاسخ داد: مهم‌ترين تضمين براي اجراي آنچه در ماه‌هاي اخير در جلسات مشترك شوراي عالي شهرسازي درخصوص تهران و ساير شهرها به تصويب رسيده، «پيگيري مصوبات از سوي مطبوعات و افكار عمومي» است.
 
آخوندی گفت:  مطبوعات به‌عنوان ركن چهارم دموكراسي در مطالبه خواسته‌هاي اجتماعي از دستگاه‌ها و مسوولان، نقش بي‌بديل دارند. در حوزه شهرسازي و رعايت مقررات و مصوبات شوراي عالي شهرسازي ازسوي شهرداري‌ها نيز، مطبوعات مي‌توانند با نظارت بر كار شهرداران و نحوه اجراي مقررات شهرسازي، اين اصول را پيگيري و مطالبه كنند. البته ما نيز به‌عنوان مسوول و سياست‌گذار مرتب به لحاظ اداري اين موضوعات را رصد و كنترل خواهيم كرد.
 
صبح دوشنبه گذشته، آخرين اصلاحات روي طرح تفصيلي شهر تهران در جلسه شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور به رياست عباس آخوندي و با حضور محمدباقر قاليباف به‌عنوان عضو میهمان و ساير اعضاي شوراي عالي، برگزار شد. در اين جلسه، ماحصل 7 ماه بازنگري و انطباق طرح تفصيلي با سند بالادست –طرح جامع تهران- به‌عنوان نتيجه كار مورد بررسي قرار گرفت و سرانجام مسوولان شوراي عالي و مديريت شهري تهران متفق‌القول شدند كه نهاد مديريت يكپارچه شهر تهران بايد دوباره احيا شده و بر اجراي طرح تفصيلي نظارت كند.
 
 شوراي عالي شهرسازي 8 نوع اصلاح كليدي در ماه‌هاي اخير در متن طرح تفصيلي تهران انجام داد و تغييراتي كه در سال‌هاي اخير در محتواي اين طرح از طريق «افزايش تراكم، تغيير پهنه‌ها، بلندمرتبه‌سازي‌هاي بي‌‌ضابطه، بارگذاري جمعيتي بيش ‌از اندازه در مناطقي همچون منطقه22 و ...» به‌وجود آمده بود را حذف كرد. اين تغييرات چون در مغايرت با طرح جامع مسكن بود، توسط شوراي عالي اصلاح شد و نسخه اصلاح‌شده طرح تفصيلي در جلسه اخير شوراي عالي، مورد توافق اعضا قرار گرفت.
 
با تصميم مشترك شهردار تهران و وزير راه‌وشهرسازي، نهادي كه در سال‌‌هاي دور با تركيب نمايندگاني از اين دو نهاد، وجود داشت، دوباره احيا مي‌شود.
آخوندي روز گذشته در غرفه «دنياي‌اقتصاد» درباره آينده شهرسازي تهران و نحوه رعايت و اجراي اصلاحات طرح تفصيلي گفت: انضباط شهري يكي از استراتژي‌هايي است كه ما داريم آن را به جد ترغيب مي‌كنيم و اين به نظر من براي كيفيت زندگي بسيار مهم است. در هر صورت اگر ما انضباط شهري را ترغيب نكنيم چطور مي‌توان انتظار داشت، شهري بدون آلودگي هوا داشته باشيم يا اينكه ترافيك را كاهش دهيم يا رضايت مردم از محيط‌زندگي‌شان را به بالاترين سطح برسانيم. قطعا بي‌توجهي به انضباط شهري، غفلت از توسعه فضاي‌سبز و خدمات شهري و افت سطح كيفيت زندگي در شهرها را به همراه خواهد داشت.
 
آخوندي با بيان اينكه، اصلي‌ترين بحث، انضباط شهري است، تصريح كرد: متاسفانه مقررات شهرسازي در سنوات گذشته دستخوش خريد و فروش بوده و به اين موضوع كليدي بي‌توجهي شده است. اما الان خوشبختانه هم دولت نسبت به اين موضوع عزم راسخي دارد و هم شوراهاي شهرها. شوراها به اين نتيجه رسيده‌اند كه با «فروش‌شهر» اگر چه ممكن است در كوتاه‌مدت مشكل مالي و تامين منابع لازم براي اداره‌ شهرها حل شود اما شهر در آينده نزديك‌ دچار معضلات پيچيده‌تري خواهد شد. همچنين شهرداري‌ها نيز به اين جمع‌بندي رسيده‌اند كه بايد از «درآمدهاي تصادفي و مقطعي» دست بردارند و با فاصله گرفتن از وابستگي صرف به عوارض ساخت‌وساز -كه با رونق مسكن، درآمد را زياد و با ركود به كاهش درآمد ناپايدار شهرداري منجر مي‌شود- منابع پايدار جايگزين را براي خود ايجاد كنند.
 
 پيشنهاد وام خريد به شوراي پول‌ و اعتبار رفت
 
وزير راه‌وشهرسازي روز گذشته در نمايشگاه مطبوعات در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره سرنوشت طرح وزارتخانه براي افزايش سقف تسهيلات خريد مسكن، گفت: پيشنهادي كه بانك‌ مسكن در اين خصوص تهيه كرده است را به شوراي پول و اعتبار ارائه كرده و در حال طي كردن مسير تصويب است.
 
آخوندي به خبرنگار خبرگزاري فارس گفت: به دنبال اجرای این موضوع هستیم و این موضوع و تصویب آن در حیطه اختیار شورای پول و اعتبار است؛ هر رقمی که شورای پول و اعتبار مصوب کرد ما استقبال می‌کنیم. حدودا سالی یک میلیون تقاضا در بخش مسکن وجود دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.
 
وزیر به خبرنگار  خبرگزاري‌مهر نيز گفت: در مجموع سالانه يك ميليون نياز مسكن در كشور وجود دارد كه بايد براي آن برنامه‌ريزي كنيم تا اين نياز بالقوه به تقاضاي موثر و فعال تبديل شود. براي اين منظور بايد به سمت توانمندسازی اقتصاد خانوار حركت كنيم و قدرت خانوار را افزایش دهیم تا توانمندی برای خرید مسکن پیدا کنند.
 
به گزارش «دنياي‌اقتصاد»، اظهارات روز گذشته وزير درباره ارسال پيشنهاد جديد وام خريد مسكن به شوراي پول‌واعتبار، گزارشی كه روز شنبه در اين صفحه به چاپ رسيد را تاييد مي‌كند. در اين گزارش، عنوان شده بود پيشنهاد بانك مسكن براي راه‌اندازي صندوق پس‌انداز و پرداخت 40 تا 80 ميليون تسهيلات خريد از اين محل، اخيرا در جلسه مشترك بانك‌مركزي، بانك مسكن و وزارت راه‌‌وشهرسازي، نهايي شده و براي بررسي بيشتر به شوراي پول‌ و اعتبار رفته است.
 
بانك مسكن در پيشنهاد خود، دو سوم منابع مورد نياز براي راه‌اندازي صندوق‌ و پرداخت تسهيلات را بر عهده دولت گذاشته و در نظر دارد اين رقم را كه شامل «كسري منابع و مابه‌التفاوت سود يارانه‌اي وام تا سود رايج بانكي» است، براي يك دوره 5ساله، به صورت يكجا از دولت دريافت كند.
همچنين يك سوم منابع صندوق نيز قرار است از طريق سپرده‌گذاري متقاضيان مسكن، تامين شود.
 
 «دنياي‌اقتصاد» به حمل‌ونقل بيشتر بپردازد
 
وزير راه‌ و شهرسازي روز گذشته با تاكيد براينكه «دنياي‌اقتصاد» در بخش مسكن، بانك و ساير بخش‌هاي اقتصادي، با مباني نظري قوي، اخبار و گزارش‌هاي تحليلي تهيه و منتشر مي‌كند، درخواست كرد: بخش حمل‌ونقل نيز در اين روزنامه بيشتر مورد توجه قرار بگيرد.
آخوندي تاكيد كرد: بخش حمل‌‌ونقل 12درصد توليد ناخالص داخلي را در اختيار دارد و از برخي جهات، اثرگذاري بيشتري در اقتصاد كشور نسبت به بخش مسكن دارد.
 
وزير افزود: در حال حاضر در دنيا، خيلي از كشورها توسعه شهري را مبتني بر توسعه حمل‌‌ونقل ديده‌اند؛ اما در ايران به اين موضوع كمتر توجه شده است. مثلا در شهرهاي جديد اطراف تهران همچون هشتگرد يا پرديس، اول بايد سيستم حمل‌ونقل ايجاد مي‌شد بعد اين شهرها به وجود مي‌آمد؛ اما الان بعد از 25 سال كه از تاسيس اين شهرهاي جديد مي‌گذرد، هنوز مترو در اين مناطق راه نيفتاده است؛ پس يك جاي كار اشكال دارد. متاسفانه هيچ وقت هم مطبوعات به اين موضوع نپرداخته‌اند كه فرآيند توسعه شهرهاي جديد اشكال داشته و اول بايد سيستم حمل‌ونقل احداث و ايجاد شود.


موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: اخبار مسکنسایت خبری مسکناخبار جدید مسکن خبر جدید مسکنآخرین اخبار مسکن اخبار مسکن خبر مسکن سایت خبری مسکن
[ سه شنبه 4 آذر 1393 ] [ 1:50 ] [ مصطفی ]
[ ]

کل اخبار مسکن و ساختمان ( به روز شده در تاریخ ۱۳۹۳/۰۶/۲۹ )

 
 
 تغییر مدیرکل راه و شهرسازی البرز
 ظرفیت خالی شهرهای جدید اصفهان
 ناکارآمدی اخذ مالیات بر سرمایه مسکن
 بازار خرید و فروش مسکن حال خوبی ندارد
 میزان افزایش قیمت مسکن در هر سال
 تولید آزمایشی کارخانه ایرانی سیمان ونزوئلا
 تکمیل فاضلاب تهران تا 5 سال آینده
 مالیات کمکی به بازار مسکن نمی‌کند
 صدور فیش‌های عوارض نوسازی مشهد
 آرزوی مدرسه ساختن به نیت اسرای کربلا
 احیای قانون مالیات بر املاک در مجلس
 برخورد با متصرفان اراضی ملی بستک
 شمارش معکوس تصویب مالیات مسکن
 مخالفت املاکی ها با وام ساخت‌ مسکن
 گوگل شهر جادویی می‌سازد
 دلایل رد قانون بیمه کارگران ساختمانی
 ساخت بیمارستان 540 تختی کرمانشاه
 کلاهبرداری جدید برخی بساز بفروش‌ها
 افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن
 مترو، اشتباه تاریخی اصفهان
 تحویل شهرک مسکونی ایران در ونزوئلا
 مهترین عامل افزایش اجاره مسکن
 آزمون استخدامی ثبت اسناد و املاک
 شکایت میراث از مقامات شیراز
 تخریب خانه های تاریخی شیراز
 باید و نبایدهای وام 80 میلیونی مسکن
 اگر مسکن مهر نبود وضع مسکن بد بود
 روزی که آب و برق مجانی شد
 شوق بازسازی مسکن از بین رفته
 آخوندی برنامه‌ای برای مسکن ندارد
 افزایش وام مسکن مانع خانه‌دار شدن
 افزایش وام مسکن مهر اردبیل
 مطالعه معضلات مسکن مهر
 تجهیز مدارس به سیستم حرارت مرکزی
 تغییر کاربری اراضی به بهانه طرح هادی!
 قیمت سیمان افزایش نمی‌یابد
 پس گرفتن اراضی ملی از متصرفان
 عمر آسفالت ایران نصف میانگین جهانی
 پرونده مسکن مهر همدان بسته می شود
 برگزاری نمایشگاه تخصصی در و پنجره
 غزه نیازمند 120 هزار واحد مسکونی
 بازسازی تهران قدیم توسط یک مجسمه ساز
 روند رو به رشد زمین خواری در اصفهان
 گزارش مرکز آمار از قیمت مسکن
 مسکن مهر بدون خدمات تحویل داده نشود
 احداث بیمارستان 500 تختخوابی سرطان
 تعلل در تکمیل مسکن مهر همدان
 افزایش قیمت آب برای مشترکان پرمصرف
 ورود سیمان به بورس کالا منتفی شد
 رفع تصرف از اراضی ملی ایلام
 علت حادثه سقوط پل عابر پیاده
 سقوط پل عابر پیاده در بزرگراه آزادگان
 بهار بازار مسکن در فصل پاییز
 شرط تحویل مسکن مهر نور
 طرح توسعه حرم مطهر امامین جوادین(ع)
 ساخت و ساز غیر مجاز در روستای زیارت
 طرح جامع مشهد نهایی می‌شود
 زاهدان، دومین شهر حاشیه‌نشین کشور
 مشکل اصلی مسکن مهر پردیس
 قیمت‌ اوراق مسکن افزایش یافت
 راه و شهرسازی و تدوین برنامه مسکن
 10 درسی که باید از ژاپنی‌ها بگیریم
 توافق سه جانبه برای بازسازی غزه
 بازسازی منازل زلزله‌زده دشتستان
 کاهش شاخص سالانه دسترسی به مسکن
 وضعیت برق رسانی به مسکن مهر قم
 مهندس قمی برنده جایزه مهندسین آمریکا
 بدهکاری راه و شهرسازی به پیمانکاران
 پایان عصر زنگ‌زدن فلزات با رنگ جادویی
 از پل طبیعت اراضی عباس آباد چه خبر؟
 اعطای ودیعه مسکن به نخبگان متاهل
 افت صادرات سیمان به عراق
 ارایه درس خارج فقه نظام شهرسازی
 تهیه طرح جامع جدید شهر ارداق
 تثبیت مالکیت اراضی بلاتکلیف کشور
 عدم رعایت روال قانونی طرح تفصیلی زنجان
 وجود مدارس فرسوده در تهران
 افتتاح نمایشگاه ساختمان بجنورد
 تعیین تکلیف مسکن مهر لرستان
 دستگیری مهندس قلابی در همدان
 سقوط مرگبار کارگر ساختمانی
 تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز آمل
 آغاز مراحل اجرایی طرح سبزه‌میدان زنجان
 توسعه شهرها با مصوبه شورای عالی معماری
 زمین‌خواران در بم زمین‌گیر می‌شوند
 افزایش نرخ مسکن در انگلیس
 اجلاس کارگروه ایمنی راه آهن خاورمیانه
 وضعیت شکننده تغییر کاربری اراضی مازندران
 ساختمان‌سازی به متخصصان سپرده شود
 56 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور
 ابلاغ مصوبه اعتبار دولت برای بنیاد مسکن
 کلاهبرداری شرکت فروش تأسیسات
 احداث بلندترین برج آمریکای‌جنوبی
 وام ۸۰ میلیون تومانی تورم‌زاست
 اجرای 2 هزار حکم تخریب زمین خواران
 حاشیه شهر تهدیدی برای مشهد
 حمله به دمشق از طریق شبکه فاضلاب
 ثبات نسبی قیمت در بازار آهن
 با هر نوع زمین خواری برخورد می کنیم
 اجرای مسکن اجتماعی در بافت فرسوده
 رفع تصرف از اراضی ملی گیلان
 آزمون ورود به حرفه کاردان‌های فنی
 طرح شهرداری برای تملک خانه بوشهری‌ها
 فروش قیر تقلبی به راه و شهرسازی
 مرمت بنای تاریخی قلعه دختر فیروزآباد
 وام مسکن به سازندگان تعلق گیرد
 تسهیلات 45 میلیونی مسکن 100 میلیون
 فرودگاه مهر‌آباد ماندنی شد؟
 موافقت با ساخت هتل 17 طبقه در باغ پسیان!
 سرمایه گذاری خارجی ها در برج سازی تهران
 افزایش افسارگسیخته اجاره‌بها در کرمان
 80 میلیون وام بگیرد 170 میلیون پس بدهید
 آغاز توزیع استانی تسهیلات مسکن روستایی
 حریق و ریزش آوار در قم
 اتصال بزرگراه یادگار امام به میدان فتح
 افزایش ظرفیت دکتری معماری دانشگاه آزاد
 ابلاغ طرح جامع ویژه شهر ماسوله
 طرح ساماندهی گل سفید خرم‏آباد
 تقاضای صدور مصالح ساختمانی به قطر
 بازسازی حرمین ائمه اطهار(ع) عراق
 مزایده املاک بیمه ها
 خرگوش دره ۳۰ میلیاردی
 9 میلیون پول در قبال 45 میلیون وام مسکن
 ویرایش آیین نامه طراحی ساختمان‌ها
 تضمین بازپرداخت یارانه سود وام مسکن
 وام ۸۰ میلیونی کارگران را صاحبخانه نمی‌‌کند
 مخالف با احداث مسکن در پردیس
 ساخت مسکن اجتماعی عملیاتی می شود
 مرمت خانه تاریخی محمودی لارستان
 وام 80 میلیونی مسکن را گران می کند
 ریزش مرگبار ساختمان کارخانه
 محدودیت برای مشترکان پرمصرف آب
 بازپس گیری اراضی ملی گچساران
 عرضه مسکن باید زیاد شود
 زمان آغاز ساخت مسکن اجتماعی
 صندوق زمین و ساختمان در راه بورس
 انتشار کتاب تولید انبوه مسکن در بافت فرسوده
 کلاهبرداری فروش ملک در زاهدان
 صدور سیمان از بجنورد
 تهدید دوباره یک اثر تاریخی در اهواز
 زمین در تهران اشباع شده
 راه و شهرسازی مهمترین اولویت توسعه
 انتقال فرودگاه مشهد در دستور کار
 راه اندازی بزرگترین واحد کاشی سرامیک
 حل مشکلات مسکن مهر بروجن
 طرح جامع مسکن 7 بار شکست خورده
 طراحی فرشهای صحن حضرت زهرا(س)
 افتتاح نخستین باند بتنی کشور
 عملکرد شهرداری تهران در تغییر کاربری اراضی
 افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن


موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: خبر مسکن اخبار مسکن اخبار جدید مسکن سایت خبری مسکن خبر جدید مسکن
[ شنبه 29 شهريور 1393 ] [ 17:47 ] [ مصطفی ]
[ ]

اخبار جدید ملکی در سراسر ایران

اخبار جدید ملکی در سراسر ایران 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت ملک فایل مراجعه کنید 

آدرس : melkfile.com



موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: سپردن ملک درخواست خرید ملک املاک مسکن
[ پنج شنبه 27 شهريور 1393 ] [ 15:34 ] [ مصطفی ]
[ ]

سپردن ملک و درخواست خرید ملک از سایت تخصصی ملک فایل

سپردن ملک و درخواست خرید ملک از سایت تخصصی ملک فایل 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت ملک فایل مراجعه کنید 

آدرس : melkfile.com



موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: سپردن ملک درخواست خرید ملک املاک مسکن
[ پنج شنبه 27 شهريور 1393 ] [ 15:32 ] [ مصطفی ]
[ ]

کل اخبار مسکن و ساختمان ( به روز شده در تاریخ ۱۳۹۳/۰۶/۲۷ )

 
 افزایش وام مسکن مهر اردبیل
 مطالعه معضلات مسکن مهر
 تجهیز مدارس به سیستم حرارت مرکزی
 تغییر کاربری اراضی به بهانه طرح هادی!
 قیمت سیمان افزایش نمی‌یابد
 پس گرفتن اراضی ملی از متصرفان
 عمر آسفالت ایران نصف میانگین جهانی
 پرونده مسکن مهر همدان بسته می شود
 برگزاری نمایشگاه تخصصی در و پنجره
 غزه نیازمند 120 هزار واحد مسکونی
 بازسازی تهران قدیم توسط یک مجسمه ساز
 روند رو به رشد زمین خواری در اصفهان
 گزارش مرکز آمار از قیمت مسکن
 مسکن مهر بدون خدمات تحویل داده نشود
 احداث بیمارستان 500 تختخوابی سرطان
 تعلل در تکمیل مسکن مهر همدان
 افزایش قیمت آب برای مشترکان پرمصرف
 ورود سیمان به بورس کالا منتفی شد
 رفع تصرف از اراضی ملی ایلام
 علت حادثه سقوط پل عابر پیاده
 سقوط پل عابر پیاده در بزرگراه آزادگان
 بهار بازار مسکن در فصل پاییز
 شرط تحویل مسکن مهر نور
 طرح توسعه حرم مطهر امامین جوادین(ع)
 ساخت و ساز غیر مجاز در روستای زیارت
 طرح جامع مشهد نهایی می‌شود
 زاهدان، دومین شهر حاشیه‌نشین کشور
 مشکل اصلی مسکن مهر پردیس
 قیمت‌ اوراق مسکن افزایش یافت
 راه و شهرسازی و تدوین برنامه مسکن
 10 درسی که باید از ژاپنی‌ها بگیریم
 توافق سه جانبه برای بازسازی غزه
 بازسازی منازل زلزله‌زده دشتستان
 کاهش شاخص سالانه دسترسی به مسکن
 وضعیت برق رسانی به مسکن مهر قم
 مهندس قمی برنده جایزه مهندسین آمریکا
 بدهکاری راه و شهرسازی به پیمانکاران
 پایان عصر زنگ‌زدن فلزات با رنگ جادویی
 از پل طبیعت اراضی عباس آباد چه خبر؟
 اعطای ودیعه مسکن به نخبگان متاهل
 افت صادرات سیمان به عراق
 ارایه درس خارج فقه نظام شهرسازی
 تهیه طرح جامع جدید شهر ارداق
 تثبیت مالکیت اراضی بلاتکلیف کشور
 عدم رعایت روال قانونی طرح تفصیلی زنجان
 وجود مدارس فرسوده در تهران
 افتتاح نمایشگاه ساختمان بجنورد
 تعیین تکلیف مسکن مهر لرستان
 دستگیری مهندس قلابی در همدان
 سقوط مرگبار کارگر ساختمانی
 تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز آمل
 آغاز مراحل اجرایی طرح سبزه‌میدان زنجان
 توسعه شهرها با مصوبه شورای عالی معماری
 زمین‌خواران در بم زمین‌گیر می‌شوند
 افزایش نرخ مسکن در انگلیس
 اجلاس کارگروه ایمنی راه آهن خاورمیانه
 وضعیت شکننده تغییر کاربری اراضی مازندران
 ساختمان‌سازی به متخصصان سپرده شود
 56 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور
 ابلاغ مصوبه اعتبار دولت برای بنیاد مسکن
 کلاهبرداری شرکت فروش تأسیسات
 احداث بلندترین برج آمریکای‌جنوبی
 وام ۸۰ میلیون تومانی تورم‌زاست
 اجرای 2 هزار حکم تخریب زمین خواران
 حاشیه شهر تهدیدی برای مشهد
 حمله به دمشق از طریق شبکه فاضلاب
 ثبات نسبی قیمت در بازار آهن
 با هر نوع زمین خواری برخورد می کنیم
 اجرای مسکن اجتماعی در بافت فرسوده
 رفع تصرف از اراضی ملی گیلان
 آزمون ورود به حرفه کاردان‌های فنی
 طرح شهرداری برای تملک خانه بوشهری‌ها
 فروش قیر تقلبی به راه و شهرسازی
 مرمت بنای تاریخی قلعه دختر فیروزآباد
 وام مسکن به سازندگان تعلق گیرد
 تسهیلات 45 میلیونی مسکن 100 میلیون
 فرودگاه مهر‌آباد ماندنی شد؟
 موافقت با ساخت هتل 17 طبقه در باغ پسیان!
 سرمایه گذاری خارجی ها در برج سازی تهران
 افزایش افسارگسیخته اجاره‌بها در کرمان
 80 میلیون وام بگیرد 170 میلیون پس بدهید
 آغاز توزیع استانی تسهیلات مسکن روستایی
 حریق و ریزش آوار در قم
 اتصال بزرگراه یادگار امام به میدان فتح
 افزایش ظرفیت دکتری معماری دانشگاه آزاد
 ابلاغ طرح جامع ویژه شهر ماسوله
 طرح ساماندهی گل سفید خرم‏آباد
 تقاضای صدور مصالح ساختمانی به قطر
 بازسازی حرمین ائمه اطهار(ع) عراق
 مزایده املاک بیمه ها
 خرگوش دره ۳۰ میلیاردی
 9 میلیون پول در قبال 45 میلیون وام مسکن
 ویرایش آیین نامه طراحی ساختمان‌ها
 تضمین بازپرداخت یارانه سود وام مسکن
 وام ۸۰ میلیونی کارگران را صاحبخانه نمی‌‌کند
 مخالف با احداث مسکن در پردیس
 ساخت مسکن اجتماعی عملیاتی می شود
 مرمت خانه تاریخی محمودی لارستان
 وام 80 میلیونی مسکن را گران می کند
 ریزش مرگبار ساختمان کارخانه
 محدودیت برای مشترکان پرمصرف آب
 بازپس گیری اراضی ملی گچساران
 عرضه مسکن باید زیاد شود
 زمان آغاز ساخت مسکن اجتماعی
 صندوق زمین و ساختمان در راه بورس
 انتشار کتاب تولید انبوه مسکن در بافت فرسوده
 کلاهبرداری فروش ملک در زاهدان
 صدور سیمان از بجنورد
 تهدید دوباره یک اثر تاریخی در اهواز
 زمین در تهران اشباع شده
 راه و شهرسازی مهمترین اولویت توسعه
 انتقال فرودگاه مشهد در دستور کار
 راه اندازی بزرگترین واحد کاشی سرامیک
 حل مشکلات مسکن مهر بروجن
 طرح جامع مسکن 7 بار شکست خورده
 طراحی فرشهای صحن حضرت زهرا(س)
 افتتاح نخستین باند بتنی کشور
 عملکرد شهرداری تهران در تغییر کاربری اراضی
 افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن
 افزایش میزان سهم‌آورده مسکن مهر
 فروش بخشی از اراضی شهری کرج
 مشکل ساخت مدارس در مسکن مهر
 برخورد شهرداری با ساختمان‌های بی‌کیفیت
 دستگاه بتون کارگر جوان را بلعید
 وزیر راه و شهرسازی به زنجان می رود
 تصویب احداث 200 هزار مسکن روستایی
 حل مشکل آبگرفتگی تخت جمشید
 اقتصاد مقاومتی مغفول در طرح جامع مسکن
 نمایندگان طرح جامع مسکن را ندیده‌اند
 بازسازی نوار غزه نیازمند اعتبار
 ساخت پل قوسی کرمانشاه
 کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز مازندران
 شناسایی ساختمانهای نیازمند مقاوم سازی
 املاک معبد آناهیتا رفع تصرف شد
 آغاز ساخت راه آهن چابهار ایرانشهر
 رایزنی برای حل مشکل صادرات سیمان
 کاهش تقاضای بهسازی مسکن روستایی
 تکمیل 13 هزار مسکن مهر پرند
 کارگران قربانیان حوادث کار
 شرط ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام
 ساخت 52 هزار مسکن مهر شهر جدید هشتگرد
 بهره‌برداری از مسکن مهر شهر جدید هشتگرد
 یک سوم مسکن مهر تحویل داده شد
 تسهیلات مسکن منطقه‌ای شود
 شیوه تامین مالی مسکن دولت
 مزیت های روسازی جاده با بتن
 ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز
 فروریختن ساختمان کلیسا در نیجریه
 تهران میزبان نمایشگاه ساختمان
 تسویه بدهی های وزارت راه وشهرسازی


موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: خبر مسکن اخبار مسکن اخبار جدید مسکن سایت خبری مسکن خبر جدید مسکن
[ پنج شنبه 27 شهريور 1393 ] [ 15:28 ] [ مصطفی ]
[ ]
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 24 صفحه بعد