کاهش حجم خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن (1395/11/12)

کاهش حجم خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن

تعداد ۱۰ میلیارد ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۸ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال در ۱۰ ماه گذشته در فرابورس معامله شده است که نشان از افت حجم و افزایش ارزش این اوراق نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.

به گزارش افکارنیوز،  نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در 10 ماه گذشته نشان می دهد طی 204 روز معاملاتی تعداد 68 میلیارد و 729 میلیون ورقه بهادار در 5 میلیون و 287 هزار نوبت به ارزش 342 هزار و 990 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد 15 و 37 درصدی حجم و دفعات و افزایش 17 درصدی ارزش معاملات این بازار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

همچنین بازار اول فرابورس در این مدت تغییر مالکیت 12 میلیارد و 720 میلیون ورقه بهادار به ارزش 28 هزار و 873 میلیارد ریال و بازار دوم مبادله 21 میلیارد و 885 میلیون ورقه بهادار به ارزش 74 هزار و 251 میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر رشد 152 و 123درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و افت 4 درصدی حجم و رشد 34 درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با مدت مشابه سال 94 است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز در 10 ماه گذشته تعداد 185 میلیون اوراق بدهی به ارزش 178 هزار و 68 میلیارد ریال معامله شده است که از رشد 25 و 20 درصدی حجم و ارزش معاملات این بازار نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت می‌کند.

افزون بر این؛ بالغ بر 1266 میلیون ورقه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله به ارزش 12 هزار و 336 میلیارد ریال و 10 میلیارد و 80 میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش 8 هزار و 465 میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از رشد 54 درصدی حجم و 113درصدی ارزش معاملات صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله و کاهش 0.002 درصدی حجم و افزایش 16 درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با 10 ماه مشابه سال گذشته دارد.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ سه شنبه 12 بهمن 1395 ] [ 10:25 ] [ مصطفی ]
[ ]

هزینه ایجاد شغل در بخش مسکن چقدر است؟(1395/11/11)

هزینه ایجاد شغل در بخش مسکن چقدر است؟

اقتصاد > مسکن - رونق بخش ساختمان در ایران می تواند بحران اشتغال در کشور را تا حدی کمرنگ کند .

 

 به گزارش خبرآنلاین، بررسی های صورت گرفته توسط بازوی کارشناسی مجلس نشان می دهد به ازای هر صد میلیون تومان سرمایه گذاری در بخش مسکن، 5 شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود .
برآوردها نشان می دهد توان بالای اشتغال زایی در حوزه ساخت و ساز به گونه ای است که به ازای هر صد میلیون تومان افزایش سرمایه گذاری در این حوزه سه تا چهار شغل به صورت مستقیم و یک تا دو شغل به صورت غیر مستقیم در کشور ایجاد خواهد شد . توان اشتغالزایی بالا یکی از مهمترین ویژگی های بخش ساختمان است به طوری که از منظر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم بخش ساختمان مسکونی در بین 46 بخش جایگاه یازدهم و سایر ساختمان ها نیز رتبه چهاردهم را به خود اختصاص داده اند .

نکته حائز اهمیت در مورد بخش های "ساختمان مسکونی" و سایر "ساختمان ها" آن است که افزایش سرمایه گذاری صد میلیون تومانی در این بخش علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم برای حدود سه نفر در هر بخش ، به علت پیوندهای پسین قوی با سایر بخش های اقتصادی منجر به ایجاد اشتغال برای یک الی دو نفر دیگر می شود بنابراین خروج این بخش از رکود نقش مهمی در افزایش اشتغال خواهد داشت . این مساله از آن جهت اهمیت دارد که اغلب نیروی کار شاغل در این بخش ، نیروی کار با مهارت پایین بوده و ایجاد اشتغال برای این گروه که از اقشار کم درآمد هستند می تواند زمینه مهمی در کاهش فقر باشد .

از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد به ازای یک واحد افزایش سرمایه گذاری در بخش ساختمان مسکونی 1.32 واحد تولید در کل اقتصاد به صورت مستقیم و غیر مستقیم افزایش می یابد . این بدان معناست که به ازاي صدهزار تومان سرمايه گذاري در اين بخش، توليد كل اقتصاد به صورت مستقيم و غيرمستقيم به ميزان 132 هزار تومان افزايش مي يابد.

در مورد "ساير ساختمانها" اين ميزان برابر با 149 هزار تومان است. بخش ساختمان پيوندهاي پيشين ضعيفي در اقتصاد دارد، چراكه سهم عمده اي از بخش ساختمان به مصارف نهايي خانوار اختصاص دارد و لذا در بين 46 بخش مورد بررسي رتبه 41 به آن اختصاص يافته است. بررسي وضعيت بخش ساختمان حاكي از اهميت اين بخش به لحاظ اثرگذاري در اقتصاد است. در اين رويكرد رتبه بخش هاي "ساختمان مسكوني" و "ساير ساختمانها" به ترتيب برابر با 5 و 3 است. بنابراين نتايج گوياي اين واقعيت است كه بخش ساختمان از ظرفيت بالايي براي تحرك آفريني در اقتصاد برخوردار بوده و آثار رشد آن به صورت گسترده اي به كل اقتصاد منتقل مي شود.

بخش مسکن در سال جاری نیز رشدی منفی را شاهد بوده است به این ترتیب بیش از 5 سال است که این حوزه با رشد منفی روبروست و افزایش رشد در این بخش می تواند اقتصاد را منتفع نماید .



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ دو شنبه 11 بهمن 1395 ] [ 20:20 ] [ مصطفی ]
[ ]

تغییر نام شعبه جمهوری بانک گردشگری به نام شهدای آتش نشان(1395/11/11)

تغییر نام شعبه جمهوری بانک گردشگری به نام شهدای آتش نشان

شعبه خیابان جمهوری بانک گردشگری به نام شهدای آتش نشان تغییر نام یافت.

به گزارش افکارنیوز، خسرو خواجه حسنی مدیر عامل بانک گردشگری گفت:  بر اساس تصویب هیات مدیره بانک گردشگری مقرر شد به منظور ادای احترام به مقام شهدای آتش نشان که در حادثه ساختمان پلاسکو جان خود را در راه حفظ جان و مال مردم و شهروندان فدا کردند شعبه خیابان جمهوری بانک گردشگری به نام شهدای آتش نشان تغییر نام پیدا کند .

وی افزود : یاد و خاطره دلاوری های این عزیزان هیچ گاه از اذهان مردم پاک نمی شود و همانگونه مقام معظم رهبری اشاره فرمودند  آتش نشانان فداکار یاد دلاوری های دوران دفاع مقدس را زنده کردند.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ دو شنبه 11 بهمن 1395 ] [ 13:41 ] [ مصطفی ]
[ ]

سایت مسکن آی تک شهرک اندیشه

     به نام خداوند مهربان


با عرض سلام خدمت تمامي هموطنان ايراني

 

و درود و صلوات به روح شهداي والا مقام ميهن عزيزم

سايت مسکن آي تک با 15 سال سابقه کار فعال در شهرک انديشه در نظر دارد با در اختيار گذاشتن تجربه هاي خود در زمينه هاي خريد و فروش آپارتمان ،ويلايي،زمين و ... خريدي مطمئن و با بيشترين بازدهي را انجام دهيد.
براي مثال شما مي توانيد با 10 ميليون نقدينگي صاحب آپارتمان سنددار در شهرک انديشه شويد.
مشاور:شرح آپارتمان با نقدينگي 10 ميليون به شرح زير است
آپارتمان بين 40 تا 45 متر،تمامي طبقات موجود،تعداد واحدها از 9 واحد تا 24 واحد،انباري،پارکينگ مشاع و ... امکانات مناسب ديگر.
10ميليون نقد+50ميليون وام+15ميليون رهن مستاجر
لازم به ذکر است که تمامي واحدها شخصي ساز،سند به نام خريدار و در رهن بانک.
و تمامي مشاوره رايگان ميباشد.

آدرس دفتر:شهرک انديشه،فاز يک،بين ارغوان 13 و 14،مسکن بزرگ آي تک.
کد عضویت 640

با مديريت آقاي نادر شهبازي.

براي اطلاعات بيشتر تماس حاصل بفرماييد:

04 23 937 - 0912
179 38 20 - 0938
6 260 201 - 0990
673 14 655 - 021
مصطفي اردکاني

آدرس تلگرام :
Tehranmelk@

نشاني سايت:
www.maskan-itak.ir



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهرانآپارتمان حومه تهرانآپارتمان اقساطی اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ دو شنبه 11 بهمن 1395 ] [ 11:58 ] [ مصطفی ]
[ ]

مشخصات آپارتمان های پرفروش در بازار شب عید

رکنا:بازار آپارتمان‌های «قدیمی‌‌ساز» به محل رشد زمستانی معاملات ملک تبدیل شد. آنالیز معاملات خرید مسکن در تهران طی اولین ماه زمستان 95 نشان می‌دهد متقاضیان بازار شب عید، بر خرید واحدهای «قدیمی ‌ساز» اما «متراژ متوسط»، به جای نوسازهای «ریز متراژ» متمرکز شده‌اند.

رکنااقتصادی: فروش املاک 16 تا 20 سال ساخت، 32 درصد نسبت به زمستان پارسال افزایش پیدا کرده؛ درحالی‌که خرید نوسازها به‌رغم سهم بالای این املاک از کل معاملات، 2 درصد کاهش یافته است. سه علت برای تغییر در ترکیب «سن» و «مساحت» آپارتمان‌های در حال فروش‌ عنوان می‌شود.

محدوده رشد زمستانی حجم معاملات مسکن با آنالیز جزئیات آپارتمان‌های فروخته شده به لحاظ «گروه سنی» و «گروه متری» مشخص شد. به گزارش «دنیای اقتصاد» اولین کارنامه زمستانی از عملکرد معاملات شب عید آپارتمان‌های مسکونی نشان می‌دهد هم‌اکنون بازار مسکن شهر تهران از ناحیه افزایش محسوس حجم فروش «آپارتمان‌های میان متراژ قدیمی‌ساز (16 تا 20 ساله) »، در مقایسه با سایر گروه‌های متری و سنی واحدهای مسکونی، پرحرارت‌تر از سایر نواحی فروش ملک در پایتخت است. دی ماه امسال میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی به 4 میلیون و360 هزار تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش یافت؛ حجم معاملات خرید مسکن نیز در همین بازه زمانی با رشد 8 درصدی به 17 هزار و 75 معامله خرید مسکن رسید. حجم معاملات مسکن در حالی دی ماه امسال در مقایسه با آذرماه 95، رشد 40 درصدی را تجربه کرد که تازه ترین آمارهای رسمی از روند معاملات مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد بازار شب عید خرید مسکن هم اکنون بیشترین رشد مثبت در حجم معاملات خرید آپارتمان را در بازار فروش آپارتمان‌های میان‌متراژ با متوسط سن 16 تا 20 سال تجربه می‌کند. به این معنا که اگر چه هنوز هم مطابق با روال ماه‌های قبل بازار مسکن، آپارتمان‌های نوساز-واحدهای مسکونی در محدوده سنی صفر تا 5 سال‌–بیش از نیمی از سهم معاملات خرید مسکن در شهر تهران را به خود اختصاص می‌دهند اما هم‌اکنون بیشترین میزان رشد مثبت در حجم معاملات خرید آپارتمان‌های مسکونی، مربوط به آپارتمان‌های قدیمی‌ساز است. اولین گزارش زمستانی از وضعیت بازار شب عید معاملات مسکن اگرچه سهم فروش آپارتمان‌های قدیمی‌ساز از کل معاملات خرید مسکن را در حال حاضر زیر 10 درصد اعلام می‌کند اما در عین حال، مشخص می‌کند رشد 40 درصدی حجم معاملات خرید مسکن در دی ماه امسال در مقایسه با ماه قبل-آذر95-عمدتا از ناحیه افزایش حجم معاملات فروش آپارتمان‌های 16 تا 20 سال است. زمستان امسال(دی ماه 95)، حجم فروش آپارتمان‌های قدیمی‌ساز، 6/ 8 درصد رشد کرد که این میزان رشد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته-زمستان 94-معادل 2 درصد بوده است. زمستان پارسال، میزان رشد حجم معاملات فروش آپارتمان‌های 16 تا 20 سال (قدیمی‌سازها) 7/ 6 بود که این رقم در پاییز امسال به 8/ 7 درصد رسیده بود.
بررسی‌ها از محتوای آمارهای رسمی منتشر شده درباره وضعیت بازار شب عید معاملات مسکن نشان می‌دهد هم اکنون منبع رشد مثبت حجم معاملات خرید در بازار مسکن «پیشتازی آپارتمان‌های قدیمی‌ساز در عرصه رشد حجم معاملات خرید ملک، در مقایسه با سایر انواع گروه‌های سنی واحدهای مسکونی» است.
مطابق استاندارد‌های سنی واحدهای مسکونی، آپارتمان‌های صفر تا 5 سال آپارتمان‌های نوساز، 5 تا 10 سال میانسال، 10 تا 15 سال سالخورده، 16 تا 20 سال قدیمی‌ساز و 20 سال به بالا کلنگی محسوب می‌شوند. هر چند سهم فروش واحدهای نوساز از کل معاملات بازار مسکن همواره بیش از 50 درصد بوده است، معاملات این واحدها، از ابتدای سال تاکنون (به‌خصوص در پاییز) نیز تقریبا به‌صورت محسوس افزایش یافته است؛ سهم معاملات آپارتمان‌های نوساز در اولین ماه از فصل زمستان هم با رشد جزیی(2 واحد درصدی) همراه شد. هر چند حجم فروش این واحدها، زمستان امسال در مقایسه با زمستان سال گذشته، 2 درصد کاهش یافت. بهار امسال سهم آپارتمان‌های نوساز از کل معاملات خرید مسکن در شهر تهران معادل 8/ 51 درصد بود که این میزان با رشد جزیی در پاییز به 5/ 52 درصد و در زمستان (دی ماه) به 9/ 52 درصد رسید. این در حالی است که سهم قدیمی‌سازها از کل معاملات فروش آپارتمان از ابتدای امسال حدود یک واحد درصد افزایش یافته است.
آمارهای رسمی از عملکرد بازار معاملات خرید‌وفروش مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد، حجم فروش آپارتمان‌های نوساز، زمستان امسال در مقایسه با پاییز-دی ماه در مقایسه با آذر95-حدود 42 درصد رشد کرد. میزان رشد حجم معاملات خرید مسکن در آپارتمان‌های قدیمی‌ساز در همین بازه زمانی، 49 درصد بوده که این میزان بیشترین نرخ رشد حجم معاملات مسکن در زمستان، به لحاظ «گروه سنی آپارتمان‌های مسکونی» محسوب می‌شود. این درحالی است که حجم معاملات آپارتمان‌های قدیمی‌ساز، زمستان امسال در مقایسه با زمستان سال گذشته(دی ماه 95 به دی ماه 94)، 32 درصد زیاد شده است درحالی که حجم معاملات آپارتمان‌های نوساز در همین بازه زمانی، نه تنها افزایش نداشته بلکه معادل 2 درصد هم کاهش یافته است.
آنالیز آمارهای موجود درباره وضعیت فعلی معاملات خرید و فروش در بازار آپارتمان‌های مسکونی، نشان می‌دهد رشد مثبت حجم معاملات خرید مسکن در زمستان امسال، مدیون آپارتمان‌های قدیمی‌ساز یا به‌عبارت دیگر «حجم اضافه شده خریداران این آپارتمان‌ها نسبت به سال گذشته» است. در واقع هر چند هنوز هم به لحاظ «سهم»، بیشترین حجم تقاضای خرید ملک در گروه سنی آپارتمان‌های نوساز (صفر تا 5 سال) تمرکز دارد اما به لحاظ «سبقت در رشد حجم معاملات»، قدیمی‌سازها نسبت به سایر گروه‌های سنی، پیشتاز هستند. این در حالی است که در میان انواع گروه‌های «متری» آپارتمان‌های فروخته شده در اولین ماه زمستان (دی ماه) 95، بیشترین میزان رشد مثبت در حجم معاملات مسکن از ناحیه فروش «آپارتمان‌های میان متراژ-70 تا 90 مترمربع-» بوده است. این در حالی است که مطابق با عرف بازار معاملات مسکن، آپارتمان‌های زیر 50 مترمربع، آپارتمان‌‌های ریزمتراژ، 50 تا 70 مترمربع کوچک متراژ، 70 تا 90 مترمربع میان متراژ و 90 مترمربع به بالا بزرگ متراژ محسوب می‌شوند.

منشأ سبقت قدیمی‌سازها
سبقت آپارتمان‌های میان‌متراژ و قدیمی‌ساز از سایر گروه‌های متری و سنی آپارتمان‌های فروش رفته در پایتخت در اولین ماه زمستان، درعین حال حاوی یک پیام مهم برای بازار مسکن است و از سه عامل عمده سرچشمه می‌گیرد. با توجه به اینکه میانگین قیمت فروش مسکن در زمستان امسال در مقایسه با زمستان سال گذشته (دی ماه 95 به دی ماه 94) حدود 11درصد افزایش یافته است، این موضوع بر انتخاب سنی آپارتمان‌ها از سوی متقاضیان و خریداران اثرگذار بوده است. از آنجا که به‌طور متوسط آپارتمان‌های نوساز با فاصله قیمتی حدود 15 تا 20 درصد گران‌تر از واحدهای قدیمی‌ساز به خریداران عرضه می‌شود، همین عامل موجب شده، زمستان امسال، بازار معاملات مسکن از ناحیه فروش واحدهای قدیمی‌ساز گرم‌تر از سایر نواحی سنی بازار مسکن شود. این در حالی است که بنا بر اعلام واسطه‌های ملکی بازار مسکن هم اکنون هزینه‌های بازسازی آپارتمان‌های قدیمی‌ساز میان‌متراژ به مراتب کمتر از هزینه خرید یک آپارتمان کوچک‌متراژ نوساز است. علت دوم تمرکز حرارت در بازار فروش واحدهای 16 تا 20 ساله در اولین عملکرد زمستانی بازار معاملات مسکن، از طریق آنالیز وضعیت معاملات آپارتمان‌های فروش رفته در بازار شب عید مسکن به لحاظ «متراژ» مشخص می‌شود.

خریداران مسکن هم اکنون عمده تمرکز خود را معطوف به خرید واحدهای میان‌متراژ قدیمی‌ساز به جای خرید آپارتمان‌های نوساز اما کوچک متراژ کرده‌اند. همین تمایل به خرید واحدهای بزرگ‌تر موجب شده خریداران به جای آنکه قدرت خرید خود را صرف خرید آپارتمان‌های نوساز اما کوچک‌متراژ کنند، از بودجه خود برای خرید آپارتمانی بزرگ‌تر (واحدهای میان‌متراژ) اما قدیمی‌ساز استفاده کنند. زمستان امسال در مقایسه با فصل پاییز و همچنین در مقایسه با زمستان سال گذشته، سهم فروش آپارتمان‌های میان‌متراژ در معاملات مسکن افزایش یافت. به دنبال این موضوع، همچنین سهم فروش آپارتمان‌های کوچک و ریزمتراژ هم کاهش پیدا کرد. سهم آپارتمان‌های ریز متراژ از کل معاملات فروش آپارتمان، زمستان پارسال، 6/ 12 درصد بود که این سهم در تابستان امسال به 1/ 10 درصد و در زمستان امسال(دی ماه) به 8/ 9 درصد کاهش یافت. این در حالی است که سهم آپارتمان‌های کوچک متراژ از کل معاملات مسکن هم که زمستان سال گذشته 7/ 31 درصد بود، تابستان امسال به 4/ 20 درصد و زمستان امسال(دی ماه) به 28 درصد رسید. مجموع سهم فروش آپارتمان‌های ریز‌متراژ و کوچک‌متراژ-زیر 70 مترمربع-از 3/ 44درصد در زمستان سال گذشته به 8/ 37 درصد در زمستان امسال - دی‌ماه- رسید. در مقابل، سهم فروش آپارتمان‌های میان‌متراژ-70 تا 90 مترمربع- از 23 درصد در زمستان سال گذشته به 25 درصد در زمستان امسال رسید.
به این‌ترتیب، حجم معاملات آپارتمان ‌های میان متراژ فروخته‌شده در دی ماه امسال، معادل 7 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل-دی ماه 94- افزایش یافت و تقریبا رشدی برابر با میزان رشد حجم معاملات مسکن در همین بازده زمانی را تجربه کرد. حجم معاملات خرید مسکن در شهر تهران، دی ماه امسال نسبت به دی ماه سال گذشته 8 درصد افزایش یافت. علت سوم، رشد محسوس حجم معاملات آپارتمان‌های قدیمی‌ساز در بازارشب عید فروش مسکن، به امکان استفاده از سقف جدید تسهیلات خرید مسکن(وام بدون سپرده 110 میلیون تومانی) برای آپارتمان‌های با عمر حداکثر 20 سال است. با توجه به اختلاف 15 تا 20 درصدی قیمت آپارتمان‌های نوساز با واحدهای قدیمی‌ساز، به‌طور طبیعی قدرت پوشش دهی وام بدون سپرده مسکن برای خرید یک واحد قدیمی-ساز به همین میزان 15 تا 20 درصد-نسبت به پوشش‌دهی وام برای خرید واحدهای نوساز بیشتر می‌شود. همین موضوع منجر به تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن در بازار تقاضای واحدهای میان متراژ و قدیمی‌ساز با استفاده از پوشش وام 110 میلیونی در مقایسه با واحدهای نوساز شده است. محدوده پرحرارت بازار شب عید فروش مسکن-آپارتمان‌های قدیمی-ساز و میان‌متراژ-در عین‌حال یک هشدار مهم برای سازندگان و مالکان واحدهای نوساز در بردارد. اگر چه فروش آپارتمان‌های نوساز کماکان بیشترین سهم از کل حجم معاملات فروش مسکن را در اختیار دارد اما کاهش 2 درصدی حجم فروش نوسازها در زمستان امسال در مقایسه با زمستان سال گذشته و افزایش 32 درصدی حجم فروش واحدهای میان‌سال در همین بازه زمانی، نشان می‌دهد حجم فروش نوسازها امسال در مقایسه با سال گذشته سیر نزولی داشته است. به این ترتیب این احتمال وجود دارد در صورتی که سازندگان و مالکان واحدهای نوساز این آپارتمان‌ها را با فاصله قیمتی محسوس در مقایسه با سایر واحدها به خصوص قدیمی‌سازها به بازار عرضه کنند، بازهم فروش نوسازها در ماه‌های پیش‌رو با کاهش مواجه شود و نسبت به سال گذشته روند منفی در پیش بگیرد



موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ دو شنبه 11 بهمن 1395 ] [ 10:55 ] [ مصطفی ]
[ ]

مسکن 4 سال قفل شد

مسکن ۴ سال قفل شد

 
ایرج رهبر

عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان این‌که رشد منفی مسکن طی سال‌های اخیر به دلیل ناتوانی دولت است، گفت: به واسطه نبود برنامه توسط دولت خطر جهش قیمتی بازار مسکن را در آینده تهدید می‌کند.

ایرج رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که دلیل رشد منفی مسکن طی سال‌های 92، 93، 94 و نیمه نخست امسال چیست، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر بخش مسکن در رکود به سر برده و به دلیل نبود خرید و فروش و عدم انجام معاملات، واحدهای مسکن روی دست تولیدکنندگان مانده است.

وی با بیان این‌که دولت باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کرد که سرمایه‌گذاری به سمت تولید برود، تصریح کرد:‌ این در حالی است که مسکن طی سال‌های اخیر قفل شده و رشد تولیدی نداشته‌ایم.

وی در بیان دلایل رکود مسکن به کاهش قدرت خرید مردم، افزایش قیمت‌ها و نبود طرح و برنامه از سوی دولت اشاره کرد و افزود:‌ مهم‌ترین دلیل رشد منفی مسکن عدم توانمندی دولت است، این‌که دولت برنامه‌ای برای بخش مسکن نداشته است.

عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان این‌که بر اساس آمار طرح جامع دولت یازدهم باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای پاسخگویی به تقاضا ساخته شود، گفت: اگر مطابق این برنامه سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته می‌شد هم مردم به یک سر پناه می‌رسیدند و هم این‌که از بروز اتفاقات ناگوار در بازار مسکن جلوگیری به عمل می‌آمد.

ایرج رهبر با هشدار نسبت به این‌که به دلیل نبود برنامه خطر جهش قیمتی در آینده وجود دارد، اظهار کرد: دولت نباید اجازه می‌داد بخش تاثیرگذار مسکن که سهم بالایی در اقتصاد کشور دارد به چنین وضعیتی گرفتار شود.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ یک شنبه 26 دی 1395 ] [ 10:38 ] [ مصطفی ]
[ ]

مسکن گارن شد+جدول قیمت

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران، از افزایش 6 درصدی قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی در تابستان امسال حکایت دارد.
مسکن1 مسکن گران شد +جدول
به این مطلب امتیاز دهید
100% 0%

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسكونی كلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملكی در شهر تهران 4 میلیون و 541 هزار و 600 تومان با میانگین مساحت 277 مترمربع بوده است كه نسبت به فصل قبل 0.2 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 3.3 درصد افزایش داشته‌ است.

 

همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان مسكونی كلنگی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملكی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 21.1 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 5.3 درصد کاهش داشته است.

 

 

 

 

همچنین بنا به این گزارش، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسكونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملكی در شهر تهران 4 میلیون و 272 هزار و 500 تومان با میانگین مساحت 88 مترمربع و متوسط عمر بنای 9سال بوده است كه نسبت به فصل قبل 0.8 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسكونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملكی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 24.9 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 22 درصد افزایش داشته است.

 

 



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ پنج شنبه 23 دی 1395 ] [ 12:22 ] [ مصطفی ]
[ ]

تصاویر صفحه اول روزنامه های کشور (به روز شده در تاریخ 1395/10/16 روز پنج شنبه )

[ پنج شنبه 16 دی 1395 ] [ 9:46 ] [ مصطفی ]
[ ]

سهم ۲۷ درصدی مسکن در تورم کل محاسبه نشده است

سهم ۲۷ درصدی مسکن در تورم کل محاسبه نشده است

کاهش تورم

رئیس کمیسیون لایحه برنامه ششم توسعه، گفت: قیمت کالاهای مصرفی، خوراکی، بهداشتی، آموزشی و درمانی که در سبد مصرفی روزانه خانواده‌هاست رشد بالایی داشته است؛ هرچند که اعلام شود رشد تورم کاهش یافته است.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: وقتی مردم خبر کاهش نرخ تورم را می‌شنوند واکنش خوبی ندارند چون این کاهش هیچ اثری در افزایش قدرت خرید و وضعیت معیشتی‌شان به وجود نیاورده است. مردم باور ندارند که وضعشان نسبت به قبل بهتر شده است.

نماینده مردم همدان در توضیح دلیلش، گفت: سهم تورم بخش مسکن در تورم کل اقتصاد به تنهایی ۲۷ درصد است. وقتی دولت این تورم را از تورم مجموع ۳۰۰ کالای موثر در تورم کل حذف می‌کند به صورت طبیعی نرخ تورم کاهش محسوسی می‌یابد اما این کاهش هیچ اثری در زندگی و معیشت مردم ندارد.

وی  ادامه داد: ‌۲۹۹ کالای دیگر موثر در محاسبه نرخ تورم قیمت‌های صعودی را تجربه کردند اما به دلیل سبک بودن وزنشان در نرخ تورم، مردم علاوه بر آنکه نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی را صادقانه نمی‌دانند بلکه وضعیت اقتصادی‌شان را نسبت به گذشته بدتر توصیف می‌کنند.

منبع اطلاعات:ایسنا

با 12میلیون صاحب آپارتمان سنددارشوید.
در15کیلومتری تهران شهراندیشه
مسکن بزرگ آی تک.کد عضویت640
ادرس سایت:maskan-itak.ir
برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل بفرمایید.

09902012606
09902012607
09902012602
02165514673

آیدی تلگرام:@Mostafa5719



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمان
[ شنبه 11 دی 1395 ] [ 11:50 ] [ مصطفی ]
[ ]

نیروهای ساختمانی در حال فرار هستند

نیروهای ساختمانی در حال فرار هستند

کارگر

رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با اشاره به روند هجوم کاردان‌های ساختمانی به سوی دانشگاه‌ها برای گرفت مدرک مهندسی گفت: صنعت ساختمان تا کمتر از پنج سال آینده تمام نیروهای فنی خود را که آستین بالا می‌زنند و کار می‌کنند از دست می‌دهد.

مهدی موذن در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قانون می‌گوید هر مهندس ساختمان باید سه نفر کاردان فنی در اختیار داشته باشد اما الان تناسب به طرز عجیبی برعکس شده و به ازای یک کاردان، هفت مهندس وجود دارد. بر اساس آمار ثبت شده سازمان نظام مهندسی ۴۰۰ هزار نیرو در اختیار دارد و اعضای سازمان نظام کاردانی فقط ۶۰ هزار نفر هستند؛ ‌ زیرا به دلیل نبود کار برای کاردان‌ها همه به سمت دانشگاه‌ها برای گرفتن مدرک مهندسی هجوم برده و دست کشور از نیروی انسانی کاربلد خالی شده است.

وی افزود: وقتی فردی مدرک مهندسی می‌گیرد توقعش بالا می‌رود و دیگر کف کارگاه کار نمی‌کند. این مشکل حادی است که صنعت ساختمان را تهدید می‌کند و ما به خاطر وظیفه‌ی سازمانی که بر عهده داریم به تمام مسوولین هشدار داده و می‌دهیم اما توجهی نمی‌شود. با این وضعیت مطمئن باشید پنج سال آینده هیچ کاردانی که کارهای اجرایی را انجام دهد باقی نمی‌ماند.

رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با طرح این سوال که چرا وقتی سیاست بر این است که کاردان، بیشتر از مهندس باشد آیین‌نامه‌ها به صورت برعکس اجرا می‌شود گفت: شاهدیم که امروز هرم جمعیتی در صنعت ساختمان واژگون شده و خسارات آن را در سال‌های آینده خواهیم دید. در بخش ساختمان، نیروی انسانی حرف اول را می‌زند ولی با این نوع نیرویی که امروز داریم و روندی که در تصمیمات  مسوولان وزارت راه و شهرسازی شاهد هستیم نه تنها این روند خروج نیروی انسانی از چرخه اجرا اصلاح نمی‌شود بلکه تشدید خواهد شد.

موذن به تاکید بر لرزه‌خیز بودن کشور ایران گفت: ایران سرزمین زلزله‌خیزی است و تجربه‌ی زمین‌لرزه‌های بویین زهرا، رودبار و بم باید برای ما درس عبرت باشد. امروز ۵۰ هزار هکتار بافت فرسوده داریم و ۱۹ میلیون نفر زیر این سقف‌ها زندگی می‌کنند که عدد بسیار قابل توجهی است. ما وظیفه داریم ساختمان‌های محکم برای آنها بسازیم ولی از نبود نیروی انسانی رنج می‌بریم. ساختمان‌های در معرض خطر با زلزله‌های کمتر از ۶ ریشتر تخریب می‌شوند؛ این نگاه و تشخیص وظیفه‌ی ملی، شرعی و میهنی بر گردن ما می‌اندازد.

وی با بیان این‌که سازمان نظام کاردانی در حال اضمحلال و نابودی است افزود: مشکلات اقتصادی، سازمان نظام کاردانی را از پای درآورده و کسی به داد آن نمی‌رسد. باید ریشه‌ها را درست کنیم، اما می‌بینیم که در صنعت ساختمان توجهات به سوی ظواهر معطوف شده است. اگر سازمان نظام کاردانی یا حتی سازمان نظام مهندسی و سایر بخش‌ها قوام و دوام نداشته باشند، ساختمان‌ها قوام و دوام نخواهد داشت.

رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران یادآور شد: بر اساس آمار بیش از ۸۰ درصد شهرها و روستاهای کشور در معرض وقوع زلزله آن هم باشدت زیاد یا خیلی زیاد هستند. زمان وقوع نیز برای کسی پیدا نیست و هر آن می‌تواند این اتفاق رخ دهد.

موذن، تاسف خوردن و اشک ریختن بعد از وقوع زمین‌لرزه را بی‌فایده دانست و گفت: وقتی زلزله می‌آید مسوولان ذی‌ربط به جنب و جوش می‌افتند و حداکثر تا ۵-۶ ماه اقداماتی انجام می‌دهند که آثار آن به تدریج کاهش می‌یابد و بعد فراموش می‌شود. ما تاثیر ماندگار از تجربه‌های این زلزله‌ها را برای خود نگه نمی‌داریم و ثبت نمی‌کنیم، لذا خود را ملزم به آیین‌نامه‌ها و مقررات نمی‌دانیم.

وی تصریح کرد: هنوز نمی‌توان گفت عمر ساختمان‌های ما از حدود ۲۵ سال به حدود ۵۰ سال رسیده است. بهترین شاخصی که برای ارزیابی مقاومت ساختمان‌ها می‌توان داشت توجه به عمر و قدمت آن است؛ در حالی که اغلب ساختمان هایی که هم‌اکنون ساخته می‌شود بیش از ۲۵ سال عمر نمی‌کند.

رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره ماده ۴ قانون نظام مهندسی مصوب ۱۳۷۴ مجلس بنا بوده کلیه کارگران و دست‌اندرکاران ظرف مدت ۱۰ سال آموزش ببیند و کارت مهارت فنی دریافت کنند ولی این اتفاق نیفتاد؛ در حالی که هم‌اکنون ۲۰ سال از زمان تصویب قانون گذشته و شاید بیشتر از ۳۰ درصد افراد آموزش ندیده‌اند. نمی‌شود از کارگری که کاربلد نیست بخواهیم جوش بدهد و بتن بسازد. مساله دیگر این است که در آموزش دادن به مهندسین، کاردان‌ها و معماران تجربی به‌روز نیستیم و صنعتی‌سازی را جدی نمی‌گیریم.

منبع اطلاعات:ایسنا

با 12میلیون صاحب آپارتمان سنددارشوید.
در15کیلومتری تهران شهراندیشه
مسکن بزرگ آی تک.کد عضویت640
ادرس سایت:maskan-itak.ir
برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل بفرمایید.

09902012606
09902012607
09902012602
02165514673

آیدی تلگرام:@Mostafa5719



موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمان
[ شنبه 11 دی 1395 ] [ 11:4 ] [ مصطفی ]
[ ]

رشد دیوانه وار قیمت مسکن در چین

رکنا:قیمت خانه در شهرهای مهم چین براساس آمارهای اعلام شده از سوی آژانس مشاوره املاک Knight Frank به سرعت در حال رشد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی رکنا : طبق آمار Knight Frank در میان ۱۰ شهر نخست جهان از نظر رشد قیمت مسکن در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶، هشت شهر از چین دیده می شوند. همچنین ۱۰ شهر چین رکورد افزایش قیمت بیش از ۲۰ درصدی را در بخش مسکن شکسته اند.
قیمت ها در شهر نانجینگ چین که داغ ترین بازار املاک را در جهان دارد، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل به صورت میانگین ۴۲/9 درصد افزایش داشت.

کیتی اورت آلن، تحلیلگر بخش تحقیقات بین المللی مسکن آژانس Knight Frank در یادداشتی اینطور نوشت: «شهرنشینی و افزایش ثروت خانوارها دلایلی است که پشت افزایش قیمت مسکن در چین قرار دارد، اما وضعیت در شهرستان های کوچک تر و بازارهای روستایی فرق دارد.»
در بخشی از یادداشت اورت آلن آمده است: «رشد سریع قیمت ها خانه در شهرها باعث نشده است که سیاست گذاران این کشور از تعیین سیاست هایی برای سخت تر کردن وام مسکن، درخواست برای گذاشتن سپرده بیشتر و در برخی موارد منع خرید خانه برای افرادی غیر از ساکنان محلی غافل شوند.»
اورت آلن می گوید: «شواهدی هست که نشان می دهد نرخ رشد قیمت مسکن در برخی شهرهای کلیدی توانسته با کمک برخی قوانین و اثربخش شدن آنها کنترل شود.»
قیمت خانه در قاره بزرگ آسیا به طور متوسط ۱۲/3درصد در سه ماهه سوم سال جاری افزایش یافت که باعث شد قاره کهن با پیشی گرفتن از سایر مناطق جهان سریع ترین رشد را از نظر قیمت خانه در جهان داشته باشد. قیمت خانه در اروپا به طور متوسط در همین دوره زمانی تنها 3/7 درصد افزایش یافت.
به جز هشت شهر چین شهرهای ونکوور کانادا و چنای هند در فهرست شهرهایی هستند که رشد قیمت خانه در آنها بیشترین سرعت را داشته است. قیمت خانه در این دو شهر در سه ماهه سوم سال جاری ۲۴درصد افزایش یافت.
پس از اینکه چین به عنوان یکی از اقتصادهای نوظهور جهان شروع به رشد کرد، توانست روند صعودی خود را ادامه داده و به یکی از قدرت های اقتصادی برتر دنیا تبدیل شود.
قشر متوسط چین از رشد اقتصادی کشورشان بیشترین بهره را بردند. ثروت این قشر از جامعه چین که جمعیت بسیار بالایی هم دارد، باعث شده کارهایی را که قبلا نمی توانستند انجام دهند اکنون عملی کنند. مسافرت های خارجی، زندگی در خانه های لوکس و خرید اجناس گران قیمت از جمله رفتارهای پولی است که نسل ثروتمند این روزهای چین انجام می دهند.
آنها همچنین اراده بسیار خوبی برای خرید در مسافرت های خارجی دارند و کشورهای اروپایی روی درآمدشان از گردشگران چینی حساب ویژه ای باز کرده اند.

منبع:فرصت امروز

با 12میلیون صاحب آپارتمان سنددارشوید.
در15کیلومتری تهران شهراندیشه
مسکن بزرگ آی تک.کد عضویت640
ادرس سایت:maskan-itak.ir
برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل بفرمایید.

09902012606
09902012607
02165514673

آیدی تلگرام:@Mostafa5719



موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمان
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 12:50 ] [ مصطفی ]
[ ]

گران شدن مسکن چقدر واقعی یا کاذب است(به روز شده در تاریخ1395/10/9پنج شنبه)

رکنا:میانگین قیمت مسکن شهر تهران در آذرماه امسال در حالی با رشد ۷.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود که تورم نقطه به نقطه در همین ماه ۹.۲ درصد گزارش شد؛ یعنی قیمت واقعی مسکن در بازه یکساله افت ۱.۵ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی زکنا :  وسایل ارتباط جمعی طی روزهای اخیر به تبعیت از اعلام آمار معاملات و قیمت مسکن توسط بانک مرکزی، هیجانی در فضای رسانه‌ای ایجاد کردند که در نگاه اول شائبه ایجاد سونامی قریب الوقوع در بازار مسکن را متبادر کرد.

تازه‌ترین گزارشی که بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در تهران منتشر کرده، نشان دهنده ثبت قیمت ۴.۴ میلیون تومانی هر متر زیربنای واحد مسکونی برای خرید و فروش است. این تغییر از رشد نیم درصدی نسبت به آبان ماه و ۷.۷ درصدی در قیاس با آذر ماه سال گذشته حکایت دارد. اما آمارها در هر دو شاخص تورم نقطه به نقطه و نیز تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه نشان می‌دهد قیمت مسکن هنوز افت قیمت را تجربه می‌کند.

اگر بخواهیم به نتیجه‌ای واقعی از احتمال تحول، تحرک، افزایش یا افت قیمت در بازار مسکن شهر تهران برسیم باید چند شاخص را در نظر بگیریم:

- یکی از شاخص‌ها تعداد معاملات است. تعداد معاملات آپارتمان مسکونی شهر تهران در آذرماه به ۱۱.۸ هزار واحد رسید که نسبت به ماه قبل ۵.۱ درصد و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۵.۹ درصد کاهش دارد. از سوی دیگر تعداد معاملات آذرماه در مقایسه با میانگین ۹ ماهه ابتدای سال جاری ۱.۲ درصد کمتر شده است.

- رشد قیمت واقعی مسکن شاخص دیگری است که آمارها به نفع این بخش حکایت نمی‌کند. از آنجاکه قیمت مسکن در سال ۱۳۹۵، به‌طور میانگین حدود ۰.۵ تا دو درصد نوسان داشته است، در حال حاضر سطح میانگین قیمت مسکن در آذرماه معادل ۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی آذر ۱۳۹۴، افزایش داشته که البته این میزان افزایش در «قیمت اسمی» مسکن در مقایسه با نرخ تورم نقطه به نقطه آذرماه ۱۳۹۵ که معادل ۹.۲ درصد بوده است، حکایت از افت ۱.۵ درصدی «قیمت واقعی» مسکن در آخرین ماه فصل پاییز دارد.

- نکته‌ جالب دیگر پایین بودن تورم مسکن نسبت به تورم عمومی است. در حال حاضر که تورم اقتصاد به شدت کاهش یافته هنوز از رشد قیمت مسکن در ۹ ماهه ابتدای سال جاری بیشتر است. در آذرماه امسال نرخ تورم ۷.۲ درصد گزارش شد در حالی که رشد قیمت مسکن در ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۴.۷ درصد بوده است و اگر نسبت ۱۲ ماهه هر دو بخش را با یکدیگر مقایسه کنیم قطعا مسکن شرایط بدتری را خواهد داشت.

از سوی دیگر عوامل تقویت کننده بازار مسکن به دلایلی همچون عرضه مازاد، رکود اقتصادی، کمبود منابع بانکی و پایین بودن توان خرید متقاضیان مصرفی، قدرت تجهیز بازار مسکن را ندارد. آمار شهریور امسال نشان می‌داد صدور پروانه‌های ساختمانی شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش یافته که البته با توجه به ۱.۷ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار مسکن خالی در تهران، کاهش پروانه‌ها امری طبیعی است.

در این شرایط اقداماتی همچون کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن به ۹.۵ و تسهیلات ساخت به هشت درصد، رشدی را در بازار مسکن رقم نزده است. افزایش نرخ دلار نیز معضل دیگری است که می‌تواند عمق رکود مسکن را بیشتر کند. اگر دلار به روند صعودی خود ادامه دهد اثر التهابی بر اقتصاد می‌گذارد و می‌تواند فاصله تورم مسکن با تورم اقتصاد را بیشتر کند.

در آن صورت ثبات قیمت مسکن به معنای کاهش قیمت واقعی این کالا خواهد بود. رشد قیمت مسکن نیز یعنی افزایش فاصله جیب مشتریان با قیمت مسکن؛ بنابراین در شرایط فعلی که حرفه‌مندان، متقاضیان و واسطه‌گران بازار مسکن درگیر معضلات این بخش هستند ایجاد اثر التهابی در این بازار به نفع هیچ‌کس نیست.

منبع:ایسنا

با 12میلیون صاحب آپارتمان سنددارشوید.
در15کیلومتری تهران شهراندیشه
مسکن بزرگ آی تک.کد عضویت640
ادرس سایت:maskan-itak.ir
برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل بفرمایید.

09902012606
09902012607
02165514673

آیدی تلگرام:@Mostafa5719



موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمان
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 12:44 ] [ مصطفی ]
[ ]

آپارتمان 33متری(مناسب جهت سرمایه گذاری)

33متری
3سال ساخت
طبقه هفتم
یک خوابه
سرامیک-MDF-گازرومیزی-هودشومینه ای
آسانسوردار
فازیک اندیشه
شرایط خریدباوام بانکی
8میلیون نقد
15میلیون رهن
40میلیون وام بانکی
09382038179
09902012606اردکانی
پنج شنبه 1395/10/9



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمان
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 12:22 ] [ مصطفی ]
[ ]

بیش از سه میلیون سند مالکیت روستایی در کشور صادر شده است

اخبار مسکن.خبر مسکن.اخبار اقتصادي.اخبار املاک.اخبار جديد مسکن تهران. اخبار مسکن تهران.قيمت ارز.قيمت طلا.قيمت سکه.املاک انديشه.آپارتماناراک - ایرنا - معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بیش از سه میلیون فقره سند مالکیت روستایی تاکنون در قالب برنامه مدون و منسجم برای تحول در روستاهای کشور صادر شده است.

 

به گزارش ایرنا، هادی درفشی روز پنجشنبه در آیین گشایش ساختمان اداری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فراهان در استان مرکزی افزود: سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است و روستائیان با این سند می توانند تسهیلات دریافت کنند ، ضمن آنکه بسیاری از اختلافات ملکی با سند دار شدن رفع شده است.
وی اظهار کرد: بستر صدور 270 تا 340 هزار سند مالکیت در کشور فراهم شده اما، در روستاهای بزرگتر سرعت روند صدوراسناد به دلایلی با کندی مواجه است.
معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه گفت: ظرف یک دوره 10 ساله 120 هزار واحد روستایی با استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ چهار و پنج درصد نوسازی و بازسازی می شود.
درفشی افزود: با حمایت دولت تدبیر و امید در تامین اعتبار لازم برای بازسازی بافت های فرسوده روستایی در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وی اظهار کرد: ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد که تاکنون 290 هزار واحد آن توسط این بنیاد در سطح کشور ساخته و به متقاضیان واگذار شده است.
وی گفت: 40 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده از تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در صورت تامین تاسیسات زیربنایی، در نیمه نخست سال 96 به اتمام می رسد.
وی اظهار کرد: ساخت مسکن ویژه خانواده های دارای از 2 فرزند معلول به بالا با کمک بنیاد مستضعفان و جانبازان، بنیاد مسکن، بهزیستی، حساب 100 امام و خیرین مسکن ساز نیز در جریان است.
معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون 11 هزار خانواده با شرایط فوق شناسی و برای سه هزار خانواده مسکن مناسب ساخته و تحویل شده است.
وی اظهار کرد: در شرایط کنونی اقتصادی کشور لازم است همپوشانی توسط نهاد ها و ادارات مختلف به وجود آید و پوشش حمایتی برای تامین منابع از عوامل موفقیت محسوب می شود.
در این آیین ساختمان اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فراهان در زمینی به مساحت 500 متر و اعتباری بالغ برسه میلیارد ریال با حضور جمعی از مسئولان محلی بهره برداری شد.
6991/ 6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی* انتشاردهنده:مژگان حیدری
منبع:ایرنا
پنج شنبه 1395/10/9



موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمان
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 12:15 ] [ مصطفی ]
[ ]

خرید مسکن آسان در شهرک اندیشه

مسکن بزرگ آی تک
بامجوزرسمی وکدرهگیری
رهن واجاره آپارتمان ویلا فازیک اندیشه وشهرک مریم
از40متربه بالا
مشاورشما مصطفی اردکانی :   09902012606
09382038179   

..............
اصلاچرا رهن؟؟ با۲۸میلیون آپارتمان بخرید وساکن شوید.
فروش آپارتمان باکمترین نقدینگی
 فقط با13میلیون صاحب آپارتمان سنددار شوید.
13میلیون نقد+50م وام+ 15م رهن
باتمامی امکانات اکازیون
متراژ حدودا 40متر
ومتراژبالاباشرایط خاص خودش
نوسازوقدیمی ساز
از40تا120متری
آماده تحویل باکدرهگیری
 وانتقال سندبنام خریداربه صورت قطعی
لطفابه دوستان اطلاع رسانی کنید.

شهراندیشه15کیلومتری تهران درواقع30کیلومتری میدان آزادی
مشاورشمامصطفی اردکانی  
09902012606


ساعت کاری دفتریکسره ۹صبح الی۹شب حتی روزهای تعطیلی

آدرس: جاده مخصوص بعداز ایران خودرو اولین تقاطع سمت چپ مستقیم تااندیشه
فاز1 انتهای بلواردنیامالی بین ارغوان13و14مسکن بزرگ آی تک



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمان
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 10:45 ] [ مصطفی ]
[ ]

واگذاری 750واحد مسکن مهر(به روز شده در تاریخ:1395/10/9روز پنج شنبه)

واگذاری 750 واحد مسکن مهر به جوانان در شرف ازدواج

فرماندار شهرستان قزوین با اشاره به اینکه دولت بر استفاده از تمام ظرفیت‌های جامعه در جهت تسهیل امر ازدواج تأکید دارد، از اختصاص 750 واحد مسکن مهر به جوانانی که در شرف ازدواج هستند خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، سید علی موسوی فرماندار قزوین امر ازدواج را مهم دانست و اظهار کرد: دولت تدبیر و امید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های جامعه در جهت تسهیل امر ازدواج تأکید دارد و باید با تشکیل کارگروه‌های مختلف طوری برنامه‌ریزی شود که فعالیت‌های این کارگروه‌ها کاربردی و موجب ارتقای کمّی و کیفی ازدواج‌‌های شهرستان شود.

وی با اشاره به قانون تسهیل ازدواج جوانان که در دولت یازدهم مراحل تصویب و اجرای آن ابلاغ شده است از مدیران دستگاه‌های اداری شهرستان خواست تمام ظرفیت‌های اداری خود را در جهت تسهیل ازدواج جوانان بکار گیرند.

فرماندار قزوین پیگیری تشکیل کارگروه‌هایی برای تبادل‌نظر در موضوعات آموزش و مشاوره، خیرین امر ازدواج، هماهنگی تشکل‌های اجتماعی در امر ازدواج و خانواده را تأکید کرد.

موسوی در ادامه با بیان اینکه لازم است برای نهادینه‌کردن ارزش‌های اسلامی و انسانی در جامعه از کودکان آغاز کرد، به نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی خانواده ‌ها اشاره کرد و خواستار آموزش جدی دانش آموزان با مقوله زندگی و نحوه اداره خانواده شد.

فرماندار قزوین راهکارهای پیشگیرانۀ برای ارتقای امور جوانان را آموزش‌هایی از قبیل آموزش قبل ازدواج و همچنین پس از ازدواج همراه با مداخلۀ مشاوره‌ای و نیز آموزش مهارت‌های زندگی و بازتوانی پس از طلاق و آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های ارتباطی به دانش‌آموزان، مشاوره ویژه دانش‌آموزان، دانست.

موسوی در خصوص افزایش ساعت مشاوره قبل از ازدواج برای استحکام بیشتر زندگی جوانان و کاهش طلاق گفت: این مشاوره در برخی از استان تا سقف 100 ساعت است که تصمیم گرفته شد با بررسی این آموزش‌ها در استان‌های دیگر، کیفیت و ساعات این مشاوره در شهرستان قزوین افزایش یابد.

وی مشکلات اقتصادی را از دیگر موانع پیش روی جوانان در امر ازدواج دانست و تصریح کرد: عدم تأمین اقتصادی مهمترین دلیل بی‌رغبتی و بی میلی جوانان به امر ازدواج بوده و بیشتر مردها مایل هستند پس از سر و سامان گرفتن وضعیت اقتصادی شان به تشکیل خانواده مبادرت کنند. به همین جهت ضرورت پیگیری اشتغال جوانان برای رفع این مانع ضروری و اساسی است.

فرماندار قزوین ازدواج جوانان را وظیفه خود آن‌ها ندانست بلکه در اصل بزرگترها هستند که به موقع برای ازدواج جوانان باید وارد عرصه شوند.


موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمان
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 10:26 ] [ مصطفی ]
[ ]

لیست قسمت ارز

قیمت ارز امروز 95/10/7
عنوان                                          خرید                              فروش


سکه یک بهار قدیم                    1.150.000                       1.160.000

سکه تصویر امام                       1.188.000                       1.193.000

سکه نیم بهار                            618.000                        625.000

سکه ربع بهار                           323.000                         333.000

سکه یک گرمی                        202.000                          210.000

دلار آمریکا                                 4.120                              4.15

یورو اروپا                                   4.315                             4.995

پوند انگلیس                             4.930                             4.995 

دلار کانادا                                 3.110                             3.145






موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی

برچسب‌ها: املاک اندیشه,مسکن اندیشه,خرید آپارتمان اندیشه,فروش آپارتمان اندیشه,خبر مسکن,خبر جدید مسکن,اخبار مسکن,اخبار املاک,اخبار مسکن تهران,اخبار مسکن ایران,اقتصاد ایران,نرخ ارز,قیمت سکه,املاک اندیشه,
[ سه شنبه 7 دی 1395 ] [ 10:31 ] [ مصطفی ]
[ ]

گسل جدید در قلب تهران را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، جلیل قلمقاش  در کرج اظهار داشت: نقشه گسل‌های تهران در سال 64 توسط متخصصان سازمان زمین شناسی مطالعه و در چارچوب یک گزارش منتشر شد.

وی افزود: نقشه جدیدی از گسل‌های تهران در سازمان پژوهش‌های کاربردی زمین شناسی تهیه شده است که این گسل‌ها فعال هستند.

معاون سازمان زمین‌شناسی کشور با بیان اینکه گسل‌های شناسایی شده می‌توانند فعالیت‌های لرزه‌ای در آینده داشته باشند، عنوان کرد: در حال حاضر یک گسل جدید در تهران شناسایی کرده‌ایم که از کنار برج میلاد رد می‌شود و تقریباً در بخش مرکزی تهران است.

وی ادامه داد: در تهران که شهری است که از نظر زلزله همیشه در خطر، این گسل می‌تواند فعالیت لرزه‌ای داشته باشد و جابه‌جایی آن بیش از گسل‌هایی است که از قدیم شناسایی شده و در تهران باید مراقب باشیم که همیشه خطر زلزله وجود دارد.

قلمقاش با تشریح ابعاد شناسایی این گسل اظهار داشت: این گسل از شرق تا غرب تهران را در بر می‌گیرد و از آن عبور می‌کند.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی
[ سه شنبه 23 شهريور 1395 ] [ 18:36 ] [ مصطفی ]
[ ]

خانه‌های نوساز تهران متری چند؟+جدول قیمت

عصر ساختمان- عمر بنا یکی از ویژگی های مهم در انتخاب خانه برای خریداران است که عموما خانه های نوساز طرفداران مخصوص به خود را دارند.

 

به گزارش  پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از میزان، برخی از افراد در زمان انتخاب یک مسکن در میان ویژگی های مختلف نوساز بودن بنا در اولویت است.
گزارش ها حاکی از آن است قیمت خانه های نوساز از حدود 4 میلیون تومان آغاز و بنا به محله سکونت و باقی ویژگی های مسکن تا چند ده میلیون ادامه خواهد داشت.

نمونه ای از قیمت مسکن های نوساز به شرح زیر است:


 



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی
[ سه شنبه 23 شهريور 1395 ] [ 18:34 ] [ مصطفی ]
[ ]

شخصی که دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست! / داستان ژنده پوشی که ثروتمند شد

بیل گیتس از صدر جدول ثروتمندترین مردجهان خارج شد و جایش را به «آمانسیو اورتگا» بنیانگذار شرکت بین المللی البسه «زارا» با ۷۷.۸ تا ۷۹.۵میلیارد دلار ثروت داد.
بیل گیتس شخصی که دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست! / داستان ژنده پوشی که ثروتمند شد
به این مطلب امتیاز دهید
100% 0%

 به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیـوز"، خبر صدرنشینی آمانسیو اورتگا در جدول ثروتمندترین‌های دنیا لحظه به لحظه چرخ می‌خورد تا افراد بیشتری از این اتفاق مطلع شوند. خبر قطع به یقین جالب توجه است اما شاید آنچه که بیشتر جلب توجه کند قصه زندگی مردی است که امروز در رقابت تنگاتنگ با بیل گیتس ، هر از گاهی عنوان ثروتمندترین را از آن خود می‌کند.


داستان ژنده پوشی که ثروتمند شد!

سال گذشته وقتی وب سایت بیزنس اینسایدر،‌ داستان زندگی آمانسیو اورتگای اسپانیای را منتشر کرد ، چنین عنوانی را برای تیتر مطلب خود برگزید.

مردی که این‌روزها بر صدر ثروتمندترین جلوس کرده در لئون اسپانیا متولد شد. اگرچه قصه زندگی بسیاری از افرادی که در حال حاضر در سراسر دنیا جزو چند ثروتمند بزرگ قرار دارند معمولا حکایت از یک گردش مالی میراثی در خانواده آنها دارد اما اوضاع برای آقای اورتگا طور دیگری بوده است.

او فرزند یک خانواده فقیر بود و کودکی‌اش را در فقر گذارند. زندگی خانوادگی محقرانه‌ای داشت که البته هیچ نمایی از وضعیت امروز اورتگا در آن دیده نمی‌شد.

درآمد ماهیانه پدر اورتگا ۳۰۰ پزوتا بود. یک حقوق بسیار ناچیز در دوران پس از جنگ داخلی اسپانیا در سال ۱۹۳۰ که کشور آرام آرام در حال جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از جنگ بود.

درباره درآمد ۳۰۰ پزوتایی پدر اورتگا نکته جالبی وجود دارد. درست در همان دوران برای خرید یک دوجین تخم مرغ ، باید ده برابر این دستمزد را هزینه می‌کردند. و خب همه چیز واضح است. خانواده اورتگا حتی برای خرید یک شانه تخم مرغ در ماه هم پول نداشتند.

وقتی غذایی برای خوردن نبود...

یکی از خاطراتی که در زندگینامه آمانسیو اورتگا وجود دارد، درباره روزیست که همراه مادرش برای خرید مواد غذایی به فروشگاه رفته بودند.اورتگا می‌شنود که فردی به مادرش می‌گوید نمی‌تواند در قبال مواد غذایی کارت شناسایی او را گرو نگه دارد و نمی‌تواند به این شکل به او مواد غذایی بدهد.

معنی این حرف واضح بود. خانواده اورتگا حالا حتی غذایی هم برای خوردن نداشتند.

وقتی کار آغاز می‌شود

آمانسیو اورتگا به خاطر شرایط نامناسب مالی خانواده ،‌حدودا ۱۳ ساله بود که مدرسه را رها کرد و در یک مغازه به عنوان پیک شروع به فعالیت کرد. درست در همان زمان‌های سخت و وحشتناک بود که اورتگا به این نتیجه رسید که قصه دراماتیک فقر دیگر هرگز نباید برای او و خانواده‌اش تکرار شود و ادامه پیدا کند.

همه اتفاقات تلخ روزهای درام فقر درست مانند سیلی بر صورت اورتگایی خورد که هنوز خیلی جوان بود. او در زندگی یک بازنده بود اما بازنده‌ای که از شکست مسیری را برای موفقیت خود ساخت. اورتگا نمی‌خواست بیش از این در فقر زندگی کند و همه این روزهای وحشتناک باعث شد تا عزم جزم او برای تغییر شرایط زندگی‌اش ، در نهایت ختم به راه‌اندازی برند زارا شود.

اورتگا وارد بازار کار شد

آمانسیو اورتگا در روزهای سخت زندگی‌اش مشاغل مختلفی را تجربه کرد. از باربری گرفته تا دستیاری خیاط و پیک و...

در نهایت سال ۱۹۶۰ بود که او در یک فروشگاه محلی لباس ،‌به عنوان مدیر انتخاب شد. ذهن هشیار اورتگا باعث شد تا وی به صرف هزینه هنگفت ارسال پارچه به کارخانه و از کارخانه به فروشگاه پی ببرد و به انتقال بی‌واسطه لباس به دست مشتری بیاندیشد. در ضمن هزینه سنگین لباس‌های گرانقیمت راه خرید را فقط برای عده‌ای متمول باز گذاشته بود. به همین ترتیب بود که اورتگا دست به کار شد. او پارچه‌های ارزان‌تر را می‌خرید و همراه همسرش در خانه با برش دستی و دوخت آنها ، لباس‌ها را به فروش می‌رساند.

اورتگالا سود به دست آمده از این کسب و کار کوچک را برای راه‌اندازی اولین کارخانه تولید لباس خود هزینه کرد. جالب است بدانید حالا همان کارخانه به فروشگاه‌های برند زنجیره‌ای زارا تبدیل شده است. و جالب‌تر اینکه بدانید اورتگا در حال حاضر تنها صاحب برند زارا نیست بلکه چندین و چند برند دیگر را هم راه‌اندازی کرده است.

یک ثروتمند ساده

نکات جالب توجهی درباره اورتگا وجود دارد. او این‌روزها در شهر لاکرونا ساکن است. یعنی همان شهری که روزی در آن به عنوان باربر زندگی می‌کرد. هیچ علاقه‌ای به دیده شدن در رسانه‌های مختلف ندارد. بسیار ساده پوش است و از کراوات زدن خوشش نمی‌آید برای همین هرگز کراوات نمی‌زند.

معمولا راحت‌ترین لباس‌ها را انتخاب می‌کند. یک شلوار جین و بلوز ساده و کت ساده‌تری روی آن. اعتقادی به تبلیغات ندارد و در حالیکه سایر کمپانی‌های بزرگ دنیا ۳.۵ درصد از درآمد خود را صرف تبلیغات می‌کنند ، شرکت‌های تحت مدیریت او تنها ۳ درصد از درآمد خود را به تبلیغ صرفا در مراکز شلوغ اختصاص داده‌اند.

اورتگا هرگز در هیچ مصاحبه‌ای شرکت نکرده است. او اصولا ترجیح می‌دهد کمتر در مراکز عمومی دیده شود و مورد توجه قرار بگیرد.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی
[ سه شنبه 23 شهريور 1395 ] [ 18:34 ] [ مصطفی ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 24 صفحه بعد