خانه تان براي فروش آماده كنيد

خانه تان براي فروش آماده كنيد

 9 روش که به جذاب تر شدن خانه شما برای خریداران هنگام فروش آن، کمک می کند.

 
 
به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران شاید به نظر شما فروختن خانه کار ساده ای است. شاید فکر می کنید کافیست چند آگهی "برای فروش" در روزنامه بزنید و یا به بنگاه مشاور املاک بسپارید و با خریداران صحبت کنید. اما گاهی فروختن یک خانه به این راحتی ها هم نیست. باید شما هم به اندازه کافی زرنگ و کاربلد باشید تا بتوانید مشتری مناسبی برای خانه خود پیدا کنید. شما هم می توانید خانه خود را به گونه ای بچینید که با اولین نگاه، نظر هر خریداری جلب شود. بهتر است توصیه های زیر را به کار بگیرید تا مشتری های بیشتری داشته باشید.

فضای خانه را مرتب کنید.

تابلوهای شلوغ و در هم خانه را مرتب کنید. کلکسیون ها را جمع آوری کرده و وسایل اضافی موجود در کتابخانه، میز و ویترین را جمع آوری کنید. در حقیقت، شما باید خود خانه را به خریدار نشان دهید نه وسایل آن را.

 اجازه دهید نور وارد خانه شما شود.

پرده ها را کنار بکشید و اجازه دهید نور، فضای تاریک خانه را روشن کندنور باعث به وجود آمدن محیط مثبت و شادی خواهد شد. هنگامی که می خواهید خانه را به خریدار نشان دهید، تمام چراغ های خانه و اتاق ها را روشن بگذارید و تا هنگامی که به خواب می روید، چراغ اتاق هایی را که به سمت خیابان و در دید مردم هستند را روشن بگذارید. اگر خریدار موقعی به دیدن خانه شما می آید که هوا تاریک است، بهترین چیز برای استقبال از او، روشن گذاشتن چراغ در ورودی است.

برای رنگ آمیزی دیوار ها، از رنگ های خنثی استفاده کنید.

رنگ های خنثی، معمولاً باعث بزرگتر به نظر آمدن محیط خانه می شود. شما دقیقاً سلیقه خریدار را نمی دانید، بنابراین باید از رنگی استفاده کنید که مورد پسند همه باشد.

روشی تازه از زندگی ابداع کنید.

اگر احساس می کنید خریدار از قسمت خاصی از خانه شما خوشش آمده، می توانید او را بیشتر در آن نقطه نگه دارید. برای مثال، اگر از اتاق پذیرایی شما بیشتر خوشش آمده، می توانید ضیافت شام یا نهاری را در آنجا ترتیب دهیداگر در قسمت خاصی از خانه، از امکانات جدید استفاده می کنید، حتماً آنجا را به خریدار نشان دهید. معمولاً خریداران به دنبال نوع آوری و تنوع هستندبنابراین شما باید به او در شناخت این نوع آوری ها کمک کنید.

 آهنگ ملایمی را پخش کنید.

هنگامی که می خواهید خانه خود را به خریدار نشان دهید، بهتر است موزیک ملایمی را پخش کنید. این روش معمولاً روش خرید موزیک هم نامیده می شودموزیک ملایمی را انتخاب کرده و صدای آن را به گونه ای تنظیم کنید که قابل فهم باشد. دلیل اصلی این کار به این دلیل است که از انعکاس صداهای کفش روی پارکت ها و کف اتاق های خالی جلوگیری شود. می توانید از آهنگ های بدون کلام مانند آنچه در آسانسورها و سوپر مارکت ها پخش می شود، استفاده کنید.

 بوهای اضافه را خنثی کنید.

برخلاف تصور عموم، معمولاً مکان هایی که بو ندارند، دارای طرفدارهای بیشتری هستند. شاید بوی نان تست شده و یا شیرینی ها برای شما دل انگیز باشد، اما مطمئناً این بو برای خریداران مطبوع نخواهد بود. پنجره را باز کنید و اجازه دهید هوای تازه در محیط خانه شما جریان پیدا کند. برای از بین بردن بوی بد سطل آشغال، می توانید مقداری جوش شیرین را در سطل بریزید. از جوش شیرین برای برطرف کردن بوی بد یخچال نیز می توانید استفاده کنید. اگر خانه بوداری داشته باشید، هرگز نمی توانید آن را بفروشید.

تمیز کنید، تمیز کنید و تمیز کنید!

اگر قصد فروختن خانه خود را دارید، با قفسه های پر از مواد غذایی و خرت و پرت و یخچال نامرتب و به هم ریخته، هیچ وقت موفق نخواهید بود. معمولاً خریداران تمام قسمت های خانه را بررسی می کنند و این به این معنی است که شما باید تمام خانه را مرتب و تمیز نگه دارید. بهتر است مواد غذایی و خرت و پرت اضافه خود را در انباری قرار دهید و یا آنها را مرتب در قفسه ها و کابینت ها بچینید. تمام سطوح و مکان هایی که دیده می شوند را به دقت بشویید.

 تمام اتاق های خانه را برای نشان دادن به مشتری آماده کنید.

معمولاً اتاق پذیرایی مکانی است که همیشه تمیز است و برای ورود مهمان آماده، اما این قضیه برای اتاق کودکان و نوجوانان فرق دارد. برای مرتب کردن اتاق خواب کودکان و نوجوانان، بهتر است از کشوهایی استفاده کنید که زیر تخت قرار می گیرند. به فرزندان خود آموزش دهید که اسباب بازی ها و وسایل خود را در پایان روز در آنجا قرار دهند. هفته ای یکبار هم کودکان خود را مجبور کنید قبل از دیدن تلویزیون و یا انجام کارهای مورد دلخواه خود، قفسه های وسایل خود را آماده کنند. با این روش می توانید کنترل فرزندان خود را در دست بگیرید و نظافت و مرتب بودن را به آنها آموزش دهید.

بیرون از خانه را هم فراموش نکنید.

تمام اسباب و وسایل خانه باید طبقه بندی و کنترل شوند. پلاک خانه شما باید بزرگ، قابل خواندن و تمیز باشد. دورنمای خانه باید زیبا به نظر بیاید و به خریدار حس خوبی را القا کند. گاراژ و آلونک های حیاط هم باید در وضعیت خوب و تمیز باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: خانه تان براي فروش آماده كنيد
[ یک شنبه 30 مهر 1391 ] [ 20:17 ] [ مصطفی ]
[ ]