۴۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه میادین مشترک در جیب وزارت نفت ماند

۴۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه میادین مشترک در جیب وزارت نفت ماند

۴۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه میادین مشترک در جیب وزارت نفت ماند

 
تجمع دانشجویی وزارت نفت

بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۹۴، وزارت نفت بیش از ۴۳۰۰ میلیارد تومان از پولی که با فروش اوراق مشارکت برای تزریق در پروژه میادین مشترک غرب کارون و فازهای پارس جنوبی در اختیار داشته را تا نیمه سال ۹۵ هزینه نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 94 که صبح امروز توسط «عادل آذر» رئیس دیوان محاسبات کل کشور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد، مطابق بند (ک) تبصره (2) ماده واحده بودجه 94، به وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط اجازه داده شده است به منظور سرمایه گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشترک نسبت به انتشار اوراق مشارکت ارزی - ریالی به مبلغ پنج هزار میلیارد تومان اقدام نماید.

این اوراق از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه و به فروش رسید. منابع حاصل، به مبلغ چهار هزار و نهصد و یازده میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون تومان به طرح توسعه میادین مشترک غرب کارون و طرح توسعه فازهای در حال احداث پارس جنوبی اختصاص یافت. علی رغم انتشار و فروش اوراق مذکور، صرفاً حدود 11 درصد منابع حاصله، تا پایان شهریور ماه سال 95 در طرح های یاد شده مصرف شده است.

 از اینرو، وزارت نفت بیش از 4300 میلیارد تومان از پولی که برای تزریق در پروژه میادین مشترک غرب کارون و فازهای پارس جنوبی داشته را تا نیمه سال 95 هزینه نکرده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ سه شنبه 12 بهمن 1395 ] [ 14:29 ] [ مصطفی ]
[ ]