ممنوعیت عرضه جوجه‌کباب در مرغ فروشی‌ها

ممنوعیت عرضه جوجه‌کباب در مرغ فروشی‌ها

ممنوعیت عرضه جوجه‌کباب در مرغ فروشی‌ها

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران گفت: فقط دو درصد از واحدهای مرغ فروشی متخلف هستند و ممکن است دست به عرضه مرغ رنگ شده بزنند.

به گزارش افکارنیوز،  طی چند روز اخیر خبرهایی در خصوص عرضه مرغ رنگ شده در بازار عرضه مواد پروتئینی مطرح شد. در این خبر به نقل از مدیرکل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو آمده بود که گزارش هایی به این سازمان رسیده مبنی بر اینکه در بازار برخی افراد مرغ های رنگ شده عرضه می کنند. بهرام دارابی ضمن تاکید بر برخورد با متخلفان عنوان کرده بود که این مرغ های رنگی حتی به جای گوشت هم در بازار عرضه شده است.

عرضه مواد رنگی در صنعت غذایی موضوعی پذیرفته شده است و مرغ هایی که برای مصرف جوجه کباب تهیه می شوند با رنگی که از زعفران تهیه شده است، آغشته می شوند. اما آنچه که باعث نگرانی در بازار عرضه مرغ ها شده است عرضه مرغ های رنگی هستند که با مواد صنعتی خطرناک آغشته شده و روانه بازار می شود. برخی گزارش های علمی می گوید مصرف چنین مواد غذایی رنگ شده ای به طور حتم باعث ایجاد عوارض مختلفی فردی و بین نسلی می شود. به همین دلیل سازمان غذا و دارو عرضه مواد رنگ شده را به شدت تحت نظارت قرار می دهد. اما به نظرمی رسد هنوز فرصت طلبان از هر فرصتی استفاده می کنند و با استفاده از مواد رنگی صنعتی، هر روز خوراکی جدید به سفره مردم می فرستند و با سلامت انسانها به طور جدی بازی می کنند.

به همین دلیل با رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی هم صحبت کرده ایم تا موضوع عرضه مرغ رنگ شده در بازار را مورد بررسی قرار دهیم.

مهدی یوسف خانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عرضه مرغ رنگ شده غیر مجاز در بازار مورد تایید است، گفت: استفاده از مرغ رنگ شده در رستوران ها بیشتر کاربرد دارد. در چند سال گذشته که عرضه این مرغ رنگ شده منعی نداشت بسیاری از واحدهای صنفی بخشی از مرغ های خود را برای عرضه به شکلی رنگ شده با رنگ زعفرانی عرضه می کردند. اما با محدودیت عرضه مرغ رنگ شده در حال حاضر عرضه بسیار کم شده است.

وی افزود: نظارت بر فعالیت های صنفی عرضه مرغ به طور عمده توسط سازمان دامپزشکی و بازرسی اتحادیه و تعزیرات انجام می شود. در خصوص عرضه مرغ رنگ شده متولی اصلی سازمان دامپزشکی است. که به دلیل نااطمینانی بر عرضه مرغ رنگ شده این سازمان موظف شده است هر واحد عرضه صنفی که مرغ رنگ شده را به فروش می رساند را شناسایی کرده و مرغ های رنگ شده را در محل معدوم کند.

یوسف خانی عرضه مرغ رنگ شده به جای گوشت قرمز را کمتر محتمل دانست و خاطرنشان کرد: رنگ هایی که به طور غیر مجاز برای مواد غذایی کاربرد دارد اغلب از کشورهای عربی وارد می شود. در خصوص مرغ هم تمایل بر این است که به جای رنگ تهیه شده از زغفران از رنگ زرد استفاده شود تا برای مصرف پخت جوجه کباب به کار رود.

رئیس اتحادیه عرضه مرغ و ماهی تهران تاکید کرد: مصرف کنندگان در صورت عرضه مرغ رنگ شده در فروشگاه های عرضه مرغ می توانند با اتحادیه تماس بگیرند و به غیر از اتحادیه سازمان دامپزشکی هم می تواند به عنوان متولی این موضوع به تخلفات واحدهای صنفی رسیدگی کند. گزارش های اتحادیه نشان می دهد در حال حاضر حدود 2 درصد واحدهای صنفی تحت پوشش این اتحادیه در عرضه مرغ رنگ شده تخلف می کنند.

وی در پایان تایید کرد: عرضه مرغ به صورت جوجه کبابی ممنوع است. در این خصوص سازمان دامپزشکی تفاوتی میان مرغ رنگ شده با زعفران و رنگ صنعتی قایل نیست. شهروندان می توانند در صورت مشاهده چنین موردی به اتحادیه اصناف اطلاع رسانی کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ سه شنبه 12 بهمن 1395 ] [ 14:14 ] [ مصطفی ]
[ ]