اخبار اقتصادی ( به روز شده در تاریخ 1393/4/24)

اخبار اقتصادی ( به روز شده در تاریخ 1393/4/24)

noimage

هشدار مدیرعامل آبفای کشور در بازدید از ایسناهفته سخت درانتظار مصرف‌کنندگان آب/ کاهش منابع آبی با استمرار دمای 40درجه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با هشدار نسبت به این‌که هفته آینده هفته سختی برای تامین آب خواهد بود،‌ گفت: در صورت استمرار دمای بیش از 40 درجه در کلان‌شهرها دچار کمبود آب می‌شویم.

 
126[1].jpg

مجمع شرکت‌های پالایشگاهی به تنفس کشیده می‌شود؟

در حالی که چهار ماه از ابتدای سال گذشته است اما هنوز تکلیف قیمت نفت برای شرکت‌های پالایشگاهی مشخص نشده و این شرکت‌ها در آستانه برگزاری مجمع و ارائه گزارش‌های سه ماهه در بلاتکلیفی به سر می‌بردند.

 
2578.jpg

اظهارات متفاوت در یک نشستپیمان‌های ارزی برای بانک مرکزی جدید نیست/ اعتقادی به پیمان‌های پولی وجود ندارد

با وجود اینکه بانک مرکزی عنوان می‌کند که به خصوص در سال‌های اخیر در مورد پیمان‌های پولی دوجانبه اقدام کرده اما به نتیجه مشخصی نرسیده است منتقدین معتقدند که بانک مرکزی هیچ گاه به طور جدی به این موضوع نپرداخته و اعتقاد کاملی به آن نداشته است.

 
2-897.jpg

وال استریت ژورنال خبر دادضرر 175 میلیارد دلاری تحریم‌های ایران به تجارت آمریکا

وال استریت ژورنال در گزارشی با استناد به تحقیقات شورای ملی ایرانیان آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ایران طی 18 سال گذشته باعث شده آمریکا فرصت‌های صادراتی به ارزش 175.3 میلیارد دلار را از دست دهد.

 
343-3.jpg

رویترز:لغو تحریم نفت‌کش‌های ایران 12 تا 18 ماه زمان می‌برد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: به رغم لغو تحریم‌های شرکت ملی نفتکش ایران از سوی یک دادگاه عالی اتحادیه اروپا، این شرکت برای مدتی به منظور حضور در بنادر اروپایی، دریافت بیمه‌های خارجی و غلبه بر موانع تحت تحریمهای غرب، مشکل خواهد داشت.

 
reuters5-28.jpg

مدیر عامل رجاء در گفت‌وگو با ایسنا:تلاش برای افزایش نرخ بلیت قطار از شهریور

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء گفت: مذاکره شرکت‌های مسافری برای افزایش نرخ بلیت قطار با راه آهن ادامه دارد و امیدواریم نرخ‌های جدید از شهریور اعمال شود.

 
335-3.jpg

باز هم ماه رمضان و گرانی خرماسود بیش از 2000 تومانی مغازه‌داران از فروش هر کیلو خرما!

از آنجاکه در ماه رمضان از خرمای ذخیره شده در سرخانه‌ها استفاده می‌شود، فرصت برای مانور بیشتر واسطه‌ها فراهم شده؛ به گونه‌ای که قیمت خرما در بازار مصرف ماه رمضان نسبت به ماه‌های قبلش افزایش چشمگیری داشته و از کیلویی 2000 تومان دست‌فروشی و فروش وانتی آغاز می‌شود و در مغازه‌ها تا 10 هزار تومان هم می‌رسد.

 
01-94.jpg

همه توجه شیلات روی محصولات سلطنتی است!یک بسته چیپس گران‌تر از یک کیلوگرم ماهی کیلکا

| 95 درصد از ماهیان کیلکا خوراک دام و طیور می شوند و این محصول علیرغم ارزش غذایی بالا، در بازار مصرف جایگاه چندانی ندارد و یک بسته چیپس گران‌تر از یک کیلوگرم از این گونه ماهی است. از سوی دیگر وضعیت صید این ماهی هر سال بحرانی‌تر از قبل می‌شود و سازمان شیلات به عنوان متولی هیچ توجه و حمایتی به این موضوع ندارد و همه توجهش روی محصولات سلطنتی است!

 
16-539.jpg

رییس اتحادیه کارگران قراردادی:لغو کسر حق بیمه از بن کارگری به زیان کارگران است

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور گفت: بن کارگری بخشی از دستمزد کارگران است و کسر حق بیمه از آن امکانپذیر است بنابراین اگر قرار به لغو کسر حق بیمه از بن کارگری بود، شورای عالی کار باید در همان جلسه تعیین دستمزد و قبل از قطعی شدن، این مساله را پیش‌بینی می‌کرد.

 
188.2.89.jpg

گزارش ایسنا درباره استفاده بهینه از کولرگازیبه یاد روزهایی که نمی‌توانستیم "لینچان" ببینیم!

شاید برای افرادی که متولد دهه 70 به قبل هستند، آشنایی با واژه "قطع برق" در تابستان قدری ملموس‌تر باشد. کاملا به خاطر داریم روزهایی را که برق سهمیه بندی بود و مجبور بودیم ساعت‌ها گرمای تابستان را تحمل کنیم و یا از دیدن سریال‌های محبوبی چون "جنگجویان کوهستان" و "روزی روزگاری" محروم شویم و در تاریکی بنشینیم و حرص بخوریم.

 
moghavemati.jpg

/راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی/رقابت رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است

تقویت قوانین مالیاتی و تکیه بر تولید محوری موجب تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد شاخص‌های اقتصادی می‌شود.

 
196.5.84.jpg

نماد ایران خودرو متوقف شد

در دقایق ابتدایی معاملات امروز بورس تهران، نماد شرکت ایران خودرو با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و بررسی بیشتر اطلاعات، متوقف شد.

 
SHAHRIVAR.jpg

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون اعلام کردپایین بودن هزینه ایجاد شغل در تعاونی‌های خدماتی

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پایین بودن هزینه‌های ایجاد شغل در تعاونی‌های خدماتی، اشتغالزایی این تعاونی‌ها در سال گذشته را 30 هزار و 800 نفر ذکر کرد.

 
54a94b279bd4eea87e9a78bf96f2f3b8.jpg

هزینه 45 تا 60 درصدی واردات خودرو به کشور

یک واردکننده خودرو گفت: هزینه‌های دولتی واردات خودروهای خارجی به کشور به طور میانگین بین 45 تا 60 درصد قیمت آنها است.

 
noimage

رییس اتحادیه لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین عنوان کردواقعی شدن مالیات‌ها با نصب صندوق‌های مکانیزه فروش

رییس اتحادیه لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین و ماشین آلات راهسازی، کشاورزی و ساختمانی تاکید کرد: با نصب صندوق‌های مکانیزه فروش، مالیات‌ها واقعی می‌شود.

 
22-819.jpg

برای کاهش خطر امواح تلفن همراهانتقال تلفن همراه به ثابت رایگان شد

هزینه‌ی انتقال تلفن همراه به تلفن ثابت رایگان شده تا مشترکان در مواقعی که در مکان‌های ثابت و منزل حضور دارند، حتی الامکان از گوشی تلفن همراه خود استفاده نکنند.

 
160-26.jpg

چرا نرخ تورم در روستاها بیشتر از شهر است؟

برخلاف آنچه که در ذهن عموم مردم تصور می‌شود، نرخ تورم اعلام شده در روستاها معمولا اندکی بالاتر از نرخ تورم شهری است، اما دلیل این امر چیست؟

 
5-1521.jpg

رییس سازمان هواپیمایی به ایسنا خبر دادورود قطعات هواپیما و ادامه واردات

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: قطعات هواپیما در حال ورود به کشور هستند و به زودی محموله‌های دیگری وارد می‌شوند و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

 
noimage

فروش خودرو در بزرگ‌ترین بازار جهان کمتر می‌شود

انجمن تولیدکنندگان خودروی چین با اشاره به کندی رشد اقتصادی کشور و اعمال محدودیت‌های خرید از سوی شهرهای بیشتر، پیش‌بینی کرد فروش خودرو کمتر از برآوردهای قبلی خواهد بود.

 
 Forootan (5 of 10).jpg

سقوط فعالیت صنعت پالایش برای نخستین بار در 9ماه اخیر

آژانس بین المللی انرژی از اولین کاهش فعالیت صنعت پالایش و نفت جهان از اکتبر گذشته (9 ماه پیش) خبر داده و پیش بینی کرده میزان فعالیت پالایشی در سه ماهه سوم به 77.8 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار اقتصادی
[ سه شنبه 24 تير 1393 ] [ 11:8 ] [ مصطفی ]
[ ]