بازار مسکن در خواب پاییزی

بازار مسکن در خواب پاییزی

 

http://www.bananews.ir/خرید و فروش اندک این روزها بیش از هر چیز دیگری در بازار مسکن خودنمایی می‌کند‌؛ البته این موضوع در تهران نمایان‌تر است، موضوعی که کارشناسان و دست‌اندرکاران مسکن آن را نوعی «رکود» تلقی می‌کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از ایسنا در نقاط مخلف شهر تهران و جست‌وجو در بین بنگاه‌ها و مشاوران املاک پایتخت حکایت از این دارد که هم خریدار کمتر شده و هم فروشنده؛ انگار سردشدن هوا بر این بازار هم موثر بوده است.

کارشناسان وضعیت فعلی را نوعی رکود انتظاری دانسته و آن را ناشی از نوسانات بازار ارز، افزایش قیمت مصالح و به تبع آن بالا رفتن قیمت خانه، مناسب نبودن وضعیت عرضه و تقاضا و نبود نظارت کافی بر نقل و انتقالات بازار می‌دانند.

پایان یافتن فصل جابه‌جایی‌ها در بازار مسکن به‌خصوص رهن و اجاره در راکد شدن بازار مسکن تهران تاثیر زیادی داشته است با این حال در برخی نقاط شهر همچنان قیمت‌ها رو به بالاست.

در شمال تهران مشاوران املاک با وجود اینکه خبر از افزایش 20 تا 40 درصدی قیمت در چند ماهه اخیر می‌دهند اما رکود فعلی را در چند سال اخیر بی سابقه توصیف می‌کنند.

یکی از بنگاه‌داران که در خیابان شریعتی و قلهک فعالیت می‌کند، وضعیت بازار را این طور توضیح می‌دهد: روند فعلی به هیچ وجه عادی نیست و در عین حال که در بازار با رکود مواجه هستیم، قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد و در بعضی خانه‌های لوکس که در طراحی‌هایشان از مصالح خارجی استفاده شده است در چند ماه اخیر، افزایش قیمت 40 درصدی نیز داشته‌اند.

بنگاه‌دار دیگری نواسانات بازار ارز را بلای جان فعالان ساختمانی می‌داند و می‌گوید: تا قیمت دلار ثابت نشود وضع همین است. فروشندگان به امید بالا رفتن قیمت‌ها هستند و خریداران از ریسک کردن و خرید خانه با قیمت‌های فعلی پرهیز می‌کنند.

مشاور املاک دیگری در خیابان میرداماد، افزایش قیمت‌ها را این طور توضیح می‌دهد: در حال حاضر ما یک آپارتمان 70 متری را برای رهن، 100 میلیون تومان نیز فایل می‌کنیم و برخی صاحب‌خانه‌ها حاضر نیستند ملک خود را با قیمتی پایین‌تر از متری یک و نیم میلیون، رهن دهند درحالی که سال قبل این طور نبود و قیمت‌ها بسیار پایین‌تر بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: بازار مسکن در خواب پاییزی
[ چهار شنبه 3 آبان 1391 ] [ 20:30 ] [ مصطفی ]
[ ]